2000
|
|
hots, kronotopo determinatua erabili du. Amodiozko istorio
|
hau
gaur egungo giro batean kokatu nahi izan duenez, garaiko ezaugarri askoren inguruko aipamenak egiten ditu: anorexia, gai politikoak, langile mugimendua...
|
|
Argumentuari begiratuz gero, bigarren eleberrian lehenengoan ikusten ez ditugun gaur eguneko gizarteko zenbait erreferentziarekin topo egiten dugula aipagarria da. Itxuraz, bigarren eleberri
|
honetan
gaur eguneko gizartearen isla eta irudimena nahastu nahi izan ditu, eleberriaren bidez gogoetarako bideak irekiz.
|
2002
|
|
Gauzak horrela, azken atal
|
honetan
gaur egungo euskal eleberrigintzaren ildo nagusiak zehazten ahalegindu gara, nahiz eta, egia esan behar bada, hainbat egileren ibilbide literarioa aztertuta zaila den nobela tipologia berezi bati atxikitzea. Esate baterako, non kokatu Anjel Lertxundiren azken urteotako eleberrigintza, Hamaseigarrenean aidanezetik Argizariaren egunakera dagoen alde nabarmena kontuan hartu gabe?
|
|
Modernitatea definitzeko erabili izan diren hurbilpen eta abiapuntuak anitz eta konplexuak izan badira, zer esanik ez modernitate osteko egoera definitzeko, hots, posmodernitatea deritzona definitzeko erabili direnak. Batek baino gehiagok onartu duen modura, termino
|
hau
gaur egun ia edozertaz hitz egiteko erabiltzen da, alegia, komodin gisako kontzeptu gisakoa da. Edonola ere, dela subjektuaren heriotzaz hitz egiteko (Braudillard), dela narratiba hegemonikoen kontrako aldarriei erreferentzia egiteko (Owen), dela kapitalismo berantiarreko kontsumo gizarteaz mintzatzeko (Jameson), dela giza zientzien marjinaltasunari erreferentzia egiteko (Said), dela historizitate ororen amaiera definitzeko (Vattimo)... edozertarako erabiltzen dugularik ere, posmodernitateak 1960ko hamarkadaz geroztik finkatuz joan den egoera berria deskribatu nahi du.
|
2005
|
|
" Nakion hariari, zein hariri baina galdetzen deutsat neure buruari, matazaren zein hariri tiratu, hori litzateke galdera. Zerbait asmakor erantzuten ahalegindu naz baina nik neuk bakarrik asmauko neuken dalakoa esatera ninoiala, neure eta neure buruaren tranpa bat besterik ez dala konturatu naz, berba etengabean jarraitu daidan tranpa izugarria, eta oraingoz behintzat, ez neuke horretan jausi gura, beraz nakion hasierako hariari, berbaz, itxurazko berba sentikorrez bete nahiko neuken koaderno
|
hau
gaur arte zabaldu ez izanari jagokon harira hain zuzen be.
|
2021
|
|
Edota, DGIR1 ek dioen legez, kirola den lobby arekin ere. Hau da, momentu
|
honetan
gaur egungo euskal gazteen artean kulturan zuen zentralitatea nolabait galtzeaz aparte, literaturak eta euskal literaturak modu berezi batean babes sozial izugarria duten ekoizpenekin lehiatu behar du. Dagoeneko, ez da kultur edo euskal kultur ekoizpenen arteko norgehiagoka eta indar korrelazioa literatura vs bertsolaritza, antzerkigintza, musikagintza, etab. baizik eta kulturazkoak ez diren eta gehienetan euskaratik urrun dauden ekoizpenekin bizi behar duela.
|