2003
|
|
Era berean, gizabakanakoak euskara jakin eta erabiltzen duen neurrian, hizkuntza hori gizabanakoa bera Euskal Herrian oso osorik integratzeko tresna bihurtzen da. Bide horretatik,
|
herri
botereen betebeharra da eskubide horren mailaz mailako egikaritza sustatu eta bermatzea, hori berori jasotzen baitu aipatu legearen 6 artikuluak, eta, Justizia Administrazioaren esparrurako, 9 artikuluak.
|
2004
|
|
Azken finean, legeria elebidun hau justiziako profesionalen, eta, oro har, herritarren esku geratzen da, horiek guztiek baliabide aproposak izan ditzaten, euskararen erabilera justiziaren eremuan normalizatzeko. Horrela,
|
herri
botere gisa dagokigun betebeharra betetzen dugu, eginkizun horretan gure hitza eman baitugu.
|
2005
|
|
Hala eta guztiz ere, hirigintza jardunak ondasungia, eremu pribatuan jardun arren, hiri higiezinen gaineko titulartasunak aldatzen baditu, arlo bien arteko lotura sortzen da, eta hori koordinatu behar da. Aldi berean, komeni da
|
herri
botereek halako erakundea erabiltzea, alegintza jardunari begira laguntzaile eragingarria izan daitekeen erakundea. Lege manuak ikuspegi bikoitz horri ekinez garatu dira, erregelamendu bidez:
|
|
Lege manuak ikuspegi bikoitz horri ekinez garatu dira, erregelamendu bidez: batetik, lehen erregistro liburuetatik at geratzen zen hirigintza informazio zabala sar daiteke orain Erregistroan, betiere, Jabetza Erregistroari datxezkien edukiari eta ondoreei kalte egin gabe; eta, bestetik, lege agindua betetzeko, zenbait irtenbide bilatu dira, hain zuzen ere,
|
herri
botereen ekintza ahuldu gabe, Erregistroko arauak betetzen dituztenak eta arauokin bat datozenak.
|
|
Lurrak birzatizeko eragiketen inskripzioa egiteko titulua, bestalde, xehetasunez arautu da, konplexutasun tekniko handiko agiria delako, eta argiro bereizi dira bi kasu: batetik, lurrak birzatizeko titulua norbanakoen aho bateko adostasunaren ondorio izan eta adostasun hori eskritura publikoan jaso denean, eta kasu horretan Administrazioak onetsi behar du eskrituraren edukia, eta, bestetik, aldaketa erreala
|
herri
botereen borondatearen ondorio denean.
|
|
Horrez landara, legeak ezarri du norbanakoek hala eskatuz gero, Erregistroantzea. Halakoetan, aurreneurrizko idatzo agerraraz daitekeela Administrazioarekiko auzi errekurtsoa jarri dela, baldin eta errekurtso horren helburua bada, plangintza tresna, plangintzaren betearazpen tresna edota lizentziak deuseztaharra egitean hainbat kautela hartu behar dira,
|
herri
botereen jardunari arrazoirik gabeko kalterik ez eragiteko; ildo horretatik, VIII. kapituluan ezarri da auzitegiek kauzio egokia eskatu behar dutela. Gainerakoan, aurreneurrizkokunak egiteko, gogoan izan da jurisdikzio desberdinak uki daitezkeela aldi be idatzoharrak ondorioztatu dituen idazrean.
|
2007
|
|
Hala ere, Estatutuaren onespena bizkortzeko eta Frente Popular alderdiaren eta euskal nazionalisten arteko akordioaren ostean (Indalecio Prietok eta José Antonio de Aguirrek modu aktiboan parte hartu zuten), jatorrizko testuan murrizketak egin ziren. Orain, autonomia erregioen ahalmenak aipatzea hartzen zen erdigune, eta Euskal
|
Herriko
botereen arauketa Estatutua indarrean sartu osterako utzi zen. Gorteek Euskal Estatutua 1936ko udaberrian eta udan negoziatu ostean, onetsi egin zuten eta 1936ko urriaren 6an Lege bilakatu zen (ordurako gerra zibila hasita zegoen).
|
2008
|
|
Bestalde ere, noizean behin tributu arauak Estatuko Aldizkarian argitaratu baino lehen jartzen dira indarrean, adibidez, lege proiektua Gorte Nagusien Aldizkarian argitaratzen denean. Teknika hori Konstituzioaren aurkakoa izan ez arren, ezin daiteke usuegi erabili, konstituzio printzipioak hauts daitezkeelako (esaterako, ekonomi ahalbidearen printzipioa) eta, batik bat, herritarren eta
|
herri
botereen artean egon beharreko konfiantza apurtu ahal delako.
|