2000
|
|
Gure aldetik, hezkuntza sistema osoan Estatuaren administrazio orokorraren antolakuntza burokratikoaren testuinguruan kokatzen zen irakasleriaren funtzionarizatzea orokorra zela kontuan izanik, oinarrizko irakaskuntzan ziharduen irakasleria aztertzera mugatuko gara,
|
honen
eskutik pasatu behar baitzuen (Estatuaren nahia gauzatzen bazen behintzat) espainiartzat hartua izango zen herritar orok. Gaiari helduz, lehenik eta behin, esango genuke irakasleriarena Estatuak izan zuen arazorik larrienetariko bat izan zela hezkuntza sistema berria eraikitzeko orduan, eta bereziki oinarrizko irakaskuntza hedatzerakoan.
|
2002
|
|
(2.1) Hurbilpen hau objektu izaerakoa izan daiteke. Hizkuntzalaritza eta ikaskuntzarenpsikologia objektuaren (hizkuntzaren) inguruan dauzkaten ezagutzetan edo/ etairakaskuntza/ ikaskuntzaren objektuetan oinarrituko dira (didaktikaren eremutik at). Joera
|
honetako
esku hartzea normatiboa da. Hurbilpen honetan teoriatik praktikaraabiatzen da erabat.
|
2006
|
|
Horrela, «ekin diezaiogun, haurren sinestearekin, derrota ezagunak baino harantzago» eta antzeko bertso edotaesaldi anbiguoekin topo egitean (gorago irakurri dugun poema baten bertsoakgogoratzearren), irakurritakoa errebisatu beharrean izango gara, badakigulako, aldebatetik, haurren sinesteak eta pretentsioak inozoak izan ohi direla (bertsoa horrelairakurrita, ekin diezaiogun? hori ironikotzat joko genuke), baina badakigulako, beste alde batetik, haurrak oso tematiak ere badirela eta, beraientzat dena denezposible, sekulako ilusioa eta tema jartzen dutela beraien helburua lortzeko (irakurketa
|
honen
eskutik, Sarrionandiak aurrera ekiteko haurren ilusio eta temahori geurea egin dezagun iradokitzen digula ulertuko genuke, esaterako).
|
2009
|
|
helburu akademikoa eta euskararen garapenaren aldekoa hasierakoak dira. Interneten teknologiak eta barrukoak ikasi nahi dituzten eta irakasten dituzten euskaldunek bidea errazagoa izango dute liburu
|
honen
eskutik. Liburu honi esker, euskaldunoi errazagoa egiten bazaigu TCP/IP teknologiaz hitz egitea eta idaztea, helburua beteta egongo da.
|
2011
|
|
Arrazoi juridikoak: 1985ean parlamentuan entzun ahal izan zen gizartearen konplexutasunak, eta
|
honen
eskutik harreman juridikoen zailtasunak, bakeepaileak, zuzenbidean legoak, liskar juridikoak ebazteko pertsona desegoki bihurtzen zituela. Diputatu batzuen esanetan, egun, sen ona eta zuhurtzia ez dira nahikoa liskarrak ebazteko, EKren 24 artikuluak herritarrei aintzatesten dien epai bidezko babes eraginkorrerako oinarrizko eskubideak epaileak legean adituak izatea galdatuz.
|
|
Euskaltzaindiak euskara irakasle tituluak sortu zituela baino, agian egokiagoa da esatea, tituluak inprobisatu zituela, edota hartutako unean uneko erabakien ondorioz forma hartuz joan zela, Euskaltzaindiak ez baitzuen ia esperientziarik tituluen diseinu eta kudeaketan, ezta erakunde egitura aproposik ere tituluak kudeatzeko. Hau da, hizkuntzaren akademia izaki, bazuen hizkuntzaren afera
|
honetan
eskua sartzerik, baina akademia zen heinean, hau da, goi mailako erakunde zientifiko akademikoa, eta ez Hizkuntza Eskola bat, ez zuen esperientziarik, ezta nahikoa egitira instituzional malgurik ere, euskara tituluek eskatzen zuten aldez aurreko hausnarketa, diseinu, planifikazio eta antolaketa bideratzeko. Azkenean, zetorrenari erantzunez, bidea eginez joan zen.
|
2014
|
|
Honako
|
hau
esku artean dugun proiektu handiago bat justifikatzeko saiakera besterikez da. Zehatzago esanda, goi nafarrera arkaikoa eta zaharra aztertzeko eta euskalkihorretako testu zaharren edizio berriak egiteko xedea duen doktorego tesia aurkezteaeta hori egiteko ditugun arrazoiak zein diren laburki azaltzea da gure helburu nagusia.Aipatu tesiari Goi nafarrera arkaiko eta zaharra:
|
2017
|
|
Estatu kideen aurrekontuen gain eskumena dauka, baina ez haien zerga sistemaaldatzeko. Arlo horretan, salbuespen gisa, balio erantsiaren gaineko zerga (BEZ) dugu; izen ere, EBko kide bilakatu aurretik estatu kide gaiak BEZa indarrean jarribehar du; hala ere, EBk ezin du behartu estatu kide bat BEZaren zerga tasa zehatzbat ones dezan, nahiz azken bolada
|
honetan
esku hartze nabarmena izaten ari denzergen gain jarduteko, defizit publikoa eta zor publikoa murrizte aldera.
|
2019
|
|
Ondorengo hau izango da helduak ikerketa
|
honetan
esku hartzeko modua:
|