2008
|
|
Asko hitz egin da, halaber, irakaskuntzak internetera hurbiltzeko eta berau ulertzeko modu berri honi atera dakizkiokeen onurez. Jakintza Ikastolako IKT taldean, duela urte batzuk hasi ginen ohartzen onura
|
hauez
eta hausnarketa sakon baten ondorengo emaitza dira gaur egun abian ditugun hainbat proiektu. Garbi ikusi genuen web 2.0 delakoak orokorrean asko eskaintzen zuela, eta irakaskuntza arloan bereziki emankorra izan zitekeela.
|
2009
|
|
Hor, oraingoz, oso hurbileko hizkuntzen artean bakarrik erdietsi dira emaitza balekoak, hala nola, katalana, galegoa eta gaztelaniaren artean, gure inguruan. Ez neurri berean, esaterako,
|
hauen
eta frantsesaren artean.
|
2010
|
|
Teologo eta exegeta ausartagoak beren jardunean mehatxatuta eta arriskutan zebiltzan, zinez. tze bidea frai alonsok, baina ez berehala bukatzeko: hamasei urteren buruan alonso gudiel preso hil zen inkisizioaren eskuetan, 1588an22 Frai luis leongoa ere urte berean hartu zuen preso inkisizioak (1572), aipatu dudan Kantarik Ederrena ren itzulpena ere salakizun zuela23 gertakari hauek hona ekartzean, protagonista zigortu
|
hauek
eta haiek jasandakoek Malon etxaideren bizitzako idazle gogoarekin zerikusirik badutela uste dudalako da. aita pedro gertaera larrion ondo ondoan suertatu zen zorigaiztoko 1572ko urte hartan eta gero. gudiel atxilotu zutelarik, eta haren auzia aitzina eramateko, kapitulu nagusirako prestaturiko De Incarnatione testua eskatu eta jaso zioten inkisidoreek Malon etxaideri. ortodoxia hertsienaren zain... irakasle jarraitu zuen, baina idazlanak argitaratzeko ahalegin handirik egin gabe. eta harritzekoa da hori, idazketarako halako dohainak zituen batentzat. iradoki dudan bezala, frai luis engandik bi lezio handi ikasiak zituen aita pedrok:
|
2011
|
|
Zein dira nerabeen aisialdian nagusitzen diren praktikak eta horiek zein hizkuntzatan ematen dira?...
|
Hauek
eta beste asko dira gizartearen maila makroaz hitz egiten dugunean erantzun ditugun galderak.
|
|
Zein dira nerabeen aisialdian nagusitzen diren praktikak eta horiek zein hizkuntzatan ematen dira?...
|
Hauek
eta beste asko dira gizartearen maila makroaz hitz egiten dugunean erantzun ditugun galderak. karaz egiten den musikari; zenbat entzuten diren euskal taldeak; zer nolako bultzada ematen zaien talde hauei komunikabideetatik; ezagutzen dituzten talde euskaldunak; kontzertuetako giroaren gaineko usteak;... Esan behar dut, gainera, oso aberatsak iruditu zaizkidala elkarrizketok gaiaren inguruko informazio asko eta interesgarria jasotzeko aukera eman didatelako.
|
|
Esan dutenaren arabera, irrati libreak (Itxungi) eta herriko irrati eta telebista (Arrasate irratia eta GOITB) dira ondoen baloratzen dituztenak, nahiz eta hauek dituzten baliabideak askoz ere urriagoak izan. Euskal musikari buruzko apustu garbiagoa ikusten dute hedabide
|
hauetan
eta batez ere, interes komertzialetatik eta faboritismoetatik libre egotea baloratzen dute. Gazte askok esan dute Arrasaten hedatuen daGazteriaz hitz egiten dugu beti, baina, agian, gazteria multzo modura hartzerik ez dago.
|
|
Egoera hau, berriz, areagotu egiten da, gazte euskaldun berri gehienek guraso erdaldunak dituztelako. Erdal elebidunak deitutakoak izango lirateke
|
hauek
eta ez dute euskara erabiltzeko joerarik agertzen. Aldiz, euskara gehien erabiltzen dutenak nagusiki euskal elebidunak dira.
|
|
Galdera horri erantzuteak ere, neurri batean, korapiloa askatzen lagunduko liguke, euskara erabiltzeari uzten dion gaztearen ezaugarriak ezagutuko baikenituzke. Izan ere, gizartea asko aldatu da azken 40 urte
|
hauetan
eta gazteriak ere izan du aldaketarik. Hemen ez dugu egingo gaiaren azterketa sakonik, hau ez baita lanaren helburua, baina gazteon ezaugarriak ezagututa, nire ustez, erabileran eragiten duten faktoreak hobeto balora ditzakegu eta azterketa errealistagoa egin ahal izango litzateke.
|
|
vascoa eta basque, jakina. Alegia, identitateari erasotzen diote, eta hor arazo larri bat aurkitzen dugu, zeren kasualki gure herriak hizkuntzaren baitan definitzen baitu bere burua. gu gara euskararen herria, gu gara euskararen jendea. herri honek oso garbi izan du hau orain arte. eta hori garbi baldin baduzu, datozela erromatarrak, datozela arabeak, datozela
|
hauek
eta besteak, baina guk jarraituko dugu hor, garbi baldin badugu hori. kasualki, gure buruaren definizioa hizkuntzan oinarritzen da. gaur egun aipatzen diren kontzeptu horiek, vascoa izatearena eta horrelakoak, ez ditut ulertzen, ez dira nire kontzeptuak, gure kulturatik kanpokoak dira. herri honen definizioa hizkuntza da eta uste dut horrek hogeita batgarren mendera iristen lagundu digula. orain ... Bestela ez da ulertzen. l ohArrA
|
|
Bestela esateko, hizkuntza batean ikasiz gero bestean ere ikasiak izango lirateke. Transferentzia edo mailegatze probetxugarri hau frogatu genuen euskaraz egindako Sd baten ondorioz, gaztelerazko emaitzak ere nola garatzen ziren erakutsiaz nahiz eta hizkuntza hartan bereziki ez ziren landu (Idiazabal & Larringan, 1999, 2004). gaur sarriro aipatzen den hizkuntzen irakaskuntza integraturako, emaitza
|
hauek
eta antzeko beste batzuk askoz gehiago ikertu behar lirateke. eleaniztasunaren erronkak hizkuntzen didaktikan ikerketa ekimen eta baliabide ondo bideratuak eskatzen ditu.
|
2013
|
|
Beraz, Garabide Elkartearen helburu nagusia euskararen biziberritzearen inguruan esparru ezberdinetan (sozialean, kulturalean, administrazioan, hezkuntzan,...) lanean diharduten eragile ezberdinak elkartzea da eta
|
hauen
eta hegoaldean beraien hizkuntzak biziberritzeko ahaleginean diharduten eragileen artean zubiak eraikitzea, giza eskubideen eta genero ikuspegi batetik tokian tokiko subjektu indigenen indartzea bultzatuz. Prozesua eta erlazioa bi noranzkokoa da noski, euskal eragileak egoera eta borroka indigenen inguruan sentsibilizatuz eta hemengo errealitatea ulertzeko eta hausnartzeko gaitasunak landuz eta zabalduz.
|
2015
|
|
Baliabide
|
hauek
eta ahozko hizkuntza irakasteko praktika hauek oso erabilgarriak izan daitezkeela uste dugulako SDen aukeraketa egin dugu eta eredu on gisara Ahozko Hizkuntza Irakastea izeneko gunean bildu ditugu. Guneak, batetik, alderdi teorikoa biltzen du eta, bestetik, ikastetxeetan sortutako, gelaratutako eta baloratutako SDak mailaka antolatuta jasotzen ditu.
|
2016
|
|
Sektore honetan estrategikoa da hezkuntzan eta administrazioaren maila guztietan ari den azpisektore ugaria.
|
Hauen
eta zenbait sortzaileren esku dago euskara eta bere gaitegia berritu eta gaurkotzea. Jarrera eta baloreei dagokienean oso modernoa da sektore hau.
|
|
Sektore honetan estrategikoa da hezkuntzan eta administrazioaren maila guztietan ari den azpisektore ugaria.
|
Hauen
eta zenbait sortzaileren esku dago euskara eta bere gaitegia berritu eta gaurkotzea. Jarrera eta baloreei dagokienean oso modernoa da sektore hau.
|
2017
|
|
Euskalgintzaren etapa berri honetan belaunaldi aldaketa ari da gertatzen. Batetik, 1982 inguruan sortutako erakundeek 35 urte beteko dituzte eta bertan lanean hasitakoak erretiroa hartzen ari dira; egoera soziolinguistikoa errotik aldatu denez, erakunde
|
hauen
eta 25 bat urte dituzten Euskaltzaleen Elkarteen funtzioak, egiturak eta praktikak egokitu egin behar dira. Bestetik, nagusiki ereduan ikasitako lehen belaunaldia jada lan munduan ari da integratzen eta familiak osatzen hasi da; belaunaldi honekiko harremanak lehentasun osokoa behar du Euskaltzaleen
|
2018
|
|
Ala zuzenean ahalegin eta borondaterik ez egotzi edo ez baloratu, eta prozesua baino emaitzari begiratu, hots, gaitasunari, erabilerari, eta bestelakoei, eta hortik soilik baloratu hiztunaren legitimitatea. Aukera
|
hauek
eta gehiago egon litezke. Baita aukera batzuen eta besteen arteko hibridoak ere.
|
2020
|
|
Familiei dagokienean,(...) hizkuntzaren transmisioak duen garrantziaz jabetuz doaz
|
hauek
eta hizkuntza eta kulturaren biziberritze proiektuan ilusioz murgilduta sumatzen dira.
|
2022
|
|
K11, K14, K15 eta K18 –testuan errepresentatuta dauden puntuetan testuetan kolore oso biziak erabiltzen dira. Badirudi kolore bizi
|
hauen bidez
eta testu koloretsuak sortuz, alaitasuna, dibertigarritasuna eta gozagarritasuna esleitu nahi zaizkiola euskarari. Hori horrela, kolore bizi horiek eta beraien arteko konbinazioek, haurren jostailu edota haur parkeen eremu sinbolikora garamatzate.
|
2023
|
|
Ondoren, dilemak lantzeko tailer bat egin genuen falazia eta argudioen arteko ezberdintasunak ikasteko. Modulutik, ikasleak egungo gure gizarteak dituen erronken aurrean jarrarazten dira dilema
|
hauen bitartez
eta era berean formatu, gogoetak nondik abiatu jakin, zein atal bete eta neutralitatetik at, euren gertakariarekiko posizionamendu eskariari dagokionean, zuzen nola argumentatu barneratzeko.
|