2013
|
|
Arrue politikaria, batetik; eta euskaltzalea, bestetik, Euskaltzaindiaren eta Egan aldizkariaren lankidea. A. Arrueren ideologiaz eta hark politikari gisa egindako lanaz informazio jakingarriak ematen ditu delako artikulu horrek, baina beste alderdiaz, Arrue euskaltzaleaz den bezainbatean, apologia egiteaz gain ez dakar deus berririk, eta artikulu
|
honen
xedea hain zuzen A. Arrueren beste alde ez hain goresgarri hori azaleratzea da, argitan ezartzea, eta haren ekarpena merezi duen lekuan kokatzea.
|
|
Sabino Aranaren arau metrikoen garrantzia bereziki aipagarria da euskal poesia modernista ulertzeko. Batetik, araudi
|
honen
xedea da euskal poesia kultua egiteko bete behar diren legeak zehazki ezartzea, horregatik konparatu izan da Arnaud Oihenarten poetikarekin?. Bestetik, Sabino Aranaren arau metrikoek poesia kultua zedarritzeadute helburu, euskal poesia idatzia bertsolaritzaren arau formaletatik urrunduz.
|
2018
|
|
Artikulu
|
honen
xedea Gabriel Arestiren poemak hurbiletik aztertuz Gerra Zibilaz hirurogeietan eta hirurogei eta hamarretan moldatzen ari zen euskal memoriaren inguruan hausnartzea da. Gabriel Arestiren testuen azterketan arreta berezia eskainiko zaio iraganaren memoriari eta bere garaiko gertaerei loturiko emozio adierazpenei, betiere zentsurak mugatzen zion zeharkako adierazpen lausoari erreparatuz.
|
|
Zentsura itzulpena ideologia loturak oinarri hartuta, bikoitza da lan
|
honen
xedea: ikerketa programa bat proposatzea eta eskura ditugun datuak sailkatzen hasteko adibide bat eskaintzea.
|
|
Itzulpenari funtzio hori aitortuta eta ukatuta, zer nolako kapital linguistikoa eta kulturala sortu zen euskal eremuan zentsura indarrean izan zen garaian? Galdera horri erantzutea da ikerketa esparru
|
honen
xede nagusia.
|
2019
|
|
Haren idazlana, beraz, puntu horretatik abiatuz jorratu litzateke bai ala bai, hizkuntzaren ezaugarri formaletan sakondu nahi izanez gero, behintzat. Alabaina, ez dugu hemen bidaia hori era sistematikoan burutzeko asmorik, alde batetik lan
|
honen
xederako interes gehiegirik ez lukeelako eta, bestetik, alferlana litzatekeelako, aipatu irizpide ortodoxoen arabera espero zitezkeen ezaugarriak ez baitira uste bezain maiz eta garbi ageri haren obran, eta bai, aldiz, berezko hizkerari ez bide dagozkionak franko.
|
|
Euskaltzaindiaren Onomastika batzordeak Galdona izen ofiziala duen eta Akademiaren datutegian Galdoa izenaz ageri den Mutrikuko auzoaren izenaren inguruko txostena egitea. Ondorioz, txosten
|
honen
xedea da Mutrikuko auzoak atzo eta gaur izan duen idatzizko eta ahozko erabilera aztertzea, eta, datu horiek eskuetan, izena arautzeko proposamena egitea.
|
|
Lan
|
honen
xede behinena da toponimiaren informazioan sakontzea eta, orobat, lekukotasun berriak eskuratu eta ezagutaraztea, ahal den neurrian, aspaldikoak eta, horiekin batera, lehendik argitara emandako batzuk ere, lagungarritzat jo direnean. Lekukotasun berri horien bidez, zenbait toponimoren inguruko zalantzak argitzeko aukera izaten ahal da, toponimo horien nondik norakoak hobeki aztertu eta orain arte argitara emandako lanak osatzeko.
|
2022
|
|
13 Lan
|
honen
xedea da Ramon Saizarbitoriaren 100 metro (1976) nobelaren irakurketa bat proposatzea memoriaren ikuspegitik. Horretarako, memoria ikasketetan funtsezkoak diren kontzeptu batzuk erabiliko ditugu, eta memoriaren errepresentazioa literaturan ikertzeko tresna analitikoak ere deskribatuko ditugu, narratologia kulturalaren esparruan.
|
2023
|
|
Iruñeko Seminarioko Euskara katedraren sorreraren mendeurrena (19222022) dela eta, artikulu
|
honen
xedea da katedra horrek mendean zehar izandako bilakaeraren berri ematea. Baina, sarrera gisa, lagungarri iruditu zaigu sorreraren aitzineko hiruzpalau hamarkadatan zehar gai honen inguruan Iruñean izandako zenbait saiakera gogora ekartzea, laburki bada ere.
|
|
Horrela, ekintza ikerketan parte hartu duten profesionalak ahalduntzearekin batera, parametro horietatik abiatuta ezarritako helburuak lortzea posible den jakitea ere izan da ikerlan
|
honen
xedea. Esan behar dugu, ez dugula topatu gutxiagotutako hizkuntza baten testuinguruan, horrelako ezaugarriak dituen ikasgelarako harrera eta murgiltze programa antolatu eta sistematizaturik.4
|