Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 112

2000
‎Baina EAEko aurrekontuak onartuta izateak, beroarenak kentzen dizkio erabakiari eta adostasunen bat lortzeko tartea ematen die EAJ, EA eta EHri. Ez da samurra izango, baina egoera hau berau, gaitzagoa izango litzateke abenduaren hasieran, aurrekontuak oraindik onartu gabe zirenean.
‎Joseba Sarrionandiak liburuaren sarreran bertan adierazi bezala," literatura oro literaturaren literatura da", alegia, tradizio literarioaren oihartzunak islatzen ditu literatura orok. Gero bereziki aztertuko den Narrazioak liburuan ere irizpide honi beroni eusten dio Sarrionandiak, eta horretan eredu, maisu edo inspiratzaile dituen Kavafis, Pessoa, Auden eta XX. mendeko beste zenbait poeta handiren iritziko da, Iñaki Aldekoaren ustez: " Gure garaian poesia hoberenak literatur tradiziotik datozkigun isladak nahitaez errefraktatu behar ditu bere literaturan.
‎Arestian aipatu dugun bezala, irakurleak eleberri hauekin topo egitean bere burua puzzle baten aurrean aurkitzen du. Ezaugarri hau berau denboraren iraganean ere aurki dezakegu. Hots, istorioek ez dute jarraipen kronologiko zehatzik:
2001
‎Orain arte azaldu dugun arazoaz landa, sektoreak ezin du bere merkatal gaitasun osoa garatu sanitate araubide zaharkituak ezartzen dizkigun arauen hertsiengatik berau 1984koa, are gutxiago, orain dela zortzi urtetik, gaur egungo beharretarako eta kontsumitzaileek sektoreari egiten dioten eskaerarekin bat egiten duen lege bat adostua izaki. Lege hau berau, Madrileko Osasun Ministerioko kaxoi batean ahanztuta dago, nonbait. horrela bada.
‎nobela gure ingurunea islatzen duen ispilua da, lehenengo eta behin. Nobelaren definizio hau beronek genero bezala izan zituen hastapenekin eta XIX.an zehar izan zuen garapenarekin bat badator ere, Ian Watt ek argiro adierazi duenez, nobelaren kontzeptzio berriak Descartesengandik Kantenganaino doan Filosofiaren eraginez, behaketa eta ingurunearen analisia bereganatu zituen.10
‎Eta literatura horren hasieran, jaiotorduan ia, Etxepare edo Etxapare, bietara ipini baitzuen berak deitura euskaraz? daukagu, aurrean duzuen Etxepare hau berau. Jakin, badakigu ez zela bera izan hasiera, baina antzinagokoen berririk ozta ozta iritsi da gureganaino eta guregana direnak negarbide ditugu pozbide baino gehiago.
‎Lotura hau berau, nire liburuaren eta erakunde armatua ren agiri eta ekintzen artekoa, Mikel Azurmendik bakarrik ez du egin. Nik dakidala, Jon Juaristik, Matias Mugicak eta Aurelio Artetak ere egin dute.
‎Maitazale, maitagogo da. Eta gorago esan dugunez, hau berau onesten dute gizakiaren azkeneko gidaria kontzientzia dela baiesten duten guztiek.
2002
‎Barriro heldu jaku euskeraren gizartera, gure zelaira Tomas Agirre," Barrensoro". Hau berau hil ondoren, haren alaba Begoñak, izenburuak adierazoten dauan liburutxuaren bigarren argitalpena egin dau. GEU argitaldiaren bitartez.
‎Baina honi beroni buruz ari nintzen, ezta. Jakina, bera da.
hau berau
‎Baina ko izenlagungilea ez dute aipatu ditugun kasu markek bakarrik hartzen; izan ere, menderagailua duten adizkiak ere izenlagun bilaka baitaitezke atzizki hau berau gehituta: esanda > esandako, duela > duelako.
2003
‎25 urterekin hil da. Hilobi duin hau berau, Joseph Severn lagun pintoreak oparitu dio, berearen alboan, poeta handi zeharo ezeduki gaisoari. Bere eraspenaren omenaldi pertsonala lagun eta poeta miretsiari —kritikoei desafio burgoi bat aldi berean— hitz eder platoniko hauekin erakutsi dio:
‎Poema hau berau idaztea,
2004
‎Zerrenda berean ere, Aranaren bi garaikide ospetsuak, Azkue honi Orixek Arana kuku esango dio, Aranaren aurkakotasuna islatzeko (6) eta Agirre, iritzi desberdinekoak eta osterantzeko euskalgintzaren zuzendariak. Hiruon elkargune, Euskaltzaindiako etxe hau berau, eta etxe honen Euskera agerkariaren lehen zenbakiak, aurrerago esan legez, artez ikertuz gero.
‎unibertsitate honek iraganetik itsatsita zekarren inertziari, egunerokoan arlo askotan nabari den inertziari, astindu gozoa nahi genion eman, irakaskuntza sistemaren erakunde gorenaren orain arteko norabidea ardatz estrategiko berri baten bidean ipintzeko erreferente unibertsitarioa sortuz. Hau da, unibertsitatea, oro har hartuta baina UPV EHU hau berau ere, zer esanik ez, barnera zein kanpora begira ulertzeko mugarri berriak jartzen nahi genuen hasi, geroaren abiapuntu. Horretara zetorren gure leloa kanpainan:
‎agerian dugun mundu hau berau,
2005
‎Orduan, liburua konferentzia moduan dago; gero Jakin aldizkarian publikatu zen, lagun bati gustatu eta liburu bezala atera zen, baina ez dago pentsatuta liburu bat izateko. Gero beste hitzaldi bat Nietzche/ Junger da, hau berau Iruñean eman nuen beste hitzaldi bat da. Hemen eskandalu bat egon zen Junger Doctor Honoris Causa egin zutelako, bat Alemanian egon baldin bada, alemanek pixka bat ezkutatu egiten dute eta hemen Doctor Honoris Causa, eta orduan esan nuen gu non gaude?
‎Ni naiz ikusten duena? Zelan jakin errealtzat hartzen dudan une hau berau ez dela ezarritako oroitzapena, irudi birtual hutsak. Madokarekin orgasmoak izan ditut benetan?
2006
‎Gaur egun, eskuarki, gizonezko baino emakumezko gehiago aurki genitzake adoptatzeko prest, horrekseguru asko gure gizartean gizonezko eta emakumezkoen rol tradizionalen iraunkortasunarekin du harremana. Horrela, amaren rola betebehar sozial garrantzitsuaizanik, hainbat emakume rol hau berau betetzera behartuta senti daitezke.
‎Kuestio ardatza, hortaz, da Espainia zergatik den –Europako besteak ez bezala– gidari edo elite gabeko herria. Eta hau berau, historiaren filosofoak, historiaren analisi bidez erantzun behar du (ez antropologoaren analisi biologistaz).
‎Kasu honetan aipatzen den zergatikoa kulturala da, erlijioa. ( Hau berau, XIX. mende azkenetako erlijioaren eta zientziaren uztarrezintasunaren gatazkaren testuinguruan ulertu behar da). Aldi berean, antropologia eta herrien psikologia modan baitaude, literatura berri bat sortzen ari da, Frantzian batik bat, Espainian min handia egiten duena, arraza germaniarren garaitasunaz eta arraza latindarren endekapen eta gainbeheraz.
‎Eta gero berriz ere urbanizazioak. Gaitz egiten da antzematen idazleak ezagutu zuen harako Sun Valley bakarti hura oraingo hau berau denik. Ez nago zapuzturik, ostera.
‎– Kuilak dozak –diost– Han ez jagok halakorik; antzekoak bai, baina hau berau. Keba.
2007
‎Jainkoak eratu eta putz egin, hots, Estatuak eratu eta putz egin, eta ahor gizakia razional), familiak eta herriak bai. Herder-ek giza hazieraren, buruhezkuntzaren?, hots, humanitatearen historia bezala ikusten du giza historia osoa406, ikuste hau berau gizadiaren hazierarako izan dadin: historia, ez Printzeena, baizik jendearena; eta magistra vitae, Printzeentzat barik, jendearentzat.
‎forma diferenteak garatu ditu,, kristautasun desjudutu? baten asmaziotik mitologia eta kultu germaniarren berrizteraino; azkeneko hau berau, Wagner-en musika eta S. George-ren poesiatik, pseudokultu germaniar berrien erritualen edo gustu okultistetako sekta teosofiko nahiz ariosofikoen aldaera ezberdinetan hozitu da725 Hau ez da fenomeno Alemaniara mugatua. Autore ezagun bat aipatzeko:
‎analogia hitza bera ekibokoa dela. Hitzaren patu konplikatu hau berau, Humboldt-en esplikazio konplikatuen atariko antzo ikus daiteke. Izan ere, Humboldt-ek ez du argitzen, analogiarekin berak zer ulertzen duen; eta analogiak argitu behar duena ere, nahiko ilun gelditzen da.
‎Giza izpirituak bere lan hizkuntzgina dagien garai urrunok eta aspaldiko herriok, urruneneko naturaren altzoan galtzen zaizkigu. Hala bada, «bizi den oro, natural hala izpiritual nola gorputzezkoan, emaitza moduan ikusia izan daiteke, oinarrian datzan indarrarena, hau berau baldintza guretzat ezezagunen arabera garatzen baita»383, eta gizakiaren obra ororen artean lotura bermatzen baitu toki eta denbora guztietan, guztiaren azken iturri gisa. Bizi indar unibertsal horren suposizioa gizadi osoaren batasunarena baizik ez da; gizaki oro nongura indar bat beraren
‎Jende batzuengan automatismo bat da Herder1143 eta Humboldt-i nazionalismoen aitzindaritza, harrokeria eurozentrista eta arrazismoa suposatzea, frogaren beharrik gabe horretarako. M. Leroy-ren ustetasn Humboldt, herrien karakterearen doktrinagaz, psikologia arrazialistaren aitzindari bat da, eta hau berau nazismoaren ataria1144 J. Kristeva ri aieru txundigarriok irakurri ahal dizkiozu:
‎«Pentsamendu 1»eko zati (kontzeptu) horiek orain, lehen ere sentsuen ekarpenari zor zirenak, «pentsamendu 2»ak elkartu edo banatu egiten ditu, erlazioetan jarri eta ordenatu (nahiz ontologiaren maneran: substantziak eta akzidenteak, etab., nahiz gramatikaren maneran), zer aurrean, zer atzean edo alboan, lehenago edo geroago, etab., jarduera hau berau eskema espazio denboralaz baliatzen baita (giza sentimenaren forma orokorrak). Ez da dena.
‎Oraindik ere ez da egin inolako urratsik horretarako. Hori hala, armagintza politika honek sufrimendua, gerra eta suntsipena baino ez dakarzkie politika hau berau pairatzen duten herriei.
2008
‎–Leku hau berau, oso apala da baina ez dakizue zeinen goxo prestatzen dituen platerak Adelek.
‎au/ ori/ > ereduko segidak. Hau berau da Lazarragaren kasua ere. Are gehiago, beste sartaldeko ezein testu zaharretan baino ugariagoak dira mugatzaile hurbildun kontestuok.
‎Bigarren koplak ezaugarri hau berau nabarmentzen jarraitzen du:
‎6 Honek beronek azaltzen du ospedun marka edo objektuen izenak pertsona izen gisan erabiltzea. Gure kultura onomastikoaren argitara aldrebesa izan daitezkeen arren, Ameriketan arruntak dira Armani, Canon, Timberland, Jaguar eta gisa horretako pertsona izenak.
‎–Arco iris? galdetzean biek erantzun hau berau eman dute eta ondoren bere euskal ordaina gazteak ostadar eta helduak bostarku. –Ayer a noche?
‎Salmenta" lazgarri" horien hartzaile dira, besteak beste, AEB, Ingalaterra, Maroko, Egipto, Brasil, Mexiko eta Argentinako Defentsa ministerioak eta armadak, euren hitzetan. " Armagintza politika honek sufrimendua, gerra eta suntsipena baino ez dakarzkie politika hau berau pairatzen duten herriei", KEM eta Kakitzatek tamaldu zutenez.
‎(Mordoxka bat dira, baina asko asko ere ez dira hizkuntza kultural hipergaratuak, beren baitan galkatuak). Euskara hau berau haundiegia gelditzen zait maiz; ugariegia, nabarregia, txoroegia. Eman, egin, egon, izan... hi, ni... zer, non... asko, gutxi... eta beste gauzatxo batzuk (ez, zera...) aski behar lukete zerbait esateko daukanarentzat.
‎Ustekabekoen eta ezin sinetsizko gauzen iturri emankor eta sekula agortzen ez dena da geure burua, eta beste ororen buruak, eta erori garen espezie hau berau; etengabeko nolaliteke batean gauzkana, ezinlitekeka ez denean. Horrexek eta berezko minek salbatuko zuten gizajendea nazkamenak gainez egin eta lurraren azaletik ezkutatzetik.
2009
‎Adibide honek beronek erakusten digu nortasunak, kulturaren zati bat bada ere, eragin handia izan dezakeela kulturan bertan. Jende multzo batek bere burua talde gisa definitzen badu, orduan berariaz ekin diezaioke bere kultura babestu eta garatzeari, horrek talde gisa indartu egiten duelakoan.
‎Donostian Ramon Barearen Emma antzerki obra dugu. Atzoko lehen emanaldiaren ondoren, larunbat honetan beronez gozatzeko azken aukera izango da Victoria Eugenia Antzokian.
‎Alde horretatik, generoaren arazoa argitara atera dela esan daiteke, ikusgarriak diren esparruetan agerian baita. Monografia hau berau izan daiteke horrenadibide, akademiatik egiten den generoari buruzko azterketa plazaratzen duena.Akademian finkatuz, eta gizarte psikologiaren jakintza arloan, hain zuzen, generoaaztertzea emakumeen eta gizonen artean dagoen desberdintasun soziala aztertzeada, hau da, bi taldeen arteko botere desberdintasunei heltzea.
‎Kazeta bat baino gehiagotan agertu da aurtengo urte hau berau erabakigarri bailitzan, ebookak sekulako bultzada izango duela eta 2010etik aurrera e liburuarena izango dela nagusigoa ziurtatuz. Hala izango al da?
‎amodio honi beroni lotuko zaio,
‎gorputz honen beronen irudiari.
2010
‎Pogge k (2005) beharrezkotzat jotzen du bi galderanagusi egitea: a) nola da posible aurrerapen teknologikoak izan arren eta gureMendebaldeko ilustrazioaren balioak izan arren, muturreko pobrezia bere horretanmantentzea, honek berau pairatzen dutenei giza duintasuna ukatzen diela jakinik?; eta, b) oparotasunean gauden herritarrok zergatik ez dugu moralki kezkagarriaikusten gure balioak dituen mundu honek horrenbeste pertsonentzat abiapuntu etaaukera horren urriak eskaintzea?
2011
‎Istorio beltzez osatua. Historia hau berau arrunta izaki. Arriolatarrak erregimenaren aldekoak ziren, frankisten aldean paratuak, halabeharrez edo hala nahiz.
‎Bere errebolta literarioa zela, ez filosofikoa. Egon ere, ez zegoen sostengatua argudiaketa razional batean, baizik sentimenduan, eta gizatasunaren kontzeptu lauso batean, hau berau metafisika batean (azkenean platoniko kristauan) bakarrik funtsatu baitzitekeen. Francis Jeanson bordelesak erreseinatu zuen haren liburua, guztiz negatiboki.
‎–Herri menderatuak armen uztarripetik aiseago askatzen dira hizkuntzaren uztarripetik baino?. Lorenzo Vala,[], Elegantiarum Libri VI. Gai honen beronen harira, Koldo Izagirre: –Inperioa erretiratzen denean, bertan uzten du bere hizkuntza, okupatzaile ikusezin, gas alienatzaile.
‎Oinarrian behiala ohikoa zen izur, (k) izkur ‘ile kizkurra duena’ (Crespo erromantzean, antzina) adjektibo eta izenaren ixur, (k) ixkur aldaera da, izengoititzat erabilia, jakina. Hau berau da Sakanako egungo Ijurko (hots, Ixurko ixur+ ko) deituran dagoena. Bukaeran genitiboaren hondarkia eta artikulua daude, baina orduko enea bihurtua, leku kasuetan erabiltzearen eragitez.
2012
‎humanismoaren oldeak hartaraturik, euskaldunak sortu beharraz kontzientzia hartu zuen euskal zergintzak. orduan hasi ziren serio euskal jende berria sortu nahian: euskaldun eskolatuak, euskaldun berriak, euskaldun modernoak... proiektu hau berau da kontsumo hipermodernoaren ordu honetan erdal Bestea galarazten ari dena: euskal kontsumigarriek egingo gaituzte euskaldun, ez norberaren praktika, engaiamendu, jarrera, ideologia.
‎Bere errebolta literarioa zela, ez filosofikoa. Egon ere, ez zegoen sostengatua argudiaketa razional batean, baizik sentimenduan eta gizatasunaren kontzeptu lauso batean, hau berau metafisika batean (azkenean platoniko kristauan) bakarrik funtsatu baitzitekeen. Francis Jeanson bordelesak erreseinatu zuen haren liburua, guztiz negatiboki.
‎«Orain hiru urte eta erdi edo, oraingoaren oso antzeko istiluak sortu zituen Marie Rogêt honen beronen desagerketak, Monsieur Le Blanc-en lurrin dendatik desagertu baitzen, Palais Royal-en. Nolanahi ere, astearen bukaera aldera, dendako bere ohiko lekuan agertu zen neska ostera, berezkoa ez zuen zurbiltasun arin bat kenduta, beti bezalakoxea.
‎79). Bertso hau berau ikus dezakegu liburu bereko 91 orrialdean, hau da, Endechas por la muerte de Martin Bañez de Artaçubiaga atalaren barnean: –Oñetaco lurran jabilt icara,/ Lau araguioc vere an verala,/ Marin Bañes Ybarretan il dala.
‎– Erramun Artola hau berau da lekuko, eta lekuko bikain, liburutxoaren hitzaurreak gogoratzen digun bezala, 1959garrengo abuztuaren gauerdi batean Tolosako. Zeru txikin, entzun zatekeen kantaren inguruan:
‎Hein berean, mugimendu hau berau aldarrikapen herritar eta demokratiko (Ernesto Laclau, 2005) batzuen inguruan gauzatu izan da. Zer esanik ez, aldarrikapen herritarrak (independentzia nazionala eta justizia soziala, sozialismoa) eta aldarrikapen demokratikoak desberdinak dira.
‎Orduan Estatua dela-eta," Ez dago" Beste" nagusirik" esanez, Zulaikak halako exorzismo psikoanalitikoa egiten digula aipatzen duenean, merezi du azpimarratzea sorgin ikasle bat besterik ez dela dagoeneko, beste asko bezala, dudarik ez, eta ni neu barne. Baina dena dela, merezi du, baita ere, argudioa guztiaren iruzurra non datzan azaltzea, benetako kritika erritualistikoa, topikoz betea, derrigorrezkoa, inekibokoa, baita jostagarria zein poetikoarekin batera ere (hau da fandango, biba Berangoj, Zulaikaren kritika psikoanalitiko hau berau zeharo erraza merraza baita:
‎Zizekek dioen bezala, 76" nazioek iraganeko hondarrak" direla sinetsarazi nahi zaigulako dator nazioaren zalantzazkotasuna. Nazioa iraganeko gauza izan beharrean, iraganarekiko hausketa eta etenaldi egiazko hau berau da nazioaren lekune modernoa segurtatzen duena. Zentzu honetan," Nazioak" komunitate modernoa izendatzen du.
2013
‎Skype, eskura dagoen baliabide erraza Maramarakoek zerbitzu hau diseinatzerakoan pentsatu zuten plataforma bat sortzea, Interneterako eta eskuko telefonoetarako balio zezakeena, baina bidean ikusi dute skype oso erraza dela erabiltzeko eta oso hedatuta dagoela, jende guztiak ezagutzen baitu. Horregatik, une honetan berau da Mintzanet erabiltzeko erreminta. Eta, horrez gain, laguntza eskaini nahi dute:
‎Euskal Telebista estreinatu aurretik kanpo produkzioko ordu asko prestatu eta bikoiztu ziren, eta hala, emisioa abiatu zenerako, programazioari eusteko behar zen material ugari metatu zen. Larrinagak dioenez, FIBIZEk itzulitako gidoiak Eresoinka enpresan bikoizten ziren, baina laster hasi zen enpresa hau berau itzulpen zerbitzua ere eskaintzen; horrek FIBIZEren desagertzea ekarri zuen: «1983ko otsailean Iñaki Zubizarreta euskara arduradun hasi zen Eresoinkan, eta estudioak bere gain hartu zuen gidoien euskarapena ere.
2014
‎egin, herriaren sufrimendu eta madarikazio artean, herriaren borondatearen aurka, egin dela, erregeek egin zuten!?, eta gero, etsipen eta ahazturaren poderioan, onartua izatea eta nahitakoa izan dela sinetsaraztea lortu dela. Eta, bigarren, orain, herriak erregea bera uzkaili eta dekapitatu eta ahaztu egin duenean, Errepublikan, printzipioz ezerk ez duela justifikatzen probintziek elkarrekin bizitzen jarraitzea, baina hau berau ere, eta lehenagoko lazeria denak, ahaztu egin behar direla, eta elkartasunari eutsi: horra fusioa helmugaratua1568, nazioa bere naziotasun oso eta burujabera heldua.
‎artikulua desagertu egin da eta sarrera horrek? État? artikulura bidaltzen gaitu..., hor nazioa behialako tribua baino ez da eta orain gizarte zibila( hau berau hizkuntza, ohitura, eta halako ezeren arretarik gabe orain). 1975eko Grand Larousse de la langue française n, nazioaren eta Estatuaren konfusioa kontsumatua da jada:
‎aurpegi hau berau zelako
hau berau delako
‎Ondorio honek poema hau berau ere
2015
‎Herentzia honetatik aske utz zezaten, oso pozik uko egin zion hari bere ahizparengan utziz; familian besterik ez zen eta hau hamar edo hamaika urtekoa zen. Berehala, memoria beltza gal ez zedin, neska txiki hau beronen osaba batekin, aitaren anaia batekin, ezkon zedila agindu zuten ahaideek, eta Aita Santuaren dispentsa agiria ekarri, eta ezkon hitza emanarazi zieten.
‎Lehen idazketa berezkoagoa, familia artekoagoa da: . Elizak irakasten duenari men egiten diogu, nik beti egiten dudan bezala (eta hau berau ere ez dizuet irakurtzen utziko, adituak diren pertsonek aurretik ikusi gabe); ez bada [egoki idatzia], ez da izango maleziagatik behintzat, gehiago ez jakiteagatik baizik. –Kontuan hartzekoa da, oraingoan ere testua berriro aztertzean Teresak begirune osoz hau gehitu zuela:
‎6 Hau berau ere gogoeta dela esango didazue; ezin duzuela ezta ez duzuela nahi ere ahoz errezatu baino besterik. Izan ere, badira pertsona batzuk eraman gutxikoak eta nekerik hartzera batere ez zaleak, eta ohiturarik ez dutenez gero, ez dute pentsamendua hasieran biltzen; eta pixka bat ez nekatzearren, ahoz errezatzea baino besterik ezin dutela eta ez dakitela diote.
‎Egun, munduko edozein bazter hurbilago dugu etxeko atzealdea baino. Beste aldea, alde ezezaguna, alde hau berau izan daiteke. Egunkari batean ikusitako argazki batengatik jakin nuen gure Ezkabako jolaslekuetako bat botilen hilerria zela.
‎Aspaldi nuen gure sukaldeko zorua berriztatzeko asmoa, jada etxebizitza hau berau erosi genuen garaian hondatu samar zegoen eta. Lan desatsegin hura hasteko martxo eta apirileko gaixoaldi baja haren hondarreko egunak profitatzea deliberatu nuen.
‎Hauxe izan liteke nasa hizkuntzaren azken belaunaldia, transmisioa eteten ari da. Transmisioa ia eten zaion belaunaldi hau berau izan liteke, ‘jauzi handia’ eginez gero, hiztun osoen lehen belaunaldia, nasa yuwea hezkuntzara eta internetera eramango duen belaunaldia.
‎Hementxe zegoen, joan eta bertan. Zergatik deitu didazue esanez belu nabilela itzulketan, itzuli barik daukadala maitasun errazak bezain nobela antojugarri hau berau, Gaueko Ataun izenekoa?
2016
‎Gainera, deabrua antagonista eta deuteragonista da aldi berean. Ez esan ezaugarri hau berau (besterik gabe) inor beldurrez akabatzeko modukoa ez denik. Deabrua da Gaizkia bere purutasun guztizkoan.
‎Beharbada gizontxo hori zer motatakoa den zehaztu behar genuke: protagonista emakumezkoa den istorioetan ohikoa izaten da gizonezkoren bat ere azaltzea eta bien artean nolabaiteko erlazioren bat sortzea, eta zerbaiten bila dabilen emakume honek gizon bat bila lezake sakonean; zergatik ez da izango gizon hau berau. Izena ere jarriko diogu:
‎Zuhaitz asko, anitz tantai, landareak loreekin, hantxe bazegozen, lekua atsegintsua. Bada, hau berau hartu zuen Itxura Hitseko Zaldunak bere damukioa egiteko tokitzat». Balio du lehen liburuko 25 kapituluak hemen ikusten dena deskribatzeko.
2017
‎Argi dagoena da, eta Ozaitaren (2014) ondorioarekin bat nator honetan, hitanoak jarraitu behar baldin badu hau beronek funtzio bat betetzen duelako dela. Gazte askok dute gustuko eta ez dute nahi galtzea hala ere" hitanora gazte berriak gehitu badira berarekin bilatzen duten funtzio ezberdinduagatik da, hots, egoera informaletarako aurkitzen dioten baliagarriatasunagatik besteak beste" (Ozaita, 2014, 100 orr.).
‎Bada, hau berau espiritualki bekatore nagia baitan ere gertatzen da.
‎Bada, hau berau gertatzen zaio lehen justu izanik, zenbait denboraz bekaturik gabe egonik, bekatu egitera partitzen eta abiatzen denari ere. Abiatu berri hartan maiz behatzen du gibelera, utzi duen bizitza prestura, eta hartaz oroiturik egiten du zenbait hasbeherapen, errezibitzen du bere baitan zenbait tristura.
‎Bada, hau berau gertatzen zaizu zeure bekatuen kargarekin zuri ere. Egiten dituzu hogei bekatu mortal, eta oraino bizi zara, itxaroten dizu Jainkoak.
‎Kontsiderazio hau berau, besterik gabe, asko behar litzateke ez gehiago gerotik gerora ibiltzeko, edo bai, behintzat, bekatu bat egitera zoazenean hura egitetik ixtitzeko eta gibelatzeko. Zeren pentsatu behar zenuke ezen egitera zoazen bekatu hura dela, benturaz, zure azken bekatua, eta hartaz zuk zeure neurria betetzen duzula, zeren ez zara seguru.
‎Baina ene kontra dela dirudien arrazoi honek beronek ni adoretzen eta aitzinatzen nau; honek bihotz ematen dit; hau aurkitzen dut nik neure alde eta fabore, zeren entseiukarrean bezala egiten diren lehenbiziko obrek eta entseguek, zenbait huts eta falta izanagatik ere, badirudi ezen, zeren lehenak diren, barkakizun direla eta batbederak disimulatzeko, ez ikusi irudi egiteko eta, are, desenkusatzeko dituela.
‎Seguru da guztiak erabiltzeaz, maneiatzeaz eta eskuztatzeaz ontzen, argitzen eta fintzen direla, eta bai alfer eta geldi egoteaz ere galtzen, desegiten eta herdoiltzen. Bada, hau berau gertatzen da alfer dagoena baitan ere.
Hau berau ematen du oraino aditzera san Agustinek, esaten duenean (67 serm., De tempore):
‎Bada, hau berau obra onak egiteko luzapenetan dabilen bekatorea baitan ere gertatzen da. Zeren nola konbertitzea eta obra onak egitea erditze bat bezala baita, halatan, zenbatenaz eta gehiago baitago, hainbatenaz obra on haietaz nekezago erditzen da.
‎Eta hau berau gertatzen da arimako gauzetan ere.
‎Bada, hau berau zeure arimaz ere egiten duzu.
Hau berau eman zuen aditzera gure Salbatzaileak berak, Lazaro lau eguneko hil kirastua, anitz hasbeherapen eta sentimendu eginik, piztu zuenean. Beste guztiak errazki eta aise zegoela piztu zituen, baina Lazaro irudiz nekez, aditzera emateagatik zein gaitz den denbora luzeaz bekatutan aritua, usteldua eta kirastua dagoen bekatorea sendatzea eta erremediatzea.
‎Bada, hau berau egin behar dugu guk ere orain,, zahartzeon, geure egunon amaitzeon, orain baitakusagu ezen ja adinaren arauz heriotzako portura hurbiltzen garela, hemengoaz egin hurran dugula.
‎Bada, hau berau esan dezake gure Jaungoikoak ere. Zeren gure gaztetasuna bestek eramaten du, lehenbiziko obrak bestek biltzen ditu.
‎Kontseilu hau berau eman zion bere nagusi Atenedoro filosofoak ere, etxetik partitzerakoan, Oktavio Augusto enperadoreari. Eta kontseilua hain parte onera hartu zuen enperadoreak, non urte bat gehiago eduki baitzuen etxean kontseilari.
‎Bada, nik ezin aurki dezaket erremedio hobeagorik, atriaka finagorik eta ez medizina seguruagorik gero hau orain oraineratzeko, sendatzeko eta erremediatzeko, gero honek beronek egiten dituen kalteak kontsideratzea baino.
‎Irudimen handiko pertsona denik ezin uka, baina zail, ezinezko ez bada, egiten zaio irudimenaz bakarrik baliatzea, eskuartean beti zerbait izan duen edonori. Hau berau dela eta, bere onetik ateratzen hasi zitzaion Micaelarekiko amodioaren errealtasunik eza, berak, morroi hutsa izaki, kontesaren aurrean inolako aukerarik ez zuelakoan.
‎Lehen esan bezala, nabaria da pertsona mota horretakoen ausarkeria, eta hau berau dela eta bereziki harritu ninduen begirada eta portaeran adierazten zuen beldur izkutuak. Zerbait sakonago izan behar, somatu nuen, ohizko lardaskeriaz gain aldez edo moldez hobendun, errukarri sentierazten duenik.
‎«Iruditzen zaio bati Ismael Manterola haize kontra ibili dela urte askoan, zorrotz eta aske, eta urte luzetako lan horren emaitza dela liburu hau» (279 or.). Hau ere Gantzarainek esana da: «Ematen du azken urteotan badela kezka bat (euskal) artearen lekuaz hausnarketa egiteko[?] eta liburu hau berau izan daiteke adibiderik onena» (281 or.). Ez dezagun alferrik gal, beraz, Manterolak eskaini digun aukera.
‎Egoera hau beti izan bada bidegabea, egun gure herrian bizi dugun errealitate soziopolitiko honetan berau mantentzea erabat zentzugabea eta onartezina bihurtzen da.
2018
‎Kopuru hau berau 2001ean %84, 3koa zen, eta 2011 urtean %68, 7koa. b) Gazteak: 15 urte
‎– Hau berau.
‎Helburu horrek bideratzen du testua, helburu horrek zamatzen du tonua. Hau berau da idazleen eta musikarien arteko kantagintza honen beste ezaugarri nabarmenetako bat XIX. mende amaieratik hasi eta XX. mendea bururatu arte. Aldarrirako da kantua, entzuleak lehen kolpean ulertu behar du, behin entzunda barneratu, bigarren edo hirugarren irakurketarik gabe.
2019
‎Ondo aprobetxatu ote dudan, uste horretan nator, eta ez itzulikaka, zorabiatzeko beldurrik gabe, sano eta lasai. Probetxurik atera diodanaren seinale, liburu hau berau duzu adierazgarririk erosoena.
2021
‎berau/ berori/ bera; berauek/ beroriek/ beraiek; beronek/ berorrek/ berak..., gainerako postposizioekin ere: Hau berau eman zuen aditzera gure Salbatzaile berak (Añibarro); Ingeniatuko du berorrek nola salbatu ni ere, nahi badu, ezbanaiz ere digno (Lizarraga); Eta berau ikusirik, Zakarias ikaratu zen, eta beldurra sartu zitzaion (Añibarro); Baina euskara maite honi, eta beronen alde gauden euskaldunei heldu zaigu geure eguna (Kirikiño).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
hau 84 (0,55)
Hau 12 (0,08)
honek 5 (0,03)
honen 3 (0,02)
honetan 3 (0,02)
honi 3 (0,02)
Honek 1 (0,01)
honenak 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia