2000
|
|
Narrazioak liburuaren" post scriptum" ean aitortzen duenez, euskera adierazkorrago eta literaturarako gaiago egitea da bere benetako lehia. Jarrera
|
honek
nahiz literatura egiteko ideal perfekzionista eta zorrotz horrek, Lauaxetaren lehen liburuko beste" post scriptum" ospetsu hura," Uarra" izeneko idatzi laburra oroitarazten du. Lehen aldiz hark Bide barrijak liburuaren ostean azaldu zituen ideia, asmo eta ametsen oihartzuna entzun baitaiteke Sarrionandiarenean:
|
2002
|
|
Sobre literatura), eta horregatik uste dugu eleberri bakoitzak egitate nobeleskoa ulertzeko era berri bat, poetika berri bat daramala bere baitan. Horren arabera, eta gaurtik ikusita, ez da zuzena euskal eleberrigintza modernoaren bilakaera azaltzerakoan modernitate tematikoaren eta modernitate formalaren artean bereizketa egitea, bi alderdiak banaezi1 Atal
|
honetan
nahiz hurrengoan datozen idazle garaikideen fitxa bio bibliografikoak osatzeko, Felix Ibargutxi kazetaria Auñamendi Entziklopedia interneteratzeko prestatzen ari den lanaz baliatu naiz. nak baitira egitate artistiko batean. Horrenbestez, zuzenagoa iruditzen zaigu Leturiaren egunkari ezkutuak euskal eleberrigintzako modernitatea berez mugarritzen duela baieztatzea, bilatzen den poetikarekin bat zetozen estrategia narratiboak egokitu baitzizkion eleberri tipologia berri bati, existentzialistari2.
|
2021
|
|
Guk ez diogu horri helduko lan honetan, baina gaian sakontzeko García, Bartlett eta Kleifgen (2008) edo Meyer eta besteak (2015) lanetara jo daiteke. Azken
|
honetan
nahiz Meyer-en eta Coyleren (2017) lanean, orobat, Content and Language Integrated Learning (CLIL) markoa osatzeko beharraz ere ari dira. batetik, jakintza arloari dagozkion prozedura, gaitasun eta estrategien automatizaziora, eta, bestetik, edukiaren ezagutza kontzeptualaren jabekuntzara iritsiko litzatekeelako. Ez hori soilik; Meyer eta besteen (2018: 239) arabera," Ikaskuntza sakonagoa gertatzen da" ikasleak kontzienteki aukeratzen duenean lehendik dituen ezagutza berriak integratzea", eta berekin dakarrenean" kontzeptuen txertaketa substantiboak eta ez arbitrarioak egitea egitura kognitiboan" (Novak 2002, 549 or.), eta, azkenik, ezagutza eta trebetasun transferigarriak garatzea ekar dezakeenean".
|
|
Etengabeko prestakuntzaren bidetik jo nahi bada, formazioak alderdi teorikoari soilik ezin diola heldu baieztatzen du IE2 k, eta teoriak planteatzen duenaren eta irakaslearen jardunaren arteko fluxuak arina izan behar duela proposatzen du, batak bestea oinarri hartuz eta elkar elikatuz. Parte hartzaile
|
honek
nahiz IE6 k azaltzen dutenez, BHn oro har jarduera interesgarri dezente diseinatzen eta inplementatzen dira, baina atzean aldamiatze pedagogikodidaktikoa falta denez, eraginkortasuna zein esangura galtzen dute, eta horretarako, ondo programatzen jakitea funtsezkoa dela baieztatzen dute. Horren adibide gisa literatur tertuliak aipatzen ditu IE6k:
|
|
" Galdu dugu edo gutxitu egin da irakurzaletasuna" (HIR1). Hezkuntzan, eta bereziki Euskara eta Literatura arloan," motibazioa piztea eta irakurzaletasuna sustatzea" helburu nagusiak direla baieztatzen du IIR1 ek, baina elkarrizketatu
|
honek
nahiz LIR2k ohartarazten dutenez, literaturarekiko grina, gogoa eta zaletasuna lantzea oso zaila den zerbait da. IEE1 en iritziz ere, DBHko ikasleei testuarekiko harra kutsatzen ez da asmatzen, eta ildo beretik, IE3 k helburuak oinarrizkoagotzat jotzen diren gaitasunetan jarrita daudela argudiatzen du:
|
|
Zorretan egongo naiz beti berarekin. Halaber, tesiaren kozuzendari Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV EHU) Alex Muela irakasleari eta ikertzaileari ere mila esker, lan
|
honi
nahiz prozesuari eskainitako lan eskergagatik. Azkenik, Koldo Izagirre idazleari ere, lanari modu ezin hobean hasiera emateagatik eta emandako babesagatik, bai eta, modu batean edo bestean egin dituzuen zuzenketa eta oharren bidez lana hazten lagundu duzuen guztioi ere.
|