2000
|
|
Emili Prado-k (1985, 25) ondo esaten duen bezala,, puntuazioak azalduriko ideia bere soinu unitatearekin erlazionatzeko balio du; beraz, unitate fonikoak adierazteko eta ez unitate gramatikalak adierazteko, kultura inpresoan egin ohi den bezala?. Aipaturiko irakasle
|
honen
ustez, irratian aski izan behar genuke kakotx eta puntuarekin. Kakotxa, etenaldi labur eta logikoak egiteko (ez da beharrezkoa irakurketan, denbora oso luzea ez bada).
|
2002
|
|
Gauzak horrela, orain dela gutxi Felix Marti ri entzundakoralerratuko naiz. UNESCOren ordezkari
|
honen
ustetan, globalizazioa eta teknologiaberriak gutxiengoen mesederako ere erabil daitezke, horiek erabiltzeko moduandago gakoa, ez horrenbeste fenomeno horien baitan. Beraz, iritzi horrekin bateginez gero, ezer baino lehen teknologia berriak eta globalizazioaren fenomenoakeskaintzen dizkiguten bideak eta tresnak ezagutu genituzke eta horiekgaratzen eta erabiltzen hasi genuke, gaur bertan, euskararen mesedean.Etorkizunean gerta daitekeenaren inguruko beste hipotesi ezkorragoetara lerratukobagina, aldiz, ez genuke irtenbiderik aurkituko eta lanerako tresnarik gabegeldituko ginateke.
|
|
mediatutako mezuek ez dute ezelako eraginik hartzailearengan; izatekotan, hartzaileak berak dauzkan komentzimenduak indartzeko, errefortzatzeko eragina dukete. Autore
|
honen
ustez, mezu mediatuen bidez hartzailearen jarrerak aldatzea zaila da, oso. Mezuek aldaketa probokatzen dutenean, horrek esan gura du, mezuen indarrez gain, hartzaileak bestelako eraginak ere izan dituela, bere bizitza baldintzetan eragina zutenak; eta azkenean, aldaketa etorri da.
|
|
ekintza hirualdekotza da, triadikoa. Semiosiaren osagarriak, autore
|
honen
ustez, bi barik, hiru dira: errepresentamena (zeinu igorgarria, fisikoa), interpretantea (ulertarazlea, zeinu mentala) eta objektua (erreferentea).
|
2003
|
|
«Taldeak oso itxiak direla eta askotan ez dagoela modurik beste jendea ezagutzeko». Sailburu
|
honen
ustez UEUk aglutinatzaile berria bilatu behar zuen, bestela, «UEUren iraupenari interrogante bat jartzen diot».
|
|
Kritikaren bigarren zioak politikarekin zuen lotura: «UEU inoiz politika iritzien menpekoegi izan da, agian» eta, idazle
|
honen
ustez, beharrezkoa zen iritzi horiek alde batera uztea, lan bateratua garatuko bazen. Hirugarren kritikak kolokan jarri zuen euskara hutsezko unibertsitatearen alde UEUk egindako apustua.
|
2006
|
|
Gutxiago ikertu diren arren, Hidalgo-k (2001) ezagutza estrategia orokorbatzuk, ikuspegiak eta analizatzeko gaitasuna izatearen, erabakiak hartzearen etaarazoak konpontzearen garrantzia azpimarratzen ditu. Autore
|
honen
ustetan, estrategia horiek aukera ematen digute trantsizioan sortzen diren arazoei zeinbetebehar berriei aurre egiteko nahiz irtenbidea aurkitzeko.
|
|
ulertzeko saiakera. Autore
|
honen
ustez, ulermena gizarte zientzien oinarria bera da, gizarte zientziek ekintza sozialaren ulermen interpretatiboa bilatzen dutelako, bere zentzua eta ondorioak esplikatze aldera.
|
2007
|
|
Horixe dela uste dut arrazoia mintzakide izan ditudan amerikar batzuek (nahikoa adimen azkar eta arrazoizkodunak bestela) milaraino ezin zenbatzea, guk egiten dugun moduan, eta zenbaki honen ideia bereizirik ez edukitzea esplikatzen duena, hogeiraino ondo zenbatzeko gai izan arren. Izan ere, hizkuntza urria eta beren bizitza behartsu eta xumera doi doi moldatua eta merkataritza eta matematiken berririk gabekoa ukanik, ez zuten beren hizkuntzan 1000 adierazteko hitzik; horregatik, haiekin zenbaki handi horiez mintzatu nintzenean, buruko ileak seinalatzen zizkidaten, zenbakirik jarri ezin zizkioten askotzak adierazteko; eta ezin
|
hau
uste dut izenik ez edukitzetik datorrela93.
|
|
Horiek ere askatu egiten ditugu, nahiz eta unitateko gaiarekin ez izan zerikusirik. Bigarren atal
|
hau
uste dugu ez dela gurataez irakurri behar unitateko aztergaia ondo jorratu eta ikasteko, baina argi dago berton ikas daitekeela zelan ebatzi edo konpondu beste problema batzuk.
|
2009
|
|
Horrela, memoria ez da soil soilik gizabanakoaren zeregin psikologiko bat, gizartetik bereizi ezin den zerbait baizik. Azkenik, egile
|
honek
uste zuen memoriak zeregin sozial bat betetzen duela. Hau da, iragana orainaldiko errepresentazioak zuritzeko erabiltzen dela.
|
2011
|
|
Azken ikasturte honetan, esate baterako, monitoreen eskutan utzi behar izan da ia osorik irakasle eginkizuna. Egoera hori onartezina eta bertan behera baztertu beharrekoa da Lantalde
|
honen
ustez, gaitasun eskakizun minimoak ere eskaintzen ez dituelako.
|
|
idazketa eta estandarizazioa hedatzeko, irakasle indigenak prestatzeko, edo azpiratutako eta jazarritako hizkuntzen estatusa indartzeko. Autore
|
honen
ustez, hizkuntza biziberritzearen adibide gutxi daude zeinetan eskolak funtsezko parte hartzea izan ez duen.
|
2014
|
|
(...) ikerketa honek erakusten du hizkuntza bariazio ikaragarri handia gertatzen aridela Dimako hizkeran gaur egun. Bariazio
|
hau
uste baino handiagoa da eta norabidedesberdinetan gauzatzen da: aldaera estandarreranzko joera eta belaunaldien artekokulturizazioa(...)
|
|
Horren gainean, gizarteratzearen bidez, kultur identitatea eratuko litzateke, norbanako esanguren eta taldeko kronotopokomunen artean, arrazoiketa, borondate, sentimendu, esperientzia eta pauta moralez osatua. Hirugarrenmaila batean, identifikazio politikoa legoke, betiere egile
|
honen
ustez, identitate bizitutik kanpokozerbait izango litzatekeena, bizi memoria alienatua, murriztua eta pertenentzia zeinu edo estigmapolitiko bihurtua.
|
2015
|
|
Orokortzea beti arriskutsua da baina oraingo
|
honetan
uste dugu posible eta beharrezkoa dela garai berriaren hainbat ezaugarri komun identifikatzea, XXI. mendeko testuinguru latinoamerikarra hobe ulertzeko. Kapitulu honetan, eskualdean gertatu diren lorpen nagusiak bai eta sortu diren kontraesan eta erronka handienak ere azaltzen saiatuko gara.
|
2017
|
|
Helburu horiek, pertsonaren, inguruaren edota akzio motaren araberakoak izandaitezke, beraz garrantzitsua eta esperientzia diseinatzerako orduan hauen ezagutza izatea, izanere, motibazio horiek bete ahal izateak emozio positiboak helaraziko ditu. Maila hau, orokorreanalde batera utzi izan ohi da, soilik funtzionalitatean zentratuz, baina autore
|
honen
ustetan beharobjektiboak betetzeak ez du esperientzia positiboa ekarriko baldin eta erabiltzailearenmotibazioak betetzen ez badira.
|
2019
|
|
pentsatu behar duten (Razzouk eta Shute, 2012: 343). Modu
|
honetara
uste da ikasleakprestatuago egongo direla ikasketetan, euren egunerokotasunean edota bizitzan suertatzenzaizkien arazo konplexuei irtenbide berritzaileak bilatzeko (Melles, 2010; Razzouk & Shute, 2012). Horretarako, pentsamendu konbergente eta pentsamendu dibergentearen artekokonbinazioa baliatu behar da, eta Stanfordeko d. school diseinu eskolak bost fasez osatutakodesign thinking prozesua proposatzen du:
|