Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2000
‎O. Donell ek planteatutakoa, gure ustez Pichon Riviere ren ideietan (1977) oinarritzen da, eta azken honen arabera termino transferentzialetan taldea osoeremu aberatsa da honako hiru arrazoi hauengatik:
2005
‎oso erabiltzaile kopuru txikia dute hiztun komunitate osoarekin erkatuz gero; izan ere, era honetako terminoen ezagutzarako garrantzia duen aurkakotasuna ez da zientzialaria/ ez zientzialaria, baizik eta zientziaren esparru jakin bateko aditua/ gainerako hiztun guztiak.
2006
‎Gogoratu zertan datzan marken sistema. Ikusi lan honen termino historikoen azalpena.
2008
‎EUSKALTERM doan eskaintzen da Internet bidez. Jendeak zenbat erabiltzen duen ikus dezazuen, gutxi gorabehera hile an 30.000 kontsulta izaten ditu. UZEI arduratzen zen banku honetako terminoak egu neratzen eta hiztegi berriak bertan sartzen.
‎Aldaketa orotan gertatzen den bezala, eredu berrian bazegoen zer irabazi, eta zer galdu. Zentzu horretan, komeni da lehenengotik ohartaraztea, gaur egun kontserbadore edota tradizionalista hitzak konnotazio negatiboez kutsatuta badaude ere, testu honetan termino horiek erabiltzean ikuspegi neutro edo aseptiko bat eskaini nahiko nukeela, iraganeko balioek ez daukatelako zertan etorkizunekoek baino okerragoak izan 708.
2014
‎Oposizioak, bilatzekotan, apenas bila litezke hortxe (norbait a priori ezmoderno deklaratu nahiagatik ez bada). Gero, joko honetan termino edo posizio ez anbiguorik ez dago. Desberdingoaren goresmenak perbertsitatera eraman lezake; batasunaren alabantza izan liteke solidarioa,, bestelakoa?
2015
‎Terminoen artean dependentziak daudela badakigu, izan ere termino askok probabilitate handia dutebata bestearen ondoren agertzeko. Baina banaketa honetan terminoen arteko independentzia asumitzenda, zenbatespena errazten baitu.
‎Nahiz eta euskararako tokenizatzaile zein lematizatzaileak erabili, ez dugu metodoa ukitu. Kontuan izaten badugu ingelesaren eta euskararen gramatikak oso ezberdinakdirela, honek terminoen identifikazioan eragina izan beharra dauka derrigorrez. Adibidez, ingeleseanpreposizioek ematen duten informazioa(, of?,, with?,?, s?,...) euskaraz hitzen deklinabidearen bidezadierazten da(, ren?,, ko?,, rekin?,...).
‎«Iraunkor» abizena hainbat terminori lotzen zaion adjektibo bilakatu da; ohikoa da era honetako terminoen erabilera: garraio iraunkorra, hiri iraunkorra edota hazkunde iraunkorra, nahiz eta gehienetan ez dioten iraunkortasunaren benetako zentzuari erantzuten.
2016
‎63 Errugabetasun presuntzioa bermatzeko, a priori ko kondenak baztertu egingo dira, eta informazioak ez du horretarako biderik emango. Horretarako, gisa honetako terminoak erabili dira: «ustezkoa», «inputatua», «atxilotua» edo «auzipetua».Itxaron egin da, harik eta auzipetuaren erantzukizun edo partaidetza mailaegiaztatzen duen epai judizial irmoa egon arte.
2017
‎Marxek, metatze primitiboa? sorrerako prozesu gisa hartu zuen; hau da, gizarte kapitalista ahalbidetu zuten egiturazko baldintzak azalarazi zituen kontzeptu horren bidez. Hala, metatze primitibo hori oinarritzat harturik, orainaldian bizirik dirauen zerbait bezala irakur dezakegu iragana; funtsezko gogoeta inondik ere, nik lan honetan termino hori erabil ahal izan dezadan.
2018
‎Termino konplexuetarako aldiz, KabiTerm sistema garatu dugu. Honek termino habiaratuen egitura baliatzen du ingelesezko termino konplexuak euskaratzeko. Ideia nagusia zera da:
‎— Termino neoklasikoak: urrats honetan termino neoklasikoen afixu semantikotaz baliatzen gara ordainak sortzeko. Hurrengo atalean, urrats honetarako garatu dugun NeoTerm sistema sakonki aurkeztu badugu ere, 2 irudian honen adibide bat erakusten dugu.
2020
‎Federici, 2019) posible egiten duten, pertsona eta kolektibo oro kontuan hartuko duen birnorabideratze bat planteatzea. Afera hau termino politikoetan problematizatzeko tenorea da; izan ere, eskola, hezkuntza, batik bat arautuari dagokionez, inondik ere ez da edukiontzi hutsa, inondik ere ez da neutrala. Zer diote bada gure ikastetxeetako espazioek?
2021
‎‘Diskurtso markatzaile’ deitura zabala erabili dugu, gaur nagusi den terminologiari jarraituz. Baina egia da arlo honetan terminoak eta kontzeptuak ez daudela nahi eta behar bezain garbi. Euskal ikasketetan, besteak beste, ‘lokailu’ (EGLU III 1990), ‘testu antolatzaile’ (Larringan 1996), ‘testu markatzaile’ (Corpus Batzordea 2008) izenak proposatu izan dira.
‎" Agerikoa dirudien lehen ondorioa da teknologia arlo gehienetan (Teknol., Metal., Elektron.) aposizioa erabide erabiliagoa dela zientzietan baino. Oso litekeena da horrek zerikusia izatea terminoaren bigarren osagaiaren izaerarekin" 24 Euskarazko, ingelesezko, frantsesezko eta gaztelaniazko mota honetako terminoak aztertu ondoren, berriz, ondorio hauek aipatzen ditu txostenak:
‎HETEROEB osoan zehar, begirada diferenteetatik emandako balorazioak elkarren osagarri direla, eta, halaber, ebaluazio objektuaren inguruko ikuspuntu zabalagoa, osoagoa eta errealagoa objektiboagoa, testuinguru honetan terminoa balekotzat hartzen bada osatzen lagunduko du. Modu berean, ikas prozesuarekiko parte hartzaileen rolak nahiz ardurak, nolabait, orekatzen ere lagunduko duen planteamendua litzateke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia