2001
|
|
Olerkigintza ez baita jakintza bat," jainkozko erotasun" bat baizik.
|
Honek
bi esanahi ditu Platonengan. Lehenik eta behin, jainkotasuna, Musak, direla konposizio edo errezitatze prozesua bultzatzen dutenak.
|
|
Filosofia ez da edozein jakintza modu, egiazko zientzia bat baizik. Platonen arabera, ezagutza bat zientzia gisa onartzeko, ezagutza modu
|
honek
bi baldintza bete behar ditu: errealitatearen egiazko edukiarekin bat egitea, hau da, munduaren gaineko hipotesi bat ez izatea; eta berak eginiko baieztapenak azaldu eta justifikatu ahal izatea.
|
|
Benetako hipotesi zientifikoa izan dadin datu garrantzitsu guztiak bereganatuz lortzen den azterbidea izan behar du, zientziak behaketen gainean ibili behar duenez. Eta guk ere geure egiten dugun kodeen eboluzioaren hipotesi edo aurrehipotesi
|
honek
bi datu multzo bereganatzen ditu: bata, eboluzioaren alde dauzkagun datuak, hau da, gaurko, atzoko eta hereneguneko ‘fotoak’, gero eta ugariagoak, eboluzioa teoria metazientifiko onargarria egiten dutenak, teoria zientifiko zuztardunak deitu ohi ditugun horietakoa.
|
2004
|
|
Aurkezten dudan liburuxka
|
honek
bi atal nagusi ditu: Wittgensteinen filosofia (onto) logikoa eta etikoa kritikoki azaltzen duena, batetik, eta etikaren zimendatze filosofiko eta antropologiko zabal bat proposatzen duena, bestetik.
|
|
Arrazoibide
|
honi
bi ohar egitearen beharrean gaude. Lehenik, gorago esan dudanez, ez da batere garbi gertakari bat inolako konparaziorik gabe deskriba daitekeenik.
|
2005
|
|
Dagoeneko esan beharra dago hizkuntza ez dela inoiz subjektu bakar bati loturiko zerbait, baizik eta bere izaeraz beste subjektu bat inplikatzen duen zerbait; alegia, hizkuntzaz hitz egin ere ezin dugu baldin eta bertan gutxienez bi gizabanakok parte hartzen ez badute. Pertsona baten ekintza, halabeharrez, beste pertsona baten ulertze ekintzarekin batera gertatzen da, eta
|
honengatik
bi ekintza horiek" indar linguistiko beraren efektu ezberdinak baino ez dira" 96.
|
2006
|
|
nonbait, lehen garai zaharrean gerra prestakuntza nagusituko zen eta, geroago, zuhurtziarekin lotutako adimena trebatuko zen.
|
Honek
bi heroi mota ekarriko ditu, Homeroren testuetan bertan Akilesen eta Odiseoren arteko izaera ezberdinetan erakusten denez.
|
2009
|
|
Gizakiaren parte ttipi batean jarriko da orain garai oso bateko fundamentua. Eta, beraz, garai
|
honetako
bi erredukzio garrantzitsuenak argitu ditugu jada. Lehenik, subjektua (ekintza bat eragin edo jasotzen duena) ni batera, indibiduora mugatu da.
|
2010
|
|
5 Teoria
|
hau
bi eskubideen bitartez froga daiteke.
|
2011
|
|
Hirugarrenean dezepzioa agertzen da nagusi, bizitzaz azken batean ezer onik itxaroten ez duen gizona bezala agertzen da, nahiz eta oraindik askatasunaren kezka nolabait mantendu.
|
Honetan
bi alde agertuko dira, borrokaren beharra eta etsipena. (Ibid.)
|
|
poesiak, erlijioak, txoriz eta kantaz eta hegaztiz eta hegada dotorez betetzen dute zerupea; filosofia razionalistak hegoak ebakitzen dizkie —" fue Kant un esquilador/ de las aves altaneras" —, batetik hori beharrezkoa izan bailiteke metafisika ustekoiak apaltzeko, bestetik hori bakarrik egitea ameskabea baita. Hein
|
honetan
bi logikak oposizioan ikusita daude. Elkarren osagarriak ere izan litezke, ordea, eta hala gura luke Machadok.
|
2016
|
|
Moralaren genealogia biologista
|
honetan
bi alderdi nabarmendu daiteke (batez ere gerora indartuko edo justifikatuko dituen joera batzuengatik): bere balioaren mugaketa tribura (senitartera) eta bere oinarritzapena norgehiagoka eta borrokan.
|