Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2012
‎Lanaren xede nagusia hauxe izan da: gaur egun Ipar Euskal Herriko gazteen euskarazko edo euskal kulturari lotuak diren aisialdiak zein diren aurkeztea.
‎Lehengo urteetan bezala, herriko gazteek Euskararen Eguna antolatu dute. Egun handia urriaren 13a izanen da, larunbata, baina bezperan ere zenbait ekitaldi antolatu dituzte, Nafarroako konkistaren bosgarren mendeurrena gai nagusizat hartuta.
‎Urduñan bizi da. Honek, 1999 urtean Azpeitiko Udal Euskara Patronatuaren Iturri Zahar beka irabazi zuen, eta bekaren bidez, Eider Alkortarekin batera, herriko gaztetxoen euskara ezagupena, jarrera eta erabilera ikertu zituen.Orduan, ateratako ordorioetako bat, herriko gazteek euskararen aldeko jarrera zutela izan zen, eta" ia elebakartasunera" iristen zirela gazteak. Hala ere, orduko gaztetxoek batik bat erdarazko komunikabideak kontsumitzen zituzten.
‎Aranguren itzulpengintza eta interpretazioa ikasitakoa, Elhuyarren ari da lanean eta hau ere Azpeititik kanpo bizi da, Beasainen. Herriko gazteek euskararekin duten harremana aztertzeko egin zuen lana. 15 urteko eta 26 urtekoekin egin zituen inkestak eta elkarrizketak.
2014
‎Ikerketan ondorioztatu da hamar gaztetatik bederatzik oso ongi edo nahiko ongi ulertzen dutela euskara. Pello Jauregiren ustez, herriko gazteek euskararako gaitasuna eskuratua dutela ondorioztatuta, erabilpena bultzatzearen aldeko lana egin behar da: " Edonork herriko gazteekin euskaraz hitz egin nahi izanez gero, ez luke arazorik izango.
‎Pello Jauregiren ustez, herriko gazteek euskararako gaitasuna eskuratua dutela ondorioztatuta, erabilpena bultzatzearen aldeko lana egin behar da: " Edonork herriko gazteekin euskaraz hitz egin nahi izanez gero, ez luke arazorik izango. Ulermenak euskaraz komunikatzeko bidea desblokeatu egin du; ez dago oztopo teknikorik behintzat.
‎Modu honetan, aisialdi taldeak bere helburuetako bat lortzen du: 16 urte bitarteko herriko gazteek euskararen erabilera aktibo izatea eta beste gaztetxoentzako eredu izatea.
‎Ikerketa honen xede nagusia hauxe da: gaur egun Ipar Euskal Herriko gazteen euskarazko edo euskal kulturari lotuak diren aisialdiak zein diren aurkeztea. Euskaraz eta frantsesez idatzia.
2015
‎urteetan sortu zen Tolosako udalean ahozko hizkuntzaren gainean ikertu eta lan egiteko aukera; kale erabilera datuek jakinarazten zuten herriko gazteen euskararen erabilera maila gelditu egin zela edo jaiste bidean egon zitekeela. Lehen Hezkuntzatik Bigarren Hezkuntzarako pausoan behera egiten zuen erabilera kopuruak, eta beraz, gai honi heltzea erabaki zen.
2019
‎garrantzi handia ematen dio Lionelek, neuk baino handiagoa apika, arnasguneen izaera paradigmatikoa definitzeko balio duen adierazle edo iragarle soziolinguistiko honi: bertako etxe erdaldunetan jaiotzen diren (edota bizi izatera arnasgunera datozen) haur erdaldunak behar adina euskalduntzen al dira, bertako herri giro zabalean (eta herri giro horren eraginez) herriko gazteen artean euskaraz integratzeko. Indarrean al dago XXI. mendeko arnasguneetan, 1625ean Lope martinez Isastiko lezoarrak (gipuzkoako kostaldera bizi izatera etorritako gaztelaujendea zela-eta) eguneroko kalegiro arruntean factum segurutzat ematen zuen mintzaldatze sendo hura?
2020
‎Ez dute helburua lortu, euskaraz gehiago aritzeko zirrikitu asko aurkitu dituzte, ordea. Euskal Herriko gazteak euskaraz bizitzera gonbidatu nahi dituzte.
2021
‎Euskararen ahozko erabileran eragiteko asmoarekin jaio zen Berbekin proiektua. Egin diren kale neurketek agerian jarri dute gure herrietako gazteen artean euskararen erabilerak beherantz egin duela azken urteotan; hori erakusten zuen Bergaran egindako azterketa batek (Bergarako Udala, 2015), eta 2016ko Hizkuntzen Erabileraren Kale neurketak (Soziolinguistika Klusterra, 2016). Hortik egitasmo hau.
‎Amurrioko Udalak Euskarabide programa abiaraziko du irailean, urrian eta azaroan. Herriko gazteen artean euskara indartzea izango da helburua.
‎Aste gutxi barru abiaraziko du Amurrioko Udalak Euskarabide proiektua, erronka argi batekin: herriko gazteen artean euskara bultzatzea. Horretarako, gazteek multiabentura irteerak eta bestelako tailerrak izango dituzte eskura.
2022
‎AbadiñON lehiaketaren asmoa argia da: herriko gazteen artean euskararen erabilera sustatzea, eta Interneten eta sare sozialetan euskara eskuragarri egitea, udalak azpimarratu duenez. " Horretarako, modu osasuntsu eta sortzailean dibertitzeaz gain, Abadiñoko gazteek, gaur egun euskarak Interneten presentzia izan dezan, dauden tresnak ezagutuko dituzte, sare sozialen erabilerari dagokionez".
‎Azpiatal honetan, Euskal Herriko gazteen euskararen ezagutzari, erabilerari eta hizkuntza ideologiei erreparatuko diogu. Ezagutzari eta erabilerari dagokionez, Amonarrizek 2019ko Eskola Hiztun Bila jardunaldian aipatutako metafora bat erabiliko dugu.
‎S.D Deustok 2021ean diseinatutako euskara planaren barruan, euskararen aldeko partida jokatu zuen taldeak larunbatean Aurrera K.E taldearen aurka. Futbol zelaietan euskararen presentzia areagotzea eta herriko gazteek euskarazko erreferenteak izatea izan dira ekintzaren helburu nagusiak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia