2001
|
|
Artikulu
|
honen
hasieran esaten genuen bezala, Euskal Herria euskalduntzekohelburuarekin ari garenok, euskara erabiltzen duten pertsonak behar ditugu. Beraz, gure lana ez da bukatzen euskara ikasten dutenean, erabiltzen dutenean baizik.Helburu hori lortzeko, ez da bukaera arte zain egon behar.
|
2002
|
|
Atal
|
honen
hasieran genioenez, asko dira azken urteotan subjektibitatea ardatz duten eleberriak kaleratu dituzten egileak. Horietako batzuk lehendik ere ezagutzen genituen beste genero edo arlo batzuetan argitara emandako lanengatik (I. Aranbarri, Y.
|
2004
|
|
Baita J.M. Barandiaran antropologoak ere «euskal gizakia» deitu ohi zaionaren jatorriaz jardutean, zei naren eboluzio abiapuntua 7.000 urte inguruan finkatzen baitu (277). Honekin adierazi nahi duguna da, bat, arrazaren kontzeptua Sabino Aranaren garaian, eta oraindik geroago ere, diskurtso zientifikoan erabiltzen zen ohiko terminoa zela, eta bi, lan
|
honen
hasieran esan bezala, komunitate etnikoaren edo nazio aren edukia eman ziola Sabinok arrazari.
|
|
Idazlan
|
honen
hasieran esan dugunez, hizpide dugun hitzaldia 1929an irakurri zuen Wittgensteinek" Heretics" zeritzan elkartearen aitzinean. Hitzaldi hartan irakurriko zuena Waismann-ekin urte berean izan elkarrizketa batean hitz labur adierazgarriokin espresatua zuen:
|
2005
|
|
Atal
|
honen
hasieran esan dudanez, ez da orain nire asmoa arrazoia noren alde dagoen zehaztea. Nire kezka bestelakoa da eta, kezka honetatik abiatuta, bai ausartzen naizela bi baieztapen hauek egitera:
|
2006
|
|
Artikulu
|
honen
hasieran esan bezala, Derrigorrezko Eskolaldirako Euskal Curriculumaren egitasmoan bi ekoizpen aurreikusten dira: a) Derrigorrezko Eskolaldirako Euskal Curriculum osoaren proposamen irekia; b) Derrigorrezko Eskolaldirako Euskal Curriculum oinarrizkoa eta komuna.
|
2008
|
|
Atal
|
honen
hasieran esan dut nork bere burua ezagutzen duela ondoen eta norberak dakiela inork baino hobeto zer dagoen onartzeko prest eta zer ez. Denok nahi dugu gure seme alabak zoriontsuak izan daitezen eta horretara bideratzen ditugu gure urrats guztiak.
|
2009
|
|
Kulturalismoaren bide antzuak zertan diren ere Txillardegiren eskutik ikasi genuen. Lan
|
honen
hasieran genioen bezala, abertzalea oso abertzalea izango da beharbada, eta euskaltzalea oso euskaltzalea, agian, baina bide biak dira antzuak bakarka jardunda. Elkarren osagarri diren neurrian baizik ez baitira emankor eta eraginkor.
|
|
Kulturalismoaren bide antzuak zertan diren ere Txillardegiren eskutik ikasi genuen. Lan
|
honen
hasieran genioen bezala, abertzalea oso abertzalea izango da beharbada, eta euskaltzalea oso euskaltzalea, agian, baina bide biak dira antzuak bakarka jardunda.
|
|
Egia da globalizazioak handiak edo omen diren hizkuntzak indartuko dituela, komunikazio globalaren premiak hartaratuta; baina globalizazioak guztientzako lekua ere egin dezake, eta, alde horretatik begiratuta, aukera moduan baliatu behar dugun fenomenoa da, aniztasunaren onuragarritasuna gero eta irmoago errotzeko mundu zabalean zehar. Izan ere, atal
|
honen
hasieran esanda geratu denez, berezkoa du globalizazioak unibertsaltasuna, eta unibertsaltasunak beharrezkoa du aniztasuna, unibertsaltasunaren etsaia ez baita partikulartasuna, uniformetasuna baizik. Ildo horretan sakonduz, partikulartasunen beharrean da unibertsaltasuna, uniformetasunaren sareetan endredatuta ito ez dadin.
|
2010
|
|
Kontuan izan beharrekoa da taula horretan irakaslearen komunikazio gaitasuna trebetasunetan eta hiru eremutan zehazten dela. Era berean, garrantzizkoa da ohartaraztea, lan
|
honen
hasieran esan den bezala, komunikazio gaitasuna ezagutza linguistikoak ez ezik, beste gaitasun batzuek ere osatzen dutela eta taula honetan horren berri ere ematen da; izan ere, ikasle batek esaten duena ulertu behar baldin badu irakasleak, ezagutza linguistikoaz gain, ezagutza soziala ere izan behar du, aintzat hartu behar baititu ikasleak dituen izaera, jatorria, heldutasun maila, ama hizkuntza...
|
2011
|
|
Pintzelkadak ematen jarraitzen dugu. Halere, atal
|
honen
hasieran esan dugu asko sinplifikatzen genuela euzkogogoatarrak denak zaku berean sarturik.
|
2012
|
|
Izan ere, aldaketa bakoitza, egon dagoenean zein maiztasunekin gertatzen den jakiteak, enuntziatu parentetikoen (morfo) sintaxi alderdiari dagokionez, joera eta lerro nagusiak zedarritzen lagun diezaguke, eta, horrezaz gain, baita diskurtsoaren analisiari begira aurreiritzia osatzen ere. Atal
|
honen
hasieran genioen, izan ere, alderdi sintaktiko testuala diskurtso alderdiarekin hertsiki uztartuta dagoela, eta bataren eta bestearen artean marra bereizgarriak hizkuntzalariak berak zedarritzen dituela, aztergaia bera ahalik eta modurik agortzaileenean aztertzeko.
|
|
proposamenik ez egitea (Benhabib, 1996; Okin, 1994; Mouffe, 1996; Young, 1997). Egile horiek guztiak genero ikuskerak sustatutako aldaketatik abiatu dirahaien lanetan, proiektuen aniztasunak ez baitu feminismoaren borroka ahultzen, aberasten baizik, atal
|
honen
hasieran esaten den bezala. Aniztasun horrek ezditu, ezta ere, zertan geldiarazi aldarrikapen politikoak.
|
2013
|
|
Atal
|
honen
hasieran esan bezala, volcantok izugarrizko garrantzia izan zuen jendartearen mobilizaziorako gerrilla mugimenduen baitan. Nola izan zen hori posible?
|
|
Atal
|
honen
hasieran esan dugu garrantzitsua dela irudi lauek sortzen dituzten eremuak banatzea, neurtzea eta neurrien arteko erlazioak aztertzea. Honela, eremuen banaketa egiteko zatikiekin lan egin behar da, eta horretan aritu zara aurreko jardueretan.
|
2014
|
|
idazleak. Edonola ere, hitzaurre
|
honen
hasieran esan dudan bezala, bakardadeari buruzko lan bat bezala irakurri dut nik, bakardadetik idatzitako bakardadeari buruzko liburu bat. Irakurlea horren bakarrik ez sentitzen laguntzen duten horietakoa, baina.
|
2015
|
|
4 Beraz, har hau handi egina dagoenean, idatzi dudan
|
honen
hasieran esanda geratu denez?, zeta lantzen hasten da eta bera hilko den etxea eraikitzen. Etxe hau da hemen aditzera eman dudana, hau da, Kristo.
|
|
Azpiatal
|
honen
hasieran esan dugunera itzulita, istorioa da transmedia produkzio baten bizkarrezurra. Eta haren arabera erabakiko da zeintzuk izango diren baliatuko diren medioak eta plataformak eta, ondorioz, horiek gauzatzeko ekoizpen plana ezarriko da.
|
2017
|
|
Lan
|
honen
hasieran esan dugu bEVENT euskaraz idatzitako testuetan gertaerak eta hauen propietateakISO TimeML eskemaren arabera etiketatzeko garatu den lehenengo sistema dela. Etiketatze prozesuhau modu guztiz automatikoan egiten da Euskal TimeBank corpusa oinarritako hartzen duten ikasketaautomatikoko teknikak erabilita. bEVENT tresna, gainera, testu soiletik abiatzen da eta irteera bezalaISO TimeML formatuko fitxategiak itzultzen ditu.
|
2019
|
|
Atal
|
honen
hasieran esan dut nork bere burua ezagutzen duela ondoen eta norberak dakiela inork baino hobeto zer dagoen onartzeko prest eta zer ez. Denok nahi dugu gure seme alabak zoriontsuak izan daitezen eta horretara bideratzen ditugu gure urrats guztiak.
|
|
Lan
|
honen
hasieran esan dugunez, ezaugarri morfosintaktikoek garrantzi handia dute, gure ustez, UFen agerpenidiomatikoak agerpen literaletatik bereizteko, eta, hortaz, morfosintaxi mailan etiketatutako corpus bat hartu duguoinarritzat. Hala, corpusean bilaketak egitean, jakin ahal izan dugu lema bakoitzak zer kategoria gramatikal duen, zer beste morfema duen erantsirik (adibidez, kasu edo postposizio markak), eta esaldi bakoitzean zer erlaziosintaktiko duen beste lemekin.
|
|
Baina, atal
|
honen
hasieran esan dudanez, maitasunaren eta espazioaren artean dauden harremanez ere gogoeta egitea oinarrizkoa da.
|
|
Aurreko puntuan eta
|
honen
hasieran esaten denetik, konpreni liteke bordak bizitza gisan erabiltzeko ohitura Goizueta aldetik sortua zela inguruko herrietara, eta mendialde malkarreko (tierra mui aspera) gai honek ez zuela Uitzi eta Larraun alderako usarioarekin deus ikustekorik, gero hobeki ikusiko denez, Ezkurratik Baztan alderako bordagintza hartzen baita eredu konparagarri bakartzat. Nolabait esan, herritik hurbil eta deskantsu oneko lurrean, bordariak zentzu handirik ez balu bezala.
|
2021
|
|
3.3b Burua eta modifikatzaile/ osagarri egitura. Kapitulu
|
honen
hasieran esan dugu sintaxi egituretan bezala, morfologia egituretan ere, hau da, hitz elkartu eta eratorrietan, badela osagai bat buru dena. Hitz elkartuei dagokienez, elkartzen ditugun bi osagaietatik batek erabakitzen du hitz elkartuaren kategoria eta azpikategorizazioa (§ 3.1f):
|
|
39.3.4a Kontzesiozkoen kapitulu
|
honen
hasieran esan dugu menderakuntzaren bidez nahiz juntaduraren bidez eman zitekeela aurkaritza erlazioaren berri. Ekar ditzagun hona hango adibide batzuk:
|
|
Tresnak eta literatur lanen gaineko ezagutza. Azpiatal
|
honen
hasieran esaten zen moduan, Euskara eta literatura ikasgaian irakasten diharduten irakasleak titulazioz euskal filologoak direla baieztatu da; gehienbat bai, baina beste titulazio batzuetatik datozenak ere arlo horretan irakasten dabiltza, edota euskal filologoak izanik ere, beste hizkuntza eta literatura batzuei dagozkien ikasgaietan irakasten, eta kasu batzuetan, hainbat arlo batera irakasten e... Nahiz eta gelan proposatzen den autorea eta obra menperatu behar dela inork gutxik zalantzan jarriko duen, hizkuntza bakoitzean dagoen panorama literarioa sakontasunez ezagutzea zail egin daitekeela adierazten du GIR1 ek:
|
2022
|
|
Kapitulu
|
honen
hasieran esan dudanez, arrazionaltasuna patriarkatuaren legitimazio modernoaren parte da. Oinarri oinarrizko partea dela ere pentsa liteke.
|
2023
|
|
Ikasleak izan behar du irakaskuntzaren subjektua. Artikulu
|
honen
hasieran esan bezala, metodologia aktiboa izan da ereduaren marka hasiera hasieratik, eta horretan sakontzen eta gaurkotzen segitu behar dugu.
|
|
Bai, horrela ikus daiteke, baina elkarrizketa
|
honen
hasieran esan dudan moduan, gauza onak ere badauzka: lan hau izateak nire umeekin egoteko aukera eman dit.
|