Emaitzak: 5
2014 | ||
Ikerlan | honen xede nagusia Elgoibarko Atxutxiamaika Aisialdi Taldeak herritar eta erabiltzaile diren haurren, hauen gurasoen eta hezitzaileen euskararen erabileran duen eragina aztertzea da. Aisialdi taldean antolaruriko ekintza zein proiektuak herriko haur, nerabe eta gurasoei zuzendurik daude, baina lan honetan, nerabeen adin tartea ez da kontuan hartuko, gero ikusiko dugunez. | |
2017 | ||
2 IKERKETARI BURUz: BEHAKETAK, ElKARRIzKETAK, TAlDE EzTABAIDAK ETA DOKUmEnTAzIOA ikerketa | honen xede nagusia nerabeen hizkuntza praktiketara eta diskurtsoetara gerturatzea izan zen genero rol araberako ezberdintasunik ematen ote den esploratzeko. horretarako hiru helburu zehaztu nituen: (1) sozializazio sexistak 12 urteko nerabeen euskararen praktika sozialean duen eragina esploratzea; (2) nerabe horiek bizipenetan eta diskurtsoetan genero rolen araberako hizkuntza ezberdintasunik identifikatzen eta deskribatzen ote duten jasotzea eta (3) hizkuntza ezberdintasun horien nolakotasuna aztertzea eta genero ikuspegi baten bidez ulertzea. ikerketan gazteen perspektiba erdigunean jartzeko ahalegina egin nuen; aktoreen iritzia eta hausnarketatik abiatu nintzen, haurtzaro eta nerabezaroaren antropologiaren planteamendu teoriko metodologikoak erabiliz. antropologian ohikoak diren tekniken bidez nerabeen hizkuntzasozializazioan ematen diren prozesuetara hurbilketa egin nuen, nerabeen praktiken azterketa eginez eta nerabeen hausnarketetatik abiatuz. horretarako, etnografia lanetan ohikoak diren hiru teknika erabili nituen. batetik, behaketa parte hartzailea: | |
2019 | ||
" arnasgune erasanak" tipologiak norabide zentzu argia du. hori ematen du aditzera kategoriaren izenburuak berak, eta horixe baieztatzen du testuak ere: ...zalantza handirik ez dago gaur egun errealitatea hori izango dela kategoria horretan sar ditzakegun herri guztien kasuan. udalerri horiek guztiak orain baino euskaldunagoak eta arnasguneagoak ziren lehen. tankera honetako sailkapen bat lantzen denean, argigarria izan ohi da finkatzea zer islatu nahi dugun, une jakin bateko egoerak (argazkiak) edo bilakaera joerak (filmak). gure iritziz, sailkapen | honen xede nagusia" une jakin bateko argazkia" definitzea izanik, goitik behera doazen udalerriak eta behetik gora datozenak multzo berean eta izendapen beraren azpian jasotzea da egokiena, kategoriari norabide zentzurik eman gabe. horrela, sailkapenak eta terminologiak aldi eta testuinguru gehiagotarako balioko digu. | |
2022 | ||
Bai akademian bai kalean nolabaiteko zeresana ematen ari da azken boladan. Lan | honen xede nagusia, labur esanda, honako hau da: hitanoaren egoeraren gaineko errebisio garaikide kritikoa egitea. | |
2023 | ||
Lan | honen xede nagusia izan da Eman Hegoak egitasmoari, indarguneak azpimarratzeaz gain, hutsuneetatik hobekuntza proposamenak luzatzea. Horrela, honako hauek dira, emaitzak marko teorikoarekin eztabaidan jarri ostean, ateratako ondorioetatik egiten ditugun hobekuntza proposamenak: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hau | 5 (0,03) |
Lehen forma
honen | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
hau xede | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hau xede nagusi | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |