Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2007
‎gaur baino hobeto sekula ez garela egon. Eta gaur, gainera, badaukagula diagnosi bat, batasun bat, eta, batez ere, borondatea, oso benetakoa, honekin aurrera egiteko. Beraz, hitzak balio badu, HEAri etorkizun oparoa opa nahi diot.
‎Noski, baita hizkuntz gaitasuna ere. Honek aurrera egiteko aukera emango digu, egindako lanaren emaitzak aztertu, neurriak hartu eta egokitzapenak egitea ahalbideratuz. Argi dago nolabaiteko agiriak eman behar direla.
‎Hutsune honi aurre egiteko eta euskararen erabileraren datu zuzenagoak eta fidagarriagoak lortzeko sortu zituen euskararen kale neurketak SIADECOk (sorrera horri buruz gehiago jakin nahi izanez gero: " SIADECO:
2008
‎Euskararen erronka honi aurre egiteko pertsona trebatuak behar zirela jakinda, hasieratik ere saiatu gara heziketa egokia zabaltzen eta teknologia honen protagonistak izango diren teknikari eta ikerlariak trebatzen, beti ere alde informatikaria eta alde linguistikoa uztartuz.
‎Euskararen erronka honi aurre egiteko pertsona trebatuak behar zirela jakinda, hasieratik ere saiatu gara heziketa egokia zabaltzen eta teknologia honen protagonistak izango diren teknikari eta ikerlariak trebatzen, beti ere alde informatikaria eta alde linguistikoa uztartuz. 1989an doktorego ikastaroak ematen hasi ginen, 2002an Hiztek titulu propioa sortu zen UEUren lankidetzarekin, 2005ean doktorego programa bat (Hizkuntzaren azterketa eta prozesamendua) eta aurten abiatu da izen bereko Europako master ofiziala.
2011
‎Nola lagundu, beraz, bide hori egiten? Uste dut, adierazkortasun arazo honi aurre egiteko Arrasateko gazteek euskalkiaren bidea ez dutela jorratu oraindik. Arrasateko gazte batek komentatzen zidan, harrituta, Azkoiti eta Azpeitian ikusia zuela nola herriko gazteek gaztetxean zein ikastetxeetan, edo kalean berdin, jartzen zituzten ia kartel guztiak euskalkian zeudela eginda.
‎Ba askoren artean, hiriaren gaztelerarekiko trakzio indarrak, gutxiespen historikoak, XX. mendeko bi diktaduretako zapalketak eta haren oroimenak, kalean aldenizatuak izatearen estigmak, honekin zuzen zuzen harremanduta dagoen klase estigmak eta borrokak, inguruetako askoren hiritartze bat batekoak... sakoneko lana egin dutelako. Hau da, guzti horrek imaginario hegemoniko honi aurre egiteko ahiturik eta indarge utzi izan du Bilboko euskaldungoaren gehiengoa, azken hamarkadetako erantzunak eta ikuspegi berriak heldu diren arte.
‎Bertako gutxituari inolako aukerarik eta lehentasunik ukatu gabe, beste hizkuntza bat, batez ere gutxitua bada, agerraraztea kultura eta hizkuntza aniztasunaren aldeko ekimena izango da, eta beraz lehentasuna izan behar duena. ekimen kulturalak ez ezik hizkuntza eskubideen alorrean ere eginkizun ugari agertzen dira eremu honetan, aniztasunaren bidetik bideragarri eta aberasgarri direnak. Ikusi adibidez, Aierdi & uranga (ed.) (2008) liburuan euskara, immigrazioa eta hizkuntza eskubideen inguruan biltzen diren gogoetak; material interesgarria da auzi honetan aurrera egiteko. europako kontseiluak eman zuen aurrera pauso garrantzitsuetarikoa erregio edo gutxiengoen hizkuntzen europako karta (1992) izan zen hizkuntza eskubideen alorrean, eta hainbat estatutan, formalki bederen, hartu diren erabakiak baikortasunez onartu behar dira. erakunde berberak, eta irakaskuntzari begira bestalde, 2001 urtean abian jarri zuen hizkuntzen Ikaskuntza, Irakaskuntza eta... Norbanakoaren eleaniztasunerako ibilbidea ez baita eskola bidez sortutakoa soilik; are gehiago, eskola baino askoz lehenago izan da gizakia eleanitz, eta gaur immigrazioak derrigorrez sortzen dituen eleanitzak ere ondo babestu eta balioztatu ditzake portfolio ekimenak. eleaniztasunaren aldeko europako kontseiluaren ahalegin hau, oro har, elebakartasuna arrisku eta pobrezia bezala ikusarazteko oso ekimen baliagarria litzateke, nahiz eta bertan hizkuntza gutxituek ez duten trataera edo aipamen berezirik. hizkuntza aniztasuna gizartearentzat eta norbanakoarentzat aberasgarri eta beharrezkoa dela azpimarratzeko uNeSCoren ekimenak ere oso aproposak iruditzen zaizkigu. eta hemen bai, hizkuntza gutxituek, arriskuan dauden hizkuntzek, leku berezia hartzen dute, Nazio Batuei eta uNeSCori, kultura, hezkuntza eta zientziaren ardura duen erakunde bati dagokion ardura behingoz bere gain hartuz.
‎Nola lortu ordea? zer eskaintzen digute hezkuntza zientziek erronka honi aurre egiteko, eleaniztasuna edo gaitasun eleanitza ulertzeko modu asko egonda ere, ezin ukatu eskolarentzat dela zuzeneko erronka hiritar eleanitzak heztea.
2012
‎2) euskaltzaindiarekin batera zenbaki monografikoa egin eta argitaratu da Diglosiaren inguruan izenarekin (79/ 80, 2011 (2)). Bertan, Mikel zalbidek idatziriko diglosiari buruzko txosten nagusia eta txostenaren inguruko zazpi adituen hausnarketak jasotzen dira. horrela ba, Txillardegi, zuk eta beste batzuek hasitako egitasmo hau aurrera doa indarrez(" BAT= askoen arteko batasuna"); euskararen inguruko egitasmoa indartzen doa, zuk eta guk nahi bezala, eta modu honetan gurekin jarraitzen duzula onartzen dugu. Gu ere sortzaile izaten jarraitzen dugu BAT aldizkarian, euskararen soziolinguistikan sakonduz, pozez eta itxaropenez.
‎Azkenik, gure esker ona ozenki eman nahi diegu neurketa egiteko lagun ezin hobeak izan diren neurtzaile guztiei, euren kolaborazioa eta prestutasuna ezinbestekoa izan baita lan hau aurrera eramateko orduan.
2013
‎Era berean, zailasunak adinarekin lotura duela ikusi ahal izan da; gazteenek dituzte zailtasun handienak. Halere, gai honetan aurrera begira gehiago sakondu litzatekeela uste dugu.
2014
‎Arestian esan bezala, bi herri aukeratu dira ikerlan hau aurrera eraman ahal izateko eta datu esanguratsuak lortzeko. Bi herrietan errealitate desberdinak aurkitzen dira, eta horrek euskararen abaniko zabala erakusteaz gain, testuinguru euskaldunean bizitzeko dauden bi ikusmolde erakusten ditu.
‎Lehenbizi, oinarri teoriko batzuk kokatuko ditut. Jarraian, ikerketa xume hau aurrera ateratzeko landu dudan proposamen metodologikoa aurkeztu eta ostean, analisian sakonduko dut, ardatz nagusiak landa laneko emaitzekin eta marko teorikoarekin osatuz.
2015
‎Egoera honi aurre egin nahirik eta hizkuntza gutxitu horiek biziberritzeko asmoz, hainbat eragile, erakunde eta gizabanakok egitasmo aktiboak jarri dituzte abian (Dwyer, 2011: 1). Dena den, egitasmo horiek diseinatzerako orduan eta arrakasta maila minimo bat bermatze aldera, beharbeharrezkoa da hizkuntzaren egoeraren diagnostiko zehatza egitea, ekimen horiek ahalik eta hobekien doitze aldera (ibid.).
2016
‎gizarte inklusioa eta hizkuntzarena ere. Harreraren prozesua bukatuta eta hizkuntz aniztasunean hierarkia logikoak ezarrita, bada edo heldu da interbentzio integral honi aurre egiteko unea.
2017
‎Hiztunen subjektibotasuna gainditzen dela egia bada ere hein batean subjektibotasuna eta aldakortasuna ikerlarien aldera igaro daitezke. botasuna gainditzen dela egia bada ere hein batean subjektibotasuna eta aldakortasuna ikerlarien aldera igaro daitezke21 arazo metodologiko honi aurre egiteko ikerlariak ondo trebatu behar dira eta erregistroak ahalik eta berdinen egin behar dira. ez da erreza kalean bertan egiten den erregistro batean. datu bilketako arazoei gehitzen zaie lortutako emaitzetatik estrapolazioak egiteko nahia. oro har, alderaketa kuantitatiboetan tentazio induktiboak baztertu lirateke. kasurako, kale neurketan neurtzen denarekin konformatu, edota serieak ma... elkar hizketak, bistan da:
2018
‎Horrela, teknika hau aplikatuko duten bezero misteriotsuek aldez aurretik prestakuntza bat jasotzen dute zerbitzuaren erabiltzaile potentzial gisa aritzeko, eta aldi berean, behaketa eta neurketa bat egin ahal izateko. Teknika hau aurrez aurreko, telefono bidezko edota Internet bidezko zerbitzuak ebaluatzeko erabili daiteke.
2019
‎58 ez da hori aldi bakarra, Fishman-ek gai honi aurrez aurre heldu izan dioguna. Bere laburrean aski argia da ordea, eta oraingoz honetara mugatuko gara.
2021
‎Ikerketa garatzeko Gipuzkoako Hizkuntzen maparen eta web proiektuaren arduradunekin aritu da, bereziki, Hizkuntzen Berdintasuneko Zuzendaritzaren eta Giza Eskubideak eta Kultura Demokratikoa sailaren arduradunarekin1 Horrez gain, proiektuaren kolaboratzaile diren Euskaltzaleen Topagunearekin eta Emunekin ere aritu da. Parte hartu duten guztiei eman nahi dizkiegu eskerrik beroenak, haiek gabe ezinezkoa izango baitzen lan hau aurrera eramatea.
‎— Osasun egoera dela-eta, zenbait jarduera egin ezin izanak asko baldintzatu du egitasmoa. Monitorearen konpromisoa eta gogoa eskertzekoak izan dira, egoera zail honi aurre egiteko.
‎Gure esker onak proiektu hau aurrera eramateko diru-laguntza eman diguten erakundeei: Bergarako Udala, Gipuzkoako Foru Aldundia eta Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza saila.
2022
‎HAPO lantzekoak Zestoan eta Orion, etxebizitza sustapen batzuei lotutakoa Azpeitian, hirigintzako plan berezi batzuetakoak Zarautzen eta Zumaian, HAPOren aldaketa bat Orion, Getariako29 portuaren plan berezia... Esperientzia eta jakintza horiek guztiak partekatzea eta gizarteratzea funtsezkoa da gai honetan aurrera egin dezagun. UEMAk egindako ebaluazioak eskura jarriak ditu webgunean30, baina urte hauetan metodologia berriagoarekin beste batzuk ere eginak direla aintzat hartuta, aukera ona izan daiteke praktika horiek lantzea eta gizarteratzea euskara teknikarien Udaltop jardunaldietan; gainera, aurreko puntuan ikusi dugunez, zuzenean edo zeharka beste gai asko ere jorratzeko bidea ematen du.
‎Immigrazioaren eta euskararen arteko harremanak programa erabat integrala eskatzen du, aldi berean bi helburu betetzeko, alegia, gizartean eta hizkuntzan inklusioa lortzea. Harreraren prozesua bukatuta, heldu da esku hartze integral honi aurre egiteko unea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia