2000
|
|
Azpi edizioetan, eskualdeari buruzko informazioaz betetzen dituzte hainbat orrialde.6Espainiar Oficina de Justificacion de la Difusion (OJD) erakundearen datuen bidez saldutakoenartean Iparraldean zenbat diren eta atzerrian zenbat diren jakiterik ez dagoenez, guk multzo berean kokatuditugu kopuru biak.7OJDren (1998 eta 1999) eta CIESen (1999ko lehen olatua) datuak hartu ditugu kontuan egunkaribakoitzak aleko zenbat irakurle dituen jakiteko. Beraz, OJDren kontrolpean ez dauden kazeten kopuruak, enpresan bertan jasoak dira edo beste iturri bibliografikoetatik hartutakoak dira.Kopuru hauek kalkulatzerakoan egunkari desberdinen audientziak eta berauen arteko duplikazioakere hartu dira kontuan.9Atal
|
honetan
Hego Euskal Herria dugunez erreferentziatzat, eta Ipar Euskal Herrirako audientzia ikerketa propiorik ez dagoenez, CIESen datuetan oinarritzen gara. Ipar Euskal Herriari buruzkoinformazio gehiago, 2 atalean dator.10CIESen 1999ko lehen olatua hartu dugu kontuan, eta bertan eskaintzen den irakurlearenbatezbesteko profila eraiki dugu, Nafarroa eta Euskal Autonomia Erkidegoko datuak erabiliz.11Metodologia desberdina erabiltzen duten ikerketetan gertatzen den bezala, Sofres AMren etaCIESen datuak ez datoz erabat ados.
|
|
Esandako horrengatik guztiagatik, irrati eta telebista sistemen bilakaera, eta hortaz, baita araudi markoena ere, oso ezberdinak izan dira batean eta bestean.Desregulazioa, garapen teknologikoa eta deszentralizazioa, eta lurralde batean zeinbestean ikus entzunezko sistemen eraldaketak gidatu dituzten indarrak, lurralde horietako bakoitzeko tradizio eta egituratze modu historiko, politiko eta mediatikoetantxertatuta eman dira, eta beren artean antz txikia duten irrati/ telebista egiturak dirahorren ondorio. Egoera oso ezberdinetan jartzen ditu
|
honek
Hego eta Ipar EuskalHerria beren ikus entzunezko sistemak gidatu edota, gutxienez, baldintzatzeko orduan, eta aipatutako balizko Euskal Herriko ikus entzunezko komunikazio esparrua irudikatzeko orduan. Bakoitzaren ezaugarri nagusiak aipatuko ditugu jarraian.
|
|
Geldiro abiatu zen informazio librearen hedapena; gogora dezagun Radio Nacional de EspaƱa-k zeukala informazioaren monopolioa, estazio guztiek bere albistegiak ematen baitzituzten. Beraz, monopolio informatiboa nagusi izan zen garai
|
honetan
Hego Euskal Herrian. Ondo informaturik egon nahi zutenek Radio Paris (gaztelaniazko notiziak), Mosku Irratia, BBC edo Radio Pirenaica sintonizatu beharra zuten.
|
2017
|
|
Bidenabar, azpimarratu behar da gobernu zentralari ordaintzen diogun kupoasolidarioa dela alde aunitzetik: Estatuak eratutako Funts Solidarioari% 6, 24koekarpena egiten zaio; Estatuak gordetako eskumenak finantzatzeko portzentaje beraekartzen diogu; EBri Espainiako Estatuak ekarritakoaren% 6,24 ordaintzen diogu, baina kasu
|
honetan
Hego Euskal Herriak EBtik guk jarritako diru kopurua bainogutxiago eskuratzen du, ez, ordea, Espainiako Estatuak; Espainiako Estatuak zorpublikoarengatik ordaindu beharreko interes erraldoien% 6,24 gauzatzen dugu; azkenik, kupoaren portzentajea gainbaloratuta dago, gure BPGa eta populazioerlatiboa% 6,24tik behera baitaude(% 6,14 eta 4,63, hurrenez hurren).
|
|
Artikulu
|
honetan
Hego Euskal Herrian (HEH) politika ekonomiko autonomoaegikaritzeko dauzkagun lanabesak aztertuko dira. Abiapuntu gisa, aitortu behar dagastu publikoaren aldetik autonomia osoa dagoela, baina denboraren poderioz EuroparBatasuna esparru hertsiak ipintzen ari zaizkie bere estatu kideei eta, ondorioz, HEHnere murrizketak oso nabarmenak izaten ari dira.
|