Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2001
‎Beraz, proiektu erraldoi hauek geldiaraztea ez da batere erraza, batez ere interes ekonomikoak tartean direnean. Proiektu hauen helburua ez da ingurumena babestea.
2002
‎Hala ere, ekintza hauen helburua ez da hori.
2003
‎Argitalpen hauen helburua ez da izan tesi bat egitea, praktikotasuna bultzatzea baizik. Hori dela eta, Lekeitioko euskalkiak berba ugari dituen arren, euren lagin bat besterik ez dute bildu argitalpen hauetan.
2006
‎Batzuetan yoga eta tai chi nozioak ere ematen dira, estres egoeren kontzentrazioa eta kontrola lantzeko. Ikastaro hauen helburua ez da indarkeria erabiltzera bultzatzea. Aitzitik, gogoratu behar da indarkeria dela azken baliabidea, elkarrizketa edo ihesak eraginik ez duenean bakarrik erabili behar dela.
2008
‎Lerro hauen helburua ez da Bolognako prozesuaren analisi sakona egitea. Bolognako prozesuaren testuinguru orokorra azaldu da, eta horren inguruko ideia kritiko batzuk baino ez dira aipatu, hausnarketarako eta eztabaidarako aukera ematen dutelako.
2010
‎Garaiak aldatu dira, baina jai hauen helburuak ez: tokian tokiko ikastola herrian txertatzea; euskararen normalizazioan eragitea; ikastolak diruz laguntzea, erronka berriei erantzuten jarraitu ahal izateko; ikastola eredua ezagutarazi eta zabaltzea?
2011
‎Trantsizio ereduan elebitasuna ez da zentzurik zabalenean ulertzen, programalesezko «weak forms of bilingual education» (Baker, 2006). Aldiz, iraupen ereduan, eta nola ez, murgilketa partzial zein erabatekoan, helburua ikasle elebidunak presta hauetan helburua ez baita ikasleengan elebitasuna garatzea, baizik eta etxeko hizkuntza gutxitua bazterrean utzi eta eskolako hizkuntza nagusia bakarrik ikastea. Horregatik, «hezkuntza elebidun edo eredu ahul» izendapena eman izan zaio, ingetzea izaten da, etxekoa galdu gabe eskolako hizkuntza ere ikastea.
2013
‎Azalpen historiko batzuk ematera behartuta sentitu naiz, argitasun historikoak ipuinean bertan sartzeak erritmoaren aurka egingo zukeen eta, ipuin hauen helburua ez baita ipuin historikoak izatea, historiako aro zehatzetan gertatutako maitasun istorioak izatea baino.
2014
‎Galderek beste galdera baterantz jauzi egiten duten unetik, ezinezkoa bilakatzen da idatzi batean azaltzen diren galderekin lotuta dauden testu, irudi edota ahots guztiak aipatzea. Beraz, ohar hauen helburua ez da izango, inondik ere, egitasmo antzu horretan saiatzea. Sentimenduak eta pentsamenduaren mugimenduarekin modu sortzailean sintonizatzen saiatuz idatzi ditut jarraian doazen oharrak.
2018
‎Eraldaketak eragiteko egiten ditugun eztabaidetan pentsatzeaz gain sentitzen dugun horretan ere arreta jarri behar dugu. Prozesu kolektibo hauetan helburua ez da soilik burutik eztabaidatzea, baizik eta beste espazio batzuk sortzea kolektiboarentzat, beste momentu batzuk. Azkenean taldean sortzeak askoz ere zilegitasun gehiago ematen dio sortutakoari, baina prozesua zailagoa izan daiteke.
2019
‎Ariketa hauen helburua ez da inor epaitzea, egiten dugunaz hausnartu eta guk etorkizunean izan nahi dugun berdintasunean oinarritutako gizartea pixkanaka eraikitzen joatea da.
2020
‎Estandarizazio prozesuak aldaeren gutxieneko murriztea dakarren arren (Milroy; Milroy 1999 [1985]: 19), arau edo proposamen hauen helburua ez da euskararen aldaera bat lehenestea besteak baztertzeko. EBAZ ez da gainerako hizkeren ordezko, osagarri baizik; izan ere, hizkuntza oso eta normal bat izateko, ahoskera estandarrak eta gainerako mailetako ahoskerek elkarren osagarri izan behar lukete (Jauregi; Epelde 2019).
2021
‎Gainera, bi erakunde hauen helburuak ez ziren soilik babesa ematea, ebanjelizazioa eta adoktrinamendua ere laguntzarekin batera zetozen. Etxola auzoetan erlijioaren presentzia eskasa zen eta jaiegun berezietara mugatzen zen.
2022
‎Zergatik gertatzen dira joera horiek? Gaia oso konplexua da, eta lerro hauen helburua ez da arazo hori bere osotasunean aztertzea. Jokamolde horren oinarriak mota desberdinetakoak izan daitezke.
2023
‎Hala ez badirudi ere, lerro hauen helburua ez da erosketa horren erabakia justifikatzea, ordea. Liburu elektroniko horren azken kapituluaren berri ematea baizik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia