2010
|
|
lehendabizi, eztabaidetan agertutako ideiak euskadiko biztanleria osora zein punturaino orokortu daitezkeen antzematea, eta, bigarrenez, ideiok zein gizataldeetan diren ohikoagoak zehaztea. helburua ez da izan eztabaidetan agerturiko jarrera denak neurtzea, baizik eta bai baina motakoen artean maizen ageri direnei arreta ipintzea. gainera, galderak zehazterakoan ikerlarien interpretazio edo kontzeptualizazioak erabili ordez partaideen euren adierazpen moduak edo berbalizazioak hartu dira kontuan. euskadiko autonomia elkargoaren 18 eta 55 urte bitarteko 600 lagunek osatu dute ikerketa kuantitatiboaren lagina eta adina, sexu eta eskualde (erdaldunagoa edo elebidunagoa, Inkesta Soziolinguistikoa 2006 lanaren arabera (eusko Jaurlaritza 2008)) aldagaitan gizarte osoaren adierazgarria da. ikerketa kuantitatiboaren emaitza nagusiak ondoko hauek izan dira: ...uste dute tipologia osatzeko aurretiaz diseinatutako tipologietatik ez abiatzea, baizik eta datuetatik euretatik; analisiaren maila ezberdinetan partaideen adierazpen moduak kontuan hartzea; eta osagarria den metodologia, metodo kualitatibo zein kuantitatiboak uztartuz, erabiltzea ikerketaren indarguneak direla eta jarreren analisiak eskatzen duen sakontasunaz deskribatzeko balio dutela. artikulu
|
hau
honako helburu hauek bideratu dute:
|
2011
|
|
Berak esaten zuenez, argia zabaltzeko bi bide daude: argia igortzen duen lanpara izatea edo argia islatzen duen ispilua. hori da orain aztertu nahi duguna, ispilua non jarri litzatekeen, zer ispilu mota genukeen euskal soziolinguistikaren ezagutza behar den lekuetara hel dadin. helburu horrekin bildu ditugu mahai
|
honetara
honako adituak. hasteko, Benito fiz santutxuarra dugu, euskal filologian lizentziatua, Aekko irakasle, eta gaur egun didaktika saileko koordinatzailea. gainera, ezaguna da Karrajua eta Atoan blogak gidatzen dituelako. Berak alfabetatzearen inguruko ekarpen polita egin zuen BAT aldizkariko 62 zenbakian2 Bere ikuspegia oso garrantzizkoa dela pentsatzen dugu, batez ere, alfabetatzeak soziolinguistikarekin oso harreman estua duelako. horregatik, irakasleen eta ikasleen fokoa mahai honetan egotea interesgarria dela uste dugu.
|
2012
|
|
Euskararen kasua EAEn – Iñigo Fernández Ostolaza gutxituek hizkuntza hegemoniko edo normalizatuek baino eraginkortasun handiagoa eskaintzen dutela. Hori horrela zergatik izan litekeen zehatz mehatz jakiteko, ikerketa gehiagoren beharra egon daiteke, baina gure
|
honetan
honako zantzu hauek behintzat agertu zaizkigu: a) Pertsuasio prozesuan eraginkortasuna handitzen laguntzen dute, itxura guztien arabera, euskararen eta haren inguruko zenbait gorabeherek:
|
2021
|
|
" legeak gizonen eta emakumeen berdintasuna hobesten du hautes funtzio eta mandatu elektoralen sarrerarako". 2008/07/23ko erreforman, xedapen
|
honi
honakoa erantsi zitzaion: " bai eta ardura profesional eta sozialetarako".
|
|
Dispositibo honek diru-laguntza indibidual bat eskaintzen die euskara modu intentsiboan ikasi nahi duten pertsonei euskarazko irakasle bilakatzeko ala euskararen ezagutza eskatzen duen egitasmo profesional bat dutenentzako, beti ere Euskararen Erakunde Publikoaren egitasmo estrategikoak identifikatutako lehentasuna duten sektoreetan (Euskararen Erakunde Publikoa, 2020b). Zehazkiago, dispositibo
|
hau
honako publikoei zuzentzen zaie: 1) lehen eta bigarren mailako sail elebidunetan euskaraz irakatsi nahi duten publikoko irakasle tituludunei; 2)" kanpoko edo barneko, publikoko edo pribatuko, EIK euskarazko lehiaketan beraien burua aurkezteko xedea dutenei"; 3)" lanean ez diren edo arrazoi pertsonalengatik geldialdian diren pertsonei, euskararekin lotua den proiektu profesionala eta gainditu beharreko diploma edo euskarazko gaitasuna beharrezko duen(...) xedearekin lotura duen esperientzia adierazgarri eta baliagarriak dituztenei" (Euskararen Erakunde Publikoa, 2020a).
|