2000
|
|
Liburu
|
hauetako
narrazioak solteak dira, elkarrekin loturarik gabeak, baina ez da beste gabeko gehikuntza formula hutsez eginiko egitura, berariaz egina baizik. Honezkero jakinaren gainean gaude, Sarrionandiaren obretan dena dagoela, zentzu batean ala bestean, literaturaren zerbitzutan pentsatua.
|
|
Narrazioan tartekaturik hamabi poema ere aurki ditzakegu. Poema
|
hauek
narrazioen osagarri dira, hauekin lotura estua baitute;" metafora iradogarriak gustatzen zaizkit, eta kasu honetan narrazioak poema ulertzen laguntzen du." (Argia 1561)
|
|
Beraz, aipatu bezala itsas giroaz gain, gaiek ere kateatzen dituzte ipuinok. Bere aurreko narrazioetan jada zeharka aipatzen ziren
|
hauek
narrazio hauen ardatzak izango dira. Beraz, bi hauek izango dira luzera ezberdineko sei ipuin hauen hari nagusiak:
|
|
Hona hemen liburu bakarreko zenbait idazle: Abelin Linazisoro, Jon Urrujulegi, Xanti Begiristain, Lourdes Oñederra, Rikarte, Javi Cillero, Unai Iturriaga, Antton Gomez, Felipe Rius, Jasone Osoro,... Idazle
|
hauen
narrazioetan lan interesgarriak aurkitu baditugu ere, ezin da jakin ibilbiderik zehaztuko duten. Etorkizunak hitz egingo du.
|
2002
|
|
Anjel Lertxundiren Letrak kalekantoitik (atsotitz eta kontu herrikoien bilduma baino askoz gehiago dena, 1996), eta Joseba Sarrionandiaren Hitzen ondoeza  (1997); iurretarrarenak dira, baita ere, mikrosaioaren eta ipuin laburraren artean mugitzen diren bi lan: Ez gara geure baitakoak (1989) eta Han izanik hona naiz (1992) (dena den, eta Aitzpea Azkorbebeitiaren iritziaren aurka, ez dut uste lan
|
hauek
Narrazioak, Atabala eta euria eta Ifar aldeko orduak ipuin bilduma" klasikoagoak" gainditzen dituztenik, liburu gisa alegia: hiperlabur hauetan asmatzen duenean, izugarri ona da Sarrionandia, baina hori, nire iritziz behintzat, gutxi gorabehera testutxoen laurdenean baino ez da gerta  tzen...
|
2005
|
|
Beltza eta zuria hasiera eta amaierako narrazioen koloreak hurrenez hurren. Kolore
|
hauek
narrazio bana dute: Herio beltza eta Herio zuria.
|
2011
|
|
Bertako korrespontsalak Tolosaren inguruan idatziriko kronika, egun bakoitza banan banan azalduz, ia literarioraino iritsiz, aztergai dugun auziaren inguruko harribitxi bat da, narrazio zabal, ez zatikatu eta koherente bat ematen baitigu hilaren 5etik 12ra, egun horietako Tolosa aztertu nahi duen ororentzat oinarrizko dokumentua delarik. Batez ere Gipuzkoako prentsa (El Día, La Constancia, El Pueblo Vasco, La Voz de Guipuzcoa) eta egun horietan zehar Udalak eta honekin era batera edo bestera erlazionaturiko instituzioek (Goardia Munizipala, Gobernazio Zibila, Gobernazio militarra, jende pribatua?) ekoitzitako dokumentuak hartu dira gertakari historiko
|
hauen
narrazioa eraikitzeko oinarri gisa. Grebalarien iturriak dira (langile erakundeetako edota iraultzaileen artxibo pribatuetan amaitu duten planifikazio dokumentuak edota panfletoak, errepresalia judizialik ez izateko suntsituak izan zirela pentsa daitekeenak, edota ahozko iturriak, baldin badaude) ikerketa honen hutsune nagusia.
|
2019
|
|
" Gaur egungo joera nagusia komatxoak ez, baina marrak erabiltzekoa bada ere, kasu honetan komatxoen alde egin dut. Izan ere, elkarrizketa
|
hauek
narrazioan bertan integraturik daudela iruditzen zait, eta marra erabiltzeak narrazioan nolabaiteko eten behartu bat eskatuko lukeela. Erabakia hartu eta gero, ordea, gure artean ohikoak diren bi komatxoak("") astunegi gertatzen zitzaizkidan, zeren eta, elkarrizketaren barruan ere batzuetan estilo zuzena edo aipu bat agertzen denez, zenbait esaldi aurrean edo atzean lau komatxo zituela geratzen baitzen.
|
2022
|
|
Gertaera mota
|
hauen
narrazioan beharrezko da oinarrizko oreka enpatia eta urruntasunaren artean. Argia izan behar da lekuko eta kontalariaren arteko bereizketa egiteko kontakizun batetan narratzaileak lehen pertsonaren ikuspuntura jauzi egin badu ere irakurle entzulearekiko lotura estutzeko.
|