2002
|
|
Bestalde, badakizue hiruki didaktikoarenelementuak dinamikoak direla (Llobera, 1998): ikasleengan aniztasuna aurkitzendugu?
|
herri
ezberdinetako ikasleak ezberdinak dira, talde bereko ikasleak ezberdinak dira (aurrezagutzetan, erabiltzen dituzten estrategietan, motibazioan...)?, oraingo eta lehengo ikasleak ezberdinak dira, euskara ikasteko motibazioa, dutenformazioa, denbora librearen erabilera, adina...?. Eta gauza bera gertatzen da hirukiaren beste bi erpinetan ditugun elementuekin, irakaslearekin eta objektuarekin?:
|
2006
|
|
Hiribilduak eta euren alfozak aipatzen dira testuan, behin eta berriz. Alfozak lirateke hiribildu baten jurisdikzioan (terminoan edo barrutian) kokaturik dauden
|
herri
ezberdinen multzoa eta barrutia. Hiribilduaren mendekoak izaki, haren foru, ordenamendu?
|
2007
|
|
Aristoteles-ek symbolon eta semeion hemen balio berdinarekin erabiltzeak ez du uzten dudarik, hitza/ hizkuntza espresuki (adierazle) konbentzionaltzat, esanahiaren «oinarri naturalik» ez duen zeinutzat ulertu behar dela. Sinbolo edo zeinu arbitrariook (katá synthéken) herririk
|
herri
ezberdinak dira; haatik, adierazle (hizkuntza) ezberdinon pean edo barnean, adierazia bera, arimako afekzioak lehenengo, gauzak berak gero, berberak dira beti.
|
|
batetik, giza izpiritua (natura razionala) beti bera dela non eta noiznahi: hala herri guzti guztietan egiaztatzen dira moralaren printzipio unibertsalak eta Jainko edo Izaki Goren baten sinesmena (Voltaire-ren metafisikaren bi oinarri esentzialak); bestetik,
|
herri
ezberdinetan emaitza kulturalik antinaturalenak topa litezkeela, grinak eta superstizioak medio. Adibidez, Mogol Handiaren erresuman ez da jabego pribaturik ezagutzen, eta Voltaire-rentzat hori «naturaren aurka dago» eta «umiliagarria da gizajendetasunarentzat» (CXLIII kap.). Voltaire razionalista oso kritikoa da giza irrazionalkeriekin, beraz, gizonemakumeak egiten duen gehienarekin.
|
2010
|
|
1 Errefuxiatuei Ameriketako hiri eta
|
herri
ezberdinetara joateko bidea egineta bertara iristean eusko etxeekin estu eta zuzen elkarlanean jardutea, azkenhauek egoera legala ahalik eta arinen normalizatu ahal izateko eta egoeraekonomikoa bideratzeko lana aurkitzen laguntzea. Ildo honetan aipa dezakegu Alsina taldeko azken errefuxiatuak Buenos Airesera heldu zirenean1942ko apirilaren 15ean, Laurak Bat eusko etxeko abesbatza zutela portuanzain; 200 bat pertsona zain zituztela, Agur Jaunak abestuz eta txistuzaurreskua eginik ongi etorria eman zieten heldu berriei Buenos Aireskoeusko etxe ezberdinetako zein hiriko eta argentinar estatuko ordezkariek.Behar izanez gero Buenos Airesko hotel batean gela zuen bakoitzak hartutahilabete oso baterako eta hamabost egunetan argentinar naziotasuna eta pasaportea zuten guztiek; gehienek hilabetea pasatu baino lehen aurkitu zutenlana bertako euskaldunen sareari esker.
|
2012
|
|
Baita estatuei nahiz legea goiburu duen nazioarteko erkidegoari euren eskubideak errespetatzea eskatu ere. Eskubide horien artean autodeterminazioa,
|
herri
ezberdin modura irauteko eskubidea, euren bizimodua mantentzeko zein herri garapena euren asmoei jarraituz nahiz eurak protagonista izanik lortzeko eskubidea aurkituko ditugu.
|
|
Hamarkada horretan indigenentzat gutxiengoei zor zitzaien errespetua eskatzen zen, baina errespetu hori gizabanako mailan eta estatuen ardura gisa ikusten zen. Inolaz ez
|
herri
ezberdin bati zor zitzaion errespetu gisa.
|
2015
|
|
Sozietate menperatuaren eta menperatzailearen arteko ezberdintasuna sustatzen da. Unitate inperialak gobernatzeko modu ezberdinak zehazten ditu inperioa osatzen duten hiritar eta
|
herri
ezberdinentzat (Burbank eta Cooper, op.: 8).
|