2003
|
|
Guk geure errespetua baztertzen badugu, ordea, zer eginen du herriak? Ez al da
|
hau
herritarrak nahasteko ikasbiderik onena? –esan zion don Kosmek, masailak sutan.
|
2004
|
|
Rikardo Arregi ondo baino hobeto ohartu zen euskaldun izatearen semantika auziak ez zirela ondorio ideologiko nabarmenik gabeko ika mikak. Zorrotz antzeman zuen herri
|
honetako
herritarra izatearen deitura ez zela bertakoek bertakoentzat sortutako izena. Ez zela alegia herri honek bere kabuz, bere eskuko izatearen ahalmenez, jorratutako izendapena.
|
2008
|
|
Ez nituzke herri euskaldunaren hondarrak eta euskal herritarren herria nahasi nahi. Irudipena dut, ordea, erakunde armatuaren ordezkariek horixe egiten dutela, ez dutela herri
|
honetako
herritarren nazio identitatearen egoera ezagutzen. Herri honek euskaldunetik daukan hutsaren hurrengoa ezin ba isildu geure analisietan.
|
2011
|
|
–Komunitatearentzat ez zegoen lekurik ez nazio estatuaren nazionalismoan ez liberalismoan, eta, jakina, are gutxiago komunitate autonomo batentzat, autogobernu batentzat; ez, ez zegoen lekurik nazionalisten nazio bakarrean eta ezta, orobat, liberalen errepublikan ere, nahiz eta azken
|
honetako
herritarrak askeak eta lolurarik gabekoak omen?. Zygmunt Bauman, Comunidad, 1984, 111 or.
|
|
–Etor daitezela berak!
|
Hau
herritar guztion etxea da!
|
2015
|
|
Lege
|
honek
herritarrak hiru taldetan banatzen zituen: zuriak, koloredunak (mestizoak edo asiarrak) eta beltzak.
|
2016
|
|
–Etor daitezela berak!
|
Hau
herritar guztion etxea da!
|
2017
|
|
Kymlickak, gizarte kultura? gisa definitzen duen kultura eredu
|
honek
herritarren bizimoldeari zentzua ematen dio, zentzu betea eta askia, halako konnotazio, orientagarri, bati esker.
|
2018
|
|
indarkeria desagerrarazi behar dugu. Ez naiz herri
|
honetako
herritar gehienentzat oinarrizkoak diren agindu etikoak errepikatzen hasiko. Ia euskal herritar guztiek gaitzetsi egiten dute gure herrietan isuritako odola, eta bat egiten dute hainbeste jenderi egindako minarekin(?) Guztion artean gainditu behar dugu egoera hori?.
|
2019
|
|
Hautetsien artean gertatu den jarrera aldaketa
|
hau
herritarren artean zabaltzea eta posizio sinbolikoetatik ekinbide praktikoetara eramatea giltzarri gerta daiteke Lapurdin, Nafarroa Beherean eta Zuberoan, euskararen biziberritzeari begira.
|
2020
|
|
Irekitzen den garai berri hau euskal jendartean oraindik ere errotuta dauden oinarrizko balioak (adibidez belaunaldi barruko eta belaunaldi arteko elkartasuna eta natu rarekiko errespetua) berriz nola artikulatu hausnartzeko baliatu genuke. Garai neoliberal baten azelerazio handian sustatu diren balio ekonomizistetatik harago jardun behar dugu,
|
honek
herritarrak beren homo economicusaren preso bihurtu baititu (gero eta lehiakorragoak, berekoiagoak eta indibidualistagoak), inondik ere sostengagarria ez den eredu ekonomiko bat sustatuz. Inoiz baino ezinbestekoagoa da pertsona guztiekiko eta naturarekiko errespetuzko harreman balioak sustatzea, ekonomia (ekologiko) bat sortzeko.
|
|
Hirugarrenik, Hizkuntz Eskubideen Behatokiak kudeatutako datuetan oinarrituz, bi ondorio ikusi du aipatu erakundeak; batetik, testuinguru
|
honetan
herritarrak hizkuntza eskubideen urraketen aurrean jarrera irmoagoa hartzen ari direla, eta bestetik, egoera honetan gertatutako urraketek hizkuntza eskubideen kontzientziazioa piztea ekarri dutela.
|
|
Orain, berriz ere, politika ekonomikoetan lehentasunak ezarri dituzte eta testuinguru
|
honek
herritarrengan utziko dituen ondorioei erreparatuta, zalantzarik ez dago gai korapilatsua izango dela.
|