2001
|
|
1997 ikasturtean hasi ginen HABEtik etorritako behin behineko kurrikuluagurera ekartzen. Kurrikulu
|
honek
prozesua hiru mailatan banatzen zuen, seiehunordu emanez. Guk lehenengo mailari dagokion puntu hau moldatu genuen.
|
2005
|
|
(5.10 irudia). Mota
|
honetako
prozesuekin lotzen dira ere garai bateko dike sare erradial erraldoiak (giant radiating dyke swarms).
|
2006
|
|
Prozesu horren protagonistak hiribildu horietako oligarkak izan ziren, hau da, diru eta onespen sozialaren bitartez kargu eta botere publikoa bereganatu zutenak. Hauek izan ziren, hiribilduaren izenean,
|
hau
prozesuaren lehenengo eskala izan baitzen. Gipuzkoako Ermandadea gorpuztu eta erabili zutenak, euren eta erregearen interesak defendatzeko.
|
2007
|
|
Bizi garen gizarte
|
honetan
prozesu horri buelta emateko izugarrizko lana eginbehar dugula argi dago, kultura, geure nortasuna, mantenduko badugu.
|
|
Tresnatasunaren irudi hori onartuta ere, alegia, hizkuntzaren eginkizuna ez litzateke jardun mekanikoaren izaerakoa izango. Zereneta, oker ez bagaude behintzat, prozesu sozialetan, eta gure
|
hau
prozesu soziolinguistikoa da ezer izatekotan, bitartekoaren zeregina ez da jardun mekaniko hutsaduen betekizuna, helburua bera determinatzen duen langintza baizik. Kasu honetan, kulturaren izaera determinatzen duena oroz gain euskara bera da, euskarabitartekariak kultura helburuaren izaera gainerako kulturetatik, espainoletik etafrantsesetik, hain zuen bereizi egiten duelako.
|
2008
|
|
ps komandoaren x aukeraren bitartez lortzen da martxan dauden mota
|
honetako
prozesuen zerrenda.
|
2010
|
|
Zaintzaileak gaixotasuna ez onartzean zaila da prozesuaeramangarria izatea. Horregatik, aro
|
hau
prozesuaren arorik garrantzitsuena etazailena da. Senideari asko kostatzen zaio gaixotasuna onartzea.
|
|
Ez da hori bere helburua. Bere xedea praktikatutako frogen gainean magistratuak dituen zalantzak argitzea edo alderdiei egotzi ezin zaizkien arrazoiengatik ahozko epaiketaren egintzan (haiek proposatuta) egin ezin izan ziren frogak egitea da (PZLren 435.2 art.). Beraz, epai organoak ezin du erabili tresna
|
hau
prozesuan egitate berriak sartzeko, alderdiek bakarrik egin baitezake260 Edozelan ere, froga horiek beren araudi arruntarekin bat egingo dira, aurreikusten dituzten probidentzian zehazten diren epeetan eta alderdien parte hartzearekin, horrela beren babes gabezia ekiditeko261 Zentzu horretan, LPLk xedatzen du haien emaitzen berri alderdiei eman behar zaiela, «egoki deritzoten oro alega dezaten, ... Bigarren epe horren barruan ere ezin bada froga egin, magistratuak alderdiei entzun ondoren, autoak sententziarako behin betiko itxita geldi daitezela erabakiko du (LPLren 88.1 art.).
|
|
Izan ere, jurisdikzioa gatazka juridikoak konpontzeko estatuak aurreikusitako sistema da, bakea, justizia, guztien ona eta ordena publikoa gailentzeko tresna. Horregatik, jurisdikzioa, eta
|
honen
prozesua, zorigaitzat joz kritikatzen dutenei esan behar zaie, jurisdikzioa gatazkak ebazteko bide ona edo txarra, eraginkorra edo eragin gabekoa izan daitekeela, horretan guztian egingo da indar?, baina gizartearen iraupena bermatzeko eta haren suntsipena ekiditeko ezinbestekoa dela459.
|
|
Aurreko 6 gaian prozesu primarioko garraiatze mekanismoak aztertzen dira eta gai
|
honetan
prozesu sekundarioko eraldaketa fisiko kimikoak, jakien ezaugarri organoleptikoetan nahiz nutritiboetan. Funtsezkoa da elikagaietan beroak izaten duen eragina ikertzea eta ezagutzea, ezaugarri organoleptikoetan gertatzen diren aldaketak begi bistan daudelako (ehundura, zaporea, usaina, kolorea?), baina ezaugarri nutritiboetakoak ez (proteinen koagulazioa, bitaminen eta gantz azido esentzialen galera?).
|
|
Erabat automatizatutako ekipo hauek elikagaien industrian erabiltzen dira murgiltze bidez frijitzeko, batik bat aurrez kozinatutako elikagaiak (patatak, arrautzaztatutako jakiak, aperitiborako produktuak (snack), eta abar). Izenak adierazten duen bezala, lan egiteko modu
|
honetan
prozesuaren kondizioak konstanteak dira, olio berria eta frijitu behar diren jakiak frijigailura modu jarraituan sartzen direlako.
|
2011
|
|
Izan ere, gatazka zibiletan, interes pribatuak eztabaidatzen direnez, posible baita prozesuan zehar epaiketari bukaera ematen dion adiskidetze batera heltzea. Bigarren
|
honi
prozesu barneko adiskidetzea deritzo.
|
2012
|
|
historian zehar hainbat hitzarmenetan naziotzat aitortutako herriak, esate baterako irokesak (Woo, 2003), nazioarteko agertokitik desagertu egiten direla (Anaya, 1996), eta estatuen menpeko izatera pasatu.
|
Hau
prozesu konplexu eta etengabea da, gehienbat XIX. mendean gertatu zena, baina munduko herri indigenekiko diskurtso nagusi eta praktika nagusiaren parte izatera helduko dena (Tilley, 2002). XIX. mendean Ameriketako indigenei aplikaturiko estigma munduratu egiten da eta bihurtu egiten da orduko nazioarteko gizartean baztertzeko irizpide (Daes, 1996).
|
2015
|
|
Ezkoak, hidrokarburo lineal luzeak dira eta 21karbono atomotik gora izan ditzakete (C21+). Konposatu hauek, erregai gisa edo birfindegietakoprozesu batzuetan elikagai bezala erabili ohi dira balio erantsitako produktuak lortzeko, bainahidrogenoa lortzeko ere erabili daitezke, ikerketa
|
honetako
prozesua jarraituz.
|
|
Munduak gaur pairatzen duen globalizazio prozesuak dakartzan arriskuetako bat bioaniztasunaren galera da, aniztasun kulturalaren galerarekin oso lotua dagoena. Bere esparruan eta Euskal Herriaren ikuspegitik, honako liburu
|
hau
prozesu global harrapakariaren kontra egiteko behar den baliabide intelektuala da, txikia bezain ausarta eta argia. Liburu hau irakurtzeak ekonomiaren hainbat arloz hausnartzeko balioko digula ziur naiz, eta nola ez, ekonomialarien krislatezko dorreetan haize freskoa sartzeko aukera izan dadila espero dut.
|
2017
|
|
Hau da, hiztun eleanitzek dituzten errekurtso linguistikoez baliatzen dira eta ezagutzendituzten hizkuntzen artean nabigatzen dute egoera komunikatibo errealen aurrean. Sagastak (2003b) ondorioztatu zuen bezala, H1aren eta H2ren aztarnak nabarmenak izaten dira hirugarren hizkuntza baterabiltzeko garaian.Hala eta guztiz ere, ikerketa esploratorio
|
honen
prozesuan zehar zenbait mugarekin egin dugutopo. Hau da, lan honetan parte hartu duten ikasle gehienen H1a arabiera edo errumaniera zen.Ondorioz, eta ikerlarien hizkuntza ezjakintasuna dela eta, ikerketan lortutako emaitzak mugatuak izandira.
|