Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2000
‎Hamar ipuin dira aurreko liburua bezala liburu honetan jasotakoak, eta amaieran" post scriptum" gisako ohartxo literarioez horniturik argitaratzen du. Kritiko gehienen iritziz liburu hau Narrazioak liburuaren jarraipena da, egiturari, estiloari nahiz tematikari dagokionez.
‎Horietako bat, J.R. Zabalaren iruzkina da (Mundaiz, 1987,33, Urtarrila Ekaina). Erreseinaren egileak liburu hau Narrazioak liburuarekin lotzen du, egitura nahiz gaiari dagokionez. Edukin fantastikoa duten istorioak direla esaten du, eta ezaugarri hau garai legendarioetan nahiz gaurko egunean kokaturiko lotura modua dela azpimarratzen du.
‎Kritikoek liburu honetako narrazioen gaien alderdi nabarmenak aipatu dituzte: fantasiarako eta iraganaldiko leiendetarako zaletasun hori:
‎batetik, ipuin guztiak Izurkiz herrian kokatzen dira; bestetik, pertsonaiek ipuin batetik bestera salto egiten dute. Javier Rojok dioen bezala," narrazio hauek elkarrekiko erreferentziaz beterik daudelarik, elkar osatzen dute, azkenean ia ia nobela bat burutuz." (El Correo IV) Etengabeko erreferentzia hauez gain, giro jakin batek harilkatzen ditu liburu honetako narrazioak: " hegoaldea, trenbidea, ibaia, basamortua... dira giro horren osagarriak." (Argia 1561) Bada narrazioak uztartzen dituen beste elementu bat ere:
‎Narrazioan tartekaturik hamabi poema ere aurki ditzakegu. Poema hauek narrazioen osagarri dira, hauekin lotura estua baitute;" metafora iradogarriak gustatzen zaizkit, eta kasu honetan narrazioak poema ulertzen laguntzen du." (Argia 1561)
‎Jabier Cilleroren ipuin bilduma honetan narrazio laburrez osaturiko bilduma baten aurrean gaude. " Gehienak oso narrazio laburrak dira, eskemak, irudiak, ia ia narrazio proposamenak, soilak eta sotilak." (Rojo, Jabier:
‎Egileak bilduma honetako narrazioak hiru ataletan banatu ditu: lehen eldarnioan bederatzi narrazio eskaintzen zaizkigu; bigarrenean bost; eta azkenekoan hamazazpi:
‎Horien guztien berri emateko, Aranbarrik hirugarren pertsonako narratzailea hautatu du. Narratzaile hau narraziotik kanpo dago, hots, estradiegetikoa da, beraz, ez du gertaeretan parte hartzen. Dena den, fokoa Julen Azkue pertsonaia nagusia da, eta honen gertaerak eta gorabeherak fokalizazio iraunkorraren bidez kontatzen dizkigu.
‎fokalizazio (ik.) mota honetan narratzaileak ezagutza ahalmen mugagabea erakusten du. Genettek, bestalde, fokalizaziorik gabeko narrazioak deitu zituen mota honetako narrazioak.
‎hortaz, istorioaren narratzaileak, istorioaren pertsonaia nagusia izaki, bere esperientzien berri ematen digu. Beraz, pertsonaia hau narrazioan kontaturiko gertaeren mailan kokatzen da.
2001
‎Trebetasunen eskuinaldean edukiei dagozkien funtzioak eta zehaztapenak. Kasu honetan narrazioari dagozkionak (estilo librea eta narratzailea barnean eta kanpoan) eta azalpenari dagozkionak ere (prozesuak, abisatu, identifikatu, asmoak eta planak). Horiek komunikatu beharrekoa zehaztu eta mugatzen dute.
2005
‎Biak dira lehenengo atalekoen artean fikziozko elementu gehien dutenak. Atal honetako narrazioen sinesgarritasuna lortzearren, nabarmentzekoa da testu apokrifoen erabilera(" Izar beltzaren urtea").
‎Beraz, bilduma honetako narrazioek, gaiaz, ikuspuntuz eta egituraz aniztasunera jo arren, bi dira bilduman zehar dirauten elementuak. Bata, protagonista nagusia den gizakia, eta bestea, denboraren haria.
‎Badira ipuin tradizionalen egiturakoak," Oskol barruko ipotxa" esaterako, kontakizun miresgarri eta sinbolikoa. Sinbolikotzat jo ditzakegu bilduma honetako narraziorik luzeenak ere: " Begira, hegaz doa txoria" eta" Martin umea eskolara joan eta galdu zanekoa".
2007
‎· Narrazio literarioa, arte poetikoaren munduko diskurtsoa. Mota honetako narrazioak bai pertsonekin bai gauzekin erabili izan dira. Eredu honen baitan modu bat baino gehiago daude:
2009
‎Akzioa, thriller a eta zinema beltza koktelera berean uztartuta, Richard Donner zuzendariak atzoko jardunean Lethal weapon 3 filmaren harira aipartu genuen asmatu egin zuen 16 blocks honetan narrazio erritmoarekin. Erritmo bizia da lehen unetik, eta horri eusten dio filmean zehar, ehizagai diren pertsonaia batzuen barrunbe psikologikoetan murgilduz ikuslea.
2011
‎Garai hartan asko joaten nintzen zinemara, eta Bernardo Bertolucci asko gustatzen zitzaidan, esaterako. Honek narrazio hori ongi egingo lukeela pentsatzen nuen.
‎Mito honen narrazioan aipatu beharreko ñabardura bat Mundakan lehorreratzean Diogenis erreginak eta lagunek aurkitutako iturriari dagokiona da. Munda aqua," ur garbia" esan omen zuten iturri hura ikustean.
2014
‎Niretzat, ipuin batek, eta literaturak oro har, barrua mugiarazi behar dizu, izan pentsamendua, sentimendua edo gorputza, eta interpelatuta sentitu behar zara. Liburu honetako narrazio askorekin gertatu zait hori. Orain, zure txanda da, ea zer pizten dizuten zuri.
‎Beharbada, osasun makaleko gizona izaki, karga emozional gehiegizkoagatik, edo ezkortasunaren mailarik gorenera iristeagatik, kontua da ahalmenen ahultze bat nabari zaiola. Azken aldi honetako narrazioak sinplistagoak dira eta nostalgia lauso batez estaliak. Hala ere, erdipurdiko lanen artean, badaude salbuespen batzuk ere, hala nola Chance (Patua) eta The Shadow Line (Itzalaren marra).
2017
‎Bi ahizpa dira liburu honetan narrazio bihurtutako jatorrizko antzezlanaren protagonistak. Arantxa Iturbek egindako moldaketa irakurrita gomendagarria litzateke egunotan Euskal Herriko hainbat lekutan izenburu berarekin taularatzen ari diren antzezlana ere ikustea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia