Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2003
‎Batzuetan irabazteko gogor ahalegindu arren, lan horrek ez du ordain saririk emango, eta hain zuzen ere hori da kirol honek erakusten duena, hots, jolasteko aukera anitz daudela eta ez dela sekula etsi behar. Profesional mailakoak ez direnek, gutxitan dute irabazteko helburua, baina hala ez izanda ere jokalariak laster konturatzen dira joko honen xedea ez dela garaile izatea, baizik gizabanakoaren jarduera hobetzen saiatzea.
2004
‎Bistan denez, batzuk begikoago ditugu; besteak ez horrenbeste. Nolanahi ere, gure lan honen xedea ez da batez ere harako haren iritzi usteak arbuiatzea, honako honenak goretsi eta txalotzeko. Halere, kritikarik gabe ez goaz inora.15 Oroz gain, euskalgintzaren eremu kontraesankorrean dauden ikuspegien bilduma egin nahi genuke hemen kontrako iritzi jarreren ñabardurak agerian jartzeko.
‎Hiru esparru horietan garatzen diren berrikuntzen konbinaketak enpresarimalgutasun handiagoa ematen dio, bai eskariaren aldaketa ziklikoei aurre egiteko, bai dibertsifikazio baldintzetara moldatzeko. Artikulu honen xedea ez da teknikaberritzaile horien funtzionamendua eta sendotasunak (edo ahuldadeak) erakustea.Printzipio kooperatiboei paradigma taylorianoak ezartzen dizkien hertsadurakapurtzea posible egiten duten alderdiak seinalatzera soilki mugatuko gara.
2005
‎Artikulu honen xedea ez da Alardearen esanahia zein den azaltzea. Era horretan, bertan ez da azalduko zergatik pertsona batzuk hiltzeraino prest dauden Alardean parte hartzeko; eta aldiz, beste batzuk, aurrekoen nahiak eragozteko hiltzeraino kapaz diren argituko.
2006
‎Izan ere, jakin badakigu biztanleriaren orotariko hazkuntza ez datorrela bat ezinbestean jaiotza tasarekin, migrazio mugimenduak izan ohi direla dakigun bezala. Dena den honen xedea ez da bost urteren buruan jatorrizko euskaldunak zenbat diren jakitea. Sinpletasuna (partsimonia) izan da jarritako oinarria arazo anitza eta konplexua aztertzerakoan.
2007
‎Liburu honen xedea ez da emaitza eta zenbaki zehatzak eskaintzea; ezta ere, zientziak eta teknologiak aurrerapena ekarri duten edota horietan inbertitzeamerezi izan duen erantzutea. Hori bainoago, zientzia eta politika nola konfiguratudiren aztertzea proposatzen da.
2010
‎Sarrera badirudi egungo mendea elkarrekiko mendekotasunarena izango dela. inoiz baino gehiago, lurra gero eta txikiago ari da bilakatzen, gizakiak lortutako aurrerakuntzen ondorioz. elkarrengandik milaka kilometrora dauden bi pertsonek elkarrekin hitz eta lan egin dezakete gaur egun, denbora errealean. aurrerakuntza handi horiek ingelesez hedatzen dira, nagusiki, eta, nazioarteko beste hizkuntza gutxi batzuetan, bigarren maila batean. hizkuntza aniztasunari krisi larria dakarkion joeraren erakusgarri da jokamolde hori. horrenbestez, hizkuntzek bizirauteko aukera bakarra idatzizko araudi bateratu bat sortzea izango da eta, horren ondorioz, dagokion lurralde historikoan normalizatzea, betiere lurralde hori barne hartzen duen/ duten estatuaren/ estatuen babes irmoarekin. zoritxarrez, berrehun baino gutxiago dira egoera horretan dauden hizkuntzak. horrek izugarrizko deskalabrua ekarriko liguke; izan ere, oraindik munduan diren 6.000 hizkuntzetatik gehienen heriotza ekarriko luke (ia seguru, egungo mendea amaitu baino lehen). deskalabru hori jada iragarri zuten itzal handiko zenbait hizkuntzalarik, duela zenbait hamarkada. ...iago, norabide horretako gizarte mugimenduak sortzen joan ziren, indartsu, hizkuntza gutxituko hainbat herritan. dakigunez, euskararen berreskurapen mugimendua izan zen aitzindarietako bat, eta mugimendu guztietan arrakastatsuena izan zen, gainera, zalantzarik gabe, erabileraren ehunekoen bilakaerari dagokionez behinik behin, jarraian ikusiko dugun bezala. euSKararen aTzeraKada HiSToriKoa azterlan honen xedea ez da euskararen galera prozesuak zer etapa izan dituen aztertzea. ezta galera horren zergatiak argitzea ere, hizkuntzaordezkapen gehienetan berdinak izaten direnak, esan dezagun bidenabar. nolanahi ere, gogoratu beharra dago zenbateko arriskuan zegoen euskara joan den mendearen bigarren erdian, prozesu hark izan zuen joeraaldaketa sakonaren ondorioz. hamaika belaunalditan, estatuaren hizku... estatuek beren eskola sistemak hobetu zituzten, soldaduska hedatu zuten, eskala handiko hedabideak garatu zituzten eta barneko lan mugikortasuna bultzatu zuten. bat batean, hiru belaunaldi eskasetan, atzerakada historiko horizontaletik atzerakada moderno bertikalera igaro zen. egoera horrek geolinguistikak proposatzen zituen mapa zaharrak hankaz gora jartzea ekarri zuen, besteak beste. euskaradun herriak, atzerakada geldi baina etengabean zegoenak, bere baitan eutsi zion euskararen transmisioari eta gizarte erabilera erabatekoari. amaitu zen hizkuntza muga poliki poliki, baserriz baserri eta auzoz auzo atzeratzen joatea. besterik gabe, desagertu egin zen.
‎Honakoa adierazi dute: " Adierazpen honen xedea ez da Udalbiltzaren proiekturako atxikimenduak biltzea. Udalbiltzaren proiektuari buruz idatzi hau sinatzen dugunon artean iritzi desberdinak daude.
2011
‎Gorputz honen xedea ez al zen espiritua bere baitan hartzea?
2014
‎Lan honen xedea ez da, ordea, epaile lanak egitea —zer iruditzen zaigun onargarria eta zer ez adieraztea—, aniztasun horren zilegitasuna nabarmentzea baizik; gure ikuspegia beste askoren artean beste bat gehiago baino ez dela aitortzea. Labur esanda, Egiaren jabe omen den Mendebaldeak eredugarri izan nahi duen arren, errealitatearen eraikuntza bat gehiago baino ez du eskaintzen.
2016
‎1988ko apirilean datatua. Gure lan honen xedea ez da literarioki aztertzea. ETAko gudariei, egindako gorazarrezko eleberri hori.
2018
‎Liburu honen xedea ez da draga egiazko eta ereduzko genero adierazpentzat aurkeztu eta laudatzea (hala ere, garrantzitsua da noizbehinka agertzen zaigun trabestismoaren gutxiespenari uko egitea), baizik eta argi uztea generoaren ezagutza naturalizatua errealitatearen lehentasunezko zedarritze bortitz gisara gauzatzen dela. Genero arauek (dimorfismo ideala, gorputzen osagarritasun heterosexuala, maskulinotasun eta femeninotasun egoki eta desegokiaren arau eta idealak, zeinetatik asko baitira araztasunaren arraza kodeen eta mestizajearen aurkako tabuen ondorio) zehazten duten heinean zer izanen den ulergarriki gizatiarra eta zer ez, zer sartuko den, errealitatearen?
2020
‎Idatzi honen xedea ez da elkarri errua botatzea, elkar ulertzeko bidea jorratzea baino, hori bai bakoitzaren esperientziatik eta egiatasunez, ahal den neurrian. Zuen aurrekoek eta zuek ere beste neurri batean, lurralde berri batera joateak eskatzen duen egokitzapen gutxi asko neketsua eta gogorra jasan behar izan zenuten, baina, hizkuntza aldetik, ziur nago ez zenutela apenas arazorik izan.
2021
‎Ikerketa honen xedea ez da, noski, txapel hura nork merezi zuen ebaztea, garai hartako eragileek markatu zuten proiektuaren nondik norakoa azaltzea baizik, eta txapelaren kontu hauek esanguratsuak dira horretarako. Hortaz haratago deusik ez.
‎Berriz erranen, lan honen xedea ez da Ezker Abertzalearen historia egitea, baizik eta ekintza armatuari lotu arazoak ikertzea.
2022
‎Lan berrian, XIV. mendetik XXI. mendera arte doan epean hedadura txikiko hizkuntzetan eskuz idatziak edo inprimatuak izan diren testuek espazioarekin, denborarekin, geografiarekin, eta orokorkiago beren transmisioarekin eta kultura menperatzaileekin izan duten harremana aztertzen da. “Ikerlan honen xedea ez da soziolinguistikoa. Azterketa andana hauen bitartez ez da zehaztasuna bilatzen, bada aldiz literatura eta hizkuntza– eremu ezberdinen markatzeko borondatea, Estatuen historia ofizialaren konbentzio harroetarik haratago bidaiatzea posible izan dadin”, azaldu du Aurelia Arkotxa euskaltzain osoak eta Bordeleko Montaigne unibertsitateko katedradun emerituak.
2023
‎Artikulu honen xedea ez da ikerketa lan horretan sakontzea, ezpada, azken hogei urteetan izandako ibilbide pertsonal batetik ateratako zenbait ondorio eta bizipen partekatzea. Urteotan guztietan jasotako transmisioak, izandako harremanek eta bizitako esperientziek euskara elkarteen gainean sortu duten ikuspegi bat da artikuluan jasoko dena, pertsonala.
‎Idazki honen xedea ez da Danimarkako BIG (Bjarke Ingels Group) taldeak aurkeztutako proiektuaren kalitatea zalantzan jartzea; izan ere, azkenean eraikiko den eraikina ikono arkitektonikoa izatera iritsiko balitz ere, finantzaketarako planteatutako sistema ere eztabaidagarria izango litzateke. Beraz, kontua ez da arkitektura proiektu baten kritika positiboa edo negatiboa egitea, baizik eta hirigintza arazo bat aztertzea, gure ondarea nola zaintzen eta kudeatzen dugun baloratzea; kasu honetan, interes handiko lurzoru publiko bat, bere lehentasunezko kokapenagatik eta haren ezaugarri formalengatik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia