Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2006
‎Inskripzio hauekin ondoriozta dezakegu kultura kristaua iritsia zela Euskal Herriko eremu hauetara mende haietarako, sarkofago honek erlijio horri dagokion hizkuntza eta erromatar jatorriko datatze sistema erabiltzen baititu, (kultua eta prestigioduna zena), eta, jakina, kanpotik etorria zena, askotan erlijioari lotuta (agian baita kanpoko ohiturei eta botereari beste kasu batzuetan); arabarraren kasuan argi daude ... Horrez gain, antzekotasunak handiak dira epigrafeen helburuan eta euskarrien materialetan, pertsonaia garrantzitsu baten hilobia adierazten dutela, etab.; desberdintasunak ere badauden arren:
2008
‎Baina Eibarren juratuak sekula ere ez ziren errejimentuko kideak izan. Adibide hauetatik ondoriozta dezakegunez, Antzinako Erregimeneko udalen osaketan aniztasuna zen nagusi, bai kargu bakoitzaren eskuduntzan, bai deituran; eta aniztasun hori erakunde hauen sortze prozesuan indar autoktonoek izandako esku hartze zuzenaren seinalea da.
‎Erdi Aroan haurtzaroaz zegoen ikuskera ez dago oso argi. Philippe Aries (1962) historialariak honako bi ideia hauek ondorioztatu zituen garai hartako pintura eta dokumentuen azterketatik: batetik, XIII. mendearen amaiera arte umeak heldu txikiak balira bezala irudikatzen zituzten pinturetan (arropa, ezaugarri, jarduera eta jarrera helduekin), haurtzaroaren irudiak interesik ez balu bezala edo haren errealitate propiorik edukiko ez balu bezala.
‎Komunikazio Garapena Neurtzeko Zerrenda (KGNZ) tresnaren alde ona gurasoek beren seme alaben komunikazio eta hizkuntza garapenen gaitasunaren inguruan jasotzen duten informazioen aberastasuna da. Horrela lortutako datuak, pertzentilkako puntuazioak, eta hauetatik ondorioztatzen diren garapen kurbak erabilgarriak dira haurren garapenean inplikatutako hainbat profesionalentzat, hala nola psikologoentzat, logopedentzat eta hezitzaileentzat. Hizkuntza garapenean disfuntzio zein atzerapenen antzemate goiztiarrerako edo hizkuntza atzerapena duten haurren pronostikoa egiteko Komunikazio Garapena Neurtzeko Zerrenda tresnak duen balioa munduan zehar izan duen zabalpen azkarrak azaltzen du (Crais, 1995; Rescorla, 1991; Yoder eta beste, 1998; Sheinkopf eta beste, 2000).
2014
‎Erdi Aroan haurtzaroaz zegoen ikuskera ez dago oso argi. Philippe Aries (1962) historialariak honako bi ideia hauek ondorioztatu zituen garai hartako pintura eta dokumentuen azterketatik: batetik, XIII. mendearen amaiera arte umeak heldu txikiak balira bezala irudikatzen zituzten pinturetan (arropa, ezaugarri, jarduera eta jarrera helduekin), haurtzaroaren irudiak interesik ez balu bezala edo haren errealitate propiorik edukiko ez balu bezala.
2015
‎Azkenik, nanopartikula mota berdinak erabiliz zelulako barneraketa kuantifikatu genuen besteteknika bati esker (fluxu zitometria). Emaitza hauei esker ondorioztatu genuen nanopartikulenbarneraketa denboraren eta kontzentrazioaren araberakoa dela eta gainera baldintza batzuetanlinealtasuna galdu egiten dela (saturaziora iristen garela) (5 Irudia).
‎Adibide hauetatik ondoriozta daitekeen modura, dimentsio baten egokitasunak ez du ziurtatzen irakaskuntza ikaskuntza prozesu osoaren egokitasuna. Egokitasun horiek elkarrekin integratu behar dira, haien arteko elkarrekintzak kontuan hartuz.
2019
‎Berriz, E2F7renisilarazpenak, prozesu honen efizientzia areagotzen zuen. Emaitza hauekin ondoriozta dezakeguE2F7k errekonbinazio homologoa erreprimitzen duela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia