Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 101

2000
‎Ez, bederen, gaur eta hemen. Ez, behintzat, begiz jotako Euskal Herri gurean.
2002
‎Eresbatzak euzko dantzak bakarrik jo zituen. Baña erriak gure erria abertzalea ez ete, gogo txarrez ikusi eban egitada ori. Txistuka ta didarrez, bai...
‎Norvegiarren herria gure planetako ederrenetariko bat da. Zori on hori naturak oparitu dien paisaia bakar eta berdingabeei zor diote.
‎Ipar Euskal Herriko Gure Irratia, Xiberoko Botza eta Irulegiko Irratia emisorek Euskal Irratiak izeneko egitasmo bateratua onartu zuten (apirilaren 25ean).
2003
‎Verus flamen item duumvir pagique magister, erran nahi baita,. Verus deitu apez, auzapez eta herriko buruzagi? aspaldikoak idatzi zuela harriaren gainean, nola,. Augustoren ikusten izanik Erromako hirian, Galiarrenganik Bederatzi herrietako gure arbasoen bereiztea ardietsi zuen eta, etxera itzuli ondoan, Herriko Jeinuari harrizko aldare hura eskaintzen zion.?
‎Mallonaren legekoek ez zioketen sekula santan ezer egingo, hori bagenekien, Gure Gizonak horren eta beste faxisten mugimenduen berri ematen baitzigun. Gizon baliagarria, bai herria gure mende egon zen artean eta bai faxistak han sartu ostean ere. Harik eta haren arrastoa galdu genuen arte.
2004
‎Euskaldunon kontzientziak erradikala izan behar du, munduko milaka herrien artean gureak ere jasaten duen minorizazioaren prozesu historikoak dituen ezaugarriak ezagutzen dituena. Modernitatearen eta aurrerapenaren aroan Nazio estatuaren nazionalismoak ereindako hazi totalitarioaren erroetaraino iritsi behar du gure kontzientziak.
‎" Oso ona da guretzako. Gure taldeari kanpoan emanaldiak topatzea zaila egiten baitzaigu eta herrian gurekin kontatzen dutela jakitea garrantzitsua da".
‎Europako Kondairak erakasten duenez, ordea, gure etorkizuna GERONEN BURUAN ERE BA DAGO. Orain, Txekoslobakian Metternich en garaian bezela, geure" buditelé" asko behar dugu, herriz herri gure jendea argitzen ari. Kontzientzia esnaera eta hizkuntza:
2005
‎" Zuek aipatzen duzue zarama bilketa selektiboa egiten ari gara jada. Ez dago herririk gu baino gehiago biltzen duenik. Gauza da, astakilo batzuk zaborrak erre eta hori bai sortzen duela kutsadura.
‎Kongresuan entzunda koaren arabera, artzaintza galduko den beldurra badago. Halere, badirudi Estatu espainoleko herriek guk baino beldur handiagoa izateko arrazoia dutela; izan ere, guk bideratua dugu artzaintza. Herri horietan, ordea, mugimenduak sortzen ari diren arren, badakite gu baino 20 urte atzerago doazela.
2006
‎Ordainetan, bistak izugarriak dira. Berehala herria gure oinetan ikusiko dugu. Ohikoa da hemen goitik putreak ikustea.
‎Bakarrik gaude euskaldunsinestun, munduaren aurka. Segur aski, herria guk bezainbat maitatu baldinbazuten ez gintuzten makurrean abandonatuko: herriaren eta mintzairaren amodioaaltxor oparituko ziguten.
‎Berandu baino lehen, egoera hau irauli beharra dago. Euskaldunok, gure herrian gure hizkuntzaz bizitzeko eskubidea dugu eta arduradun politikoei dagokie hau bermatzea. Ardura politikoa duten eragile guztiei erantzukizunez jokatzea exijitzen diegu.
2007
‎poesien bere iruzkina: sortzetik beretik bakoitzak gure daimon pertsonala dakargu, izaera, karaktere haustezina?, gure gure guztiz indibiduala, eta gure herriak guri emana, ezerk diguna borratu232 Norbanakoaren eta nazioaren oposiziorik ez233 Aitzitik. Kasuren batean, izpiritu nazionalak?
‎poesien bere iruzkina): sortzetik beretik bakoitzak gure daimon pertsonala dakargu (izaera, karaktere haustezina), gure gure guztiz indibiduala, ezerk diguna borratu, gure herriak guri emana1067 Banakoa eta nazioaren oposiziorik ez1068 Aitzitik. Kasuren batean «izpiritu nazionalak» («Nationalgeist») kontzientzia nazionala, are abertzaletasun sutsua ere, esan nahi lezake Goethe-ren luman, ikus Wilhelm Meister en Ikasturteak1069 Garaiko atmosfera eta hizkera da, hori bai unibertsala.
‎Hori bidezko iruditzen zait. Ez zait hain bidezko iruditzen, ordea, Euskal Herri gure honetan maiz gertatzen dena, alegia: aitortu gabe, historia liburuak bailiran saiakera politikoak sal  tzea, historiaz baliatzen baitira zein bere proiektua sustatzeko.
‎Francisco Franco gure herrian gure baitan baitago. Beti edo ia beti —onerako nahiz txarrerako— Don (fikziozko) bat izanagatik ere:
2008
‎Eraikuntza nazionalaren bidea aipatu dugu: ezer ez badigute eman nahi, gure herria guk eraiki behar dugu. Baina bide horrek, une batean, legalitatearen paretaren kontra jotzen du.
2009
‎Honetaz gain txoznan aurretik jarrita zeuden pegatina asko zirriborratu eta zakarrontziko zaborra sartu zuten barrura.Malerrekako Gazte Asanbladatik ekintza hau irmotasunez salatzen dugu eta margoketak burutu zituenari eta berdin pentsatzen dutenei helarazi nahi diegu ez gaituela horrelako ezerk geldituko. Bide onean goazela badakigu, herria gurekin dago eta honek edozein erasori aurre egiteko indarra ematen digu. Gure aldetik, orain arte bezala, herri hauetan dinamika ezberdinak antolatzen jarraituko dugu, gure herrien alde elkarrekin lan egin eta eskubide urraketa guztiak borrokatzen, Malerreka eta Nafarroaren alde lan egiten, Euskal Herri berri baten bidean lan egiten.
‎Halaber, antzezlana ikustera joandako denei eskerrak eman dizkie: " Sari hau emanda gure herriak gure lana onartu duenaren seinale da, eta denei eskerrak eman beharrean gaude. Bai gure emanaldian, bai Emakumeen Antzerki Tailerrekoen emanaldiaren jende asko izan zen, eta horrek erakusten du herritarrek gugan konfiantza badutela".
‎Jokabide hauek, EA alderdikoak izan garenoi lotsa sentiarazten digute. Eta ez genuke nahi, Azpeitiko herriak gu jokabide hauekin lotzerik.
‎Eta... Euskal Herri osoan, Euskal Herri gurean, ez daukagu inor, apenas inor, hau normala ez dela esan dezakeenik. Gure telebista ere ez?
2010
‎Baina gure herria gure herria da, eta Errusia Errusia.
‎Jakina: gure herria gure herria da eta Errusia Errusia?
‎Lerro hauek idazten dituenak, euskarari, gure hizkuntzari egin nahi dion oparia da. Ez da existitzen gure herrian gure hizkuntzan lan ordena jurisdikzionala eta haren funtzionamendua aztertzen duen lan sistematizatu eta osorik. Hona hemen gure helburua.
‎Gutxitan bezala, inoiz ez akaso... suertatu da elkarte harrespildun edo mairu baratzedun 340tik gora lagun 14 apostoluen aurrean uztaituta," kromlextuta", harrespilduta, denok bilbatuan miraz eta harriduraz harri bizien aurrean egon garenean. Euskal Herriko gure euskal apostolutza, elkarteduntza nahi zuela azaldu. Hara, gaur behinik behin azaldu, agertu, irudikatu eta azaleratu dugu frontis gaineko ama semeen aurrean.
‎...zipitin zipitin bandera gure errege gure errege Frantzian dagoena nahiz betor nahiz bego ni haren begira ez nago akerrak eta idiak dantzan astoak danboliña jo atariko intxaurraren azpian kukua jotzen ohi dago zipitin zipitin tena zipitin zipitin zipitin barreia infernura euskal hazia irentsi enetako erdal gezia musuka dezagun aker ipurdia osa dezatela gure uskal buria gure uskal buria, gure uskal herria gure uskal herria, gure uskal harria herria, harria Arestiren loria harria, herria erdalen zerria
‎Ez dakit oso ondo konturatu garen gure hiri urdin txit politean festa eta kultura ez dutela derrigorrean gauza bera izan behar. Agian festa kulturaren zati den bezala, kultura festetan osagarri izan badaiteke ere, gauza ezberdinak dira; nahiz eta azken urteetan kontrakoaz konbentzitzen ahaleginak egiten ari diren Euskal Herriko gure agintariak.
2011
‎Arrazismoaren, arraza bereizkeriaren, xenofobiaren eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen aurka etengabeko borrokan diharduten Afrikako herriei gure elkartasuna adierazten diegu eta
2012
‎Guk uste dugu komikigintzari prestigioa ematen aritu garela urte hauetan, eta lortu dugu. Egon dira herrian gure atzetik komikigintza landu dutenak, maila altuko marrazkilariak, gainera. Aitor Urkiola edo Kaiet Bengoetxea, esate baterako.
2013
‎Eternitatea infiniturik gabe ezer ez denez, eternitatean jarraituko dugu gure herria gure harresiz babesten, harresi infinituak eraikitzen, harresien serie eternoak. Teknologia ez da guretzat baregarri izango, gehiago asaldatuko gara; ez dago presarik, baina bizimoduak aurrera jarraitzen du, eta zorionez edo maleruski, geuk ere bai.
‎Dana dala, medikua be joaten zan partoetara laguntzen. Medikua beti ezagutu dabe herrian gure lekukoek. Beragana joaten ziran, baina bera be etxerik etxe ibilten zan oinez; Ereñora astoz be joaten zala esan deuskue.
‎Gazteak ginen denak, erreboltariak, eta denok barren barrenean min berdina sentitzen genuen. Amorruz, diktaduraren aurkako oihuak botatzen genituen, Euskal Herritik gure oihuak entzutea posible izango balitz bezala; harro geunden egiten ari ginenaz, barneko amorru guztia ateratzeko adina oihu ateraz.
‎Moldiztegi eta argitaletxe herria gure Tolosa. Alabaina, Nere bidean tolosar honek editorerik eza erakusten du nabarmen, gure literatura modernoak izan duen gaitzik handienetako bat.
‎Alde batetik, Euskal Herriko gure bazterretan, Bilbon bertan, Donostian, Gernikan, Eibarren eta abarretan aurkituko ditugu ustez kulturaren eta artearen mesedetan birgaituriko enpresa askoren bulego eta lantoki zaharrak (egitasmo publikoen zein pribatuagoen bitartez). Bestetik, monumentu bilakaturiko adibideak ditugu; hauetariko batzuk Bilboko ibaiertzean (garabiak, mineralaren karga itsasontzietan egiteko egiturak, tximiniak eta bestelakoak).
2014
Herriko Gure Esku Dago lantaldeak ikasturte berrirako erronkak finkatuta ditu jada. Aurtengoan GED Tutoreak izango du protagonismoa.
‎Dagoeneko ikusi dugu datu bilketak behar beharrezkoak direla gizartearen deskribapena egiteko. Hori horrela, Euskal Herritik gure gelara jaitsi, eta ikasgelako errolda osatuko dugu. Datuak biltzeko ikerketa bat egingo dugu, unitateko hainbat jardueratan erabiltzeko.
‎Egunean bertan, beraz, mosaikoa egiten lagunduko diguten teknikoen esanari kasu egitea nahikoa izango da irudi ederrak sortzeko! Eta PARTE HARTU NAHI BADUT. Erraza da Mosaiko Erraldoian parte hartzea, baina aurrez izena ematea ezinbestekoa izango da azaroaren 8an dena erraz erraz egin nahi badugu.Izena emateko modurik errazena: herriz herri Gure Esku Dago dinamikako batzordeek salduko dituzten txarteletako bat erostea (5€). Txartel hori erosterakoan zure izena emango duzu Mosaiko Erraldoiean parte hartzeko, eta era berean, txartel horrek balioko dizu azaroaren 8an dagokizun petoa eta aterkia eskuratzeko (material hori zuretzako izango da gero).
‎Gazte nintzelarik, gure lema zen lana herrian, gazteak Ameriketa edo Parisera joaten baitziren lan bila. Indio, beltz edo arabeek ez ote dute beren herria guk geurea bezain maite. Ez ote dute beren herrian lanean aritzeko eskubiderik?
‎Diru pixka bat egin genuen, baina ez zen izan, badakizu Gero tipo gaizto batzuk iritsi ziren herrira guk amore eman eta akabo.
2015
‎Gutariko bakoitzarentzat bere Udalerria lehentasuna da, baina jakin badakigu Durangaldearen etorkizuna gurea be badala, eta, guztion lana elkartuz gero, errazagoa dala aurrera egitea. Horrexegaitik hilaren 19a egun berezia izan zan, hain zuzen be, egun horretan bertan Durangaldeko herrietan gure zerrendaburuak aurkeztu genduzalako, non eta Landako Gunean. Argi eta garbi, beste alderdi batzuek ez bezala, hautagaiaren ezkutaketan jokatu barik.
‎Jai eguna antolatu du herriko Gure Esku Dago ekimenak biharko. Goizeko 11:00etan TSST eta Atsobakarreko errotondetatik musika eta jai giroan abiatuko da kalejira Okendo plazarantz.
‎Kasurako, iazko maiatzean Eusko Legebiltzarrak, EAJko eta EH Bildukoen bozekin, Euskal Herriaren autodeterminazio eskubidea aldarrikatu zuen, idatzi bat onartuta. Urrian, Kataluniako prozesuaren eta herrien erabakitzeko eskubidearen aldeko testu bat onartu zuten EAJk eta EH Bilduk legebiltzarrean.Azpeitian aldarria 19anSan Sebastian bezperan, hilaren 19an?, Azpeitiko (Gipuzkoa) helduen danbor taldeek erabakitzeko eskubidearen aldeko kanta joko dute plazan, herriko Gure Esku Dago dinamikak iragarri duenez. Halaber, udalak plataformako ordezkariak gonbidatuko ditu udaletxeko balkoira festetako bandera igotzean.Orain dela aste batzuk egin zizkien bi proposamenak Azpeitiko Gure Esku Dagok danbor taldeei eta udal taldeei (Bildu, EAJ, H1), modu horretara denek ere «festa giroan, modu alai eta atseginean», erabakitzeko eskubidearen alde egin dezaten.
‎Antzinateko herriak gure zibilizazioaren urruneko historiaren parte dira. Izen horietako batzuk, ezagunenak, arautuak ditu lehendik Euskaltzaindiak.
‎adineko jendea nagusitzen dela. Hango eta hemengo herrietako Gure Esku Dago batzordeetan jende nagusia ikusi dut antolaketa lanetan, eta, aurkakoa lukeen arren, mobilizazioetan gazte jendegutxi ikusten da aukeran. Zer esan nahi du horrek?
‎Ortziralean (18:30)" Emazteak eta sorkuntza", artista eta bertsulari multxo batekin. Larunbat goizean (11:00)" Afrikatik Euskal Herrira gure burua deskolonizatzen", Ajeriako gerlak bereziki ukan duen eraginaz, Said Bouamana soziologoa eta Txomin Peillen idazlearekin; arratsaldean (16:00)" Presondegiaren eraginak", Mourad Benchelali (Guantanomoko preso ohia), Oihana Andueza psikologoa eta bertze kide batzurekin. Igande goizean (11:00)" Autodefentsa eta gobernantza moldeak", Kurdistango adibidea hartuz, Fehni Kata kazetaria eta Massoud Sharifi Dryaz soziologoarekin, biak kurduak; eta arratsaldean (16:00)" Bide instituzionala, herri mugimendua:
‎Eta mintzaldiak, Garroko mintzagela aldi oroz gaztez betetzeraino. Said Bouamama aljeriar soziologoak eta Txomin Peillen xiberotar idazleak eskaini dutenaren gisa," Afrikatik Euskal Herrira gure buruak deskolonizatzen" zutela gaia. Mezu nagusi hunekin:
2016
‎Agerikoak ziren aldaketaren abantailak: etxetik egin genezakeen lan enpresara joan beharrik ez zegoen egunetan, eta ordu erdi eskas zegoen, autobidetik joanda, herritik gure enpresa zegoen naberaino. Bestetik, a zer haurtzaro zoriontsua izango zuen Carolinak ingurune hartan, naturaren zikloen erritmora haziz?
‎batetik, idazle elebidun gisa, ez diodalako zentzu asko ikusten lehenago gaztelaniaz argitaratutako lan bat ondoren euskaratzeari, kontuan hartuta nire irakurlego potentzialaren gehiengoak arazorik gabe izan duela jatorrizko liburura iristeko ahalmena. Bai, badakit, Ipar Euskal Herriko gure anai arrebak hor daude, hori litzateke arrazoi sendo bakarra liburua itzultzeko lana har nezan, lana eta denbora baita, ez dezagun ahaztu?, baina hori galdetzen didatenak Hegoaldekoak dira beti, egia aitortzeko. Eta, bai, egia da orobat, zeren hori da galdetzailearen argudioetako bat, maiz?
‎Pasa den ekainaren 5ean indarrez abiatu zuten 34 herrik Gure Esku Dagok erabakiaren aroa izatea nahi duena. Ezinbestean, bide horretan aurrera egiteko, tokian tokiko errealitateari, adostasunari, elkarlanari eta erritmoari lotutako prozesua izan behar da hau, egiz erabakiaren aroa izango bada.
‎Artearen munduan gutxi daramagunok aspaldi daramatenekin lan egitea eta horrela herrira gure buruak ezagutarazteko aukera bikaina da, bereziki orain ikastolan aritzen diren eta artean hasi berri diren ikasleentzat".
‎Mundu nahasi huntan, ez ote dugu behar gehiago elkartasun eta goxotasun familietan, herrietan, auzoetan, herrak eta jeloskeriak bazterrera utzirik? Joanden urtean galdu ditugu euskaltzale suharrak, Emil Larre, Josep Camino, Leon Erramouspe eta abar, guk ere segi dezagun haien etsenplua gure herrietan gure nortasuna zabaltzekotan.
‎" Partitu ginen beraz guziak herritik gure familiakoak penetan utzirik haur ttipi zonbaitekin andrea bakarrik gizona penatua, hor ez da dudarik orduz geroztik dabilenak xutik
2017
‎Xabier, zuk ezin zenuen Euskal Herri zeurea maite, eta, hala ere, ezin zenuen bizi bertatik aparte. Nik ez dakit Euskal Herri gureak merezi adina maite izan zintuen. Ez dakit.
‎398. Gure herria gure hizkuntzarekiko konpromisorik gabeko jendearena iruditzen zait dela. [?] Euskal Herria jende asimilatuz edo kolonizatuz betea dagoela garbi dago.[?]. Nahiago dut 100.000 pertsona izatea beren eskubidea betearazten dutenak, euskararekiko konpromisodunak, 400.000 pertsona ahul izatea baino?
‎Egia esateko ikaragarri eskuzabal ari gaituk hirekin portatzen, hona etortzen uzte hutsarekin. Guk herrian gure izen ona gorde behar diagu eta hi bezalako elementua hemen atzera eta aurrera ibiltzeak ez ziok horri bat ere mesederik egiten.
‎LOMCE Euskal Herriko gure ikastetxeetatik ateratzea eta honen moldaketa hutsa den Heziberri bertan behera uztea.
‎Eguaztenean, Bartzelonatik Frantziara bidaiatu zuen taldeak, eta han hiru kontzertu eskainiko dituzte: " Italiako eta AEBetako koru bana, eta Euskal Herritik gu izango gara bertan uztailaren 30era arte. Bartzelonakoarekin alderatuta, ekitaldi ezberdina izango da, sariren bat edo beste jasotako abesbatzak batzen dituena.
‎LOMCE Euskal Herriko gure ikastetxeetatik ateratzea eta honen moldaketa hutsa den Heziberri bertan behera uztea.
‎Zio horiek guztiak direla-eta, beste herrietako gure hiritar lagunei dei egiten diegu une honetan Katalunian mobilizatu diren logika eta ekintza autoritarioak kondenatzera. Hain zuzen, gure europar bizilagunak premiatzen ditugu Katalunian erreferendum bat betetzearen alde ozenki mintzatzera, alde batetik, maiz jendarte politiko modernoen bizitza suntsitu duen logika autoritarioa gaindikatzeko tresna zehatz bat izan dadin, eta, bestetik, europar ikuspegitik, indarkeriarik gabeko prozeduren bidez halako gatazkak konpontzeko kultura politiko postnazional batera joateko bidea izan dadin.
‎Aurreko batean, Lesakatik Oiartzunerako bidean, Agiñako harrespilen ingurura bidali gintuzten eta oso garrantzitsuak izan daitezkeen aztarnen zantzuak topatu genituen. Ordutik, lana galdu eta herriko gure lagunengandik bereiztu nahi gaituzte. Lagundu".
‎– Ba ez duk pijo pureta bat hori esan didana, eta niri zer pentsatua eman zidak –agiraka egin zion Solokori– Herriaren alde gaudela esaten diagu beti, baina batzuetan ematen dik herria guk nahi duguna besterik ez dela. Eta gehiago esango diat:
‎Bertze artikulu frango baginituen ukanak(" Sagu xilotik", Baionako manifestaldia euskal presoen sustenguz eta bertze) bainan ez zaiku lekurik gelditu hoientzat, lehentasuna emanik herrietako gure berriketarien artikulueri. Barka iezaiguzue!
2018
‎Guk nahi duguna ez da hori: herriak gu ikustea nahi dugu, eta ospakizuna herriarentzako ere egitea". Egun osoko egitaraua antolatu dute, eta getariar guztiekin ospatu nahi dute hamar urte hauetako ibilbidea.
‎Amaigabeak literalki, tramite prebioek eguna igaro eta gero ere luze jarraituko baitzuten. Kantari eta musika talde ugari zeuden jardunaldirako iragarrita, baina guri (apaizen taldeari) axola zitzaiguna soinu ekipoa zen, Madrilgo Mostoleskoa berau, zeinaren arduradunarekin Euskal Herriko gure lagun batek, isil tratu delikatuen ondoren,, lantxo, bat adostua baitzuen, jaialdi hartarako.
‎Horretarako, gutxienez 100.000 lagun direla jakinarazi du herri dinamikak. Dagoeneko herriz herriko Gure Esku Dago dinamikak hasi dira giza katerako prestatzen.
‎" Hezkuntza publiko inbertsioa, plantilak eta baliabideak handitzea, onartezinak diren behin behinekotasun mailak eta gelako ikasle kopurua murriztea, eta soldatetan, ordezkapenetan, bajetan, erretiroan eta gainerako lan baldintzetan ezarritako murrizketak alde batera uztea" exijitzen ari dira. ...urriztu behar da, 6.000 lanpostutik gora egonkortuz kolektibo ezberdinetan. Gelako ikasle kopurua %10 murriztu behar da. Hezkuntzako langileen eroste ahalmena berreskuratu behar da. Ordezkapenak lehen egunetik egitea premiazkoa da. Bajak bere osotasunean ordaindu behar dira, gaixotzen diren langileak zigortzeari utziz. Erretiroa erraztu eta laguntzeko neurriak berreskuratu behar dira. LOMCE Euskal Herriko gure ikastetxeetatik ateratzea eta honen moldaketa hutsa den Heziberri bertan behera uztea. Hezkuntzaren merkantilizazioa alde batera uztea, egungo desorekak gaindituz hezkuntza garapen pertsonal eta sozial integralerako tresna izan dadin (kohesio soziala, integrazioa, aniztasuna, berdintasuna, hezkidetza oinarri). Ikasle euskaldun eleaniztunak sortuko dituen euskarazko murgiltze eredua garatzea....
‎“778ko abuztuaren 15ean Orreagako Batailan euskaldunok Karlomagnoren gudaroste frankoa garaitu genuen, eta haren ondorengoak jipoitu genituen 824 urtean, berriro Orreagako malkarretan. Gure herriak gure estatua sortu zuen hortik aurrera, eta antolamendu propio bati eman zion forma estatu horren estalpean, gure lege edo foruen bitartez” [kontsulta: 2017ko abuztua].
2019
‎" Enpresa txikiak gara, aurrekontu txikiarekin eta hastapenetan gaude. Baina herriari gure ekarpena egiten diogu".
‎Ez genuen halakorik espero. Guretzako ohore handi bat da herriak gu aukeratu izana. Oraindik are gaztaina gehiago erretzeko gogoa ematen du, dudarik gabe.Gaztain erretzaile eta saltzaile urte luzez, baina zuena talde solidarioa ere bada.
‎Artoa ereiteko, San Isidroren astea; atzea baño, aurrea obea. Euskal Herri gurean ez du horrenbesteko aztarrenik utzi San Isidro egunak atsotitz eta horrelakoen arabera behinik behin. Aipatu, horixe bakarrik.
‎Plazera izan da lan hau egiteko 60tik gora emakume ezagutzea, bizipenak entzutea. Oñatiko Udalaren babesari esker liburu eta erakusketa batean itzuli genion herriari guk aztertutakoa, eta eskertza handia jaso genuen.
‎Lekunberritik abiatu eta herriz herri gure irudimen kolektiboa sortuz Libanoraino bidaiatu duen euskal emakume sortzailea da.
2020
‎Dinamika hori apurtu behar da. Argi utzi behar zaio herriari gu ez gaudela hemen kontrara edo erantzunera mugatutako politika egiteko, baizik eta egiazko alternatiba eraikitzeko gogoz eta indarrak batzeko apustu irmoa eginda.
‎“Nekazari giroko herri euskaldun euskalduna izatetik, industrializazioa eta beste arrazoi batzuk tarteko, erdalduntze prozesu nahiko azkarra ezagututako herria da Zizurkil, Aiztondo bailaran. Lanaren premiak erakarrita etorri ziren kanpo herrietatik gurera, eta gutakoak dira orain. Haietako askok ez zuten euskara ikasi, baina ikasteko bidea eman zieten beren oinordekoei.
‎Paperezko mukizapi zimurra eta boligrafoz marraztutako mapa modukoa, folio tolestu batean idatzita. Mapak izenik izan ez arren, herritik gure etxeraino zeraman bidea erakusten zuen. Altxorraren mapa zela usteko zuen berak.
2021
‎AZUL, ARGENTINA. Buenos Aires probintzia barnealdean kokatua, Azul herriko Gure Txokoa Euskal Etxeak iragan ortziralean estreinatu zuen irratsaioa. Bi astetarik behin aireratuko dute eta ‘La Voz de los Vascos’ (Euskaldunen ahotsa) izena hartu du, aitzinetik ere ukan baitzuten irratsaio bat izen honekin, Alicia Barberia gidari, eta haren ohorez.
‎Urte andana gabiltzala Asiako zein Afrikako herrietan gure zaborrak aurtikitzen gordezka zabor toxikoenak plastiko birziklagarriari nahasiz, adibidez. Txina ukan dugu luzaz plastikozko zaborren tratuko eragile nagusia:
‎Horrek muga bat jartzen zuen ni eta besteen artean. Izan ere, nire herrian gurea zen familia txinatar bakarra, eta ez zegoen nire antza zuen beste inor. Eta noski, zuriak ez dira ohartzen haiek zuriak direla.
‎Jakina, nire neba eta biok hau guztiaz beranduegi jabetu ginen, gure aita hil eta gero Luzaroko lagun bakanei galdezka hasi ginenean, hau da, gure aitari herriko hormetan" betikoek" egin zioten salaketaz, Pedro Abalos, euskal langilegoaren etsaia. Orduan, guri argi eta garbi hitz egiten ausartu ziren betiko bakanei esker, denok ezagun zituzten zurrumurruetatik eta herrian gure aitaren kontura bolo bolo zebiltzen gezur eta irainetatik, gure aita euskal langileen etsaia zela ziotenak, gure amaren lehengusuaren semea bezalako langile jator eta euskaldun peto peto bat bota egin zuelako, garizabaldarrak bezalako luzarotar familia jator jatorrak mesprezatzen zituelako, euskaldun zen orori gorroto ziolako kanpotik etorritako karlistatzar bat zen aldetik eta beste hainbat... Orduan bai, gure aitak urte guztiotan isilean sufritutakoa asmatu genuen.
‎Agudo itzuli behar dugu. Azagra, Sartaguda eta Mendabiako herriak gureak ziren eta akordioen arabera gureak izanen dira, baina segurtatu behar ditugu. Kalagorriko alkaideak, ordea, Tutera eta Zaragozako Tuyibien menpekoa denak erasoa etengabeak egiten ditu Ebroko mugan.
‎Oso interesgarria izan zen, oso. Uste dut horren arrazoi nagusia elkartasuna dela; elkartuta geunden erakunde bat ginen, eta herria gurekin zegoen, eta hor zegoen aberastasuna. Harrezkero ez dugu horrelakorik sortu.
‎Pirinioetako Bidea 2022 mobilizazioa Kataluniako Omnium Cultural eta ANC erakundeek eta Euskal Herriko Gure Eskuk elkarlanean antolatutako lehen herri mobilizazioa izanen da, natura eta aldarrikapena batuko dituena. Heldu den urteko garilaren 2rako jarri dute hitzordua.
‎Aldudeko" Xiloinea" zen haren etxea. Bazuen ere beste anaia bat beneditanoa; hura joan zen Abu Gosh deitu herrira gure Otto Jean Baptistekin. Otto Gexan eta aita Gariador Kaliforniarat heldu ziren, bi egitekorekin:
‎Horrek esan nahi du jada ezin dugula atzera egin, eta aurrera jarraituko dugula gaur posible den borroka modu bakarrean, indarkeria faxistak utzi digun bide bakarrean; aurrera jarraituko dugu herriak gure alde egingo duen bitartean, laguntza emango digun bitartean eta guk segitzea nahiko duen bitartean, hots, gure herria euskaldun eta herri libre izateak borrokan aritzea esan nahi duela ulertzen jarraituko duen bitartean.
2022
‎Euskaldunok aspaldi ahanztura behartu baten fasean murgilduak gara, 2.000 kilometro ingurura dagoen gatazka ahaztu nahi izan dugu. Saharako herria gure mapa geografikotik aldendu eta izkinako errezelaren atzealdean ezkutatu nahi izan genuen, sare sozialetan eta berrietan gatazka horrek eragindako biktimen informazioa eta argazkiak sentikortasunaren aitzakiapean isildu ditugu; elikagai eta medikamentu bilketak normalizatu eta horiei muzin egin diegu, iheslariei eman beharreko zaintza diskurtsoz eta oztopoz pozoitu dugu; eta gure kontzientzia... Gizarte gisa kontzienteki Saharako egoerari aplikatutako zentsura baimendu dugu, zentsurarako tresna eta funtzionamendu horiek ongi ezagutu arren.
‎Kalifornian ere egiten dute Jaiotza bizidunik, tradizionalki euskaldunen apeza ere Chino, Bakersfield eta San Frantziskoko euskal etxeetan ibili izan baita meza emaile Eguberri egunaren inguruan, baina gaurkoan Argentinako euskal komunitate batek egiten duen Jaiotza bizidun berezia aipatuko dugu. Tandilen egiten dute, eta herriko Gure Etxea Euskal Etxearen aitzinean antzezten, 30 bat jende partaide, tartekaturik pertsonaien artean euskal mitologiako zenbait. Valeria Aramburu du koordinatzaile eta euskal artzainak, iruleak, pilotariak, aizkolariak, muslariak, Olentzero eta Ziripot ere ikus daitezke.
‎Azkeneko urteetan, urtero egin diagu razzia bat. Baskoniako leku guztietatik gerlari guztiak elkartzen gintuan, mugako herrietan gure armadak kanpaina egiten zuenean. Uharte eta gure menpeko lurretatik zortziehun gerlari baino gehiago joaten gintuan.
‎Aste honetan Ipar Euskal Herriko Gure Irratiaz ariko naiz. Abenduan 40 urte bete zituen.
‎Ez esan ezer, gainera, laster erantzungo baitizu berak denak errespetatzen dituela, gainerakoak errespetatzen ez dituena zu izango bazina bezala. Gure herrian gure hizkuntzan aritzea beste inor baztertzeko arrazoia balitz bezala. Bera malgua, mundura irekia, denen laguna.
2023
‎Batetik, Marikobaso ireki aurreko lan saioetan geundela, Zornotzako neska sortzaile talde bat etorri zitzaigun bisitan. Eurek ere nahi zuten euren herrian gure tankerako espazioa ireki. Kanpotik egin ziguten lehen bisita izan zen eta itzelezko ilusioa egin zigun (gure artean barrezka ibiltzen ginen, jo, orain gu bihurtu gara erreferente).
Herriko gure kafetegian izan zen, nola ez. Ez dakit zergatik ez ziguten gainprezio bat kobratzen.
‎«Hona itzuli gara oroitzapen gozoz beterik, baina atzera baino gehiago aurrera begiratzeko gogoz. Europan burujabe izan nahi dugun herriok gure etorkizuna argitzen lagunduko digun itsasargi bat piztuko dugu».
‎Amaitzeko hauxe esan nahi dut: espainiarrek ez lukete onartuko beren herrian gu gure herrian bizi garen bezala hizkuntzaren kontuan. Eta Justiziak ez dezala erabakirik hartu euskararen erabilera mugatzeko Konstituzioak hau edo hura dioela argudiatuta.
‎Ez da guk nahi adinako ezberdintasunik egin, baina azken urteetan goitik izan ditugun IBI etxetiarra eta landa ondasunekoa, behetik izan dugun industriarena baino gutxiago igotzea lortu dugu. Guk urtero bezala gure herria gure antzekoak diren beste 20 udalerriren bataz bestean kokatu nahi izan dugu, udalerri horiekin konparatuz, gure etxebizitzengatik eta landa lurrak izateagatik gehiago kobratzen dugulako, eta alderantziz industriari ezartzen diogun zerga tipoa txikiagoa izan delako azken urteetan. Hauteskunde aurreko urtean, batzuk dioten tasa/ zerga populistak ekiditeko ere ez zaigu aurreikuspen txarra iruditzen konparaketa taula hau erabiltzea.
‎Hori ikusita, Azpeitiko Udalak onartu dituen soldatak izan ditu hizpide plataformak. " Azpeitian aste honetan bertan onartu dituzte soldatak, eta alkateak 55.000 euro inguruko soldata izatea adostu dute, kontuan izanda Azpeitiko herria gurea baino handiagoa dela eta aurrekontu handiagoa duela".
‎Basaurin izan da, Bilbo Handian, euskaltasunaren ertzean euskararen azentu eta ahoskera (omen) desegokiak nekez onartuko zaizkigun inguru berean ezpain margoa hortzetan txikia, argala eta ile eskasduna da ahotsa ozta ozta ernatu zaio hitz egiten hasi denean burua sorbaldetan sartua baimen eske bailitzan nazionalek aita hil izanak ondorio latzak ekarri zizkiela etxekoei guda ondokoak direla bere bizitzako lehen oroimenak hastapen tristeak, harrotasunez beteak bi esaldi besterik ez eta isiltasunak zapaldu du aretoa amak eta amonak, aspaldi joanak, familia aurrera atera zuten aberatsen arropak garbitzen, bata, patatak saltzen, bestea, bi emakume horien oroimena dela bera urte haietako onena, ahizpa nagusiarekin partekaturiko sekretuak eta jolasak izan zirela igande arratsaldeko dantza herriko enparantzan oraindik neskatila herabe bat besterik ez zela bertan ezagutu zuen laster Euskal Herrira lan bila etorri behar izan zuen mutil laguna jabetzerako haurdun eta ezkondu berri zegoen urte gutxitan ugalduz joan ziren etxe orratz horietako baten zortzigarren solairu batean ume zain senar zain etxekoengandik urrun handik herri honetara etorri zela baina herri honetara iritsi baino lehen bazela hemengoa ez diela bere sorburuari uko egin nahi baina hemengoa dela errepikatu du isildu eta txanda pasatu dio albokoari gogora datorkit osasun zentrora etorri zen lehen aldia hamabi bat urte badira alaba nagusiak lagunduta, behartuta gizonarekin arazoak zituela horixe da orain gogora ekar dezakedana hori eta bera bezalako emakume zorigaiztokoak kontsultatik irteten zirenean haien destino petrala bizi ez izateagatik hitza hartu du berriro baina oraintxe esaten ari dena ezaguna zait lau seme alaba izan zituela gizon horrekin bi mutil eta bi neska baina ia hasieratik jakin zuela ez zela izango bere bizitzako gizona holakorik balego, gehitu du gizon horrekin gelditu zen seme alabak nagusitu arte eta gauzek txarrera egin zutenean etxeak eta atariak garbitzen jarri senarrarengandik apartatzerakoan pisu berean bizitzen jarraitu zuen seme alabekin laster gizonak etxe erdia eskatu zion baina beste erdia eta aurreztuta zeukanarekin pisu txiki bat erosteko adina diru bildu zuen gaur egun berea duen etxebizitza seme alabek ikasketak eta lanbide onak dituztela eta pozaren pozez bizi dela orain berea den etxe horretan bizitza osoan izan duen altxorrik preziatuena horrelaxe amaitu du bere mintzoa azken mahaikidearen hitzaldia bukatu ondoren entzuleen txanda izan da emakume adinduaren ezagun batek eskua altxatu du zorionak eman dizkio erakutsi duen kemenagatik guztiok gaude zurekin esan dio eta gogotik sentitzen duela berak bizi izandakoa, senar onik ez izana eta horren gaizki pasatu izana berehala moztu dio ondo baino hobeto dakit neure bizitza ez dela erraza izan ondo baino hobeto dakit zuk senar ona izan duzula baina hori ez da berez zorion bermea zuri esaterako, jarraitu du, ez zaizu hori batere lagungarri izan gaizki zaude orain, senar ona izanik senarra faltan ez baituzu bakarrik bizitzen ikasi izan eta horixe da ikaskuntza nagusia emakumeon bizitzan goizago edo beranduago ikasi beharreko lezioa nik aldiz larrutik baina betirako dut ikasia ez zaitez nitaz errukitu, errukitu zaitez zeure buruaz eta hori esandakoan sorbaldak zuzendu zaizkio eta haren burua beste mahaikideenen artean gailentzen ikusi dut ezusteko gehiago ditu guretzat prestaturik bere entzule umil eta mireskor bihurtu gaituenontzat plazer sexuala ere izan du hizpide berak ez duela horretarako sekula arazorik izan ez senarrarekin ezta ondorengo maitaleekin ere eta alboan eserita dagoen belaunaldi gaztearen testigantza eman duenak jauzi txiki bat egin du aulkian oharkabean, ia lurrera eroriz saioa amaitu ostean mokadutxo bat eskaini digu udalak jardunaldietako izar, guztiek hitz egin nahi dute harekin halako batean ikusi nau eta niregana hurbildu da zorionak eman dizkiot hitzaldiagatik eta haren bizitzaren kontakizunarekin jarraitu du ez dago ubera geldiarazterik senarrarengandik dibortziatzera ailegatu ez zenez hura hildakoan pentsioa gelditu zitzaiola eta gaur egun zoriontsu bizi dela asteburuetan lagunekin ateratzen da erretiratuen egoitzako dantzaldira joateko neskatilatan bezala, dio irribarrez, hori bai, ezkontzeko premiarik gabe ama keinu batez atzamarra pasatu dit aho ingurutik ezpain margoa ezpainetatik kanpo atera omen zait berari ere antzera gertatu ohi zaiola haginak zikintzen dituela behin eta berriro senarrak ezin zuela hori jasan esan du irribarre lotsati eta maltzurraz etxetik alde egiteko agindu zion egunean bertan andregai berriak, bai, harek bazekiela ondo janzten eta haren burua apaintzen bota zion aurpegira ez bera bezala, ezpainak ere behar den moduan margotzeko gai ez zela eta barre egin du berriro, erruz oraingoan eder eta dotore nagoela esan dit gero beno ...janzten eta haren burua apaintzen bota zion aurpegira ez bera bezala, ezpainak ere behar den moduan margotzeko gai ez zela eta barre egin du berriro, erruz oraingoan eder eta dotore nagoela esan dit gero beno, beti bezala, gaineratu du baina aurrean ispilurik ez izan arren ezabatu ezinean nabilen neure irribarrea harenaren aldean metalezkoa dela sumatu dut bisitak semearekin joan naiz jaio nintzen herrira gure lehen etxea bisitatu dugu herriaren goiko partean trenbiderik ez duen geltokiaren alboan hantxe izan da semea pozarren kamera eskuan paretak zeharkatzen dituen huntzari denboraren usaina erretratatu guran bigarren etxe atzeko errekastoa eta aurreko zelaia txikitu egin dira urte hauetan guztietan amaren eskolak herri osoa besarkatzen du bere tronutik inoiz bukatu ez zen Engañako tuneleraino ...
‎Juananen ikerketei keinu bat egin asmoz, Antzerkiolan buru handi bat egin genuen. Euli bat zen, herriz herri gurekin eramaten genuena. Euli hori zen kaosaren, zorigaitzaren, izurriaren irudi sinbolikoa.
‎Gazteak ginen eta jolasteko, ikertzeko eta esperimentatzeko laborategiak ireki genituen. Gazteak ginen eta herriarekin batera gure azken lur zatian dantzatu ginen. Gazteak ginen eta gazte bezala tratatu gintuzten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
herri 100 (0,66)
erri 1 (0,01)
Lehen forma
herria 19 (0,13)
Herriko 13 (0,09)
herrian 12 (0,08)
herriak 10 (0,07)
herriko 6 (0,04)
Herri 5 (0,03)
herri 4 (0,03)
herrietako 4 (0,03)
herrietan 4 (0,03)
herrira 4 (0,03)
Herritik 3 (0,02)
herriari 3 (0,02)
herritik 3 (0,02)
Herrira 2 (0,01)
erriak 1 (0,01)
herriarekin batera 1 (0,01)
herriei 1 (0,01)
herriek 1 (0,01)
herrien artean 1 (0,01)
herrietatik 1 (0,01)
herrik 1 (0,01)
herriok 1 (0,01)
herririk 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 11 (0,07)
Berria 8 (0,05)
Susa 7 (0,05)
Herria - Euskal astekaria 7 (0,05)
Uztarria 5 (0,03)
Booktegi 5 (0,03)
Jakin 4 (0,03)
UEU 4 (0,03)
Argia 4 (0,03)
Alberdania 4 (0,03)
Pamiela 4 (0,03)
Erlea 3 (0,02)
Noaua 3 (0,02)
Maiatz liburuak 3 (0,02)
erran.eus 2 (0,01)
hiruka 2 (0,01)
Karkara 2 (0,01)
Maxixatzen 2 (0,01)
Labayru 2 (0,01)
Anboto 2 (0,01)
Txintxarri 2 (0,01)
Hitza 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
IVAP 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
Chiloé 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 1 (0,01)
Open Data Euskadi 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
herri gu egon 9 (0,06)
herri gu hizkuntza 4 (0,03)
herri gu baino 3 (0,02)
herri gu buru 3 (0,02)
herri gu ez 3 (0,02)
herri gu ikastetxe 3 (0,02)
herri gu etxe 2 (0,01)
herri gu herri 2 (0,01)
herri gu irrati 2 (0,01)
herri gu lagun 2 (0,01)
herri gu agintari 1 (0,01)
herri gu aita 1 (0,01)
herri gu amore 1 (0,01)
herri gu anaitu 1 (0,01)
herri gu antzeko 1 (0,01)
herri gu arbaso 1 (0,01)
herri gu armada 1 (0,01)
herri gu atze 1 (0,01)
herri gu aukeratu 1 (0,01)
herri gu azken 1 (0,01)
herri gu aztertu 1 (0,01)
herri gu bazter 1 (0,01)
herri gu berriketari 1 (0,01)
herri gu bezainbat 1 (0,01)
herri gu daga 1 (0,01)
herri gu egin 1 (0,01)
herri gu ekarpen 1 (0,01)
herri gu elkartasun 1 (0,01)
herri gu eman 1 (0,01)
herri gu enpresa 1 (0,01)
herri gu eraiki 1 (0,01)
herri gu eraman 1 (0,01)
herri gu ere 1 (0,01)
herri gu erriatu 1 (0,01)
herri gu esku 1 (0,01)
herri gu estatu 1 (0,01)
herri gu etorkizun 1 (0,01)
herri gu euskal 1 (0,01)
herri gu familiako 1 (0,01)
herri gu gela 1 (0,01)
herri gu geu 1 (0,01)
herri gu gu 1 (0,01)
herri gu harresi 1 (0,01)
herri gu hau 1 (0,01)
herri gu hiritar 1 (0,01)
herri gu ikusi 1 (0,01)
herri gu irudimen 1 (0,01)
herri gu izen 1 (0,01)
herri gu jende 1 (0,01)
herri gu jokabide 1 (0,01)
herri gu kafetegi 1 (0,01)
herri gu kontatu 1 (0,01)
herri gu lan 1 (0,01)
herri gu lehen 1 (0,01)
herri gu mapa 1 (0,01)
herri gu mende 1 (0,01)
herri gu merezi 1 (0,01)
herri gu nahi 1 (0,01)
herri gu nortasun 1 (0,01)
herri gu oihu 1 (0,01)
herri gu oin 1 (0,01)
herri gu otto 1 (0,01)
herri gu plan 1 (0,01)
herri gu tanke 1 (0,01)
herri gu Tolosa 1 (0,01)
herri gu txo 1 (0,01)
herri gu zabor 1 (0,01)
herri gu zerrendaburu 1 (0,01)
herri gu zibilizazio 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia