2010
|
|
Honelako bilduma lan iruzkindua aldez aurretik egina dago, esaterako F. Villancourt en (1985) eta J.M. Zendoiaren (2001) artikuluetan, edo F. Coulmas en Language and Economy liburuan (1992). Berrikuspen bibliografikoarekin jarraituz, ordea, ez dirudi azken hamarkadan gai
|
honen inguruan
ekarpen asko egon denik, ekonomilarien interesa ohiko ikerketa arloetan murgildu delarik.
|
2011
|
|
Ikerketa
|
honek
ekarpena oso garrantzitsua izan zen, euskal hiztunak bizi ziren eta errolda daturik ez zen lurraldeetako (Iparraldeko Euskal Herrian) informazioa lortu zelako; populazio erroldetatik eta biztanleen udal erroldetatik ondorioztaturiko informazioa egiaztatzen eta osatzen zelako; eta, azkenik, euskararen ezagutza eta erabilera sustatzeko martxan jarritako hizkuntza politiken eraginkortasuna ebaluatze...
|
|
Ikerketa
|
honen
ekarpen metodologiko tekniko garrantzitsuena izan zen, nire ustez, bi metodologia desberdin eta hiru ikerketa teknika erabili zituztela: eztabaida taldeak inkesta eta eduki azterketa (Martinez de Luna eta Berrio Otxoa, 2000: 6).
|
|
2005 urtean, euskal soziolinguistika aplikatuak 2000 hamarkadan lortu duen heldutasunaren eta kalitatearen adierazle da Munduko Munduko Hizkuntzei Buruzko Txostena (Mart�, Ortega, Barreña, Idiazabal, Juaristi, Junyent, Uranga eta Amorrortu, 2005). Ikerketa
|
honen
ekarpen metodologikotekniko garrantzitsuena izan zen, munduko hizkuntzen egoera ezagutzeko galdera irekiz osatutako mundu mailako galdeketa bat egin zela. Ikerketa aitzindaria izan zen, Euskal Herrian zein mundu mailan, hizkuntza komunitateetako kideei zein ikerlariei, inolako mugarik gabe, euren hizkuntzen egoerari eta bilakaerari buruz nahi zutena idazteko aukera ematen zitzaielako.
|
|
Menderatuen diglosia, ehn gehien zabaldu den ikuspuntua dena, da ondoren zalbidek aurkezten eta kritikatzen duena. Menderatuen diglosiaren ekarpena aurkeztu ondoren, ikuspuntu
|
honen
ekarpenak eta mugak azaltzen ditu. Funtsean badirudi Ferguson/ Fishman eta menderatuen arteko desadostasuna diglosiaren kontzeptuaz gehienbat azterketa objektua definitzean bi eskolen artean dagoen aldetik sortzen dela.
|
|
Ez diegu pentsatu bakar bat ere ematen ea nolabaiteko ekarpenik egiten ote diguten ikusteko". gure azalpen edo planteamenduari egindako kritiketan arrazoi puntu bat egon daitekeela batere pentsatu gabe, kritika horren egilea segituan deskalifikatu ohi dugu. hortaz, ariketa hori eraso pertsonal bezala hartzeak ondorio txarrak ekar litzake, saiotxo honetan ere: lagun dugun hizlaria aurrerantzean etsai bihurtzea. hori horrela, arriskutsua litzateke, adiskide baten lana jendaurrean kritikatzea adiskidetasuna amildegiaren ertzean jar lezake-eta. ez da hori, zalbideren kasua izango, bere gizatasun zabala ongi ezagutzen baitugu, baina gure eremu kulturalean erraz aurki liteke kontrakoaren adibide ugari. horrexegatik, hain zuzen, saio
|
hau
ekarpen xume bat izan daiteke zurruntasun kultural hori beratzen, biguntzen eta iraultzen has gaiGure izaera kulturala delaeta, burugogorkeria eta intrantsigentzia kulturaletik ateratzeko ahalegin xumea da saio hau.
|
|
Saio
|
hau
ekarpen xume bat izan daiteke zurruntasun kultural hori beratzen, biguntzen eta iraultzen has gaitezen; alegia, ohituta ez gauden joko arau berrietara egokitzerantz lehenbiziko pausoak eman ditzagun.
|
2019
|
|
Iktek gure hizkuntzarengan izandako ondorioak argitzea. horretarako, euskararen egoera zenbait Ikt esparrutan ikertu da. Azkenik, lortutako emaitzen inguruko hausnarketaren bidez, aipatutako bi helburuei erantzuna eman zaie, eta lan
|
honek
ekarpen nagusi duen" hizkuntza gutxituen Ikt garapenean eragina duten baliabideak" deitutako taula proposatzen da. • Hitz gakoak:
|
|
Iktek hizkuntza gutxituengan duten eragina argitzea eta, euskara kasu, teknologia berriek gure hizkuntzari zein ondorio ekarri dioten adieraztea. Bi itaun horiek ebazteko ondorioen atalean aurkigai dagoen" hizkuntza gutxituen Ikt garapenean eragina duten baliabideak" taula proposatzen du lanak, eta hori da lan
|
honen
ekarpen nagusia, taula horren bidezko erantzuna ematen diolako lanak aipatutako bi helburuei.
|