Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2007
‎Txosten honetan jasotako emaitzak eta CONSUMER EROSKI k 2003 urtean egin zuen antzeko beste batekoak konparatzen badira, berretsi egin daiteke:
2012
‎Galdera honetan jasotako emaitzak zuhurtziaz aurkeztu behar direla aipatu behar da lehenik, zenbait erakundek zailtasunak edo zalantzak agertu baitituzte proposaturiko sailkapenaren inguruan edo beren diru sarrera batzuk kategoria batean ala bestean kokatzeko orduan. Dena den, ezaugarri bat nahiko agerikoa dela aipatu behar da zeren zentzu batean errotik hausten baitu esparru honekiko orokortua izan den uste bat, hots, euskalgintza edo kultur industria herri erakundeen laguntzetatik bizi izan delako ustea.
2014
‎Horrenbestez, etorkizun handikoak dira ikerketa honetan jasotako emaitzak, euskararen erabileraren gaineko jarreren eta horrekin lotutako komunikazio portaeren eragin diferentziala ebaluatzeko estrategia metodologiko bat garatzeko lehen saiakera diren heinean.
2015
‎Gainera,/ ts»/ eta/ s»/ txistukarien balioak ere (3326.351 Hz eta 2766.967 Hz, hurrenez hurren) Hualdek (2010) bere laneanaurkeztutako balioen antzekoak izan ziren lan honetan (3100 Hz inguru/ t§/ txistukariarentzat eta 2600Hz inguru/ s»/ txistukariarentzat). ...xistukariaren gertukoak (2600 Hz inguru) eta/ tf/ txistukariak (2339.623 Hz)/ §/ txistukariaren gertukoak (2600 Hz inguru). Bariantzazko analisiak (ANOVA) frogatu zuen hiru taldeen desbideratze estandarraren batezbesteko balioen artean desberdintasun esanguratsuak (p 0.05) aurkeztu zituzten bi kasu bakarrak/ §/ (zehazki, gizori estimuluan) eta/ tss/(, arratsalde' estimuluan) izan zirela.Lan honetan jasotako emaitzek skewness parametroaren baliorik altuena/ f/ txistukari frikarisabaikariarena dela erakusten dute (3.013), eta baxuena/ ts»/ txistukari afrikatu hobikari lepokariarena (0.833), eta datu hauek, gainera, Hualderen (2010) datuekin bat datoz. Gainontzeko lau txistukarietatikhiruk,/ ss/,/ tss/ eta/ tf/ txistukariek, Hualdek aurkeztutako balioak (4.60, 4.10 eta 4.60, hurrenez hurren) baino balio baxuagoak eman zituzten lan honetan:
2016
‎• Kode aldaketari: lan honetan jasotako emaitza berresteko, nork eta zertan egiten duten ikusteko eta nolakoa den aztertzeko.
2017
‎Joan pujolarrek proposatutako termino hori (muda linguistikoa) euskal soziolinguistikan ere ondo zabaldu da, eta hori da, hain zuzen, artikulu honen gai nagusia. 16 eta 35 urte bitarteko gazteei eginiko inkesten, elkarrizketen eta eztabaidataldeen bitartez bildutako datuekin egin dute ikerketa, eta, artikulu honetan jasotako emaitza nagusiak aurkeztu dituzte.
‎Jakinakoa da azken urteetan euskal soziolinguistika esparruko ikerketa nagusiak euskal herriko hego aldean garatu direla, mugaz bi aldeetako arrakala eremu horretan ere gero eta zabalagoa eginez. neurri batean urlergarria den fenomenoa izanik ere hori (batean eta bestean euskal soziolinguistikaren finantzazio publikoak duen pisua kontuan hartuta), asko eskertzen da ikertzaileek iparraldeko ikerketan sakontzeko ahalegina egitea. baina, batez ere, gaiak du gaurkotasun handia: testuinguru ez lagungarrietan, euskara hitz egiten ez duten gurasoek euren seme alabak immersioko ereduetan eskolatzeko arrazoiak ezagutzea eta aztertzea. lurralde osoaren ikuspegitik ikerketa sakonik egin ez baldin bada ere gai horretan, lehendik badira hurbilketa oso interesgarriak, hiztun berrien gaiarekin lotutakoak eaen, edo haurren sozializazioaren inguruan nafarroan. beraz, ikerketa honetan jasotako emaitzak arretaz hartzekoak izango dira, gaiaren konplexutasunean sakontzeko lurraldetasunaren ikuspegitik. ongi etorri beraz, gai eta ikerketa lerro honetara. euskara teknikaria da, era berean, hauSnartu Lehiaketaren 2 saria jaso duen Jon Ander Kuartango. " Euskararen Ofizialtasuna Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrean" izenburuak iradokitzen duen bezala, ikerketaren gaia da lurralde horretako administrazio orokorraren langile publikoen euskararen ezagutzan eta erabileran eragiten duen legedia. ez dirudi honakoa denik euskal soziolinguistika esparruan gai landuena, eta, aldiz, denen ezagutzan dago ezinbestekoa dela ahalik eta modu eraginkorrenean kudeatzea; dagoena ondo ezagutzea, baliabide guztiak profitatzea eta aldaketak bultzatzea. horregatik da hain pertinentea gai hau, zehazki, hiru aztergai landuz:
2022
‎Alor honetan jasotako emaitzak hizkuntza gaitasunarekin gurutzatuz gero, datu deigarriak agertzen dira: erdaldunen artean euskara ez da existitzen loturetan(% 0 eta 3,7 artean daude loturak) eta ia euskaldunen kasuan ere baxuak dira lotura guztiak(% 3 bitartekoak).
2023
‎Bigarren urte honetan jasotako emaitzekin pozik gaude. Gurasoek oso ongi baloratu dute egitasmoa eta haur askok errepikatu egin dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia