2002
|
|
Literaturaren historia eta azterketa kritikoak irakurtzera ohituta dagoen edonork badaki irizpide ugari eta kontrajarrien arabera iker daitezkeela eleberriak. Liburu
|
honen
hirugarren atalean genioen modura, eleberri tipologia ugaria izan da azterketa kritikoetan. Hortxe geneuzkake, esaterako, ezaugarri formalen araberako tipologia (gutun eleberriak eta foiletoiak), edukien araberakoa (sentimenduzko eleberriak, heziketa eleberriak), pertsonaien araberako sailkapenak (zaldun eleberriak eta eleberri pikareskoak), edo eleberriek irudikatzen duten giroaren araberakoak (eleberri beltza, zientzia fikziozkoa, fantasiazkoa).
|
|
Hori arazo bilakatzen da konfigurazio sozialerako zuzendari rola politikari kentzearen ondorioz. Horri loturiko ideiak izango dira gogoetagai lan
|
honetan
hirugarren ataletik aurrera.
|
|
gainditzeko gogoetak egingo ditu Beck ek. Lan
|
honen
hirugarren atalean, tesia irizpide harturik, modernizazio erreflexiboaren azalpen orokorra egingo da. Funtsean, kontramodernoak (edo kasuaren arabera irrazionalak) diren ereduak gainditu nahiko dira, eta anbibalentziari (edo anbibalentzia existentzialari) leku egin nahiko zaio.
|
2003
|
|
Bigarren tesia, paganismoaren aldekoa, berriz, hamarkadetatik hona, hau da, sekularizazioaren abiadarekin batera (ikus Sarrera
|
honen
hirugarren atala), zenbait idazle abertzalek zabaldu dutena da, neurri handi batean XIX. bukaeran eta XX. hasieran Telesforo Aranzadik eta Barandiaranek egindako euskal mitologiaren interpretazioa erabiliz eta garatuz. Paganismozaleen arabera, benetako eta jatorrizko euskalduna nolakoa zen jakiteko kristau kutsutik alde egin behar da; horrela, Marik eta euskal sorginek hobeto erakutsiko lukete historiaurretik gaurdaino euskalduna nolakoa izan den, eta nolakoa izan behar duen.
|
2007
|
|
1 kap.). Eredu horren arabera, I+Gko egitura berriak eraikiziren han eta hemen (zentro teknologikoak, parke teknologikoak, I+Gko bitartekarieta interfaceak...), enpresen zerbitzuan egongo zen teknologia eskaintza batsortzeko asmoz. Dokumentu
|
honen
hirugarren atalean ikusiko dugunez, EspainiarEstatuaren barruan, Euskal Autonomia Erkidegoa (EAE) aitzindaria izan zenhorrelako egiturak sortzen.
|
|
Kontua da, bada, ezinbestekoa ikusten dugula, lehenik, auzi pedagogiko linguistiko horiei begirada orokor bat botatzea, hain zuzen sinetsita baikaude begirada horrek euskal hezkuntza bera aztertu ahal izateko funtsezko eta erreferentziazko gakoak eskainiko dizkigula. Idazlan
|
honen
hirugarren atala, horrenbestez, honako galderaren inguruan arituko da: nondik dator eta nora doa euskal hezkuntza?
|
2012
|
|
Hori dela eta, kapitulu
|
honen
hirugarren atalean azken hiru hamarkadetan garatzen joan diren itzulpenaren teoria postmodernoak aztertuko ditugu, Sarrionandiaren itzulpen jarduera eta itzulpen filosofia azaltzeko baliagarriagoak suertatuko zaizkigulakoan.
|
|
Bigarren kapitulu
|
honen
hirugarren atalean XX. mendeko lau itzultzaile handiren lanak xeheki aztertuko ditugu, Sarrionandiaren mende berekoak izanik, Iurretako idazlearen itzulpengintzarekin zerikusirik ba ote duten aztertzeko.
|
|
Azalpen
|
honetarako
hirugarren atalean bereizi ditugun kokagune ardatzak izango ditugu oinarri. E1 oinarrizko enuntziatuan hiru gune nagusi egon daudela aipatu arren (hasierakoa125, amaierakoa126 eta tartekoa), guk, bereziki, E1eko egitura sintaktikoa hautsiz tartekatzen den gunea izan dugu azterkizun.
|
2014
|
|
Eskuliburu
|
honen
hirugarren atalean, hizkuntzaren garapena eta garapen kognitiboa helduaroan eta zahartzaroan izango dira hizpide eta bi kapituluz osatua dago. Lehenengoak (liburuaren zortzigarren kapituluak) hizkuntzaren jabekuntza eta garapenaz dihardu, besteak beste:
|
|
Unitate
|
honen
hirugarren atala amaitzear dugun honetan, ikasitako guzti guztiaz hausnarketa
|
2015
|
|
Gainera, saio
|
honen
hirugarren atalean erakutsiko denez, erabilera ugari izan ditzake euskara batuak. Euskal Herri osorako dihardugunean erabiliko dugu batzuetan.
|
2018
|
|
Erreseina hura baliatu dut Bidadorren liburuaren eta irakaspenen eskutik denboran barna bidaiatzeko eta mendez mende Nafarroako eta, ondorioz, Iruñeko euskal literaturak izan duen bilakaeraz zerbait ezagutzeko. Artikulu
|
honen
hirugarren atalean informazio hori guztia aurkituko du irakurleak.
|
2019
|
|
22, 27).
|
Honetaz
hirugarren atalean mintzo gara berriz.
|
2021
|
|
Kontzesio perpausen kapitulu
|
honetako
hirugarren atalean aztertuko ditugu xehekiago kontzesioa adierazteko erabiltzen diren egituren xehetasunak eta berezko ezaugarriak banan banan (§ 39.3): besteak beste, erabilera, formazko aldaerak eta banaketa geografikoa.
|