2006
|
|
Zazpi ezagueraren arabera aurrenen, hiru jatorrizko hizkuntzaren arabera eta beste hiru etxeko maizeneko hizkuntzaren arabera, guztiak batera ekarriz, zenbat hiztun mota desberdin atera daiteke? Kasu
|
honetan
ezin biderketarik egin hizkuntz erabilera ez baita posible aurreneko hiztun mota guztiengan. Hau da, bidezkoa bada jatorrizko euskaldun erdalduna, ez da zilegi jatorrizko euskaldun erdaldun etxeko euskalduna.
|
2007
|
|
Ezer baino lehen honakoa aitortu nuke: halako lan hau enkargatzeko deitu zidatenean, asunto
|
honi
ezin izango niola inolaz ere aurre egin pentsatu nuen. Batetik, gauden datetan gaudelako (KORRIKA 15 gain gainean dugu eta hori geure jarduera osoa baldintzatzen duen gaia da), eta bestetik, idazle kaskarra naizen neurrian, zail egiten zaidalako holakoetan sartzea.
|
2010
|
|
Txiki txikitatik euskara jakin izan dut, ikastolara joaten bainintzen. Baina oso euskalduna ez den herri
|
honetan
ezin dut une guztietan erabili(...) ikastolatik aterata, geroz eta gutxiago erabiltzen dut, zenbait harremanetan hizkuntza hau ez dakitelako eta ohitura faltagatik. Hala ere, euskaraz hitz egiten dut, ahal dudanetan behintzat gure hizkuntza hau galdu behar ez delako.
|
2011
|
|
Arreta Bigarren hezkuntzan jarriko dugu, baina erreferentziak egingo dizkiogu testuinguru orokorrari, baita unibertsitate munduari ere. gure ustez, katalunia eta herrialde katalanak gatazkaren soziolinguistikaren abangoardian egon dira XX. mendeko 20ko eta 30eko urteetan zenbait hezitzailek diskurtso aurre soziolinguistiko berri bat sortu zutenetik. hezitzaile horien adibide esanguratsuak dira Alexandre gal�, Carles Salvador eta delf� dalmau1 gainera, ikuspegi soziolinguistikoaren eklosioa gertatu zenean, rafael Llu� s Ninyoles eta Llu� s V. Aracil soziologo valentziarren irakaspenak hartu ziren abiapuntutzat, haiek hasi baitziren ildo horretan zentratutako hausnarketak egiten. F. Vallverdú eta soziolinguistika lantzen zuten beste asko ia ia ez ziren urrundu ildo nagusi horretatik, soziolinguistikaren barneko aniztasuna arlo askotan hedatzen joan arren. hala ere, lan
|
honetan
ezin ditugu aztertu guztien proposamen teoriko eta ideologikoak, irakaskuntzan ezagutza soziolinguistikoa dibulgatzeko eta lantzeko moduan zentratzeko eskatu baitigute. hain gai zabalaren iruzkin objektibo samar bat egiteko, herrialde katalanetan soziolinguistika lantzeko ditugun tresna bibliografikoetan oinarrituko gara. halaber, beste hezkuntza esperientziak, hizkuntza militantzia eta egitasmo ... Aztertzen ari garen gai honetan, Llu� s V. Aracil irakaslearen 1979ko" educació i sociolingü� stica" lan garrantzitsua hartzen dugu abiapuntu gisa.
|
2012
|
|
" euskal ikuspegiz egindako erdarazko egunkari eta astekariak beharrezko zaizkigu. Baina
|
hau
ezin daiteke euskararen galeran egin. euskara indartzea eta zabaltzea nahi baldin badugu euskal komunikabideetan, euskaraz diren komunikabideak alegia, indartu eta zabaldu behar ditugu".
|
2013
|
|
Zer da gazteentzat euskaldun izatea? Galdera gakoak izan, diren arren, ikerketaren fase
|
honetan
ezin dugu ziurtasun osoz jakin zerk edo nork ematen dion hiztun bati euskaldun kontsideratzeko legitimotasuna. Nolanahi ere, orain arte aztertutako datuek erakusten dute legitimotasunaren inguruko autokontzeptua honako aldagairen baten edo batzuetan oinarrituta egon daitekeela:
|
2014
|
|
Alor honetan, Iruñean, bederen, ikastola eta eskola konpara daitezke eta badirudi, hasierako begi bista kolpe batean eta ikasleek erantzun dutena kontuan hartuz, eskola publikoan gurasoen% euskalduna handiagoa dela edota euskara gehiagok dakitela. Ariketa
|
honetatik
ezin dira gurasoen patroi zehatzak atera, lagina txikiegia delako, baina gela hauetako umeen gurasoengan hori da ikusi dena.
|
2016
|
|
Contact Linguistics en alorreko informazio partikularrik, ez (zorigaitzez) sistematikorik, gero eta ugariago jaso liteke gure artean. Gorago esan dugunez, ordea, txosten
|
honetan
ezin zentra gaitezke han hemengo datu (oro har isolatu) horietan.
|
2019
|
|
Hondarrean, bizitza historia
|
hau
ezin kasu hobea da bere burua, profesionala lagun, ikertzen ari den lekukoa baita. baita giza arrazaren beraren alde ere, zeina arrazak berak kaltetzen baitu. Norberak bere burua begiratu beharraz gainera, ondokoari ere so egin behar zaiola, bakoitza bere talaiatik. askatasunaren baitan hizkuntzaren erabilpen askea berezko ezaugarritzat dugu.
|
|
Ikerketatik atera ditugun ondorio nagusiak hiru dira; alde batetik, induktiboa, hots, gure lekukotasunak gizarte oso baten egoera islatzen duela. alegia, Jakilearen gaizki bizia euskal komunitate osoak pairatzen du. Bestalde, erresilientziaren bidea proposatzen dugu, zeinak gaizki bizitze horri zentzua eman baitakioke. hondarrean, bizitza historia
|
hau
ezin kasu hobea da bere burua, profesionala lagun, ikertzen ari den lekukoa baita. hala, egoera ulertzeaz gain, hobetzeko bideen bila ere ari delako. Bide horietan euskal hiztun komunitate osorako baliagarri izan daitezkeen ondorioak ateratzen entseatu gara.
|
2020
|
|
Edonola ere, ikus entzunezko paisaia gero eta gehiago eta atzera bueltarik gabe baldintzatzen duen prozesua da. Taula
|
honetan
ezin hobeto adierazita dago ohitura aldaketek denboran zehar izan duten bilakaera:
|
2022
|
|
Lan hau burutzeko erabili diren tresnak eta metodoak definitu aurretik, aipatzekoa da ikerketa honetan hezkuntza eremuko edo horrekin lotura estua duten 45 pertsona zein eragileren eta 160 material eta baliabide inguruko lagina izan dugula, beraz, gure lagina nahiko zabala izan bada ere, esan beharra dago ikerketa
|
honek
ezin isla dezakeela bere osotasunean Euskal Herrian hezkuntza arautuan soziolinguistikaren eta hizkuntza ekologiaren lanketarako dauden material zein baliabide guztiak, ez hezkuntza komunitateko eragile guztien iritzi eta pertzepzioak. Hori argiturik, lan honetan definitutako ikerketa galderei erantzuteko tresnak aurkeztuko dira atal honetan, baita jarraitu dugun metodologiaren inguruko ebaluazioa.
|