Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 173

2000
‎Horrela lege erregulatzaile baten (super niaren) mamia eratuta geratzen da.Super ni honek gizartearen eta bere arauen antzera eragiten du desirak asetzeko, psikismoaren barneko debekuaren dialektikan parte hartuz.
‎gauzatua izango dena hain zuzen. Eta gizarte modernoaren profilak eskatzen du, besteak beste, hau gizarte alfabetatua izatea eta eskolaren bidez transmititutako kultura homogeneoa edukitzea28 Ikus daiteke, beraz, azken finean nazionalizatze prozesua den hezkuntza sistemaren bidez Estatu nazioak gorpuzturiko gizartearen modernotzean29, kulturak zein hizkuntzak duten garrantzia handia dela.
‎Hauexek izango lirateke maila indibidualean estatuak kulturen babesa bere gain hartzeak ekar ditzakeen ondorioak. Betekizun honek gizarte mailan ekar ditzakeen abantailak ere ez dira garrantzi gutxiagokoak. Hemen arreta berezia jarriko dugu haietariko batean, hau da:
2001
‎...gai izan zirela esan liteke, bertako gizarte nekazariak beharrezko zituen elementu oro (tresneria, jantziak, oinetakoak...) egiteaz norbera arduratzen baitzen; horrela, 1850 arte inguruan ez zen ia artisautza edo merkataritzarik ezagutzen, eta industriaren eragina burdinola eta errota (ugariagoak, garia eta artoa eho behar zuten neurrian) batzuetara mugatzen zen; gaizki komunikatua zegoen bailara honetan gizarte mota ere nahikoa itxia zen, botere politiko ekonomiko osoa kontrolatzen zuten leinu sendi gutxi batzuek eta hauen maizter aritzen ziren beste guztiek osatua, menpetasun harreman gero eta okerrago batean (uztaren eta jaunen menpe erabat). Gizarte egoerak jadanik ez du zerikusirik antzinakoarekin, jakina, baina jarraitzen duena leatarrek beren arazoak beraiek konpontzearen aldeko jarrera da, eta horren adibide nagusia dugu gaur egun 1983an sortutako Lea Ibarreko Udal Mankomunitatea.
‎Asmo haren karietara sortu zen Hemen elkartea. Elkarte honek gizartean sentsibilizatze lana burutu ondoren sortu zen Herrikoa. Hemen eko Jean Louis Harinordoki idazkari nagusiak honela azaldu digu gertakaria:
‎19 Elkarrizketa eta bake prozesuan, deigarria da ekimen historiko hau gizarte mugimenduetan hasten den sekuentzia batez gauzatu izana. Haien ondotik datoz mugimendu sindikalak, aldaketa bat gerta  tzen da gero iritzi publikoan (hirugarren espazioa), eta alderdien estrategiak aldatzen dira azkenean (baina PP eta PSOE oraindik ez dira aldatu).
‎(Ez, ez da nahiko genukeen egoera, baina inportantea da!). Euskararenaldeko jarrera hau gizarte osoan dago hedatuta, ez da abertzaleengana mugatzen; eta hori ez dator bat nazionalismo espainolak eta jakobinismo frantziarrak Euskal Herriari begira markatu duten estrategiarekin.
‎Nazionalistak ez zirenak prest agertu ziren euskalgintzaren arloan beraien pentsakeraz haratago joateko, baina Espainiako Konstituzioaren eta Estatutuarentestuinguruaren barruan. Amore emate honekin gizartearen egituratzea abertzaleen eskuetan utzi zuten (bidenabar, indarkeria eta terrorismoaren arazoa" anaien artean" konponduko zutelakoan).
2002
‎Honetxek demokratikoa izendatua izateko gizartea nahiko demokratikoa dela suposatzen du aldez aurretik, eta aldi berean, demokratikoki ez dela guztiz pozik eta asea. Alegia, sistema honek gizartea aldarazteko beste dinamika batzuen premia duela erakusten du, eta desobedientzia zibilak leku izan dezakeela.
‎Hori da Lizarra Garaziko adierazpenaren ondorioetako bat benetan aurrera egin nahi baldin badugu. Gainera, prozesu hau gizartearena izan behar da, eta hori ez da lortuko ez bide armatuetatik baina ezta planteamendu instituzional hutsetik ere.
‎Hori argi ikusten da iritzi inkestetan alderdien sustenguaren eta herritarren iritzien artean dagoen aldean. Gure iritziz, prozesu honek gizartean hedatzen eta indartzen bada baino ez du izango aurrera egiteko modurik. Guk ez dugu Ibarretxe bide honetatik ikusten.
‎gainezka egon ziren areto gehienak eta bertan, ekintza horietan, egindako galdera eta proposamenek marka guztiak hautsi zituzten. Eta honi guztiari 52.000 lagunen sinadura eta sei eurotako aportazioa gehitzen badiogu, are gehiago esan genezake, Bake Konferentziaren egitasmo honek gizartearen multzo zabalaren babesa jaso duela (Orain bertan milaka lagun partaidetza txartelak banatzen ari dira, urria arteko luzapena ahalbidetzeko).
‎Izan ere, Euskal Herri osoan entzundako elkarrizketen %14 euskaraz izan direla nabarmen utzi da, beraz, Euskal Herrian den ezagutza kontuan laurogeiko hamarkadan eraiki eredu soziolinguistikoak aurreikusitakoa baino dezente gorago. Eredu horren arabera euskararen erabilerari dagokionez ez dago defizitik, ez eta hobetu beharreko tarterik, izatekotan alderantziz, honek gizartean gertatzen diren jokabideak aurreikusteko orduan ereduaren baliagarritasunaz eta gaurkotze beharraz zer pentsatua eman liguke. Halaber, kale neurketarako metodoa hobetzeak aurreko ikerketekiko eraginik izan duen zalantzazkoa da.
‎Kontzeptu gazte hau gizarteko arlo orotara azkar zabaldu zaigu azken urteotan. Jasangarritasunaren leloa denon ahotan dabil.
2003
‎Hain zuzen ere, Shakespeareren «El Rey Lear» lanaren interpretazio berezia egingo du; maiatzaren 4an Rita Siriaka aktore brasildarrak «La mujer invisible» bakarrizketa taularatuko du inmigrazioaren gaia jorratuz; hil horren 8an, Juan Echanovek Borgesen hainbat ipuin taularatuko ditu «Alrededor de Borges» izenburupean; La Zaranda talde andaluziarrak egingo du laugarren lana maiatzaren 13an «Ni sombra de lo que fuimos» izenekoa; eta azkenik, hilaren 20an La Carniceria taldeak «Compre una pala en Ikea para cavar mi tumba» antzeztuko du. Obra hauez gain, Nafarroako Antzerki Eskolak bost hitzaldi eskainiko ditu, besteak beste, antzerki garaikidea, honek gizartearekin duen harremana eta antzerki generoak ez diren lanen taularatzea aztertuz.
‎3 5/ 2000 LO gazteen delinkuentziaren arloan eredu juridikoa egokia bazen ere, beraren eragingarritasuna kolokan jarri dute bi faktorek: lehendabizi, lege honek gizarte zerbitzuei galdatzen dien parte hartze zabala egikaritzeko, ezinbestekoak dira oraindik eskuratu ez diren baliabide material nahikoak. Ezartzen diren neurriak ezerezean gera ez daitezen, beharrezkoak dira, alde batetik, baliabide ekonomiko egokirik gabe lortezinak diren azpiegiturak eta, bestalde, konpromiso handiagoa hartu dute herri administrazo guztiek, orain arte erakutsi ez duten ahalegin eta gogoaz, legeak eskaintzen dituen ahalbide guztiak, oraindik neurrigek de facto behintzat bi salbuespenezko erregimen juridiko penal sortu baitzituz handi batean martxan jarri ez direnak, eskuragarri egon daitezen.
‎Sarreran aipatu dugun bezala, datuen eskasia nabaria da. Hala ere, XVIII.ean liburuen zabalpena ematen da Ilustrazioaren inguruan, eta horiekin batera sukaldaritzako liburuek tokia izango dute, baina ez da ahaztu behar hau gizartearen goi mailetan izango zela, batez ere; herri arruntak ez zuen dirurik izango liburu bat erosteko (irakurtzen zekienean ere). Informazioa sakabanatua dago, esan bezala; horren inguruan Gorrotxategik diosku, moja konbentuetara zihoanean informazio bila, talde txiki baten eginkizunak, eta, beraz, jakituria sekretua zirela (pertsona gutxi hauek galtzean, haiekin desagertuz beren ezagutzak); gauza bera gertatzen da benediktinoen likoreekin?
‎Txosten horren arabera, EBko biztanleen %17k gaixotasun kronikoa edo ezgaitasuna dute, eta gehienek oztopoak dituzte lana lortzeko. “Gaixotasuna, ezgaitasuna eta gizarteratzea” izeneko azterlan honen helburua da talde hau gizartean integratzeko modurik onena aurkitzea. Oro har, EBko minusbaliatuen enplegu tasa, guztira, herrialde bakoitzeko biztanleria osoaren enplegu tasarekin batera doa, eta, ondorioz, alde handiak daude haien artean.
‎Eskaera bat ere egiten digu senitartekooi: mugitzeko eta egoera hau gizarteari azaltzeko, jendea ohartu dadin berarekin zer egiten diharduten.
‎Estatusa, praktikotasuna, atsegingarritasuna, funtzio soziala... horiek guztiak bat eginda inon aurkitzekotan mundu moderno honetan gizarte komunikazioaren esparruan aurkitzen ditugu modu paradigmatiko argi moduan. Kulturaren ekoizpenak oso adierazgarriak dira hizkuntzaren bizitza  esparruan.
2004
‎Gasteiz jai giroan murgilduta zegoela, hango gotzaina suminduta agertu zen erlijioak eskola publikoan galdu duen presentziaz, eta, horrekin batera, erlijioak bizitza publikoan dagokion garrantzia berreskuratzearen alde hitz egin zuen. Berria egunkariak gai honen inguruan gizarte ordezkari batzuei eskatu zien iritzia eta orduan emandako erantzunen harira otu zait lerro hauek idaztea. Aurrera joan baino lehenago, alta, komeni da zehaztapen bat egitea.
‎Horra, bada, gakoa: joerak dira, ezbairik gabe, garrantzitsuak era honetako gizarte fenomeno makroen sentidua antzemateko orduan. Bi botilak elkarren ondoan ipinita zera esango digu tolosar soziolinguistak:
‎Sarriegi mintzo baikara euskararen berreskurapenaz, bere estatusaren aurrerabide eta garapenaz, hiztunen hainbatekoaz eta corpusaren modernizazioaz, hizkuntzen bizia eta bilakaera elkarrekiko hartu emanetan erabakitzen direla gogoan hartu gabe. Arrazoibide mekanikoak eta estatikoak makurrak eta antzuak ditugu erabat gisa honetako gizarte auzietan: lehenik, ezer askorik argitu ezin digutelako, eta, bigarrenik, neurriak hartzeko unean argibideak urri ditugulako.
‎MCC erakunde horiekin harremanetan jar liteke, gure kooperatiben printzipioakezagutarazi, kanpoan sortu nahi diren enpresetan printzipio horiek sustatzeko dugunasmoa azaldu eta horiek ezartzea bideratzeko lankidetza eskatu, ohiko kapitalenpresetatik desberdindu nahi duen bide honetan gizarte eta langileak gogoz duten formulak aurkitzeko. Herrialdea eta bertako lan egoera ezagutzenduten eta enpresarengandik independente izan eta sartuta gauden edo sartu nahidugun herrialdean gizartearen oniritzia duten herri mailako erakunde zibilekinelkarlanean parte hartzeak, aberastu egingo gintuzke ezagutzan, eta proiektuarisinesgarritasuna emango lioke langileen eta bertako gizartearen aurrean.
‎Jada kkisiko biiakatu dert lan honetan gizarte zientzien ikuspegitik hcltzcn zaio arriskuarcnarazonri. Arriskuarcn tratacra soziokulturalaren aitzindarietako bat dttgu liburu hau.
2005
‎Nolanahi ere, gai honetan gizartea eta bereziki euskal gizartea legearen aurretik doala argi dago. «Gipuzkoan, adibidez, 2004 urtera arte ez zegoen zaintza partekaturik eta kasuak atera dira; oraindik ez dago bitartekaritza legerik, eta EAEn 63 kasu izan ditugu», dio Saenzek.
‎Espero zuen Gipuzkoa aurkitu ote duen galdezka abiatu dugu solasaldia: " Kargu honetatik gizartea sakonetik ezagutzeko aukera aurkitu dut. Gizarteak osagai zabalak eta anitzak ditu, eta etxe honetatik berauek hurbiletik ikusteko parada daukat.
‎Baina aipatutakoak bete dezakeen estalki ideologikoaren funtzioa gorabehera, horrez gain nahasketa honek gizartearen eta esparru juridikoaren arteko aldea areagotu besterik ez du egingo, legearen ezarpena, jendeak dagoeneko onartzen ez duen birgizarteratzearen izenean aurrera eramango delako, birgizarteratzearen deskredito handiagoa ekarriko duena.
‎Jakina lan honek gizartearen babes soziala eta ekonomikoa behar du, denboran mantentzen dena, iraunkorra dena.
2006
‎Hori dela eta, maila makrosistemikoan, arrisku faktoretzat, honakohauek aipa daitezke: guraso izateko modu honek gizarte errepresentazioetan duenintegrazioa eskasa, maiz adopzioari laguntzen dion estigma soziala, arrazakeria (nazioarteko adopzioetan benetan garrantzitsua dena), immigrazioarekiko jarreraezkorrak eta, azken finean, tolerantziaren eta ezberdintasunen onarpenaren aurkakojarrera eta errepresentazio sozialak.
‎Erraz ikusten dira aurrerapen ekonomikoaren ondorio sekularizatzaileak, eta Marx-en hitzak erabiliz (eta pixkabeste enpresa kapitalistaren izaera klasistatik (enpresa kooperatiboan langi bat egokituz): « [kooperatibismoak] kalkulu ekonomiko arrazionalaren ur izoztuetan ito ditu debozio erlijiosoaren estasi sakratua, berotasun kooperatiboa eta honek gizartea eraldatzeko zuen proiektua». Aldiz, Weber-i jarraitu genioke ondoko ideian:
‎Bere oinarrian aktorea mundua harremana aurkitzen dugu, eta mundua, interbentzioa eta manipulazioa ametitzen duen objektu gisa ikusten da. Ondorioz, ikuspegi honetatik gizartearen kontzeptu jakin batera heltzen gara: gizartea ordena instrumentala da, eta aktoreek elkar instrumentalizatzen dute helburu batzuk lortze aldera.
‎Teknika eta ekonomiaren esferetan jazotako arrazionalizazio prozesu honek gizarte moderno burgesaren, bizi eredu ideal, horretan ere eragina du, dudarik gabe:
‎Beraz, idatzi honetan gizarte modernoen izaera eta bilakaera aztertuko dugu. Gizarte zientzien eta soziologiaren tradizio oso batek dioenari erreparatuz gero, gizarte molde horren ezaugarririk garrantzitsuena den gertakarian jarriko dugu arreta:
‎Bat ehungintzaren eta jantzigintzaren industriari ere eragiten dion lehiakortasuna, lan eta ingurumen aldetik permisibitate handiagoa duten herrialdeetara deslokalizatzea ezaugarri duena. Egoera horren aurrean, eta bidezko merkataritzaren alternatiba gisa, kanpaina hau gizartea kotoiaren eta ehungintzaren ekoizpen sektoreko lan, gizarte eta ingurumen egoeraz kontzientziatzeko bidea da, nahiz eta “asmoa ez den arropa erostea satanizatzea”, kanpainaren antolatzaileek argitu dute. Arropak eta ehun osagarriak modu bidezkoagoan salerosteko, jendeari sinestarazi behar zaio “kalitatea/ prezioa” binomioa dagoela eta kalitatea ezin dela produkzio lizun batekin proportzionatu.
2007
‎Gure artean diharduten indar politikoen arteko erradikalismoa, gogortasuna eta ezin eramana ulertzea ez da erraza. Erakundeetan prepotentzia izateak edota hauen aurka sistematikoki aritzeak ezin diezaiokete herri honi gizarte aurrerakoi eta moderno izateko beharrezkoak dituen erabakiak hartzea galerazi. Horrelako posizioek isolamendura eta gorrotora bestetara ez garamatzate.
‎Urteak igaro ahala, eta nik, data mugarri legez, 1970eko urteetako hamarkada ipiniko nuke mugarri gisa ondokoa esateko: urte horietatik atzera euskal gizarteak, mundu zabaleko jazokizunarekin bat, aldatu ditu bere ezaugarri nagusiak, eta une honetan gizarte hiritar baten eitea dauka.
‎Horrelakoetan ohiko iruzkinak egiten dira: ...kidearen aurreanArazoaren iturria akaso bere espermatozoideak izateak eragiten dion kezkaren aurrean ez beldurtzen, saihesten saiatzen da.Gertatzen ari denaz ahalik eta gutxien mintzatzen ahalegintzen da.Sexu topaketak gizonezkotasunaren azterketa gisa bizi ditu, geroz eta bizikiago.Inguruneko presioa, funtsezkoaSentimen mordo horren erdian daudela, ingurunekoen presioak sekulako eragina du.Adiera honetan gizarteak biziki aurrera egin badu ere, zutik irauten du oraino bikoteak mundu honetara derrigorrez umeak ekarri behar horrek, naturala horixe delakoan.Inguruneak kontrako jarrerarik agertzen badu, bikoteak bere burua isolatzera, nozitzen ari diren arazoa ez iruzkintzera joko du.Beste aldetik, kontu horiek kuttuntzat katalogatu direnez, gertu gertuko pertsonei bakarrik aitortzen zaie.Isiltasun ho... konponbidea eta elkarri sostengua ematea, bi bien kontua da.Halaz ere, batzuetan gerta liteke, maitasun eta gertutasuneko agerpen guztiak gorabehera, haurdunaldia gauzatzeko prozesu medikoa luzatu ahala, horretan barrena, irteerarik gabeko tunelean joatearen sentsazioa nozitzea.Horrelakorik gertatzen bada, artapen psikologikora jotzea da, etsipenean amildu gabe, egunerokotasunean arazoari aurre egiteko aholkuak jasotzera.Antsietate gabe itxaroteko aholkuakGeure kezkaz gertuko edo konfiantzako pertsonekin hitz egitea, horiek, hizki mizki eta berriketatik haratago, maitasuna eta babesa eman diezaguketelako.Bizitza normaltasun eta optimismoz bizitzea, kontu hori (noiz, zergatik neu ez", etab.) ororen ardatz egin gabe.
‎1 Erregelamendu honek Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiari eratxikitako eginkizunak gauzatuko dituzte, estatu osoan, Diruzaintzaren organo zentralek, eta, probintzietan, probintziako zuzendaritza bakoitzeko zuzendaritza organoek, horren administrazioek barne, ezarritako banaketa geografiko eta funtzionalaren arabera; azken horiek jardungo dute Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaria...
‎Joera horretan, orobat, ez da ideologia indibidualistaren islarik ikusi behar, ezta hurrik eman ere. Kontua da erakunde honek gizartean betetzen duen eginkizun hori ez ahanztea, eta, horreko arauketa sinplifikatu eta erraztea, ahalik eta egokien gauza dadin. Lehen esan bezala, sistema ondasun erkidegotik aldendu da.
‎Beraz, alde batetik akademikoa da, bestetik politikoa, eta diziplina akademiko edo irakaskuntzako bezala (herri eskoletan ere) Estatuak subentzionatua, irakaskuntza obligatukoa. Historiaren funtzio politiko ideologiko hau gizartean garaikidea bakarrik da; horrela, Herder edo Hegel-en egunetatik hona, diskurtso historikoaren funtzio sozial eta politikoa guztiz aldatu da.
‎Azken aldi honetan gizarte erantzukizunaren aldeko jarrera asko hazidela esan genezake. Zergatik?
‎Borroka egin behar du bereizana ez galtzeko, izaten jarraitzeko. Eta izateari eusteko modurik onena ez da hainzuzen ere, izanari euste hutsa, esan nahi baita, kultur kapital honen gizarte balioanegoziatzen jarraitu behar denez, diskurtso mailan geratu diren gai zaharrei eustea ezda biderik egokiena bizitzan balio duen zerbait izan behar duen kapitala lortzeko.
‎2004az geroztik dago martxan, 2002ko martxoaren 15ean eta 16an Bartzelonako Kontseilu Europarrean aldi baterako egonaldiko inprimakien ordez txartel magnetikoa jartzea erabaki ondoren. Txartel hau Gizarte Segurantzako afiliatuei, langileei, pentsiodunei, kolektibo horien onuradun diren senideei eta baliabiderik gabeko pertsona izateagatik onuradunei ematen zaie. Europako Osasun Txartela Gizarte Segurantzako Laguntza eta Informazio Zentroetan eskatzen den unean emanen da.
2008
‎Alabaina, gaur egun kirolak rol ugari betetzen du: gizarte integraziorako darabilgu, bizitza soziala egiteko eta emozioak kontrolatzeko, besteak beste.Ariketa fisikoak osasun fisikoan baino, bestelako kontuetan nola eragiten duen erakusteko adibideak bildu ditugu orriotan, ariketa fisikoari eta kirolari mende honetako gizarteak nolako zukua ateratzen dion ikusteko. Droga kontsumitzerakoan eta abentura kirolak egiterakoan izaten diren sentsazio antzekoak aztertu dituen ikerketa aipatuko dugu, baita Gasteizen zein Donostian integrazio sozialerako planetan nola txertatu duten futbola.
‎CD ROM honek gizartean modan dauden Brain Training motako jokoen jokatzeko moduari jarraitzen dio. Hainbat jokotan aritu behar du jokalariak, eta lortutako puntuak grafikoen bitartez adierazten dira, jokalariak bere bilakaera ikusteko aukera izan dezan.
‎Hamaika ikuspegitatik azter litezke bakea eta bakezaletasuna. Guk lan honetan gizarte mugimenduen ikuspegitik egingo dugu hurbilpena, eta horregatik, garrantzitsua da alor honetan bakezaletasunaz zer esan nahi den zehaztea. Mariano Agirreren definizioa1 gure egingo dugu horretarako.
‎Interpretazio globalistaren ikuspuntutik, prozesu hau gizarte antolaketa modernoen estrukturen aldaketa sakonago batean datza. Aldaketa horiek antzeman daitezke honako faktore hauen bidez:
‎Lortu behar dugu kanpo kaia egiteko planak aurrera ez egitea. Ordezko proiektu bat sustatu behar da, egungo portua garbitu eta eskualde honetako gizartearentzat etorkizun hobea lortuko duena.
‎Horretaz gain, alderdi handietatik kanpo geratzen den eremu hori denen artean banatu beharra dago, hori horrela da. Baina banatuta joateak gure izaera gehiago nabarmentzeko aukera ere ematen digu, eta une honetan gizarteak eskertuko dezake hori. EAJk hainbeste urtetan instituzioetan egindako lanaren ondotik eta alderdi sozialistaren itxuragabetzearen aurrean, proiektu politiko bat nabarmenago ikusi ahal izatea eskertu dezake jendeak; gure kasuan ezker abertzale politiko baten jarrera.
‎Langile batzordearen agiriak jasotzen duenez, onartezina da abiadura handiko trenaren lanen aurkako erasoa izan dela argudiatu eta horrekin hilketa bat zuritzea. ETAri gogorarazi dio halako ekintzekin pertsonak hil edo haien ondasunei eraso egiteaz haratago, herri honetako gizarte borrokei egiten diela kalte ekintza armatuak. Ezerk ez du indarkeria justifikatzen.
2009
‎Plataformak politikari eta komunikabide gehienen isiltasuna ere salatu du. Gainera, AHT Gelditu! k trenaren obretara manifestaldiak antolatzen jarraituko duela adierazi du, lanak guztiz gelditzeko asmotan, azpiegitura honen gainean gizarte eztabaida bat zabaltzeko helburuarekin.
‎Iparraldeko nekazaritza eta abeltzaintza ganbera bat aldarrikatzea, euskal hizkuntzak justizia epaitegietan duen lekua, telebista piztu ez eta beste arlo batzuetan aritzea erabaki dutenen abentura, Internetek mobilizazioak antolatzeko izan duen garrantzia eta guzti honek gizartean izan duen eragina aztertzea izango dira 150 orrialdeko liburu honetako abiapuntu nagusiak.
‎Lehen esan dugun bezala, ez dugu uste prentsaren esanak gizartearen iritzia ordezkatzen duenik, honako hau interes politiko eta erlijiosoek eraginda azaltzen baita askotan2 Baina dudarik gabe, garai haietako emigrazioarekiko pentsamenduaren zantzu asko eman ditzake iturri honek eta gai honen inguruko gizartearen iritzia bere osotasunean ordezkatzen ez badu ere, badago iturri honetatik zukurik ateratzerik, baldin eta egunkari bakoitzaren ezaugarri, jatorri eta edukiak ongi aztertzen badira.
‎1971n hartu zen erabaki hori, Londresen antolatutako Ijitoen Munduko Lehen Biltzarrean. Ekitaldi hartan, Kaleetako bandera eta ereserkia ere moldatu ziren, eta erabaki zen egun horrek balio izatea herri hau gizartean gehiago hurbiltzeko eta hobeto ikusteko.
‎Arkitektoaren sinadurak eraikuntzaren osotasunaren erantzule egiten du. Diseinuaren( hau gizartean ulertzen den bezala, bere konnotazio guztiekin) eta instalazio zein egituren eta, oro har, eraikuntzaren burutze egokiaren erantzule. Errealitatean, ordea, estudio gehienetan, betiere proiektuaren tamainaren arabera, bai instalazioaren bai egituraren kalkulu guztiak ingeniarien estudioetara bidaltzen dira haiek kalkula ditzaten.
‎Ia beti alderik ahulenetik erortzen da, eta behartsuenak harrapatzen ditu azpian. Etxe hau gizarte eredu bat da: diruzalekeria txapeldun egin du, eta pertsona zapaldu.
‎Iralak BBKren berezko Gizarte Ekintza suntsitu egin du eta bultzatzen duena kontzertatua da; hau da, dirua jarri bai, baina kudeaketa beste batzuen eskuetan uzten du, era honetan Gizarte Ekintzako lanpostuak deuseztatuz eta sortzen dena azpikontratatua eta ezegonkorra delarik. Jokaera honen adibide ugari dugu urte hauetan, hala nola itxitako haurtzaindegiak edo ahaztu ezin dugun Bakearen Erregina egoitza:
2010
‎Tokian tokiko komunikabidea izanik, hurbileko informazioa izango du erakusle.Akziodunen bilaEuskarazko komunikabide, elkarte... guztiak bezala, proiektu hauek aurrera atera ahal izateko euskararekiko sentsibilitatea dutenen artean, akziodun bila dabiltza, Lasarte Orian ere bai.Gaur egun oso garrantzitsua da tokiko telebista euskaldun bat izatea, eta akziodunen bidez komunikabide indartsua lortu nahi da. Horregatik, Hamaika Telebistak egitasmo hau gizarteari eta beste enpresa batzuei ireki nahi die. Kapital handitze honetan, 600.000 eurotara heltzea dute helburu eta horretarako 200 eta 1000 euroko akzioak jarri dituzte salgai.Bi urtez laneanHamaika Telebistaren egitasmoa duela 2 urte sortu zen TDTren lizentzien lehiaketarekin.
‎Hitz higatuen aurrean lengoaia berri bat asmatzea, hizkuntza atzerritar hori sortzea. Esango nuke zeregin hau gizarte osoarenak lukeela. Arazoa ez baita konprometitua zauden ala ez.
‎Suriok EITBrentzat egoera honi aurre egiteak dakarren hipoteka nabarmendu zuen, krisi ekonomiko egoera honetan bereziki. Gainera, errekerimendu hau Gizarte Segurantzari berehala 1,9 milioi euro ordainduz betetzeaz gainera EITBko zuzendaritzak Radio Euskaditik haratago doan kontratazio merkantilaren inguruko arazoa bideratu nahi duela adierazi zuen. Hartara, Eusko Jaurlaritzarekin eta sindikatuetako ordezkariekin hizketan hasi dira kontratazio merkantila araupetzeko. Konponbideak plantilla estrukturalaren zabaltzea badakar, lan enplegu publiko eskaintzen bidez egitearen hastapena errespetatu dezala eskatzen dute.
‎Euskadiko Gazteriaren Kontseiluak (EGK) gazteei eta gazte eragileei zuzendutako lehen sare soziala aurkeztu du: Gaztelink. Elkarte plataformak azaldu duenez, 2.0 web orrialde berri hau gizarte mugimenduen topagune bat sortzeko abiatu da.
‎Manu Salinero, Lehendakaritzako idazkari nagusiak, halaber, gazteen DNAn ezberdin pentsatzen duenaren gaineko errespetua eta funtsean, elkarbizitza demokratikoa grabatzeak duen garrantzia azpimarratu du eta mezu hau gizartera helarazteko hedabideak funtsezkoak direla adierazi du. Horregatik, Bizitza, elkarkidetza da kanpaina hau jarri dute martxan EITBrekin, Euskadiko erreferentziazko hedabide talde publiko denez.
‎Lanbide banaketa honek azterketa zehatzago bat merezi du. Lehen galdea litzateke banaketaren desoreka hau gizarte bizitzaren miraila ote den.
‎Helegite hau Gizarte Epaitegiek ematen dituzten sententzien kontra, beraien izaera edozein izanda ere350, eta hiru motatako autoren kontra jar daiteke: (1) gizarte arloko epaitegiek sententziaren betearazpenean emandako autoen aurka jarritako berraztertze errekurtsoa ebazten duten autoak, erregutze errekurtsoa jar zekiokeena izanik betiere exekuzio sententzia?, baldin eta autook auzian eztabaidatu gabeko funtsezko puntuak ebazten badituzte, edo sententzian erabaki ez direnak edo exekutatzekoarekin kontraesanean daudenak351; (2) inhibitzeko errekerimenduari ezezkoa ematen zaiola adierazten duten autoak, baldin eta auzia, artikulu honetan ezarritakoaren arabera, erregutze errekurtso bidez aurkara daitekeena bada352, eta (3) demanda aurkeztu eta jarraian epaileak gaiaren aldetik eskumenik ez duela adierazten duen ebazpenaren aurka jarritako berraztertze errekurtsoa ebazten duten autoak (LPLren 189 art.).
‎Artikulu honen bidez gizarte zaurgarritasunean?, vulnerabilidad social?, sakondu nahi da, baina kasu honetan azterketa teorikoan zentratzea baino, jada egin dena behin baino gehiagotan?, egoera hau pairatzen dutenen iritzia jakitea hobetsi da, beronen bidez haien bizipenak hobeto ezagutzeko eta maila teorikoan lantzen dena benetan errealitatean nola gauzatzen den irudikatzeko.
‎Horretarako, pertsona horien egunerokotasuna hobeto ezagutzeko hainbat elkarrizketa egin dira, haien beharrak, nahiak eta etorkizuneko itxaropenak ezagutzeko nahiarekin. Halaber, artikulu honen bidez gizarte zaurgarritasunean ageri den ezegonkortasunean sakondu nahi da, baina datu eta teoriak alde batera utzita eta egoera hau pairatzen dutenen hitza entzunda.
‎4 Zigor hau gizarteari burututako irainaren parekoa izango da, eta ez da inoiz negoziagarria, delitua bera ere ez baita negoziagarria. Zigorra kalte edo gaitz bat besterik ez denez, berau, delituaren erantzun gisa, ez zilegitzat jotzen du doktrinak.
‎Gizarte honetan, herritar gehienon ustea da herri bat garela eta, beraz, geroa geure eskuz idazteko eskubidea dugula. Hain zabaldua dagoen sentimendu horrekin bat egiten duten ekimenak aurkezten dituztenak sarituko ditu gizarteak; hamar lagunetik ia zortzi baitira herri honetan gizarte heldua garela uste dutenak, eta bagarela gai geure geroa erabakitzeko.
‎nekazaritzaren sorrera eta hedapenari lotutakoa batetik, planetako iparreko lurraldeen kolonizazioa beste bat, estaltzen zituzten izotz gehienak desagertu zirelarik, eta, azkenik, lurralde zabalen konkista bidez herri hizkuntza, alegiabatzuek bortxatutakoa. Azken honek gizarte aski antolatu, mailakatu eta boteretsua behar du, historiaurreko azken aroak arte gertatu ez zena.
2011
‎Aurtengo urtarrilaren lehenetik aurrera, Espainiako Gobernuak, EAJrekin burututako negoziaketei esker, enplegu politika aktiboak EAEra eskualdatu ditu. Aldaketa honek polemika eragin du, Gernikako Estatutuan jasota dagoen eta duela 25 urte onartu zenetik gauzatu ez den transferentzia honek Gizarte Segurantzaren Kutxa Bakarra hausten duen ala ez.
‎Edadeko busturiarren esanean, hauxe izan zan auzorik populatuena, industriak eta udatiarrak etorten hasi aurretik, eta honeek udalerriko biztanle egitura aldatu baino lehen. Baserri auzoa izan da beti, eta San Bartolomeren adbokazinoa dauen ermiSan Bartolome auzoko Anaguri eta Amunategi baserriak. tea da auzoaren eta honen gizarte antolakuntzaren ardatza. San Bartolomeko harrobia, kantarea, berebizikoa izan zan auzoaren garapen ekonomikoan, 1980 urterako, auzokoek halan eskatuta, itxi egin eben arte.
‎Alderdiak homogeneizatzaileak dira, eta hau gizartean predikatzen diren pauta guztien aurka doa, hala nola mestizajea, iritzi aniztasuna, zientzia eta espiritualtasunaren batuketa, mugen deuseztapena, elkartasuna, ez dira batere modernoak.
‎Azkenik, ordea, bakeroen atzeko poltsikotik definitzen nauen txartelak erosoago egin zidan ni naizen hau gizartea den gu horretan egokitzea (lige exotikoaren kategoria galdu nuen, egia da, baina normala denak galdu baino amodio aferarako aukera gehiago irabazten ditu, eta exotikotasunean gutxi zen gidabaimen gabezia, gainera deserosoa epe luzera, umeekin autobus eta trenak ibili beharragatik, faboreak eskatuz garraio publikoa iristen ez denetan?, beltza edo begetarianoa izatea ez bezala) eta zergati... kontrario indartsuenaren horma argumentuzkoak ere gaindi ditzake, inor ez da libratzen ideala sinesteak suposatzen duen plazebo beharraz.
‎Bake epaileek beren kargua dela-eta jasotzen duten ordainsaria sinboliko hutsa izanik, udalarekin edo Estatuarekin inolako lan harremanik izan gabe, beraz, jarduera honegatik Gizarte Segurantzan ezer kotizatu gabe, edozein lanbide edo merkataritzajarduera izan dezakete, eta/ edo erretiro pentsioa kobratu44 Aipatutako DPJLren 49 artikuluak esanbidez jasotzen du azken datu hori.
‎Ingelesaren ezagutza bultzatzen da, honek gizartean integratzeko eta herrialde desberdinekin harremanak izateko aukerak eman ditzakeelako eta teknologia berrien erabilera egokian lagunduko duelako.
‎Nolanahi ere, maila desberdinen arteko lankidetza hau eragile ororen artean adosturiko garapen eredua eraikitzeko oinarria dugu. Eta mailen arteko lankidetza hau gizarte zibil eta aktore politiko eta sozialen artean adosturiko helburuen gainean eraiki behar da, hain zuzen (negotiated planning) (VázquezBarquero, 2006). Haatik, tokiko eta eskualdeko administrazioen eskumenak eta instituzio esparrua ondo zedarrituta egotea ezinbestekoa da, horrela izan ezean tokiko ekimena erabat mugatuta gera baitaiteke.
‎Aldi berean, ekonomia sektore eta jarduera ekonomikoaren oinarri nagusi diren enpresen testuingurura gerturatzeko baliagarria zaigu ikuspuntu hau. Hainbat autorek lantzen duten kontzeptu hau gizarteak berak aurrera eraman beharreko etengabeko ikasketari buruz ari da (Lundvall eta Johnson, 1994; Lagendijk, eta Cornford, 2000).
‎Hala ere, gaur egun 1.700 erabiltzaile eta 500 laguntza talde baino gehiago ditu. “Metodologia hau gizartetik baztertzeko arriskua duen edonorentzat da baliagarria”, dio Javier Sevillak. Informazio interesgarri guztia izen bereko liburuan dago.
2012
‎Kentzen ari diren eskubideak berriro eskuratu behar dira. Egoera honetan gizartea askoz ere proletarioagoa izango da, eta klase nortasuna aldarrikatu beharra dago. Lege erreformak sekulako malgutasuna eskaintzen die enpresariei lan baldintzak aldatzeko.
‎Horregatik, pertsona bakoitzak maila horretan duen batez besteko harreman sarearen tamaina finkatuz gero, kalean gerta litezkeen elkarrizketen kopurua mugatzeko beste balio lagungarri bat izango genuke. Gai honen inguruan gizarte zientzien arloan dagoen
‎Esandakoaz gain, eta bildumaren nondik norakoa ikusita, bada argitu beharrekobeste gauza bat, zinez garrantzitsua. Estatu berri baten bideragarritasunaz hitz egingobagenu, bideragarritasun soziala (lurraldeko biztanleriaren gehiengoaren aldekojarrera), politikoa (jarrera hori gauzatzeko behar diren tresna juridiko politikoak) etaekonomikoa (globalizatzailea eta globalizatua den mundu honetan gizarte hori berekabuz ibiltzeko behar beste baliabide izatea, kabuz hori indarrean diren parametromakroekonomikoetan neurtua) izango genituzke hizpide, baina ez genuke lurraldeabera bideragarritasun irizpide hartuko, estatu izan nahi duen gizarte horrek espaziogeografiko zehatz bat okupatzen duela esatetik haratago behintzat.
‎Gizartea askeago eta justuago bihurtzen lagundu dezaketen balio multzoakizan daitezke. Aldiz, kasu honetan gizarte perfektu baten ameskeriaz itsututa, idealarengatik gizakiak aurretik eramateko prest dagoen eta gizakiaren animaliatasunaonartzen ez duen sistema da utopismoa. Gizakia naturaz ona delako eta gizarteakgaiztotu duelako Rousseauren ikuspegi desfasatu horretan funtsatzen da beraz.
‎Gizartea askeago eta justuago bihurtzen lagundu dezaketen balio multzoakizan daitezke. Aldiz, kasu honetan gizarte perfektu baten ameskeriaz itsututa, idealarengatik gizakiak aurretik eramateko prest dagoen eta gizakiaren animaliatasunaonartzen ez duen sistema da utopismoa. Gizakia naturaz ona delako eta gizarteakgaiztotu duelako Rousseauren ikuspegi desfasatu horretan funtsatzen da beraz.
‎Europar nagusitasunaren istorio honetan europar epopeia kontatu eta berari loturiko mitoak zabalduko dira. Diskurtso kolonial honek gizarte zaharraren ordezkatzea defendatu eta gizartearen mailakatzearen onura zein herri indigenek pairatzen zuten menekotasunaren zergatiak esplikatzen dira.
‎Etxe, plaza edo eraikinetatik haratago begiratu behar dugu, hauetan haien historia irakurtzen saiatuz. Historia hau gizarte forma, moda, aldaketa ekonomiko eta politiko, eta tradizio kultural eta sinboliko ezberdinez hornitua egongo da. Eduki eta formen aldagarritasunak, guri dagokigun Bilboren kasu honetan, burdina eta beiraz eginiko eraikinetara garamatza.
‎Ez ahaztu txakurrak manada animaliak direla, eta lotura estua dutela ingurukoekin. Maskota honetako gizarte harremanen funtsezko eta ordezkaezina zara. Bigarren maskota bat erabiltzeak txakurren jolasteko, afektatzeko eta dibertitzeko aukerak areagotzen lagunduko du, baina ez du inola ere balioko zure lagun iletsuak behar dituen maitasuna eta arreta ordezteko.
‎Horrek ere TEEHen birziklatze zifrak adierazten ditu, Espainian beste herrialde batzuetan baino baxuagoak direnak. Egoera hori hobetzeko, aditu honek gizarte osoaren ahalegina iradokitzen du, ez ekoizleena bakarrik.
‎Aurrerapen tekniko eta zientifikoak, alde batetik, eta bestetik, informazioa eskuratzeko ahalmena eta eskubidea. Horiexek omen dira XXI. mende hasiera honetan gizartearen lorpen handienak. Baina galdera segituan sortzen da:
2013
‎pertsonala, soziala... Euskararekiko, identitate soziala izan daiteke interesgarriagoa, honetan gizartean eraikitzen diren" kategoriak" (gizarte bateko estrukturak adierazten dituztenak: ukipen egoerak, alderdi politikoak, generoa, lana bai/ ez, hezkuntza mailak, komunikazio motak...; baita ere:
‎Ezin izan ditut erabili lan honetan Gizarte Antropologiako ikerketetan erabiltzen diren ohiko lanabes metodologikoak: behaketa parte hartzailea edo lekuan lekuko lana.
‎Horretarako, gaur gaurko gaiak hainbat ikuspegitatik jorratu nahi dituzte, eta horretara dator, hain zuzen ere, Ya queda menos saioa. «Saio hau gizarte zerbitzu bat da. Gaur gaurko gaiak txikitu eta pure bat egingo dugu, jendeak txegosi eta irribarre batekin ohera joan dadin».
‎Proiektu honek gizarte sareak erabiltzen ditu trastorno bipolarra duten gaixoak eta horretan aritzen diren profesionalak elkarrengana hurbiltzeko, eta patologia horrekin interesa duen beste edozein pertsonak ere jo dezake bertara.
‎Gure argudiobideetan aurrera eginez, literatura honek gizartearekin zein harreman duen jakin nahirik, hurrengo galderak honakoa behar du izan: Pizkundeko kulturaren eta literaturaren balioespena baldintzatzen duen kontzepzio honek nola ukitzen du literatura bere alderdi formaletan?
‎Lehen funtzionario baten bidez egiten bazen, hemendik aurrera teknologia berriak eskaintzen dituzten tresnak erabiltzen dira. Kontuen bahitura prozesua Ageriko kontuak Ageriko kontuetan bahitura, Estatuarekin, kasu honetan Gizarte Segurantzarekin, zordun diren herritarrei aurre egin behar dien prozesu bat da, eta jarduketetarako epeak eta ordena eskatzen ditu. Zerga bilketako organoak premiamendu egoeran dauden pertsonak aukeratzen dituenean hasiko da.
‎salatzeko pausoak Txakur bati tratu txarrak ematea salatu behar da. Alicia Muñozek eta Madrilgo Animalien eta Landareen Elkarte Babesleak (SPA) hitz egiten dute, eta horixe da, hain zuzen ere, gai hau gizartetik kentzeko modua: animalienganako tratu txarrak.
‎Ez dute kontingentzia horrengatik kotizatu beharrik ere. Artikulu honetan Gizarte Segurantzan alta nork eman dezakeen, kudeaketak egiteko epea eta praktikak egiteko bost abantaila azaltzen dira.
‎15 lan inguru biltzen ditu, gehienak bideoak, azken sei urteetan eginak eta nabarmen uzten dutenak Zdjelar ek hizkuntzaz, hotsaz, musikaz eta nortasun politiko eta kulturalaz duen interesa, horiek baitira bere ekoizpen artistikoaren ardatzak. Artista honek gizarte garaikidearen azterketa egiten du eta horretarako darabilen tresna nagusia hizkuntza da, hor biltzen baitira edozein gizartetan oinarrizkoak diren nortasuna, erkidegoa eta aginpidea.
‎Euskal kulturgintza hau, bere ezaugarri horiekin guztiekin, une honetan gizarte aldaketek eta teknologia aldaketek dakartzaten desafio eta aukera berrien aurrean dago. Norbanakoaren konfigurazioan aldaketak gertatzen ari dira, parte hartzeko eta kontsumitzeko orduan ere bai, eta arlo teknologikoak plaza berria ekarri dio kulturari.
2014
‎Euskalgintza une honetan euskaldungoari begira dago batez ere, eta are gehiago, euskaraz ondo bizi daitekeen euskaldungoari, eta Euskal Herrian gutxiengoa izanda, oso zaila da bere helburu politikoak lortzea modu horretan. Beharrezkoa da beraz euskararen iraupena bermatuko duen dinamika politikoak sortzeko mobilizazio sozialerako ahalmena handitzea, eta horretarako une honetan gizartean nahikunde unibertsaltzat har daitezkeen kontzeptuetara inguratzea, berauetatik proposamenak eginaz. Ekonomia arloari dagokionez kontzeptu hauek garapen kualitatibotik eratortzen direnak izan daitezke:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
honetan 49 (0,32)
hau 47 (0,31)
honek 45 (0,30)
honetako 7 (0,05)
Hau 3 (0,02)
Honek 3 (0,02)
honen 3 (0,02)
honetatik 3 (0,02)
honen bidez 2 (0,01)
honen inguruan 2 (0,01)
honen inguruko 2 (0,01)
Honi 1 (0,01)
honegatik 1 (0,01)
honekin 1 (0,01)
honen gainean 1 (0,01)
honi 1 (0,01)
huntako 1 (0,01)
huntan 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hau gizarte oso 8 (0,05)
hau gizarte segurantza 8 (0,05)
hau gizarte mugimendu 6 (0,04)
hau gizarte zerbitzu 6 (0,04)
hau gizarte aldaketa 4 (0,03)
hau gizarte talde 3 (0,02)
hau gizarte babes 2 (0,01)
hau gizarte bat 2 (0,01)
hau gizarte bera 2 (0,01)
hau gizarte berrikuntza 2 (0,01)
hau gizarte egon 2 (0,01)
hau gizarte ekintza 2 (0,01)
hau gizarte erantzukizun 2 (0,01)
hau gizarte eredu 2 (0,01)
hau gizarte garaikide 2 (0,01)
hau gizarte integratu 2 (0,01)
hau gizarte maila 2 (0,01)
hau gizarte moderno 2 (0,01)
hau gizarte perfektu 2 (0,01)
hau gizarte sare 2 (0,01)
hau gizarte sortu 2 (0,01)
hau gizarte ukan 2 (0,01)
hau gizarte zaurgarritasun 2 (0,01)
hau gizarte zibil 2 (0,01)
hau gizarte zientzia 2 (0,01)
hau gizarte aldarazi 1 (0,01)
hau gizarte alfabetatu 1 (0,01)
hau gizarte alu 1 (0,01)
hau gizarte amerikar 1 (0,01)
hau gizarte analisi 1 (0,01)
hau gizarte antolaketa 1 (0,01)
hau gizarte antolakuntza 1 (0,01)
hau gizarte antropologia 1 (0,01)
hau gizarte arlo 1 (0,01)
hau gizarte arrazoi 1 (0,01)
hau gizarte arrisku 1 (0,01)
hau gizarte aski 1 (0,01)
hau gizarte asko 1 (0,01)
hau gizarte aurre 1 (0,01)
hau gizarte aurrerakoi 1 (0,01)
hau gizarte auzi 1 (0,01)
hau gizarte azaldu 1 (0,01)
hau gizarte bazter 1 (0,01)
hau gizarte bazterkeria 1 (0,01)
hau gizarte baztertu 1 (0,01)
hau gizarte bete 1 (0,01)
hau gizarte biziki 1 (0,01)
hau gizarte bizitza 1 (0,01)
hau gizarte borroka 1 (0,01)
hau gizarte burutu 1 (0,01)
hau gizarte demokratiko 1 (0,01)
hau gizarte desaktibazio 1 (0,01)
hau gizarte egin 1 (0,01)
hau gizarte egituratu 1 (0,01)
hau gizarte epaitegi 1 (0,01)
hau gizarte eragin 1 (0,01)
hau gizarte eraiki 1 (0,01)
hau gizarte eraikuntza 1 (0,01)
hau gizarte eraldatu 1 (0,01)
hau gizarte eremu 1 (0,01)
hau gizarte errekonozimendu 1 (0,01)
hau gizarte errepresentazio 1 (0,01)
hau gizarte eskertu 1 (0,01)
hau gizarte espainiar 1 (0,01)
hau gizarte etorkizun 1 (0,01)
hau gizarte ezberdintasun 1 (0,01)
hau gizarte eztabaida 1 (0,01)
hau gizarte fenomeno 1 (0,01)
hau gizarte forma 1 (0,01)
hau gizarte gatazka 1 (0,01)
hau gizarte gehiago 1 (0,01)
hau gizarte gertatu 1 (0,01)
hau gizarte goi 1 (0,01)
hau gizarte guzi 1 (0,01)
hau gizarte harreman 1 (0,01)
hau gizarte hedatu 1 (0,01)
hau gizarte helarazi 1 (0,01)
hau gizarte heldu 1 (0,01)
hau gizarte hiperkonektatu 1 (0,01)
hau gizarte hiritar 1 (0,01)
hau gizarte hori 1 (0,01)
hau gizarte identifikatu 1 (0,01)
hau gizarte inposatu 1 (0,01)
hau gizarte ireki 1 (0,01)
hau gizarte iritzi 1 (0,01)
hau gizarte jokatu 1 (0,01)
hau gizarte kendu 1 (0,01)
hau gizarte kohesio 1 (0,01)
hau gizarte komunikazio 1 (0,01)
hau gizarte Kontseilua 1 (0,01)
hau gizarte kontzeptu 1 (0,01)
hau gizarte kotoi 1 (0,01)
hau gizarte laguntza 1 (0,01)
hau gizarte lorpen 1 (0,01)
hau gizarte metabolismo 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia