Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 215

2000
‎Txotxongiloen bidez edozer konta dezakezu. Gu hasi ginenean, jendeak" etzazuela hainbeste lan hartu, hau haurrentzat da-eta" botatzen zigun. Bestalde, haurra etorkizuneko publikoa dela eta halako esaldiak txorakeria galantak dira.
2001
‎Eta hortara doa «Eskerrik asko musikagatik!» ere. Paco Capdevilak idatzi eta Josu Lartategik euskaratu duen ipuin antzeko honek haurrari musika munduak eskain diezaiokena agertzea du helburu. Bere orrialdeetan murgilduz, haurrak ikas dezake zer den musika eskola bat, zertara doa hartara jendea eta bertan jo ohi diren musika tresnak izenez eta itxuraz ezagutzen.
‎Ipuin literaturan mundu guztian ezaguna den Roald Dahl idazle galestarrak ere idatzi ditu adin honetako haurrentzako moduko ipuinak, besteak beste Cuentos en verso para niños perversos, Errauskiñe, Edurne zuri eta zazpi ipotxak, Txano Gorritxo eta abarren oso bertsio originala.
2002
‎Haurren lan esplotazioa errotik ateratzea ez da, aste honetan Haurren gaineko Nazio Batuen Bilkura Bereziak aitortu duenez, lan labur eta erraza. Estatistika lazgarriak (5 eta 17 urte bitarteko 250 milioi haur eta nerabe, erdiak lanaldi osoan eta erdiak lanaldi partzialean, NBEren arabera) ezabatu egin daitezke.
‎Hazkuntzaren hormonak gantz eta azukre proteinen metabolismoan esku hartzen du, eta hezur hezurrean, gorputzaren osaeran eta gogamenean ere eragiten du, estimulua handituz eta aldartea handituz. Botika hau haur eta nerabeetan emateak eragin handia du altueran. Haur batek gabezia bat jasaten badu, hazkuntzaren atrofia nabarmen bat gertatzen da, lehen pluralismo deitzen zena, gizonezkoen eta 150en artean behin betiko altuera 160 zentimetrokoa baino txikiagoa duena.
‎Webgune horietako batek, “Chaval.es” izenekoak, Save the Children GKEaren eta Haurrentzako Nazio Batuen Funtsaren (Unicef) laguntza du. Gune honek haurrentzako eduki ludikoak eskaintzen ditu; besteak, berriz, “Navegacion segura.es”, seme alaben nabigazioa kontrolatzeko aholkuak eta nahi ez diren webguneetarako sarbidea mugatzeko iragazkiak eskaintzen dizkie tutoreei. Zientzia eta Teknologia Ministerioak abiarazi du ekimen hori, eta Sarea erabiltzen duten haurren nabigazio segurua bermatu nahi du.
2005
‎Gizakiaren belarrian belarriak berak, kanpo entzunbideak, erdiko belarriak eta barne belarriak osatzen duten egitura konplexua gertatzen den patologiarik ohikoenari otitis deritzo: gaitz honek haur populazioaren erdiko belarrian eta kanpo entzunbidean du eragin behinena.
‎Famili eredu berri horretatik gizartea gehien asaldatzen omen dena ez da existitzea edo gizartean pixkanaka ugaltzen joatea, bertan haziko diren seme alaben baitan formatu horrek izan lezakeen eragina baizik, hots, pertsona diren aldetik garatzea, eta eredu honek haurren psikean negatiboki eragiten duen ala ez.
‎Azken 14 urteotan, “Oporrak bakean” programa antolatu dute. Ekimen horri esker, herri honetako haurrak uztailean eta abuztuan bizitza desberdina bizi ahal izango dute Espainiako familien etxeetan. 1991n iritsi ziren lehen txikiak gure herrialdera.
‎Bilakaera honi garrantzia ematearekin batera, ordea, ezin dugu ahaztu bilakaera hau Haur eta Lehen Hezkuntzan eman dela batik bat orain arte. DBHn, Batxilergoan eta batez ere Lanbide Heziketan bilakaera eta egoera oso bestelakoak dira.
2006
‎Aparatu hau haur txikiengandik gertu egongo denez (baita, askotan, sehaska barruan ere) segurtasun arau guztiak zorrotz betetzea ezinbestekoa da.
‎Uste faltsuko ariketa bat ongi egiteko, beharrezkoa da bestearen gogamenaren teoria bat edukitzea; gaitasun hau haurrak lau urte dituenean garatzen hastenda. Zenbait ikertzaileren lanek, 33 hilabeteko haurrek beren neba arrebekin egitenduten jolas sinbolikoa, errealitatea imitatzearen jolasa?, 40 hilabete dituzteneanperspektiba hartzeko eta uste faltsuko ariketak ebazteko duten gaitasunarekinerlazionatu dute.
‎banaketaren aurreko hersturaren, ezezagunen aurreko hersturaren, uzkurtze sozialaren, eta afektuaren hertsaduraren bitartez. Dimentsio honetan haur hauek dituzten asaldurek, erasoa, desobedientzia, jokabide kontrolatzailea eta ezkortasuna ekar ditzakete. Inguruneaesploratzeko eta ikasteko gaitasuna beldur berriek, gorputzeko minari beldurrak, banantzearen aurreko hersturak eta garapenezko lorpenen galerak?
‎Haurra ohitua dago besteen kontrolera. Teknika honen bidez haurrari bereportaeraren autoebaluaziorako eta autokontrolerako teknikak irakasten zaizkio.Haurrak bere portaera erregistratu eta ebaluatzen du, portaera egokiaren eta desegokiaren adibideak ikusi ondoren. Horrela, bere emaitza akademikoak, arretarenprofila eta portaera inpultsiboa hobetu egingo ditu.
‎Ez da beharrezkoa, haurrak Espainiara begirale eta itzultzaile batekin iristen baitira, gaztelaniaz ederki hitz egiten baitu. Begirale hau haurren legezko tutorea da, notario aktaren pean. Guztiak umezurztegietatik datozen haurrak direnez eta herrialdea hain handia denez, adin txikiko horien eskumena erakunde batekoa edo bestekoa izango da, zonaren arabera; kasu batzuetan Hezkuntza Ministerioarena izango da, eta beste batean Gizarte Zerbitzuen Ministerioarena.
2007
‎Bideojokoak dira aspaldi honetan haur eta gazteen denbora pasa behinena, merkatuak eskaintzen dituen produktu elkarreragileen eta bideo-kontsolen aniztasuna ikusirik.
‎Zehazki, sukarrak hamar egun iraun dezake, ohituta baino bi edo hiru egun gehiago. Gainera, gaur egungo infekzioaren beste ezaugarri bat da denboraldi honetan haurrekiko zaletasun berezia izaten ari dela. Pneumologia eta Kirurgia Torazikoaren Espainiako Elkartearen arabera (SEPAR), beste batzuetan baino gehiago haurrengan eta haurrengan eragiten badu, arazo gehigarri bat sortzen da:
2008
‎Hizkuntzaren soinu ezberdinak identifikatzen, artikulazio mugimenduak hautematen, hitzak, silabak eta fonemak entzumenez eta zinestesikoki bereizten eta hizkuntzaren atalak zatitu eta elkartzen ikasi behar du haurrak. Entrenamendu fonologikorako programa hau Haur Hezkuntzako Bigarren Zikloko eta Lehen Hezkuntzako Lehen Zikloko haurrekin egiteko da.
‎Atal hau haurraren lehenengo ekoizpenen berri jakiteko da: ea heldu batek esaten dituen hitzak errepikatzen dituen eta gauzak hartzean izendatzen dituen galdetzen da horretarako.
‎Edozelan ere, oso egokia da tresna honen bidez haurra adin batean baino gehiagotan ebaluatzea, bereziki lehen ebaluaketetan pertzentil apalekoen artean gelditu diren haurren kasuan. Behingoa ez da kezkagarria, baina hurrengo hilabeteetan ere pertzentil txikikoen artean jarraituz gero, arrisku mailan egon litekeenez, espezialistarengana jotzea izango da egokiena.
‎Lagin honetako haurren artean badira, etxe ingurua (etxea, senideak, haureskola, zaintzailea) erabat euskalduna izanik, elebakarrak direnak. Horiekin batera, badira, ordea, hurbileneko inguruan euskaraz gain, erdararen bat edo batzuk dituztenak ere.
‎Haurrak hitzen bat horrela edo beste era batera esaten badu (adibidez, pilota esan beharrean piota edo antzekoren bat esaten badu, edo zure herrian edo etxean bakarrik erabiitzen duzuen moduren batean egiten badu) markatu hitza. Zerrenda hau haurrek erabiitzen dituzten hitzena da, eta ez duzu zertan kezkatu, inondik inora, zure haurrak hauetariko batzuk esaten ez baditu.
‎Gramatika marka horien garapena adierazteko osatu da 4.14 irudia, atal honetan haurrek hilabeteka lortutako puntuazio osoen batez bestekoen bidez. Emaitzek morfologiaren garapen mailakatua eta etengabea erakusten dute. Lehenengo markak 19 hilabetetik aurrera agertzen dira; 23 hilabetetik aurrerako haurrek batez beste zerrendako 2 atzizki baino gehiago ekoizten dituzte, eta 26 hilabetetik aurrerakoek bikoiztu egiten dute ekoizpena, lau atzizkitara iritsita.
‎Harrera bereziaren beste ezaugarri bat izaera iraunkorra edo adopzio aurrekoa da. Harrera mota hau haurra arazo kronikoak dituzten familietakoa denean gertatzen da eta, beraz, harrera adopzioan amaitu daiteke. Kasu honetan, ohikoena familia naturalarekiko lotura desagertzea da, eta adingabea harrera familiaren parte izatera pasatzea.
‎Jakintza arloak Helburu horiek lortzeko, Haur Hezkuntzako hezkuntza edukiak hiru jakintza arlotan antolatzen dira, haurren esperientziari eta garapenari dagozkien esparruetan. Etapa honetako haurrek beren nortasuna ezagutu behar dute, funtsean. Nork bere burua ezagutzea eta autonomia pertsonala:
‎hitzezko hizkuntza, hizkuntza artistikoa, gorputza edo ikus entzunezkoa komunikazio prozesuaren parte dira; alderdi horietan trebetasun egokiak eskuratuz, haurrak gai izango dira emozioak eta sentimenduak adierazteko, besteen mezuak ulertzeko eta irakurketaren eta idazketaren gizarte erabileretan hasteko. Hezkuntza etapa honen amaieran, arlo honetako haurrak ebaluatuko dira, honako trebetasun hauek kontuan hartuta: ahoz adierazteko eta komunikatzeko gaitasuna garatzea, behar bezain argi eta zuzen, idatzizko hizkuntzaren oinarrizko ezagutza eta hizkuntza artistiko eta bisualen bitarteko material eta teknikoak erabiliz adierazteko eta komunikatzeko gaitasuna.
‎Elikagaien osagaien gainean egiten den iruzurra maiz salatu izan da, baina Rodriguezi harrigarria iruditzen zaio nola egin den hau haurrentzako esnearekin. «Iruzurra egitea baino gehiago, pozoitzea izan da.
‎Liburu hau haurrekin egunerokoaz hausnartzeko egina dago. Idazkera irakurterrazean, ozen irakurtzeko eran, ahizpen arteko harremana aztertzen da, zaharrenaren jelosia azaleratzeko asmoz.
2009
‎Material birziklatuarekin egindako Jostailuen erakusketa bat ere egingo da. Erakusketa honekin haurrei jolasteko eta ondo pasatzeko aukera eskaini nahi zaie, bide batez berrerabilpena bultzatuz. Gainera, parte hartzaile guztiek saritxo bat jasoko dute.
‎leloa" inoiz baino garbiago" entzun dela ere esan dute Ttakunetik: " Parte hartze itzel hau haur, gazte eta ez hain gazteek, denek elkarrekin. Hori ere ez da erraza izaten." Ibilbidean lagun izan zituzten gainontzeko kideak goraipatu dituzte Ttakun elkartean.
‎Alegia, hiru hilabete horiek balio izan diete gaitasun batzuk hartzeko, ezagutza batzuk, eta gainera gustura sentitu dira eta mantendu egiten dituzte. Une honetan haurrengan duen eragina aztertzen ari dira: nolako jokabide, mundu ikuskera eta uste dituzte zaintza amaren eta aitarengandik jaso duten haur horiek?
‎27 milioi gizon, emakume eta haur bizi da ugazaben edozertarako erabat erabilgarri.Benjamin Skinner-ek odolean omen darama abolizionismoa, XXI. mendeko esklabotza ezagutzeko mundu osoa aztarrikatu baino askoz lehenagotik. AEBetako Wiskonsinen 1976an jaiotako idazle gazte honek haur denboran entzun zituen familiako arbaso kuakeroen ixtorioak. Kuakeroak aitzindariak izan ziren Amerikan esklabotzaren kontra borrokatzen, asko hitzez eta idatziz, baina bakar batzuk zuzeneko ekintzaz ere bai, esklaboak nagusien atzaparretatik askatu nahian.
‎Beste zenbaitetan ere aipatu izan dugun bezala ez da oso argi ikusten zein den irakurle inplizitua. Badirudi liburu hau haur txikientzat egina dela, baina irudien interpretazioa egiteko Olariagak azaltzen dituen ilustrazio ezberdinen arteko konposaketa ongi ulertzeko eta testuaren irakurketa osoa egiteko heldutasun maila bat behar da, eta agian horixe izan daiteke liburu honen zailtasuna. Ederra baina ematen duena baino helduagoentzat?
‎Ellie mamutaren eta honen haurra egiteko ardura izan du Juan Carlos Navarro marrazkilariak. Alacantekoaren iritziz, Ice Agen atalik ikusgarriena da, aurreko filmetako izoztutako munduarekin hausten duelako eta kolorez eta izaki berriz beteriko mundu koloretsu batera heltzen direlako pertsonaiak.
‎Beste gauza bat da, zentzuaren arazo honetan haur jendearen irudimenari zeruarekin eta sariekin kontatu behar zaiola istorio bat soziomorfoa, eta agian irudimena geroago ere beti haurra dela; eta, aldats goran, gure ametsen metafora xorginen batzuek burua beti jaukitzen digutela?
‎Alabaina, mundu honen haurra ez da egundaino heltzen haren ezagutza eta ziurtasunera, Jainko nonahi begien aurrean presente hori ikusi ikustera, eskuan edukitzera. Bilaketa betiere berrian datza haren ezagutza gorena, apalena bezalaxe.
‎–Así viven en mi aldea, venturosos y felices?. Giro honetan haurrak, lurreko aingeruak, dira 47; neskatoak elizara badoaz,, se dibuja/ En sus labios la pura sonrisa/ De los Angeles.
‎Osasun mentalaren inguruan diharduten zientzien baitan, psikologia edopsikiatria, esate baterako?, psikopatologia, bai azpialor gisa bai gaixotasunarenadierazle den sintoma edo zeinu gisa ulertzen da. Kapitulu honetan haur eta nerabeengan ikus ditzakegun jokaeraren nahaste edo arazoei buruz arituko garenez, batik bat, bigarren erabilera horri gerturatuko gatzaizkio; zehazki, giza garapenaren aldi horretan neskek eta mutilek agertzen dituzten berezitasunen inguruanarituko gara ondorengo lerroetan.
‎Europako haurren obesitate tasa “kezkagarrienetako” bat du Espainiak. Kopuru horiek arterietako hipertentsio pediatrikoa areagotzen dutenez, aditu talde honek Haur eta Nerabeen Hipertentsio Arteriala Diagnostikatzeko, Ebaluatzeko eta Tratatzeko Gidan parte hartu du, Europako Hipertentsio Elkartearekin lankidetzan. Gero eta gazteagoak diren gaixoetan orain arte helduaroari lotutako gaixotasunen ugaritzeari buruzko gomendioak ezartzea da dokumentuaren helburua.
2010
‎Ezetz, ez dudala mundu absurdo honetara haurrik ekarri nahi, nahiz eta, nire mingostasunaren erdian, mingostasuna adimenari eta zorroztasunari lotutako kontua ere bada, azken batean?, gustura bizi naizen oro har, honek ere kontraesana dirudien arren. Ezetz, ez dudala nire ondorengorik loteria batera kondenatu nahi, tartean zenbaki makur batzuk daudenean, zoritxarrik zoritxarrekoenaren egoitzarako sarbide izan daitezkeenak, giza txerritxoak dantzan, kurrin eta kurrin?!
‎Lehenik eta behin, gure elkartasuna helarazi nahi diegu igandean Bilbon labanaz zaurituak izan ziren bi gazteei, eta horietako baten egoeraz kezkatuta gaudela azpimarratu nahi dugu. Honen haurrean, argi adierazi nahi dugu homofobia eraso guztiak salatu eta erantzungo ditugula, hemen gauden erakundeok, argi adierazten dugulako homofobia, arrazakeria, faxismoa eta edozein diskriminazio motaren aurrean gure jarrera. Jarrera horiek guztiek ez dute lekurik gure jendartean.
‎Ezetz, ez dudala mundu absurdo honetara haurrik ekarri nahi, nahiz eta, nire mingostasunaren erdian —mingostasuna adimenari eta zorroztasunari lotutako kontua ere bada, azken batean—, gustura bizi naizen oro har, honek ere kontraesana dirudien arren. Ezetz, ez dudala nire ondorengorik loteria batera kondenatu nahi, tartean zenbaki makur batzuk daudenean, zoritxarrik zoritxarrekoenaren egoitzarako sarbide izan daitezkeenak, giza txerritxoak dantzan, kurrin eta kurrin...!
‎Baina ez da hala. Liburu hau haur gazte literatura lana da. Eta orduan ez digu barregurarik ematen.
2011
‎Hasteko, azkenaldi honetan haur eta gazte literatu­ran eman diren hiru gertakari aipatu ditu, positiboak bere ustez literatur mota horrentzat eta, baita, euskal irakurleentzat: bat) euskal egileek Espainia mailan lortu dituzten sariak Haur Literaturaren esparruan; bi) Nafarroako hainbat udalen arteko Euskararen Mankomunitateak sortu duen album irudidunak egiteko Etxepare Saria; eta hiru) zenbait euskal idazlek idatzitako liburu magikoak hasi direla euskal Haur eta Gazte Literaturan azaltzen.
‎3.1 jardueraAgenda bat egiteaAzalpenaJarduera hau haur agenda pertsonalizatu bat diseinatzean datza.GarapenaLaunakako edo bosnakako taldeak egin behar dituzue. Talde bakoitzak bere agenda diseinua sortu behar du.Talde bakoitzak haur agenda batzuk bildu behar ditu, haien elementuak aztertzeko.
‎bata, hizkuntza txikiaren komunitatearen babespean sortua litzateke, eta bestea, berriz, komunitatez kanpoko erakundeek babestua. Azken honek haurrei oinarrizko eskolatzea eskaintzerakoan egin dezakeen ekarpena ukatu gabe, komunitatearen beraren babespeko eskolaren abantailak azpimarratzen ditu Fishmanek: horrelako eskolek gurasoen babesa eta konpromisoa eskatzen dute, eta hortik dator, azken batean, komunitatea bera indartzea.
‎Objektutik urruntzea hura galtzea dela iruditzen zaio. Amaren jarrera honek haurra autonomiaren eta mendetasunaren artean aukeratu beharrean jartzen du: hazi eta amaren maitasuna galdu ala hazteari utzi eta amaren babesean gelditu.
‎Batetik, gurasoek beren seme alabez duten ezagutza zabalean eta sakonean oinarritzen da, zeinak haurraren komunikazio eta hizkuntza gaitasunei buruzko txosten oso adierazgarriak egiteko gaitzen dituen, bereziki egoera zehatzetan. Bestetik, metodo honen bidez haur askori buruzko informazioa biltzea errazagoa gertatzen da ikertzaileentzat. Gurasoen informazioa erabilita, halere, ez da baztertu behar gurasoek izan dezaketen subjektibotasuna beren seme alaben komunikazio garapenaz informatzean.
‎Liburu elebidunek bi hizkuntzen alde gramatikalak hobeto ulertzen laguntzen dute “Liburu elebakar bat itzultzean, gurasoek gero eta hiztegi eta egitura desberdinak erabiltzeko arriskua dute perpausetarako”, adierazi dute Deanna Lyles eta Iñigo Gilek, irakurketa formatu horretan espezializatutako Bilingual Readers argitaletxe espainiarraren bultzatzaileek. Zigilu honek Haur eta Lehen Hezkuntzako haurrentzako liburu elebidunen katalogo interesgarria proposatzen du: gaztelania/ ingelesa.
‎Uda garai aproposa da liburu on bat dastatzeko. Hori dela eta, artikulu honetan haurrentzako irakurketa egokia, udarako gomendioak eta gurasoentzako aholkuak aukeratzeko argibideak ematen dira, eta udan irakurtzeak dituen onurak nabarmentzen dira.
‎Haur eta Gazteen Liburuaren lagina: katalogo honetan haur eta gazte literaturako 354 tituluren hautaketa eguneratua biltzen da, irakasgaien eta adinaren arabera antolatuta. Aukeraketa egiteko, zenbait irizpide hartu dira kontuan, hala nola argitalpen eta gai zigiluen aniztasuna edo irakurketek irakurleari transmititzen dioten emozioa.
‎Amarekin topo egiten zuen bakoitzean lau edo bost orduz erlaxatzen zuen. “Inkubagailuek estres handia sortzen dute”, esan zuten orduan zentro medikoko adituek, eta gaineratu zuten “metodo honek haur goiztiarraren zainketak gizatiartzen laguntzen du”. Horri dagokionez, Constance Little Euskadiko Esne Ligako lehendakariak hau esan zuen:
‎Mike Baird Adinekoentzako kanpalekuak Escola Pia de Catalunyari lotutako gizarte erakunde baten asmakuntza dira. Uda honetan haurrentzako kanpalekuak antolatzen esperientzia handia izan ondoren, lehen edizio hau egin du Jordi Turull aterpetxean, Pineta haranean, Bielsan (Huesca). 2011ko irailean egindako esperientzia hori errepikatu egingo da 2012an.
‎Jardunaldi honek haurren eskubideak defendatzeko beharra gogorarazten du, bereziki, urratzen diren milioika adin txikikoena.
2012
‎Herriko Pirritx, Porrotx eta Marimotots pailazoek euren azken lana aurkeztu berri duta. Kasu honetan haurrentzako ipuina da eta Elkarrek argitaratu du.Mitxel Muruak idatzi du" Piraten olinpiadak Txirlabeltzaren uhartean" istorioa eta marrazkiak, berriz Julen Tokero ilustratzaileak egin ditu ohi bezala. Piraten istorioaIpuina Txirlabeltza uhartean kokatzen da.
‎oiloak, zerriak, behiak, ardiak… Han bizi diren laborarien bizimodua marraztuko du pintzelkada zorrotzez. " Sortzetik, lur honetako haurra inferioritatean kokaturik da (…) Gure haurrek harrapatzen dute miseria eritasuna bailitzan, jaiotzen diren egunetik (…) Denetatik urrun, haur eskola eta haurtzaindegietatik, haurra ordu luzez egonen da ganbera batean itxita, bitarte horretan haren amak ofizio guztiak egin dituelarik ama izatea ezik".
‎346). Ikermolde honetan haurren hizkuntza sozializazioa norabide bakarreko prozesutako ikusi beharrean, erabilgarriagoa da familiaren elkarreraginen sare dinamiko gisa ikustea. Izan ere, gurasoek haurren hizkuntza jarduerak eta jarrerak eratzen dituzte, baina familiaren" hizkuntza ekologian" haurrak eragileak dira, objektuak baino gehiago:
‎Etapa honetako haurren pentsamendua ekintzatik banaezina denez, ekintzetan aritzeko aukera zabala ematen zaie. Egin ahala pentsatzen dute, horrela eraikitzen dute ezaguera:
‎Komuna oso une garrantzitsua da adin honetako haurrentzat, hilabete hauetan aurrerapen handiak egiten baitituzte. Giroa patxadatsua eta alaia izan dadin saiatzen gara.
‎Esku hartze formalaz beste unitate batzuetan jardungo dugunez, unitate honetan haur hezkuntzako esku hartze ez formalak zein diren, nola antolatzen diren eta ikastetxeetan nola egiten diren azalduko dugu.
‎Orain, gizarte hezkuntzako esku hartzean, erabiltzailea, kasu honetan haurra, beste era batera hartzen da aintzakotzat. Oraintsu arte, gizarte hezkuntzan esku hartzeko prozesuetan, kalitate irizpideak, normalean, ez ziren kontuan hartzen, prozesu konplexua zelako; izan ere, prozesu horren produktua izaki biologikoa, psikologikoa eta soziala baita, eta izaki horren premiak egoki asetzea zaila da.
‎Bestalde, ez dugu ahaztu behar haur hezkuntza banakoa dela. Ezin dugu ekintza bera pertsona guztietan indar beraz erabili, zeren etapa honetan haur bakoitzaren nerbio sistema desberdin heltzen baita. Gainera, kontuan hartu behar da garapen psikologikoaren eta neurologikoaren prozesuan aldaketa eta erritmo desberdinak izaten direla.
‎Proposamen hau Haur Hezkuntzan landu behar diren esperientzia arloetan oinarritzen da. Estatu osorako eginda dago, eta administrazio bakoitzak egiten duen haur hezkuntzako curriculum diseinuan sartzen da.
‎W Web http://www.protegeles.com/ Protegeles: irabazi asmorik gabeko elkarte hau haur pornografiaren aurkako erakunde gisa sortu zen. Estatuko Segurtasun Indar eta Kidegoei ahalik eta informazio egiaztagarri gehienak ematea du helburuetako bat, Interneten haur pornografiako orriak ezabatu eta horien egileak aurkitu ahal izateko.
‎Tresna honek haurraren eskubideen urraketa larri edo sistematikoen kasuetarako ikerketa prozedura bat jasotzen du.
‎MathBoarda. Matematikako aplikazio hau Haur eta Lehen Hezkuntzako haurrentzat da. Batuketa, kenketa, biderketa eta zatiketa eragiketak proposatzen ditu, eskolaurreko haurrentzako ariketa errazetatik abiatuta.
‎Enrique Blay psikoterapeutak ‘El vientre materno, nuestro primer hogar’ artikuluan dioenez, aitak “bikotekidearen haurdunaldian ikusle hutsa baino gehiago izan daiteke eta izan behar du”. Izan ere, bere emaztearekiko harremana sendotzeaz gain, etapa honetan haurrarekiko lotura afektiboari ekin dakioke, besteak beste, eskuak amaren sabelean jartzen badira, hitz egiten bazaio edo kantatzen bazaio. Blayren iritziz, haurdunaldian horrelako begizta sortzeak haurrari beste gizon batzuen ahotsaren berri ematen dio, besoetan plazerez erreakzionatzen du eta harekin lasai sentitzen da.
‎Jogurt naturalak. Dastamena hezi egiten da eta heziketa hau haurrak amaren esnea edo biberoia ez diren elikagaiak jaten dituenetik hasten da. Aholku ona da jogurt naturalak jatea, azukrerik eta zaporerik gabe.
‎Udaletan ohikoak dira gorotzak jasotzearen garrantziari buruzko kontzientziazio eta informazio kanpainak, eta udalek horrelako ekimenak egiteko dirua inbertitzea funtsezkoa da pentsamoldea aldatzeko. Mezu hau haurrengana ere iristea ezinbestekoa da. Txakurren gorotzak zergatik eta nola jaso jakiteko eskola kanpainak funtsezkoak dira kontzientzia sortzeko.
‎Horrelako egonaldiek, gainera, lagundu egiten diete haurrei gurasoen laguntza azkarrago ematen. Artikulu honek haur bainu eroso eta seguru baten garrantzia azpimarratzen du eta nabarmendu egiten du dibertigarria eta kolorez betea izan behar duela.
‎Los demás niños pueden ayudar proporcionando pequeñas pistas. Jarduera honek haurrengan ukimenaren zentzua garatzea ahalbidetzen du eta, gainera, ahozko adierazpena eta hizkuntza deskriptiboa praktikatzeko entrenamendu bikaina da. 2 Panpinen etxetxoa Materialak:
‎Arantza Bifido eta Hidrozefalia Elkarteen Espainiako Federazioa (FEBHI). Erakunde honek haur eta gazte bifidoen (EB) irudiak biltzen dituen egutegia biltzen du, telebistako, zinemako, futboleko eta zezenketako profesional ezagunekin batera. Salmentagatiko mozkinak FEBHIko proiektuei eta kide diren elkarteetako estimulazio aretoei laguntzeko erabiliko dira, une ekonomikoan gizarte erakundeentzat bereziki delikatua», gogoratzen dute.
‎Bere haurtzainen eta bere kabuz eskaintzen diren umezainen eta zaintzaileen artean aukera daiteke. Erreportaje honek haurrarentzat edo haurrarentzat umezain edo zaintzaile bat hautatzeko lana zein zaila den deskribatzen du, baita Sarean agentzien edo iragarki ohol batzuen bidez aukeratzearen abantailak eta alde txarrak ere. Internet bidez segurtasunez kontratatzeko aholkuak ere ematen ditu, baita agentzien eta profesionalen bilatzaileen direktorioa ere.
2013
‎Haurrek hiruzpalau urtetik aurrera bizi behar zuketen esperientzia hau, eta edonondik begiratzen diogula ere, bere konplexutasunak ihesik egin ezin digun bizipen honi, gaur egun, mutilak hamar urtetik aurrera ekingo dio eta neskak, beharbada, beranduago, garapen kognitibo eta sozialaren aroa aspaldi burutu denean. Zein ondorio izango ditu berandutze honek haurrarengan? (…)
‎Tropa ingelesek eta portugaldarrek hiria erabat erre eta suntsitu zutela bi mende beteko dira datorren abuztuaren 31n, eta garai haiek gogora ekartzeko asmoz, hainbat ekinbide antolatu ditu Donostiako Udalak. Bada, asteburu honetan haurrek dute Donostia eraikitzeko ardura. Jolasen eta umorearen bidez, orain bi mende Donostian zer gertatu zen erakustea du helburu nagusi udalak.
‎Ondoren, poteak kartoi eta zinta itsasgarriarekin estaltzen dira, edo finkoak geratzen direla bermatzen duen beste edozein sistema, ireki ezin direnak. Tresna hau haur txikienentzat pentsatuta dagoenez, marakak seiluak izatea ezinbestekoa da. Garrantzitsua da, halaber, jokoa gainbegiratzea, istripuak saihesteko.
‎Irudia: jolasa/ balioak Haurtxo batzuk ibiltzen hasi dira, baina, lehenago, ibiltzen ikasi dute.’ Hala ere, Garrantzitsua da honetarako haurraren garapen psikomotorra. Munduko Osasun Erakundearen arabera, «lau hankan ibiltzea da ibiltzen ikasteko funtsezko sei mugarrietako bat». Haurra lau gorputz adarrak koordinatu eta bermatu behar ditu.
‎Espainiako Pediatria Elkarteak dio funtsezkoa dela haurrei txertoa jartzea eta txertoa jartzea, gaitz horien arriskua gutxitzeko. Artikulu honek haurren txertaketa egutegia jasotzen du Espainian, adinaren eta autonomia erkidegoen arabera sailkatuta.
‎Norberak leku bat esleituta badu, errazagoa izango da gordetzea eta gero aurkitzea. Artikulu honek haurren gelan pelutxeak nola antolatu, kaxetan, sareetan eta pufetan gordetzeko aukera eta egoera onean nola zaindu eta mantendu nola antolatu zehazten du.
‎Pipia dut! ’ (Corimbo, 2010): pinguino baten istorio hau haurrei bakarrik altxatzen irakasteko pentsatuta dago, gauez komunera joateko, gurasoengana jo beharrik izan gabe. ‘El libro de los cuitos’ (SM, 2006):
‎Funtsezkoa da, bai tetrabrik kaxekin, bai plastikozko botilekin, atzeko dekorazioa. Gainera, etapa honetan haurrek parte hartze aktiboagoa izan dezakete: papera margotu, marraztu eta itsatsi dezakete.
‎Duela gutxi egindako zenbait azterketek erakutsi dutenez, eskolaurreko adinean dauden haurren pentsamoldea pentsamendu zientifikoaren antzeko ereduei dagokie, hala nola kausen eta ondorioen kenketak eta egiaztapenak egiteko modua. Artikulu honek haurren pentsamenduaren eta pentsamendu zientifikoaren arteko antzekotasunak, adin txikikoekin egindako esperientziak, entsegua eta akatsa animatzeak duen garrantzia eta heldu sortzailea izateko haurren jakin mina mantentzeko beharra deskribatzen ditu.
‎Latinoamerikako Pediatria Elkartearen eta AEParen laguntza du, eta bilaketaren edukiak gaika sailkatzen ditu. Aurrez ordaintzeko gomendioak Web orri honek haurren eta nerabeen osasunerako prebentzio jarduerei buruzko informazio eguneratua biltzen du alfabetikoki ordenatuta. PrevEpinfad lan-talde bat da, pediatrek osatua, eta Familia eta Komunitate Medikuntzako Espainiako Elkartearen Prebentziorako eta Osasunaren Sustapenerako Programari lotuta dago.
‎Gurasoentzat. Roger Torné Fundazioak sustatutako espazio honek haurren arnas osasunarekin lotutako kalitatezko edukiak biltzen ditu. Kontsulta atal erabilgarria du, non familiek galderak eta zalantzak bidal diezazkieketen (erregistratu ondoren) espazioa koordinatzen duten medikuei eta web orrian erantzun publikoa jasotzeko denbora laburrean.
‎Jardunaldi honek haurren etxeko lanaren amaiera eskatzen du, eta mundu osoko 15,5 milioi haur baino gehiagoren abusuak eta esplotazioak erakusten ditu
‎Haurtxoaren txupeteak hainbat materialetakoak izan daitezke (latexa edo silikona), baina era desberdinetakoak ere badira, baita kasu berezietarako pentsatuak ere, adibidez, sendagaien banatzaileak. Artikulu honetan haurren txupetea aukeratzeko bost gako eskaintzen dira: segurtasuna kontuan hartzea, haurraren iritzia kontuan hartzea, materiala kontuan hartzea, formari erreparatzea eta haur xurgatzaile bereziak daudela jakitea.
‎Aplikazio batzuek ikasturtean zehar ikasitako eduki guztiak errepasatzeko aukera ematen dute, eta beste batzuek, berriz, arlo jakin bati buruzkoak. Artikulu honetan Haur eta Lehen Hezkuntzako ikasleentzako zenbait proposamen nabarmentzen dira.
‎Horregatik, batzuetan, aukeraketa zaila gerta daiteke. Artikulu honetan Haurraren izena aukeratzean kontuan hartu beharreko bost aholku: izenen zerrenda kontsultatzetik hasi eta eguneroko bizitzan nola deituko dioten ikusi arte, eta nahi ez diren hitz jokoak eta kaofoniak saihestea.
‎Pierre Vignau Puntu hau ez dator bat irakurketa txokoa egokitzeko moduarekin, baina litekeena da aurreko guztiak baino garrantzitsuagoa izatea. Adingabeek irakur dezaten laguntzea nahi bada, espazio hau haurrentzako zigorra, non gaizki portatzen direnean bidaltzen du kontrako efektua sor dezake. Haurra irakurketa alaitasunez, bere lagunekin jolasten den bezala jostailuak edo beste batzuekin haurrak parkean. Horretarako, egokiena helduek laguntzea da, ozenki irakurtzen dituzte edo haiekin batera beren liburu edo aldizkariak irakurtzen dituzte.
‎Haurra irakurketa alaitasunez, bere lagunekin jolasten den bezala jostailuak edo beste batzuekin haurrak parkean. Horretarako, egokiena helduek laguntzea da, ozenki irakurtzen dituzte edo haiekin batera beren liburu edo aldizkariak irakurtzen dituzte. Hau haurrengan ohitura sortuko du eta irakurtzeko zaletasuna sustatuko du. . Lehenengo urteetan sustrai sendoak emanez gero, bizitza osoan iraungo du maitasunak.
‎Jolas parkeak, ur parkeak, natura eta gai parkeak, hala nola PortAventura, Terra Mítica edo Isla Mágica. Zein aukeratu? Artikulu honek haurrentzako parke tematikoen errepasoa: prezioak, ordutegiak eta eskaintzen dituzten zerbitzuak.
‎Etiketa hori jarri ohi diete gurasoek seme alabei. sei urtetik beherakoen %15. Artikulu honek haurren lotsaren jatorria, haur lotsatia nola ezagutu eta sei aholku ematen ditu haurrak lotsa gainditzeko.
‎Era horretan, jaioberriaren gorputzaren zati sentikor horretako negarrak, narritadurak eta bestelako arazoak saihesten dira. Artikulu honek haurren ilea zaintzeko ezinbesteko bost aholku ematen ditu: produktu egokiekin garbitu, ondo atera, ile bustiarekin oheratu eta ile bustiak egin, haurtxoaren esne zarakarrari arreta jarri eta ilea zaintzeko denbora une dibertigarria izan dadin saiatu.
‎Orain dela gutxi egindako azterketa batek erakutsi duenez, ohera beti ordu berean joatea haurren garapen kognitiboari laguntzen dio. Artikulu honek haurren loaren ordutegiak errespetatzeak dituen abantailak deskribatzen ditu, baita garapen kognitiboan gaizki lo egiteak dituen ondorio negargarriak eta loaren garrantzia ere, haurren ezagutzak memorian finkatzeko.
‎Lotarako jostailuak kentzeko jatorrizko aldaera bat da zurezko plataforma bat izatea (edo beste material batzuk), gurpil ohearen azpian irristatzeko moduko gurpilduna, gainean jostailu guztiak gorde gabe. Aukera hau haurrek puzzle handia edo beste zenbait egunetan jokatzen duten beste eraikin batzuk muntatzean balia dezakete.
‎Elda Eskulanak, etxeko bideoak eta aplikazioak lagungarri zaizkie haurrei Gabonak zoriontzeko Garaiak aldatu egiten dira, baina tradizio asko izaten dira, adibidez, urte amaieran maite diren pertsonen inguruan gogoratzea eta sentitzea, Gabonetako zorion txartel klasikoak bidaltzean. Ohitura honetan haurrak sartzeko modu bat jaiak zoriontzeko modu originalak bilatzea da. Alde horretatik, adingabeentzako teknologia berriek esku handia har dezakete.
2014
‎Gogorregia delako onartzea herri honetan haurrak lapurtu eta saldu egin direla, eta izen handiko jendea dagoelako inplikatuta. Zikinkeria asko dago gordeta, baina agindua eman da haur lapurtuen kasuak ez ikertzeko.
‎Eskola arteko kiroletik hasita, bizpahiru zehaztapen egin beharrean geundeke. Izan ere, hasteko eta behin, gogora ekarri genuke, egitasmo hau haurren gurasoak eramaten dutela aurrera eta hauen artean, hizkuntza profil ezberdinekin egin genezakeela topo. Kasu batzuetan, gurasoak eurak dira entrenatzaile papera betetzen dutenak eta haurren prestaketa saioetan gidaritza eta dinamizazio lanak egiten dituztenak.
‎Laburpena: Dokumental honetan haur jaioberri baten bihotza ikusten da. Minutuko 120 taupada egiten ditu, baina, harrigarria iruditu arren, gizaki hori bizirik mantentzeko beste hainbat gauza beharrezkoak dira.
‎Laburpena: Dokumental honetan haurrak gutxi gorabehera sei hilabete dituenean eta uraren etapa gainditu eta gero, bakarrik esertzen dela ikusiko da. Horri esker, arrastaka eta katuka hasi ahal izango du lurrean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
honek 67 (0,44)
honetan 57 (0,38)
hau 47 (0,31)
honetako 15 (0,10)
honetara 5 (0,03)
Hau 4 (0,03)
honen 4 (0,03)
honen bidez 3 (0,02)
honekin 2 (0,01)
honetarako 2 (0,01)
huntako 2 (0,01)
huntan 2 (0,01)
Honen 1 (0,01)
Honetan 1 (0,01)
honen aurrean 1 (0,01)
honengatik 1 (0,01)
honetatik behera 1 (0,01)
Argitaratzailea
Consumer 95 (0,63)
UEU 23 (0,15)
ELKAR 12 (0,08)
Argia 12 (0,08)
LANEKI 10 (0,07)
Open Data Euskadi 10 (0,07)
Berria 8 (0,05)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 4 (0,03)
Herria - Euskal astekaria 4 (0,03)
Txintxarri 4 (0,03)
Urola kostako GUKA 4 (0,03)
Noaua 3 (0,02)
goiena.eus 2 (0,01)
Jakin 2 (0,01)
Aldiri 2 (0,01)
Uztaro 2 (0,01)
erran.eus 2 (0,01)
Euskalerria irratia 2 (0,01)
Pamiela 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
Karmel Argitaletxea 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Osagaiz 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Alberdania 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Booktegi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hau haur hezkuntza 7 (0,05)
hau haur txiki 6 (0,04)
hau haur ukan 6 (0,04)
hau haur bat 4 (0,03)
hau haur ez 4 (0,03)
hau haur animalia 2 (0,01)
hau haur antzerki 2 (0,01)
hau haur bakoitz 2 (0,01)
hau haur bera 2 (0,01)
hau haur egin 2 (0,01)
hau haur ekarri 2 (0,01)
hau haur eskubide 2 (0,01)
hau haur hauek 2 (0,01)
hau haur ipuin 2 (0,01)
hau haur izen 2 (0,01)
hau haur lan 2 (0,01)
hau haur osasun 2 (0,01)
hau haur pentsamendu 2 (0,01)
hau haur zuzendu 2 (0,01)
hau haur adin 1 (0,01)
hau haur agenda 1 (0,01)
hau haur aho 1 (0,01)
hau haur alegia 1 (0,01)
hau haur ama 1 (0,01)
hau haur amnesia 1 (0,01)
hau haur arazo 1 (0,01)
hau haur ardura 1 (0,01)
hau haur argi 1 (0,01)
hau haur arnastu 1 (0,01)
hau haur arropa 1 (0,01)
hau haur asko 1 (0,01)
hau haur atera 1 (0,01)
hau haur autonomia 1 (0,01)
hau haur bainu 1 (0,01)
hau haur bakarrik 1 (0,01)
hau haur baserri 1 (0,01)
hau haur berak 1 (0,01)
hau haur beste 1 (0,01)
hau haur bezala 1 (0,01)
hau haur bizikleta 1 (0,01)
hau haur denbora 1 (0,01)
hau haur deposizio 1 (0,01)
hau haur ebaluatu 1 (0,01)
hau haur eduki 1 (0,01)
hau haur egoera 1 (0,01)
hau haur egokitu 1 (0,01)
hau haur egun 1 (0,01)
hau haur eguneroko 1 (0,01)
hau haur elkarrizketa 1 (0,01)
hau haur entretenimendu 1 (0,01)
hau haur entzun 1 (0,01)
hau haur erantzun 1 (0,01)
hau haur ere 1 (0,01)
hau haur eskola 1 (0,01)
hau haur esku 1 (0,01)
hau haur esne 1 (0,01)
hau haur etxe 1 (0,01)
hau haur eurak 1 (0,01)
hau haur euskal 1 (0,01)
hau haur ezagutu 1 (0,01)
hau haur ezinbesteko 1 (0,01)
hau haur foku 1 (0,01)
hau haur gaitasun 1 (0,01)
hau haur garai 1 (0,01)
hau haur garapen 1 (0,01)
hau haur gazte 1 (0,01)
hau haur gehiegizko 1 (0,01)
hau haur gela 1 (0,01)
hau haur goiztiar 1 (0,01)
hau haur goretsi 1 (0,01)
hau haur gozatu 1 (0,01)
hau haur guraso 1 (0,01)
hau haur gutxi 1 (0,01)
hau haur harrapatu 1 (0,01)
hau haur heldu 1 (0,01)
hau haur hezi 1 (0,01)
hau haur hilabeteka 1 (0,01)
hau haur hizkuntza 1 (0,01)
hau haur hori 1 (0,01)
hau haur ile 1 (0,01)
hau haur informazio 1 (0,01)
hau haur irakurketa 1 (0,01)
hau haur irakurri 1 (0,01)
hau haur izozki 1 (0,01)
hau haur jaio 1 (0,01)
hau haur jaioberri 1 (0,01)
hau haur jaiotza 1 (0,01)
hau haur janzkera 1 (0,01)
hau haur jarrera 1 (0,01)
hau haur jaso 1 (0,01)
hau haur jende 1 (0,01)
hau haur jolastu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia