Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2001
‎Gehientsuenetan alderantziz gertatzen dela esateraausartzen gara. Honek zein ondorio ekar ditzake. Ikasleak, egokitzeko gaitasuna badu, prozesuak bere bidea jarraitzen du.
‎Pertsonaiak antolatzen du nobelari dagokion aurkezpen kronologikoa, berarentzat garrantzia duten pasadizoak soilikazpimarratuz. Esan beharrik ere ez dago, planteamendu hau zein urruti dagoennobelako gertakari guztiak Jainko baten moduan antolatzen zizkigun ohiturazkonobeletako narratzaile orojakilearengandik. Arrazionalismoaren eta positibismoaren itzalean mundua guztiz menderagarria zekusan gizakiari kontamolde tradizionala, lineala?
‎Gai hauek zenbait gizartetan eta hainbat diziplina sozialetan (linguistika, psikologia, psikolinguistika, soziologia, soziolinguistika, psikologia soziala, psikosoziolinguistika, politika, psikopedagogia, hizkuntzen didaktika, etab.; Azurmendi, 1987, 1988, 1999) aztertu ohi dira. Elkarren arteko muga zehatzik ezbadago ere, diziplina bakoitzak ikusmira bereziaz aztertzen ditu gaiak; horrelabada, lan honetan zein ikusmira (k) jarraituko den (diren) zehaztu beharra dago: literaturan tradizio luzea duen, psikologia soziala, diziplinarena, eta gaur egun iaintegratua dagoen, psikosoziolinguistika?
‎Perfumeen gainean zein esentzia olioetan egindako kromatografiak, Zientzia Fakultateko kromatografoan eginak dira. Arlo honetan zein talde funtzionalak, egitura kimikoa eta usaina deritzon atalean Kimika Organikoa Saileko irakasleak bereziki Esther Lete, Nuria Sotomayor eta Javier Martínez irakasleak emandako laguntza eta eztabaidak eskertzekoak dira. Mila esker.
2002
‎Euskal Herriko hezkuntzaren historia une honetan zein egoeratan dagoenjakiteko, ezinbestekoa da aipatutako historiografia horretara hurbiltzea, gure jakintza arloak hor aurkituko baitu azken finean oinarrizkoa duen justifikazioa, eta baitaaurrerantzean jarrai ditzakeen bideak ere. Azterketa historiografiko honi ekiteak, gainera, Euskal Herri osoa kontuan hartuko duen historia egitea eskatzen du, nahizeta errealitate politiko administratibo ezberdinek batasuna izan dezakeen historiazaildu (ukatzerik ez dagoen zailtasuna, edozein eratan).
2004
Hau zein neurritan den maitasunaren berezko esentzia bat, edo soilik berezitasun kultural bat, ez dago guztiz argi. Polinesiako eta munduko gizarte askotan, adibidez, jelosiak ez du lekurik; edo, baldin badu, ez da oso nabaria (adibidez, «la composicion de canciones de amor, la ideacion delargas y floridas cartas eroticas, la invocacion a la luna, las estrellas y el mar en el galanteo verbal, todo sirve para conferir a los amores de los samoanos una estrecha semejanza superficial con losnuestros, siendo, sin embargo, [que] el amor romantico tal como ocurre en nuestra civilizacion, inextricablemente ligado a las ideas de monogamia, exclusividad, celos y una fidelidad sin rodeos, noocurre en Samoa». Mead 1993, 110?).
2006
‎Emozioak moduegokian bideratzen laguntzen du, inpultsibitatearen eraginez emozio horiekgainezka egiten baitute, subjektuarentzat ondorio txarrak ekarriz. Lehenik portaeradesegokien zerrenda egingo da, eta ondoren, teknika hau zein portaera desegokirenaurrean erabili behar den erabakiko da. Portaera desegokiak sortzen dituen egoeraren aurrean, dortokaren jarrera hartzen eta erlaxatzen ikasten du haurrak.
‎Ez dakigu herri hau zein ote den, zeren. Murillo Hautsi, deitzen duena, Murillo el Fruto da eta ez dago hor, Zarrakaztelu inguruan baizik.
2007
‎euskalduna, espainola eta frantsesa. Hiru ereduHerri baterako, edo Herri honen zein lur eremuz ari garen, ehuneko zati batendakobehintzat. Horietako bik kultur ardatza Madrilen edo Parisen dute.
2009
‎Garbi asko dago kasu honetan zein den zuzena.
2010
‎Gailentzen doan mundu mailako gizartea gure aroarenezaugarri bereizgarria da. Gizarte honek zein itxura hartuko duen jakin ezin denarren, haren egungo egoera duela zenbait mende izan ziren gizarte nazionaleneraketa prozesuekin aldera daiteke (salbuespen askorekin bada ere). Honekin ez daesan nahi gizarte globalaren eraikuntza gizarte nazionalen parametroetara egokitubehar denik, ez eta haien pausoei jarraitu behar dienik ere, baina bai antzekoa denzerbait nolabait ere gailentzen ari dela, plazaratzen ari den komunitate honek modukolektiboan jarduteko tresnak, politikak, balioak, etab. eskatzen baititu.
‎Alde batetik, Europar Batasunaren eraketa prozesuaren ondorioz gertaturiko aldaketa politikoengatik, ahalegin berezia egin behar izan dute estatuek eta erregioek bakoitzaren industria babestu eta sustatzeko tresnak eta prozedurak berraztertzeko. Hau da, estatuen eta erregioen industri politika testuinguru politiko berri honetan zein izan behar den aztertzeko orduan.
‎Bistakoa denez, adiskidetze hori adostasunarekin (abenikoarekin) eta adostasunik gabe buka daiteke. Abenikoa memento honetan zein prozesuan zehar sententzia eman aurretik eman daiteke, baina magistratuak ez du inoiz onartuko hura jasotzen duen akordiorik baldin alderdiren bati kalte larria egiten badio edo lege iruzurrean edo eskubide abusuarekin egiten bada (LPLren 84.1 art.) 239 Abeniko horrek transakzio forma hartzen du, eta aurreko adiskidetzean gertatzen den bezala, epai organo beraren aurrean helegitea jar daitek... eta sententziak betearazteko jardunbideari jarraituz betearazi, eta betearazpen tituluaren ziurtagiri moduan, adiskidetze egintzan emandako akta erabili (LPLren 84.4 art.).
2012
‎Testuinguru honetan zein da Euskal Herriaren etorkizuna. Hori da, hain zuzen, dokumentu honetan nabarmendu nahi duguna:
2013
‎Erantzun normala?? Tiraldia eta luzaketa izterraren atzealdean sentitzea, hau zeina belauneraino hel daitekeen. Mugimenduaren angelua 50º eta 120º artekoa izan daiteke.
2014
‎Lehenik haurraren portaera desegokien zerrenda egingo da, eta ondoren erabakiko da teknika hau zein portaera desegokiri aplikatuko zaion.
2015
‎3 Mezu hau zeini zabaltzen ari garen kontuan hartu behar dugu, eta euskararekiko beste ardatzetako bat, asko hitz egin da gaur ezagutza eta erabilera datuei buruz, baina motibazioa eregarrantzitsua da, eta orduan oso ondo jakin behar dugu zeinekin hizketan ari garen, batez ereinteres komunak bilatu nahi baditugu, zein den daukaten motibazioa euskararekiko edo ezduten. Agian oso ekologistak sentitzen dira eta ez dute hizkuntzak horrekin duen lotura ulertzen.
‎Esperientzia pilotu horiei esker garatu da gaur egun ezagutzen dugun erabilera. Behin aurkezpen horiek guztiak eginik, ikasliburu honek zein galderari erantzun nahi dion aurkeztuko da kapituluaren amaieran.
2017
‎Ultraegitura mailan, handipen hau zein neurona mota eta eskualdetan gertatzen den jakin nahi izan daeta horretarako teknika immunozitokimikoak mikroskopio elektronikoan aztertu dira (3 irudia). Azterketa eta kuantifikazioa egin ondoren, ikusi da terminal kitzikatzaileetan CB1 hartzailearenhandipen esanguratsua gertatzen dela (4A irudia), izan ere, jatorrizko animalien terminalkitzikatzailetan %32, 61 ± 2,33 an CB1 hartzailea dag... Kontutan edukiz, sagu mota bietan terminal kitzikatzaile kopuruanezberdintasun esanguratsurik ez dagoela, ondorioztatu daiteke gora egin duena CB1 hartzailearenpresentzia dela.
‎Ikerketaren helburuetako bat gure taldean bertan UBE3A ren substratu gisa identifikatutakoproteina bat, zehazki DDI1 delakoa, benetan UBE3A ren substratua dela egiaztatzea da.Proteina honek zein prozesutan parte hartzen duen jakinez gero, tratamendu posiblebaterako aukerak emendatuko lirateke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia