2007
|
|
Helduen euskalduntze alfabetatzea (HEA) hasiera batetik euskara normalizaziorantz eroango duen prozesuaren adarretako bat kontsideratu izan da. Izan ere, euskara inoiz Euskal Herriko hizkuntza" normala" eta" naturala" izango bada eta herri
|
honetan
maila guztietako hartu emanetarako erabiliko badugu, hartarako behar diren baldintza politiko administratiboak, hizkuntzarekiko jarrerak eta hizkuntz eredu normalizatuarekin eta abarrekin batera, herritarrak hizkuntza arlo guztietan erabiltzeko trebatzea dugu zer eginetako bat da.
|
|
2006an jasotako datuek hipotesi hori edota beste batzuk eraikitzeko zilegitasuna berresten dute, Hegoaldeko hiriburuei dagokionez, bederen. Hemen, hala ere, joera horren aipatze hutsean gelditu beharra dugu, baina
|
honetaz
maila teorikoan gehiago jakin nahi duenari Jone Miren Hernandezen artikulu interesagarrira jo dezala gomendatzen diogu (Hernandez, 2004: 79).
|
2008
|
|
1 Herritar guztiek, Administrazio Publikoekiko harremanetan, euskara nahiz gaztelera erabiltzeko eta hautatutako hizkuntza ofizialean harrera izateko eskubidea dute. Horretarako eta eskubide
|
honen
mailaz mailako erabilpena bermatzeko, neurri egokiak hartuko ditu eta beharrezko gerta daitezkeen bitartekoak erabakiko."
|
2010
|
|
— hirugarren mailako egoera elebidun batek zera suposatuko luke: gizarte batetan bizi den jendetza guztia gai da hizkuntza bat eta berdinean baliatzeko arlo eta maila guztietan. batzuk, beste bigarren hizkuntza bat maila batzuetan ulertzen dute; beste batzuk, berriz, gai dira bigarren hizkuntza
|
honetaz
maila eta arlo batzuetan baliatzeko; eta azkenik beste batzuk bigarren hizkuntza hau aktiboki erabiltzen dute maila eta arlo guztietan. elebitasun diglosikoa izango litzateke hau. — eta azkenik, laugarren egoera elebidun bat ere eman daiteke:
|
2014
|
|
Seguruenik Tolosaldeko gazteen gehiengoa ez da hitanoa hil aurreko azken salbatzailean bilakatuko. Asko ez desagertzearen aldekoak dira, gustokoa dute berau entzutea... baina
|
hau
maila teorikoa da, izan ere ez baita beren prioritateen artean berau ikastea. Hitanora gazte berriak gehitu badira berarekin bilatzen duten funtzio ezberdinduagatik da, hots, egoera informaletarako aurkitzen dioten baliagarriatasunagatik bestea beste.
|
|
Laugarren atal
|
honetan
maila orokorragoan lan egiteko estrategia batzuk proposatu nahiko nituzke, hau da, herri mailan kultur politika egiteko orduan aintzat hartu liratekeen oinarri batzuk.
|
2016
|
|
Unibertsitateak badu erantzukizun argia irakaskuntza eta prestakuntza arloan, badu erantzukizun argia horiek bermatzen dituen giroa sortzean, badu, azkenik, konpromiso eta erantzukizuna gizartearekin. diren edo egiten diren jokaeren, praktiken, harremanen zentzua sentitzea da. Goitik behera zeharkatzen du sentitze
|
honek
maila guztiak. Baina maila honetan berariaz lantzeko eginkizuna dugu:
|