Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2000
‎Bigarren globalizazioa, XIX. gizaldiaren bukaeran kapital bankarioaren eta kapitalindustrialaren uztartze prozesuarekin formatutako kapital finantzariari dagokio.Ondorioz, Europako herrialdeetako industrializazio prozesuak eta Nazio Estatuberrien formakuntza ditugu. Azken hauen eredua: Estatua Hizkuntza Nazioa hirukotea da.
2001
‎Bere sare izaera baino nik uste dut beste gauza bat dela azpimarragarriena: oso ohituta gaude armada alderdi izaera duten egituretara orain arte munduan izan diren gehienak alegia, nagusiki Hirugarren Internazionaletik sortutakoak eta hauen eredua kopiatzen dutenak. Baina Al Kaedak erlijio izaera du eta ez dut uste bere egitura beste gerrilen gisako egitura hierarkizatua denik, goitik behera antolatutako batzorde eta halakoekin.
2002
‎Hibridazio eta nahasketa hauen eredu gehiago aurki daitezke azken bolada honetako ekoizpenean, baina aipatutakoak dira, nire uste apalean, emaitzarik behinenak.
2005
‎Eurohiriko plaza edo hiritarrak bilduko dituzten guneak, esaterako. Ardatz hauek eredu neo-liberala uxatuko dute. Eurohiriaren botere publikoaren funtzioetako bat hiritarrei balio erantsia duten zerbitzuak eskaintzea da, Eurohiria baliagarria izango da herritarrentzako bada.
‎Aurreko batean genioen bezala, 80ko hamarkadako idazlerik berritzaileenen joerak, ñabardura guztiak onartuta, fantasiaren bidetik joan ziren ipuingintzan surrealismo fantastikora joz eta eleberrigintzan eredu neorruralista sasi mitikoak proposatuz. Idazle hauentzat eredu errealistak agortuta zeuden, eta ez zuten uste gizakiaren errealitatea errealismoaren bidez azaltzerik zegoenik. Beraz, hamarkadako idazle horiek, oro har, jarrera antirrealista azaldu zuten.
‎' Emendiozko harreman hauen ereduak, hurrenez hurren, halaber (9a), bestalde (9b), behintzat (9c), eta gainera (9d) lokailuek eramango luketenak dira. Ere enklitikoaren ere­ dua, esanguraren aldetik behintzat, halaber bezalakoa dela onartuko dugu.
2008
‎Neba arreba hauek Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan dago gazteena, Batxilergoan erdikoa eta Batxilergoa amaituta zaharrena eskolatze normalizatua eraman dute eta integrazioa ere erabatekoa izan da. Beraz, gaur egun, ikasle hauek eredu bihurtu ditugu.
‎Oroitzekoa da Errestaurazio garai osoan zehar Hego Euskal Herriko eskola publikoetako irakasleak «maisu maistra nazionalak» zirela, hau da, oposaketak atera eta Espainiako edozein puntutara destina zitzaketenak (Nafarroan, dena dela, udalerriek irakasleen hautaketan parte hartzeko eskumena lortu zuten). Maisu maistra hauek eredu zentralista baten arabera hezi ziren, «eskualdeen arteko bereizkeriarik gabe», denak gaztelaniaz eta Espainia osoan aritzeko perspektibarekin. Beren soldata eskasak ezartzen zien egoera, hein batez, psikologikoki konpensatzen zuten, zerbitzu publiko bokazioarekin, herri ezjakin gizajoaren aurrean hezitzaile gisa agertuz.
2009
‎(off) Ondoren sortutako izotz multzoek (on) labar hauek uretatik atera zituzten, bulldozerren antzera, eta paisaia tontortsua sortu zen. Labar hauetan eredu bikainak dauzkagu, beraz: eguraldi beroarenak, alde batetik; eta orduantxe sortu ziren labarrok.
‎Industria eskualde hauen ereduak, adibidez, Italian, Alemanian, Danimarkan, AEBn eta Espainiako Estatuan aurkitzen dira.
2010
‎4 JoeraK, JarreraK eTa HizpideaK hizkuntza jarrerak neurtzen duten ikerketetan ikusten da, euskarari buruzko gaztetxoen hizpidea, ez dela berdina ikastetxeetako hizkuntza eredu ezberdinetan. eta gaztetxo hauek eredu batetan ala bestean aritzea, beren gurasoen erabakia izan denez, gaztetxoen hizpidea ere, ez da eskolaren baitako (irakasle ikasleen arteko) kontua bakarrik, baizik, beren inguruetako hizpidearen harikoa (etxekoen, auzokoen, herrikoen...).
‎Industria eskualde hauen ereduak, adibidez, Italian, Alemanian, Danimarkan, AEBn eta Espainiako Estatuan aurkitzen dira.
‎Zentzu horretan, espainiar Estatuan ezinbestekoa da lurralde ereduan zein marko juridikoari dagokionean bigarren trantsizioa burutzea, hogeita hamar urte hauetako eredu asimilatzailea baztertu eta Herri Katalanen edota Euskal Herriaren izate nazionala eta dagokien erabakitze eskubidea aitortuko duen eredura pasatuz. Horretarako, bigarren trantsizioaz gain, espainiar nazionalismoak garapen demokratikoaren ibilbidea egitea beharrezkoa da, gizartearen nahiak erantzuna izan dezan.
‎Denbora horretan umoregile batzuek bide hori hautatu zuten beren pertsonaiak sortzeko. Hauen eredua Jesus Prados Chomin del Regato izan zen, bere pertsonaia erdaraz ezin moldatuz dabilen baserritarra zen, hortik bere umorearen irribide parte bat.
2014
‎Erabil itzazue ideia jasen ohar hauek eredu gisa.
2015
‎bizirautekobeharrezkoak diren prozesu biokimikoak espaziaiki banatzen dituzte, baita hauetan parte hartu moduzuzen edota zeharkakoan, haia noia, energia ekoizpenean, zeiuien arteko komunikazioan, zeiuiabarneko zein kanpoko molekulen garraioan... Lipidoak zelulen mintz plasmatikoen osagai nagusiakizanik, lipido hutsez eratutako bigeruzak mintz hauen eredu gisa erabiliak izan ohi dira.
‎Nahasketa modelo hauen propietatefisikoetan agente desberdinek, proteinak adibidez, duten eragina kuantifikatu daiteke. Gure asmoaGIB aren gp41 fusio proteinak birusaren eta linfozitoaren mintzak fusionatzeko mekanismoa ulertzeada eta horretarako mintz hauen eredu zehatzak behar ditugu, bai lipido bakoitzaren eginkizunaulertzeko, baita beharrezkoak diren aldaketa fisikoen eragileak identifikatzeko.
‎Datu honekgarrantzi handia izan dezake giza sistema immuneak bakterioaren kontra duen erantzunaaztertzeko, erantzun hau oso desberdina delako bakterioa extrazelularra edo intrazelularra bada (Higgs et al., 2012). Bi infekzio mekanismo hauen eredu ezagun eta gehien aztertuenak Vibriocholerae, kolera sortzen duen bakterio extrazelularra eta Mycobacteriun tuberculosis, makrofagoen barnean bizitzeko eta tuberkulosia sortzen duen bakterioak dira (Duclos andDesjardins, 2000).
‎Ikerketa berak eramanak izan dira jada EAE eta Nafarroan, hauen emaitzak agertzen dira I.Manterolaren tesian besteak beste (Manterola, 2010). Hauen eredua segituz eraman dugu lanIpar Euskal Herrian, eta helburutzat jo dugu ere Euskal Herri osoko datuak ukaitea horrela, konparagarriak izateko gisa (eta suposatuz antzeko emaitzak izanen zirela).
‎Gaur eguneko gazteek motibazio gutxiago badute lehenagokoek baino, beharbada izango da ez direla guztiz sintonian sentitzen mugimendu horietan, aldaketa proiektu erradikal orokorrik ez dagoelako eta, aldaketaren aldeko egituretan ere, helduak eta hauen ereduak direlako nagusi.
2016
‎Azken urteetan halako erdibideko bide bat joan da nagusitzen: frankismoaren berezitasunak Alemaniarekiko eta Italiarekiko ikertzen dituena, baina betiere azken hauek erreferentzia gisa ezarriz, hau da, elementu faxistak (ez dezagun ahaztu frankismoa erregimen faxisten aroan jaio zela, eta nahi eta nahi ez erregimen hauek eredu zirela) eta erregimen bakoitzaren berezitasunak bilbatzen dituen azterketak eginez. Aldi berean, euren lehen helburua ez da, galdera handiari?
2017
‎GATE plataformako Descargas ata lean, notario dokumentu hauen ereduak dituzu (gaztelaniaz):
‎GATE plataformako Descargas ata lean, honako hauen ereduak daude eskuragarri (gaztelaniaz):
‎Entrenamendu fasean espektro eta eszitazio parametroak erauzten dira bertso grabazioetatik. Ondoren parametro hauen ereduak sortzen dira grabazio beretatik ateratako testuinguru etiketak erabiliz.Entrenamendu honekin pitch (F0) eta espektro ereduak (Mel cepstrum), HMM egoeren iraupen ereduaketa nota eta fonemen sinkronizazio ereduak lortzen dira. Azken ezaugarri hau musika tempoari lotuadago eta bertsolaritza estiloa beste kanta estilo batzuetatik banatuko duena izango da.
2018
Hauek eredu bakarrak ez direla esan beharra dago; apurka apurka, gazteen lokalen beste irudi bat ematen duten ekintzak sortzen ari dira eta, horien artean EITBko Lokaleroak6programa.
2020
‎Ohartarazi du, gainera, ez direla ari soilik guraso batzuen eskaeraz: " Nafarroako hainbat herritako haurren eskubideez eta herri hauetako eredu kultural eta soziolinguistikoaz ere ari gara". Behatokiaren zuzendariak nabarmendu du 159/ 1988 foru dekretuak " ziurtatzen" duela Nafarroako irakaskuntza ez unibertsitariotik kanpo gurasoek edo tutoreek egindako aurkeztutako eskaeren jarraipen" graduala eta egokia" egingo dela.
‎Euskarak, Ezkabarten ere, bere balioa du. Hamaika herrietatik bederatzitan euskaldun hiztunak bizi gara, heldu zein haur. Gaur egun, ikasteko adinean dauden haur hauetariko asko ereduan ikasten ari dira, eta ez dira gutxi azken 20 urte hauetan ereduan oinarrizko ikasketak burutu ondoren unibertsitatean eta Lanbide Heziketan euskaraz aritu direnak.
2021
‎Negoziazio hauen eredutzat hartzen da 1980ko hamarkadako ozono geruzarena. Ozono osagaien debekuaren aurka zegoen industria, erabat.
2023
‎utziz sartu zen borroka sozialean, sindikalista, antzerkilari, immigratuen defentsan, Palestinara edo Jugoslaviara joanez. Argentinan eta Laoseko miseria ezagutu zuen, bere bi serora lagunek Argentinako militarren errepresioan bizia galdurik, hauen eredu miragarria gogora ekartzen dauku.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia