Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2001
‎Guztiarekin ere," interpretazio" baino gehiago" erabilerak" izan direla esango genuke, U. Ecok dioskun moduan, interpretazioa beti testutik abiatzen baita eta erabilera, berriz, irakurleon igurikimen eta xedeetatik. Horregatik, nobela hau erabili egin zutela esango dugu lehenengo argitalpena zentsuratu eta bahitu zuten poliziek, eta erabili, halaber, 100 metro euskal nobela nazionaltzat hartu zuten irakurleek.
2008
‎IKTek matematikaren ikaskuntza eraginkorragoa ahalbidetzen dute ikasleen artean Mercè Santandreuk, hezkuntza teknologian espezialista eta Bigarren Hezkuntzako institutu bateko matematika irakasle denak, Comunicación y Pedagogia aldizkarian argitaratutako" Recursos TIC en la enseñanza y enseñanza del área de matemáticas" txostenean dioenez," adituek uste dute teknologia funtsezkoa dela irakasgai hori irakasteko eta ikasteko", baina azpimarratu du" kontuz ibili behar dela hura erabiltzean, eta inoiz ez duela ordeztu behar ikasleen eta hezitzaileen rola". Baliabide teknologikoak irakasgai honetarako erabiltzeak egin dituen ekarpenen artean, Santandreuk nabarmendu du" ikasleengan ikaskuntza eraginkorragoa bultzatzen dutela, irakaskuntza giro berria ematen dutela eta garatzen den jarduera arkatzarekin eta paperarekin lan egiteko moduaz bestelakoa izatea". Tutoretza programek, ariketa eta problema serieek edo praktika interaktiboek lagundu egiten diete ikasleei jarduera matematikoaren berezko ohiturak eta jarrerak sustatzen, eta, halaber, lanean lortutako emaitzak berehala egiaztatu ahal izateko, jardueretan erabilitako estrategiei buruz gogoeta egitera eta egindako akatsak argi onartzera behartzen dituzte.
2009
‎Robot hau erabilita egin ziren aurreneko ebakuntzez gaixoek 6 eta 12 urte artekoak ziren.
2011
‎Eskolan katalanez ikasita ere, eskolaz kanpo hizkuntza horren egoera soziolinguistikoa ahula baldin bada, ikasleek ez dute katalanez egiten eskolatik kanpo (Galindo eta Vila i Moreno, 2009). Adibidez,, ikasleek katalanez egingo dute, baldin eta eskolaz kanpoko esparruetan hizkuntza hau erabili egiten baldin bada. Aldiz, ingurune nagusiki erdaldunetan, katalanez ikasita ere, ikasleek gaztelaniara jotzen dute gehienbat.
2012
‎Ikuspegi honetatik egindako hurbilbideek, bada, egitura parentetikoak zein nahi posiziotan agertzea zilegi egiten dute. Ikuspegi hau erabiliz egindako azterketak parentetikoa, nagusiki, zein posiziotan agertzen den aztertzera mugatzen dira, hasieratik bertatik tartekatze puntuak saihestu gabe.
2017
‎Izan ere, bertan, hamabost eta zazpi hitzeko testuinguru leihoekin hitz bateko eta hiru hitzeko leihoekin baino emaitzahobeak lortu zirela azaltzen da. Kontuan izan beharra dago aipatu argitalpenean TempEval (UzZamanet al., 2012) ebaluazio saioan parte hartu zuen att sistema eta hau erabilita egindako testuinguru leihoeninguruko esperimentuen emaitzak aurkezten direla. Argitu behar da TempEval ebaluazio saioko corpusetan ere, Euskal TimeBank corpusean bezala, token bakarreko gertaeren buru lexikalak daude anotatuta.Alde horretatik, beraz, ez dago arrazoirik euskaraz bat eta hiru tokeneko testuinguru leihoek zazpikoeketa hamabostekoek baino emaitza hobeak itzultzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia