Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2002
‎Literaturaren historia eta azterketa kritikoak irakurtzera ohituta dagoen edonork badaki irizpide ugari eta kontrajarrien arabera iker daitezkeela eleberriak. Liburu honen hirugarren atalean genioen modura, eleberri tipologia ugaria izan da azterketa kritikoetan. Hortxe geneuzkake, esaterako, ezaugarri formalen araberako tipologia (gutun eleberriak eta foiletoiak), edukien araberakoa (sentimenduzko eleberriak, heziketa eleberriak), pertsonaien araberako sailkapenak (zaldun eleberriak eta eleberri pikareskoak), edo eleberriek irudikatzen duten giroaren araberakoak (eleberri beltza, zientzia fikziozkoa, fantasiazkoa).
‎Hori arazo bilakatzen da konfigurazio sozialerako zuzendari rola politikari kentzearen ondorioz. Horri loturiko ideiak izango dira gogoetagai lan honetan hirugarren ataletik aurrera.
‎gainditzeko gogoetak egingo ditu Beck ek. Lan honen hirugarren atalean, tesia irizpide harturik, modernizazio erreflexiboaren azalpen orokorra egingo da. Funtsean, kontramodernoak (edo kasuaren arabera irrazionalak) diren ereduak gainditu nahiko dira, eta anbibalentziari (edo anbibalentzia existentzialari) leku egin nahiko zaio.
2003
‎Bigarren tesia, paganismoaren aldekoa, berriz, hamarkadetatik hona, hau da, sekularizazioaren abiadarekin batera (ikus Sarrera honen hirugarren atala), zenbait idazle abertzalek zabaldu dutena da, neurri handi batean XIX. bukaeran eta XX. hasieran Telesforo Aranzadik eta Barandiaranek egindako euskal mitologiaren interpretazioa erabiliz eta garatuz. Paganismozaleen arabera, benetako eta jatorrizko euskalduna nolakoa zen jakiteko kristau kutsutik alde egin behar da; horrela, Marik eta euskal sorginek hobeto erakutsiko lukete historiaurretik gaurdaino euskalduna nolakoa izan den, eta nolakoa izan behar duen.
2007
‎1 kap.). Eredu horren arabera, I+Gko egitura berriak eraikiziren han eta hemen (zentro teknologikoak, parke teknologikoak, I+Gko bitartekarieta interfaceak...), enpresen zerbitzuan egongo zen teknologia eskaintza batsortzeko asmoz. Dokumentu honen hirugarren atalean ikusiko dugunez, EspainiarEstatuaren barruan, Euskal Autonomia Erkidegoa (EAE) aitzindaria izan zenhorrelako egiturak sortzen.
‎Kontua da, bada, ezinbestekoa ikusten dugula, lehenik, auzi pedagogiko linguistiko horiei begirada orokor bat botatzea, hain zuzen sinetsita baikaude begirada horrek euskal hezkuntza bera aztertu ahal izateko funtsezko eta erreferentziazko gakoak eskainiko dizkigula. Idazlan honen hirugarren atala, horrenbestez, honako galderaren inguruan arituko da: nondik dator eta nora doa euskal hezkuntza?
2012
‎Hori dela eta, kapitulu honen hirugarren atalean azken hiru hamarkadetan garatzen joan diren itzulpenaren teoria postmodernoak aztertuko ditugu, Sarrionandiaren itzulpen jarduera eta itzulpen filosofia azaltzeko baliagarriagoak suertatuko zaizkigulakoan.
‎Bigarren kapitulu honen hirugarren atalean XX. mendeko lau itzultzaile handiren lanak xeheki aztertuko ditugu, Sarrionandiaren mende berekoak izanik, Iurretako idazlearen itzulpengintzarekin zerikusirik ba ote duten aztertzeko.
‎Azalpen honetarako hirugarren atalean bereizi ditugun kokagune ardatzak izango ditugu oinarri. E1 oinarrizko enuntziatuan hiru gune nagusi egon daudela aipatu arren (hasierakoa125, amaierakoa126 eta tartekoa), guk, bereziki, E1eko egitura sintaktikoa hautsiz tartekatzen den gunea izan dugu azterkizun.
2014
‎Eskuliburu honen hirugarren atalean, hizkuntzaren garapena eta garapen kognitiboa helduaroan eta zahartzaroan izango dira hizpide eta bi kapituluz osatua dago. Lehenengoak (liburuaren zortzigarren kapituluak) hizkuntzaren jabekuntza eta garapenaz dihardu, besteak beste:
‎Unitate honen hirugarren atala amaitzear dugun honetan, ikasitako guzti guztiaz hausnarketa
2015
‎Gainera, saio honen hirugarren atalean erakutsiko denez, erabilera ugari izan ditzake euskara batuak. Euskal Herri osorako dihardugunean erabiliko dugu batzuetan.
2018
‎Erreseina hura baliatu dut Bidadorren liburuaren eta irakaspenen eskutik denboran barna bidaiatzeko eta mendez mende Nafarroako eta, ondorioz, Iruñeko euskal literaturak izan duen bilakaeraz zerbait ezagutzeko. Artikulu honen hirugarren atalean informazio hori guztia aurkituko du irakurleak.
2019
‎22, 27). Honetaz hirugarren atalean mintzo gara berriz.
2021
‎Kontzesio perpausen kapitulu honetako hirugarren atalean aztertuko ditugu xehekiago kontzesioa adierazteko erabiltzen diren egituren xehetasunak eta berezko ezaugarriak banan banan (§ 39.3): besteak beste, erabilera, formazko aldaerak eta banaketa geografikoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia