2000
|
|
–Ikuspuntu gestaltikotik gizabanakoa organismo/ inguru eremuaren funtzioa daeta bere jokaeraren ispilu dira eremu honetan ematen diren harremanak. Moduhonetan, ikuspuntu
|
honek
pertsonak gizabanako izaera eta izaera soziala ditueladio. Aintzinako psilologiek pertsonaren bizitza gizabanakoaren eta inguruarenarteko etengabeko gatazka gisa ikusten zuten.
|
2005
|
|
Taldekatze modu
|
honek
pertsonen arteko harremanak eta integrazioa, adiskidetasuna eta lankidetza harremanak, desberdintasunak onartzen ikastea... errazten ditu (talde finkoak zenbat eta heterogeneoagoak izan, ikasleek orduan etaerrazago antzematen dituzte desberdintasunak). Talde horietan lider gogor etazorrotzak sortuko balira, irakasleak esku hartu luke.
|
2007
|
|
Kapitulu
|
honetan
pertsonen arteko harremanen ulermenaren garapena deskribatukoda. Horretarako, adiskidetasun harremanak hartuko dira erreferentziatzat, ikerketekbatez ere harreman horiek jorratu baitituzte.
|
2010
|
|
Alzheimer motako dementziaren ondorio kognitiboak 4.1 atalean azaldu ostean, atal honetan gai
|
honen inguruan
pertsonaren ebaluazio kognitiboa egiteko erabiliohi diren galde sorta nagusiak deskribatuko dira. 5.1.1 atalean, Mini Mental StateExam; 5.1.2 atalean, Short Portable Mental Status Questionnaire; 5.1.3 atalean, Alzheimer, s Disease Assesment Scale; 5.1.4 atalean, Global Deterioration Scale; 5.1.6 atalean, galde sorten erabilera zuzena sustatzeko hainbat ariketa praktikoproposatuko dira.
|
2011
|
|
Bake epaitegia pertsona bakarreko organo jurisdikzionala da eta bake epailea berau zerbitzatzen duen pertsona. Kapitulu
|
honetan
pertsona horren ezaugarriak aztertu nahi ditugu. Norbanako bat bake epaile nola bihur daitekeen eta, behin karguan, dituen eskubide eta betebeharrak ikasiko ditugu; beste hitz batzuetan, bake epaileen estatutu juridikoa landuko dugu.
|
2015
|
|
Ikerketa proiektu honetan erabili den garapen prozesua esperientziak diseinatzekometodologia bat da (Retegi et al., 2012), eta metodo
|
hau
pertsonen parte hartzean oinarritzen da, User Driven Innovation deritzon praktikan (DBZ, 2014). Abiapuntua pertsonen beharrizanak, xedeak eta gaitasunak dira.
|
|
Azken metodologia, DT, gaur egun objektuak sortzeko erabiltzen den diseinu eta berrikuntza metodobat da, baina hezkuntza eta gizarte arloetako zerbitzu eta esku hartzeetarako ere baliagarria izan ohida. Metodologia
|
honek
pertsonei ematen die protagonismoa; bai diseinuan parte hartzen dutenei baiproduktuaren edo zerbitzuaren etorkizuneko erabiltzaileei ere. Diseinatzerakoan parte hartzen dutenguztiek lankidetzan jardun behar dute, hipotesiak proposatu eta frogatu behar dituzte, jarreradesberdinak integratu behar dituzte, erabiltzaileak kontuan hartu behar dituzte eta agertzen direnarazoei irtenbideak bilatu behar dizkiete (Brown eta Wyatt, 2010).
|
2019
|
|
Halaber, industrializazioarekin entretenimenduaren demokratizaziorako joera egon zen eta horrekin bateraaspertzearen orokortzea ere. Ondorioz, esperientzia
|
hau
pertsona guztiek sentitu ohi dute; alegia, adinak, generoak edota maila sozio-ekonomikoak baldintzatu gabe. Elizabeth S. Goodsteini jarraiki, gaur egunasperdura saihestezin bilakatu da eta baita ere horrekiko beldurra (2005:
|
|
Profesional hauek azaltzen dute pertsona bakoitzaren arabera akonpainamendua egokitzen dutelaeta ondorioz usu euskara erabiltzen dutela LURO fundazioko pertsonekin. Esplikatzen dute ere baihizkuntza
|
honek
pertsonaren mintzamena laguntzen duela baita sentimendu eta emozioen ulermena ere.Sentitzen dute pertsona konfiantza handiagoan dela eta horri esker artak errazkiago onartuko dituela.Gainera, haien portaera egokituz eta euskara erabiliz, ohartu dira ADaz hunkitua den pertsona aktibitateproposamenari askoz irekiagoa dela. Pentsatzen dute ere bai kontsignak eta helburuak ulergarriagoakdirela eta ondorioz aktibitatea adierazgarriagoa izanen dela.
|