2007
|
|
Lege organikoak arautuko du
|
Herri
Defendatzailearen erakundea, Gorte Nagusietako komisionatu goren bezala, haiek izendatua, titulu honetako eskubideak defendatzeko; horretarako, Herri Defendatzaileak Administrazioaren jarduna gainbegiratu ahal izango du, Gorte Nagusiei kontu arrazoiak emanez.
|
|
Kapitulu horrek bi artikulu ditu: 53 artikulu garrantzitsua, eskubide, askatasun eta printzipioei emandako berme maila desberdinak ezartzen dituena, eta 54 artikulua,
|
Herri
Defendatzailearen erakundea aipatzen duena, zuzenbide konparatuko «Ombudsman» erakunde ezagunaren Espainiako baliokidea. Konstituzioaren arabera, Herri Defendatzailea Gorte Nagusietako komisionatu gorena da, Konstituzioaren lehenengo titulu osora bildutako eskubideak defendatzen ditu, eta administrazio publikoen jarduera gainbegiratzen du.
|
|
Konstituzioaren arabera, Herri Defendatzailea Gorte Nagusietako komisionatu gorena da, Konstituzioaren lehenengo titulu osora bildutako eskubideak defendatzen ditu, eta administrazio publikoen jarduera gainbegiratzen du. Ikus dezagun orain 53 artikuluaren edukia, eta geroko utziko dugu
|
Herri
Defendatzailearen erakundea aztertzea.
|
|
Estatuko Herri Defendatzaileaz gain, autonomia erkidegoetako Autonomia Estatutuek kasuan kasuko antolamenduetan
|
Herri
Defendatzailearen pareko erakundeak sartu dituzte, antzeko eskumenekin (Arartekoa EAEn, Sindic de Greugues Katalunian, Defensor do Pobo Galizian, Justicia Aragoin, etab.), eta euren legeen bidez arautzen dira. Estatuko Herri Defendatzaileak autonomia erkidegoetako administrazioen eta toki erakundeen gain ere eskumena duenez, eskumen gatazkak sortu daitezke Estatuko Herri Defendatzailearen eta autonomia erkidegoetako homologoen artean.
|
|
Estatuko Herri Defendatzaileak autonomia erkidegoetako administrazioen eta toki erakundeen gain ere eskumena duenez, eskumen gatazkak sortu daitezke Estatuko Herri Defendatzailearen eta autonomia erkidegoetako homologoen artean. Arazo horiek saihesteko eta haien artean koordinazioa lortzeko, azaroaren 6ko 36/ 1985 Legea onetsi zen,
|
Herri
Defendatzailearen erakundearen eta autonomia erkidegoetan horrek dituen antzeko erakundeen arteko harremanak arautzeko. Haien artean lankidetza araubidea ezarri da autonomia erkidegoko eta tokiko administrazioaren jarduera gainbegiratzeko.
|
|
Eskatutako laguntza jaso ezean, Herri Defendatzaileak Europako Parlamentuari informazioa emango dio, eta horrek kasuan kasuko kudeaketak egingo ditu.
|
Herri
Defendatzaileak erakunde arduradunari komunikatzen badio erreklamazio bat jaso duela, horrek neurriak har ditzake arazoa konpontzeko. Administrazio makurraren kasua dagoela egiaztatzen bada eta ikerketan auzia ebazten ez bada, Herri Defendatzailea konponbide adiskidetsua aurkitzen ahaleginduko da.
|
|
Europako
|
Herri
Defendatzailearen erakundearen balorazioari dagokionez, Espainiako Herri Defendatzailearen kasuan bezala betearazpen eskumenik ez duen arren, aitortu egin behar da Nizako Eskubideen Agirian aitortutako oinarrizko eskubideen babes eragingarria lortzeko Europako Erkidegoko erakundeetan duen eginkizuna. Adibidez, azpimarratu egin behar da Europako Herri Defendatzaileak lortu zuela Agirian administrazio onerako eskubidea sartzea, berak idatzi zuela Administrazioko Jokabide Onaren Europako Kodea, berak borrokatu duela Europako erakundeek emandako informaziorako sarbidea handitzeko, hautaketa prozedurak gehiago irekitzeko, Europako Erkidegoko erakundeek emandako zerbitzuak hobetzeko, (diru-laguntzak, laguntzak, etab. ordaintzeko atzerapen arazoak murriztea) eta berak salatu duela Europako Batzordearen aurrean estatu kideek Europako Erkidegoko zuzenbidea ez dutela bete.
|
|
Baina III. kapituluko printzipio artezkarien ahalmenak ez dira hor agortzen, partikularrek horiei heldu ahal dietelako botere publikoei esparru zehatz batzuetan defentsa neurri zehatzak eskatzeko: gogoan izan dezagun, adibidez, ingurumenerako eskubidea, edo kontsumitzaile eta erabiltzaileen defentsa, etab., Europako beste herrialde batzuetan eskari horiek bideratzeko erabilgarriak izan diren mekanismoen bidez; mekanismo horiek antolamendu juridikoan ere ezarri dira, besteak beste, legegintzarako herri ekimena (EKren 87.3 art.), eskariak egiteko eskubidea (EKren 29 art.) eta
|
Herri
Defendatzailearen erakundea (EKren 54 art.) edo horren baliokideak autonomia erkidegoetan. Era berean, ez dira ahaztu behar herritarrek, zerbitzuen erabiltzaileek, etab. parte hartzeko dituzten mekanismoak, Konstituzioan bertan ezarritakoak (EKren 51.2 art.) edo printzipio artezkari hauek garatu dituzten legeetan.
|