2001
|
|
Zati hauek, ordea, espazioaren zatiak dira, espazioa dira, ez bere osagaiak. Adigaiek, ordea, osagaiak dituzte (edozein adigai definitzen duten ezaugarri anitzak), baina ez da
|
hau
espazioaren kasua. Espazioa ez da sortzen osagai ezberdinak bateratuz, zeren osagaien ordez zatiak baititugu, eta, gainera, osagaiak izango bagenitu ere hauen elkartze, bateratze eta konbinatze orok beti ere espazioa baitu aurrebaldintza gisa.
|
|
Subjektua ekilea izateak higikorra dela esan nahi du azken finean, esperientzia egiteak abiatu egin behar dugula besterik ez du esan nahi. Subjektuaren higikortasunaren baldintza, ordea,
|
honek
espazioa eta denbora ezartzea da, bi hauen elkarreraginak bermatzen baitu higikortasun hori. Subjektua ez da lehendik nolabait dagoen espazio denbora batean kokatzen, baizik eta berak ezartzen ditu bere higikortasunaren eta objektuekiko hartu emanaren baldintza subjektibo gisa.
|
2002
|
|
Aitzitik, adiera konbentzionaletik haratago, aberastasunaren banaketari erreparatuz, jende ugarik errezesio iraunkorrean dihardu, atzerrian batik bat, baina baita gure herrian ere. Zoritxarrez gai
|
honek
espazio gutxiago okupatzen du komunikabideetan, burtsa, inflazioa, euroa eta ohizko aldagai makroekonomikoek baino.
|
2004
|
|
Benetan munduaren amaiera iristen bada ontzi
|
honek
espaziora eramango zaitu.
|
|
Ikuspegi neoliberalarentzat, merkatuen zenbait hutsegite (monopolio naturala, kanpo ondorioak, ondasun publikoak...) alde batera utziz gero, merkatu libreetandagoen lehiak segurtatzen du, berak bakarrik, berez, eta alde guztietan, interesindibidualen eta interes orokorraren arteko lotura hertsia eta berehalakoa. Boteredesberdintasunik eta instituziorik gabeko mundu
|
honetan
espazio sozioekonomikoaeremu garden eta neutro moduan agertzen da, momentu guztietan autorregulatzekogaitasuna duen merkatu baten gidaritzapean.
|
2006
|
|
CDN desagertu liteke. UPNk eta PSNk
|
honen
espazioa bere egin nahi dute. UPNk ez bide dauka garbi CDNrekin joatea edo ez, ordea.
|
2008
|
|
Bestalde, Dantza Hirianek dantza garaikideko lanen sorkuntza eta zabalkundea babestuko du, Aterpena programari esker. Programa berri
|
honek
espazio bat eta diru kopuru bat eskainiko die artista ezberdinei beraien lanak sortu eta aurkezteko.
|
|
Eta esperientzia are gehiago aberasten da Google Skyrekin. Orain, Google gai da erabiltzailearentzako zerbitzuak mapan bilatzeko, eta, gainera, kobratu egiten du horregatik Google Earth en dagoen programa
|
honek
espazioa ikusteko balio du, konstelazioen eta izar taldeen gainean zooma eginez, eta hamarkada batean lurreko teleskopio onenekin bakarrik lor zitekeenaren pareko bilakaerarekin. Dagoeneko hitz egiten da Google Oceans laster merkaturatuko dela, urpeko funtsak esploratzeko.
|
|
" Hemen hirutik bi daude jota", esan ohi du, eta badakit Sagranek gehiegizka aritzeko joera duela, baina ulertu egiten da esan nahi duena. Hiri
|
honek
espazio paraleloak ditu. " Baina nora joan, han aurkituko zara beti zure buruarekin".
|
2009
|
|
Eta dirua. Ze gizarte
|
honetan
espazioak dirua balio du. Eskultura ikasketa prozesua da, eta prozesu hori amaitzen denean, eskultura hori lasai bota dezaket.
|
|
J.J. Abrahamsek zuzenduriko filmak akzioa, intriga eta komedia uztartzen ditu. Iraungitze datarik ez duela dirudien ikono kultural
|
honetan
espazioko arriskuei aurre egin die bidaiariek. Bidaiari berrien artean aipagarriak dira Chris Pine, Zachary Quinto eta Eric Bana.
|
2010
|
|
Baina bidaia
|
honetan
espazioek berebiziko indarra hartzen dute: moilak, itsasoak, mendiak, baserri giroak, sagardotegiak, kaleak, trenak… denak ere, Pasaia Astigarraga ardatz duten ingurumarian.
|
|
Ellis Irla erakusketa
|
honetarako
espazio estrategikoa izan da. Alde batetik, urtero bertaratzen diren milaka bisitariengatik.
|
2011
|
|
“Ekipamendu berri
|
honekin
espazio berri, atsegin eta kalitatezko bat atondu dugu gure txikienek goza eta jolas dezaten. Areeta Romoko plazaren ingurunea egokitzeko lanen barruan dago eta hauen artean dira ere, berdegune berriak, azaleko aparkaleku berriak, lotura berriak eta bidegorriak eta Metro etxe beheetako pasabidea (Ibaigane eta Santa Eugenia kaleak lotuko dituena) irekitzeko beharrak.
|
2013
|
|
1992 urtean behin behineko aktibite kulturalek okupatu zuten industriagune
|
honen
espazioak. Aktibitate horien arrakasta ikusirik, laster artista eta enpresek hautatu zuten leku hau behin betiko kokaleku gisa.
|
2014
|
|
Diseinatzaile, teknikari eta bestelako langileen laguntzaz, erabiltzaileek tokiaren ezaugarrien eta tokiari lotutako beharren inguruan hausnartu eta espazioaren banaketa zein artefaktuak diseinatzen dituzte, azkenean auzolanaren bitartez lekua fisikoki eraikitzeko. Sorkuntzarako metodologia
|
honekin
espazioarekiko harreman zuzenagoa eta arduratsuagoa sortu nahi da.
|
2015
|
|
Artikulu
|
honetan
espazio publikoen eta pribatuen arteko harremana gure testuinguru zehatzean aztertuko da, hau da, Euskal Herriko arkitektura garaikidean, azken urte hauetan publikoaren eta pribatuaren arteko harremanak sortutako zenbait proposamen eta eztabaida aztertuz eta hausnartuz. Horretarako, artikuluaren lehen zatian, aurrena, espazio publikoek sortzen dituzten arazoak eta askotan izan dituzten akatsak eta hutsegiteak aztertuko dira; ondoren, bigarren zatian, espazio pribatuen apustuak deskribatuko dira, hots, aipatuko da nola saiatu diren konpontzen espazio publikoen gabeziak, baina baita nabarmenduz beraien ekimenean ere sor daitezkeen arriskuak ere, eta, azkenik, egoera bikoitza honen aurrean eta oreka egokia bilatu nahian, espazio publikoen etorkizun hurbileko erronkak aipatuko dira, espazio publikoek aurrera eraman ditzaketen irtenbideen inguruan hausnarketak proposatuz eta, bide batez, espazio publikoen aldarrikapena ere eginez1.
|
|
Auto
|
honek
espazio ontzia dirudi.
|
2016
|
|
Aipatzekoa da ere, edizio
|
honetan
espazioek historian zehar era guztietako musikarekin erlazionatutako emakumeen izenak daramatzatela, Santa Ceciliatik hasita, Alma Mª Schindler, Clara Wieck, Katia eta Marielle Labeque, Ella Fitzgerald, Maria Callas, Violeta Parra, Janis Joplin, Patti Smith edota Alicia de Larrocharekin jarraituz, Inma Shara, Ainhoa Arteta, Alicia Alonso eta María Joao Piresera iritsi arte.
|
2017
|
|
" Taldea eta baratze hau guztiz irekiak dira eta edonor etor daiteke lanera, hitz egitera edo, besterik gabe, bertako lasaitasuna gozatzera.
|
Hau
espazio publiko guztiz irekia da eta hori da nahi duguna".
|
|
Lanak erdibanatu dituzte eta emaitzak bikoiztu. Raperoak eta payadoreak aurrez aurre jartzen dituen lehia estiloko emanaldi mota
|
honek
espazio berriak ireki dizkie bi inprobisazioei eta ezagun bilakatu ditu lehen irismenetik kanpo zituen jendearentzat.
|
|
1 irudian aurreko paragrafoan aipatutako lauhitzak hartu eta erabili dimentsioetan ilustratu dira. Artikulu
|
honetan
espazio horri bektore espaziodeituko diogu.
|
|
Izan ere, salbuespenak salbuespen, gasolindegiko dendak inguru obesogenikoak dira, eta janaria osasuntsua eta “benetan” aurkitzea kostatzen da. Artikulu
|
honetan
espazio horietan zer gertatzen den eta tentazioak ahalik eta gehien nola ekidin aztertzen da.
|
|
XVIII.mendeko petitemaisongalantetatik hasi eta Playboyaldizkariak iradokitako ezkongabeen sedukzio apartamentuetara, AdolfLoosedoCarloMollinobezalako arkitektoen barne diseinuetatik igarota, bigarren zati
|
honek
espazioek desira bultatzeko duten boterea aztertu zuen. Sedukzio estrategietanarkitekturakzentzumen esperientziagisaduenpaperaerakustenzuen, etanola tramankulu eta mekanismoen diseinuaren inguruko sofistikazioakirudimenerotikoaizugarrihanditzenduen.
|
|
Tamalez, amerikar aldirietako bizimodu amestuan oinarrituz, dentsitate baxuko bizitegi auzoaren eredua gaur egunera arte luzatu da, munduaren ikusmolde sinplifikatu eta sektorial horren adibide onena diren arren. Ikuspuntu androzentriko batetik diseinatu izan dira, hirien modu berean, baina kasu
|
honetan
espazioen eta genero bidezko zereginen banaketaren materializazioa oso muturrera eraman da. Bizikidetzaren, sozializazioaren eta genero berdintasunaren aurka egiten du bete betean.
|
|
Lurra lantzeko inor gabe, basoak hazi ziren berriro, atmosferako karbono dioxidoak behera egin zuen. Munstro hura existitu izan ez balitz, gutako bilioi bat gehiago ginatekeen orain, planeta
|
honetan
espazio minimo bat lortzearren elkarri bultzaka.
|
2018
|
|
Burutxoa gorantz, belaun uzkurretara bildu zen, babesteko bezala?. Hemen konstelazio estu bat gara, non distantziei eusteak bermatzen baitu oreka, zeina, halaber, bermaezin baita
|
honen
espazio mugatuan. Kartzelaren doilorra hortxe datza, hain zuzen:
|
|
Arlo kulturalean, III. Txosteneko «Ideien gatazka gure gizartean» azpiatalean, ordena berriak eragiten duen aldaketa kulturalaren analisia egiten da: «Mendebaldeko mundu
|
honek
espazio kultural ideologiko bat osatzen du,[?] eta bere burua zabaltzera, unibertsal bilakatzera eta kultura nazionalen gainetik jartzera jotzen ari da[?]. Mendebaldetarrak izateak konpetitibitateko, kontsumismo ideologiko kulturaleko, familia patriarkaleko, indibidualkeria zekeneko kulturan kokatzen gaitu».
|
2019
|
|
Artikuluaren hasieran Nadiaren egoeran zu kokatu arazten saiatu naiz, halako enpatia ariketa sortu nahi izan dut. Bizi istorio
|
honi
espazio nabarmena eman diot, kontakizun honek sakontasunean barneratu eta Auzokoren potentzialitateak erakusten dizkigulako. Auzoko ekimen berezia da, euskaratik haragoko mugimenduak sortzen dituena.
|
|
Eleberri
|
honetako
espazioen azterketa egiterakoan, Aitor Lizardi (2014) Franco Morettiren (2001) azterbide geografikoaz baliatu zen. Morettiren egitasmoa honakoa zen," poner en relación geografía y literatura[...] es algo que expondrá a la luz aspectos del campo literario que hasta ahora han permanecido ocultos" (Moretti 2001: 3).
|
|
Aztertutako azken eleberria da Ene Jesus (1976), eta akaso bere ekarpena ez da horren nabarmena, eleberri psikologikoa eta, modu batean, kriptikoa izaki. Zaila da eleberri
|
honen
espazio literarioaaztertzea, pertsonaia nagusia eroetxe bateko gelan itxita baitago istorio guztian zehar. Barne espazioitxi horrez gain, gainerako espazioak pertsonaiaren oroitzapen, amets edo delirioetan agertzen dira, etahiri bat erakusten dute gehienetan.
|
|
Bertan garatzen da eleberriko trama. Hortaz, eleberri
|
hau
espazioen aldetik103
|
|
Espazio publikoan (edo beste edozein espaziotan) harremanak izatea jarduera batgaratzea dakar, modu batera edo bestera soinua eragiten duen erabilera bat. Soinu gertakari
|
hau
espazio batetangauzatutako ekintza baten ondorioa izango da non, arkitektura, hiritarra eta giroaren arteko bitarteko gailuabezala azaltzen den.
|
|
Problema askatzeko espazio denborako Elementu Finituen Metodoa (EFM) erabil badaiteke ere, lerroen metodoa erabiliz ere egin daiteke egokitzapena.
|
Honek
espazio denborakoEFMaren eta Ekuazio Diferentzial Arruntak (EDAk) askatzeko erabiltzen diren metodoen arteko baliokidetasunaaurkitzea eskatzen du. Erlazio hau ezaguna da metodo inplizituentzat, eta oraintsu metodo esplizituentzat ereaurkitu dugu.
|
|
Egonkortasun baldintza bete nahi bada, sarearen egokitzapenanola egin aztertu dugu. Lan
|
honetan
espazio denbora sarea independenteki egokitu da: denboran (globalean) etaespazioan (lokalean).
|
|
Txokoaldetarren bizitza hobetzeko espazio gisa proposatua du Udalak eraikin hau. Gune
|
honen
espazioaren antolamenduaz jardungo dute gaurko parte hartze saioan.
|
|
Azken atzizki hau izan da, inolako dudarik gabe, ikertzaile guztiei atentzioa gehien piztu diena; eta bere etorkiari buruz hain da jenerala adostasuna zer bertze irizpide batekin aurkitu dugun ikertzaile bakarrari, Sarkisiani, kapitulu
|
honetan
espazio gehiago ematea zentzuzkoa iruditu zaigun.
|
2020
|
|
Lehenengoan, Teresaren kontrako ekimena Berdura Plazan kokatzeak herriaren erdigunean jartzea du helburu, batik bat azoka bertan egiten zenez, herritarrentzat sal-erosketetarako espazio ez ezik, sozializatzeko gunea ere bazelako, haien bizimoduen erdigunea, alegia. Lasartek (2010) azaltzen duen bezala, eleberri
|
honetan
espazioak pertsonaiari gertatutakoarekin egiten du bat:
|
|
60ko hamarkadaren amaieran, gai zein forma berritzaileez gain, eleberri
|
honek
espazio urbanoaren agerpen apurtzailea ekarri zuen. Hamarkada amaierako Europa erdialdean giroturik idazlearen erreferente eta influentziak argi geratzen dira hasieratik, inguru guztiz hiritarrean narratzen dira Giseleren nondik norakoak:
|
|
Idazlearen lehen liburuan bezala, bigarren
|
honetako
espazio urbanoek ere garrantzi handia dute gurutzatutako istorioak garatu eta eleberriari paisaia komun bat emateko. Eleberrian agertzen diren espazioak bi taldetan bana daitezke, denbora literarioan hartzen duten posizioaren arabera:
|
|
Bikotearen erlazioa momentu onean ez badago, tentsio uneak azaleratu egin daitzeke, baina bikote sendoa bada ere, horrek ez du esan gura konfinamenduak tentsiorik sortuko ez duenik. Orokorrean, egoera
|
honetan
espazio berean elkarregaz denbora asko pasatuko dutenez, denbora hori gestionatzeko modu desberdinak bilatzea da gakoa. Komunikazioa indartzea ezinbestekoa da.
|
2021
|
|
Olentzeroa edo Jaiotza, kanta eta janzkera baloratuko dituzte. Epaimahaia kioskoan egonen da eta
|
honen
espazioa errespetatu da beraien eginbeharra oztopatu gabe.
|
2022
|
|
Etxeko eremu bakoitzerako argiztapen egokia izatea da garrantzitsuena. Artikulu
|
honetan
espazio bakoitza ondo argiztatuta egoteak duen garrantzia azaltzen da, eta etxeko geletarako gomendatutako argi kantitatea zehazten dugu. Halaber, bonbillak aukeratzean kontuan hartu beharreko faktoreak.
|
|
Zalantzarik gabe, ezinezkoa da prozesuan zehar sortutako aberastasun izugarria artikulu
|
honen
espazio mugatuan jasotzea. Beharbada, hau ez zen izan unerik onena horrelako ekimen bat garatzeko, hasieratik hainbat faktorerengatik baldintzatua egon delako.
|
|
Azaroaren 6an hasi zen liga, eta lehendakariordearen arabera, “oso ondo” joan da: “Lehiaketa
|
honek
espazio bat eta asteburuan kirola modu arrunt batean egiteko aukera ematen die. Gainera, luzea izango da, eta bitartean entrenamenduak izango dituzte”.
|
2023
|
|
Definizioa zabaltzeko, nabarmendu du plazera ere bizitzako beste eremuetara zabaldu daitekeela; emozionala, psikologikoa eta intelektuala, besteak beste: " Gerta liteke gaur bezalako espazio batean plazer intelektuala sentitzea eta jardunaldi
|
hau
espazio erotiko bihurtzea".
|
|
Iraultzarik egin gabe oraindik, zoritzarrez. Euskal Herrian sortzaile asko gaude eta gisa
|
honetako
espazioak geroz eta gehiago dira. Esango nuke gainera, datorren hau emakumezkoen eskutik datorrela, beren kontsumo eredua aldatzen ari diren asko eta asko emakumezkoak dira.
|
|
1990ean hasi nintzen gai
|
honekin
espazio feministetan lan egiten, eta pauso txikiak eman direla ikusi dugu, baina oso astiro doa. 2018an lehen greba feminista egin zenetik, baina, pisua, espazioa hartu du gai honek mugimenduan, eta hori aurrerapauso bat dela uste dut; orain, gaia ulertzeko beste modu bat dagoela uste dut.
|