2007
|
|
Eskualdeetako eskaintzaren garapenean autoikaskuntzaren eredua halabeharrez gauzatu behar izan dugu, nahiz eta askotan ikasleen benetako nahia ohiko ikastalde bidez ikastea izan. Hala ere, onartu beharra dugu metodo
|
honek
emaitza txukunak eman izan dituela orain artekoan eta hasieran izan genituen mamu asko uxatu ditugula. Birmatrikulazio tasa ohiko ikastaldeetan baino makurragoa izan arren, emaitzak ez dira alde batera uztekoak.
|
|
Euskal Herriko Kale Erabileraren Neurketa Orokorra 1989 urtean egin zen lehen aldiz; geroztik lau urtez behin errepikatu da, eta 2001etik aurrera bost urtez behin. 2006an, beraz, Euskal Herriko hizkuntzen erabileraren kale neurketa egin da eta laster aurkeztuko dizkizuegu neurketa
|
honen
emaitza guztiak BAT aldizkariaren ale berezi batean. Artikulu honen asmoa kale neurketen funts teorikoa, 2006ko neurketaren berezitasunak, eta erabiliko ditugun lan hipotesiak aurkeztea da.
|
|
Nolanahi ere, neurketa
|
honetako
emaitzetan ikusiko dugun bezala, badira joera orokorretatik kanpo kokatu diren datuak. Batzuk, oso deigarriak dira eta desbideraketa horiek zergatik gertatu diren zehaztea oso garrantzitsua izan liteke:
|
|
Dena dela eta 5 kale neurketa
|
honen
emaitzen nondik norakoak aztertzen hasi baino lehen metodologia eta egiteko moduen inguruan kezka adierazi nahiko nuke ez ditugulako azken kale neurketaren emaitzak pasatu eskualdeka, euskararen lurralde honetan beti nahi izaten dugu hemengo eta hango errealitateekin alderatu geure burua eta oraingo honetan makina bat eskualde txikitako biztanleok ez dugu aukerarik izan geure mintza joerak aztert...
|
2008
|
|
Azken honetan 2006an neurtu ziren herriak hartu ditugu aintzat, ez besteak. Beste neurketak hartzeak, ez luke lantxo
|
honen
emaitza aldatuko eta beraz, bego horrela. Hiru neurketa horien datuak ondorengo grafikora bildu ditugu:
|
2010
|
|
4.1 euskarari buruzko hizpideak gure arteko prentsa idatzian euskararekiko herri jarrera ezberdin horien lekuko dira —alderdi politikoak ez ezik— komunikabide ezberdinen joera editorialak ere. gure ingurunean irakurrienak diren egunkarietako euskarari buruzko artikulu eta editorialak aztertzen jardunak gara azken urteetan. egin izan ditugun ikerketa batean eta baita bigarrengo beste batetan ere garbi agertzen da, herri edo gizarte asmoen eta euskararekiko jarreren arteko lotura. euskararen inguruan jarrera kontrajarriak agertzen dira egunkari batzuen eta besteen artean. komunikabideek hizkuntzaren inguruko gizarte banaketa eragiten dute. lehenengo ikerketan, guztira 18.592 artikulu eta editorial aztertu genituen, hainbat egunkaritan 1993/01/01 eta 2003/12/31 bitartean argitara emanak, horietatik 958 artikulu editorialak zirelarik. laginerako aukeratutako idazlan guztietan —bakoitzean, beraz— honakoren bat aipatzen da: EUSKARA edo EUSKERA edo EUSKEREA edo VASCUENCE( (LINGUA LENGUA IDIOMA) (EUSK VASC NAVARR)) edo HIKUNTZ. ikerlan
|
honetako
emaitzak ikusita, euskararen gaia arlo politikoari oso lotua agertzen da prentsako testuetan. oro h taulan ikusi dezakegunez, testu hauetako osagarri nagusienen artean, batez ere erakunde politiko ezberdinak agertzen dira, beste hizkuntzei buruzko aipamenekin batera: Eusko Jaurlaritza, Eusko Legebiltzarra, Madrilgo Kongresua, Gobernu Espainola, Nafarroako Gobernu eta Parlamentua nahiz Udaletxeak. euSkaldunon egunkariaren kasuan erakunde bat nagusitzen da, Jaurlaritza, euskarari buruz hitz egiterakoan erakunde hau aipatuz gehien. euskara bestalde, ideologia edo pentsaera abertzalearekin lotzen da, gai honen politizazioa indartuz, abertzaleak edo" nacionalismo vasco" ari buruz hitz egiteko joera dute egunkari ezberdinek. honekin batera herri identitate ezberdinak agertzen dira:
|
2012
|
|
Jasotako datuen bolumen handi horrek bermatzen du fidagarritasun estatistikoa. Artikulu honetan ikerketa
|
honen
emaitza nagusiak aurkeztuko dira. • Hitz gakoak:
|
|
Beraz, gaur egun euskararen egoera nolakoa den adierazteaz gain, azken hogei urteotako bilakaera nolakoa izan den azaltzeko aukera ematen digu. Artikulu honetan, inkesta
|
honen
emaitza nagusiak aurkeztuko dira.• Hitz gakoak: Inkesta soziolinguistikoa, hizkuntza gaitasuna, hizkuntza transmisioa, erabilera, jarrera.
|
|
2 ustekizuna ontzat dutenak eta kontrakoa pentsatzen dutenak. Litekeena da hori, baina ez du inongo eraginik txosten
|
honen
emaitza nagusian.
|
|
Bestalde, uste dute euskara ez dela zama bat enpresentzat. Beraz, azken batean, eta gure ikerketarako, esaldi bakarrean laburtu daitezke ikerlan
|
honen
emaitza nagusiak: EAEko gazteen artean euskararen ezagutza zabala da (%70 ingurukoa) eta erabilera baxua (%18 ingurukoa), baina haien euskararekiko pertzepzioa eta aktitudeak positiboak edo oso positiboak dira.
|
|
Aipagai dugun laugarren eta azken ikerketa
|
honen
emaitzetatik gurearekin harreman zuzena dutenak orokorrean hartuz eta laburbilduz, zera adieraz daiteke: EAEko erdaldunek, euskara jakin ez arren, euskararen mundutik hurbil daudela edo mundu hori interesatzen zaiela diote (%80, 4).
|
2014
|
|
Euskaraz ezgai diren pertsonek euskarazko edozein komunikazio areriotasunez hautematen dutela pentsatzeak onarpen kritikoa du (eta isilekoa hainbat mailatan), baina ikerketa
|
honen
emaitzek aditzera ematen dutenez, litekeena da hori errealitatearekin bat ez etortzea. Oso esanguratsua da portaera asertiboa beste bi portaerak baino hobeto baloratua izana sistematikoki.
|
|
Euskaraz ezgai diren pertsonek euskarazko edozein komunikazio areriotasunez hautematen dutela pentsatzeak onarpen kritikoa du (eta isilekoa hainbat mailatan), baina ikerketa
|
honen
emaitzek aditzera ematen dutenez, litekeena da hori errealitatearekin bat ez etortzea. Oso esanguratsua da portaera asertiboa beste bi portaerak baino hobeto baloratu izana sistematikoki.
|
2015
|
|
Atal
|
honetako
emaitzak
|
|
Atal
|
honetako
emaitzak
|
|
Atal
|
honetako
emaitzak
|
|
Atal
|
honetako
emaitzak
|
|
Atal
|
honetako
emaitzak
|
|
Atal
|
honetako
emaitzak
|
|
Atal
|
honetako
emaitzak
|
2016
|
|
Ideia horiek afinitate diagrama bidez sailkatu eta mapa batean jaso ziren. Ondoren, eta horiek guztiak kontuan hartuz, Corpusaren lehen zirriborroak prestatu eta horiei ekarpenak eginez, fase
|
honen
emaitza nagusia izan den Corpus horren azken txostena osatu zen, hau da, Hizkuntza ekologiaren diskurtsoaren ideia nagusien bilketa: Materialen Corpusa izeneko Txostena.
|
|
Ondoren, txostenak prestatu, materialak argitaratu eta proiektuaren amaiera eman zitzaion. Fase
|
honen
emaitza izan ziren EkoLinguA Solasjokoaren azken bertsioa eta EkoLinguA Solas jokoaren Gida.
|
|
Fase
|
honen
emaitza nagusia proiektutik sortutako azken produktua izan da: EkoLingua Solas jokoa, bere Gida eta Materialekin. zenik, soilik esku hartze bat izango zela.
|
|
Kontrastatu eta jokoa balidatu, emaitzen analisia eta balorazioak egin, eta produktua kaleratzearen fasea. Fase
|
honen
emaitza nagusia proiektutik sortutako azken produktua izan da: EkoLingua Solas jokoa, bere Gida eta Materialekin.
|
|
Lan
|
honen
emaitzen argitara uste dut badirela mahai gainean gelditzen diren hainbat galdera, beste lan batzuekin erantzuten saiatu beharrekoak.
|
2019
|
|
Andras Kornai – Hizkuntzen Heriotza digitala dira. gainera, wikipediak, antzeko ideiak dituzten erabiltzaileekin topo egiteko ingurune erakargarri bat eskaintzen du, eta baita denon artean ezagutzarekin lotutako helburu bat lortzeko ere. erakargarria eta instrumentala da, eremu digitalean hizkuntza eta kultura garatzeko tresna baita. Ikerketa
|
honen
emaitza bat aurreratuz, horrela laburbil daiteke ondorioa; wikipedia gabe igoera digitalik ez. wikipedia sortzeko beharra oso argi antzematen da digitalki igotzen ari diren hizkuntza guztietan. hori argi geratzen da ondoko datuan: egun 533 proposamen daude inkubagailuan, indarrean dauden wikipedien kopuru bikoitza. hala, wikipedia bat martxan edukitzeko eta sailkapenean igotzeko helburua hain da indartsua, ze hainbatetan trikimailuak erabiltzen diren gora egiteko, artikulu kopurua baino ez baita erabiltzen sailkapenean (http://meta.wikimedia.org/wiki/ List_ of_ wikipedias). potemkin wikipedia lotsagabeen adibide behinena Volapük wikipedia dugu (37.a sailkapenean), non makinaz sortutako informazio geografikoak nagusi diren. metodoak izeneko atalean eztabaidatuko dugu nola saihets daitezkeen trikimailu horien ondorioak.
|
|
hernanin mila lagun baino gehiago saiatu dira beren egunerokotasunean hizkuntza ohituraren bat aldatzen. Eta ikerketa
|
honen
emaitzek jasotzen dutenez, badirudi saiakera hori ari dela bere fruituak izaten. Orain lanik zailena gelditzen da:
|
2021
|
|
Emaitza intelektual horrekin batera, esperientzia trukea sortu da Europako kultura ondarearen aberastasuna eta balioa sustatzen ari diren erakundeen zein kanpainen eta ondare hori osatzen duten eskualdeen artean. Proiektu
|
honen
emaitza nagusia proiektu hau garatu duten erakunde kideen eskualde eta herrialdeetako hizkuntzak ikasteko plataforma birtual bat izan da. Plataforma hori ikaskuntza intuitibo eta erakargarrian oinarritzen da, ikus entzunezko baliabideen eta etengabeko prestakuntzaren bidez. Baliabide horiei esker, helduei (bereziki migratzaileei eta errefuxiatuei) tokian toki gizarteratzea ahalbidetzen zaie.
|
2023
|
|
• Horrela sortu zen Tokikom 2012 urtean bertan, eta ibilbide oparoa izan du ordutik hona. Tokikomen hedadura eta sendotzea badira hamarkada
|
honetako
emaitzarik garrantzitsuenetako bat: lortu duen irismena eta erreferentzialtasuna, puntako teknologietan lanean aritzea, taldetasunean eta koordinazioan egin dituen aurrerapenak...
|
|
Larraina Euskara Elkarteak eginiko ikerketa
|
honen
emaitza Zumaiako haurren sozializazioan euskarak duen lekuaren inguruan lehen diagnostikoa egitea izan da (Larraina Euskara Elkartea 2022).
|