Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2000
‎Gure aldetik, hezkuntza sistema osoan Estatuaren administrazio orokorraren antolakuntza burokratikoaren testuinguruan kokatzen zen irakasleriaren funtzionarizatzea orokorra zela kontuan izanik, oinarrizko irakaskuntzan ziharduen irakasleria aztertzera mugatuko gara, honen eskutik pasatu behar baitzuen (Estatuaren nahia gauzatzen bazen behintzat) espainiartzat hartua izango zen herritar orok. Gaiari helduz, lehenik eta behin, esango genuke irakasleriarena Estatuak izan zuen arazorik larrienetariko bat izan zela hezkuntza sistema berria eraikitzeko orduan, eta bereziki oinarrizko irakaskuntza hedatzerakoan.
2002
‎(2.1) Hurbilpen hau objektu izaerakoa izan daiteke. Hizkuntzalaritza eta ikaskuntzarenpsikologia objektuaren (hizkuntzaren) inguruan dauzkaten ezagutzetan edo/ etairakaskuntza/ ikaskuntzaren objektuetan oinarrituko dira (didaktikaren eremutik at). Joera honetako esku hartzea normatiboa da. Hurbilpen honetan teoriatik praktikaraabiatzen da erabat.
2006
‎Horrela, «ekin diezaiogun, haurren sinestearekin, derrota ezagunak baino harantzago» eta antzeko bertso edotaesaldi anbiguoekin topo egitean (gorago irakurri dugun poema baten bertsoakgogoratzearren), irakurritakoa errebisatu beharrean izango gara, badakigulako, aldebatetik, haurren sinesteak eta pretentsioak inozoak izan ohi direla (bertsoa horrelairakurrita, ekin diezaiogun? hori ironikotzat joko genuke), baina badakigulako, beste alde batetik, haurrak oso tematiak ere badirela eta, beraientzat dena denezposible, sekulako ilusioa eta tema jartzen dutela beraien helburua lortzeko (irakurketa honen eskutik, Sarrionandiak aurrera ekiteko haurren ilusio eta temahori geurea egin dezagun iradokitzen digula ulertuko genuke, esaterako).
2009
‎helburu akademikoa eta euskararen garapenaren aldekoa hasierakoak dira. Interneten teknologiak eta barrukoak ikasi nahi dituzten eta irakasten dituzten euskaldunek bidea errazagoa izango dute liburu honen eskutik. Liburu honi esker, euskaldunoi errazagoa egiten bazaigu TCP/IP teknologiaz hitz egitea eta idaztea, helburua beteta egongo da.
2011
‎Arrazoi juridikoak: 1985ean parlamentuan entzun ahal izan zen gizartearen konplexutasunak, eta honen eskutik harreman juridikoen zailtasunak, bakeepaileak, zuzenbidean legoak, liskar juridikoak ebazteko pertsona desegoki bihurtzen zituela. Diputatu batzuen esanetan, egun, sen ona eta zuhurtzia ez dira nahikoa liskarrak ebazteko, EKren 24 artikuluak herritarrei aintzatesten dien epai bidezko babes eraginkorrerako oinarrizko eskubideak epaileak legean adituak izatea galdatuz.
‎Euskaltzaindiak euskara irakasle tituluak sortu zituela baino, agian egokiagoa da esatea, tituluak inprobisatu zituela, edota hartutako unean uneko erabakien ondorioz forma hartuz joan zela, Euskaltzaindiak ez baitzuen ia esperientziarik tituluen diseinu eta kudeaketan, ezta erakunde egitura aproposik ere tituluak kudeatzeko. Hau da, hizkuntzaren akademia izaki, bazuen hizkuntzaren afera honetan eskua sartzerik, baina akademia zen heinean, hau da, goi mailako erakunde zientifiko akademikoa, eta ez Hizkuntza Eskola bat, ez zuen esperientziarik, ezta nahikoa egitira instituzional malgurik ere, euskara tituluek eskatzen zuten aldez aurreko hausnarketa, diseinu, planifikazio eta antolaketa bideratzeko. Azkenean, zetorrenari erantzunez, bidea eginez joan zen.
2014
‎Honako hau esku artean dugun proiektu handiago bat justifikatzeko saiakera besterikez da. Zehatzago esanda, goi nafarrera arkaikoa eta zaharra aztertzeko eta euskalkihorretako testu zaharren edizio berriak egiteko xedea duen doktorego tesia aurkezteaeta hori egiteko ditugun arrazoiak zein diren laburki azaltzea da gure helburu nagusia.Aipatu tesiari Goi nafarrera arkaiko eta zaharra:
2017
‎Estatu kideen aurrekontuen gain eskumena dauka, baina ez haien zerga sistemaaldatzeko. Arlo horretan, salbuespen gisa, balio erantsiaren gaineko zerga (BEZ) dugu; izen ere, EBko kide bilakatu aurretik estatu kide gaiak BEZa indarrean jarribehar du; hala ere, EBk ezin du behartu estatu kide bat BEZaren zerga tasa zehatzbat ones dezan, nahiz azken bolada honetan esku hartze nabarmena izaten ari denzergen gain jarduteko, defizit publikoa eta zor publikoa murrizte aldera.
2019
‎Ondorengo hau izango da helduak ikerketa honetan esku hartzeko modua:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia