Emaitzak: 7
2000 | ||
A2 Biografikoa: kasu | honetan elkarrizketaren helburua pertsonaiaren bizitza kontatzea da, bere oroitzapenak eta pasadizoak hizketatuaren beraren ahotsean entzuten saiatzen garelarik, eta ez hizketatzailearen ahotsean. Nolanahi dela, hizketatzaileak erreferentzia batzuk ere aipa ditzake (data garrantzitsuak, gertaera historikoak etab.), hizketatuari hari narratiboa gogorarazteko. | |
2009 | ||
lehenengo kasua, populazio motajakin bati buruz lan egin nahiko bagenu izan genuke kontuan, esaterako, halako kartzelan preso egon zirenak, edo halako herrian lan behartuak egin zituztenak, edota Nafarroako eskola nazionaletako maistrak. Kasu | honetan elkarrizketak lortzeko harreman sareei tiraka lan egin dugu ziurrenik. Lehenengoharreman bati beste batzuek jarraituko diote. | |
2014 | ||
Artikulu | honetan elkarrizketaz baliatuko gara, eta hauxe aztertuko dugu: hizkuntzaren zein ezaugarrik (lexiko, morfologiko, sintaktiko...) erakusten dutenbatueranzko joera, zeintzuk aldatzen ari diren. Bigarren mailan, «hiztunarenoharmen»ari begiratuko diogu. | |
Metodologiari dagokionez, ikerketa | hau elkarrizketa soziolinguistiko askeanoinarritu da. Denetan gure ikasleek egiten zituzten solasaldiak beren familiartekoekin edo konfiantzako jendearekin; horrela, adin desberdinetako jendea aukeratudugu, grabaketa askean, bakoitzak 30 minutuko iraupena zuela. | |
Artikulu | honetan elkarrizketa osoen zati txiki bana ekarri dugu, interesgarrieniruditu zaiguna, hain zuzen ere gure helburua islatzen duena. Alegia, dena transkribatuondoren, pasarte batzuk aukeratu ditugu, hemen agertzen direnak. | |
2015 | ||
Gure ustea da, Callejok (2010eta 2012) ondo azaltzen duen bezala, gaztetxoak ez direla askatasunez mintzatu ikertzailearekin, nerabezaroak berak duen izaeragatik (pertsona heldua da ikerlaria, ezezaguna nerabearentzat, eta horrek distantzia berezkoa ezartzen du nerabearen eta ikerlariaren artean), are gehiago, lagun taldeko harremanez edota gatazkez hitz egin nahi bada gaztetxoekin. Horrez gain, nerabeabere ingurune sozialaren parte bada ere, ez du zertan kontziente izan behar talde eraginenexistentziaz, eta gainera zailtasunak izan ditzake maila | honetako elkarrizketei aurre egiteko.Horregatik guztiagatik, uste da nerabeek ukatu egin dutela talde eragina dagoenik haienkontsumoan edo, beste barik, ezjakintasuna dutela gaiaren aurrean. | |
2019 | ||
Beste modu batean esanda, sistemak era gizatiarrean hitz eginbehar du. Lan | honetan elkarrizketa sistema mota horietan zentratuko gara. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hau | 7 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
hau elkarrizketa | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hau elkarrizketa aurre | 1 (0,01) |
hau elkarrizketa baliatu | 1 (0,01) |
hau elkarrizketa helburu | 1 (0,01) |
hau elkarrizketa lortu | 1 (0,01) |
hau elkarrizketa oso | 1 (0,01) |
hau elkarrizketa sistema | 1 (0,01) |
hau elkarrizketa soziolinguistiko | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |