Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2010
‎Gezur beldurgarria, inoiz ez baitzen gure Administrazio Kontseiluaren bileretan ETAren izenean inor izan, ez komisariorik ez bestelakorik. Fiskalak puntu honetaz egin zion galderak(. Zuk lehen hau eta hau esan duzu Auzmendi jaunaz. Hori horrela izan dela adierazteko zer froga duzu??) eta komandantearen ondoko erantzunak(.......
‎Berehala egin nuen. Eta orduan bat hurbildu eta belarri ondoan hasi zitzaidan oso fuerte galdezka honetaz eta hartaz. Azken batean egunkari barruko ETAren morroia nor zen eta diru kontu batzuk? 100 milioi pezetakoak?
‎Nik orduan, barrutik irmo eta bero baina kanpotik erdi negarrez, hauxe esan nion: . Apaiza naizen aldetik, nire bizitzeko zentzua eta filosofia horrela epaitzen baduzu, zer erantzungo dizut honetaz eta hartaz?. Beste une batean ere, betikoak bero bero eginda nik gauza batzuen berri ez nuelako horrela esan zidan mehatxu gisa:
‎Bat batean Pablo sartu dute nire ziegara, Epaitegira bere burua defenditzera etorria. Patxadan eta luze mintzatu gara honetaz eta hartaz, eta itxaropenik gabe egotetik, bere ama eta seme alabak gertu dituela ohartuz ilusio izatera pasa da. Idazteko eskatu dit, eta nik baietz erantzun.
‎Teodoro. Txaraka?) esker, gehienbat, pena konmutatu bazioten ere. Hamaika erlijioso hauen berri orain arte ere agertu da aldizkari honetan eta aurrera joko dugu, urte haietan Probintziako buru izan zen A. Sergio Santa Teresarena Aldazen jokaera pixka bat aztertzera:
2011
‎Begiraleak maite zenuenbeste guzien gaineti, sukaldea ongi apaintzea, gauzak egitea txukunki. Bertsu hau eta beste bi miladituzkezu orain merexi, agur bero bat, agur sendo bat, agur jauna eta agur.
‎osoa moldatuz. Berak esan zuenez,, idazleen atala honek eta 2007tik aurrerako aleen bilaketak prozesu honetan laburbiltzen dira:
‎Bere asmo nagusia beste hau da: gazte honen eta Jaungoikoaren arteko topaketa sakona nabaritzea. Eta hori filmaren hasieratik amaieraino ikusten da.
2012
‎Bizidun baten definizio unibertsala lortzea egiazki ezinezkoa da cosmos material honetan, hor tara bat dugu nabari nabaria. Baina Jainkoak badu halako bizidun bakoitzaren definizio unibertsal hori, guretzat misterio dena, baina Harentzat ez, eta ezagutza unibertsala du Jainkoak, cosmos material honena eta baita bizidun guztiena, banan banan, denona (denok baikaude cosmos material honetan). Haren baitan zientzia ez da nola infinitua potentzian, sekula ez dena iristen bere helmugara, eta bai da Haren zientzia nola infinitua aktoan, helmugan dago jada betidanik, horregatik da, formen emailea?, formen emaile perfektua (Bera da eta Santu den bakarra).
‎Jose Antonio Aldekoak be, geroago, bide bera hartu ebala dino. Auzo auzoko adiskidea eban hau eta leihotik leihora berba egiten ei eben. Jesuita sartu eta Deustuko Unibertsitateko idazkaria eta metafisikako irakaslea izan zala dinosku.
‎Berritze hau izan da nolabait, 2012ko kabalkada toberak Irisarrin erdietsi duen arrakastaren giltza. Xiur naiz Irisarriko hau eta gero gehiago etorriko direla. Orain lekukoa Itsasu herriari pasatu diote agorrilaren 19an, besta kari, eginen duten kabalkada toberarako.
‎Batzuk ordurik ostenduta bizi izan dira, bitarte guzti honetan ziurtasunik ezak eragindako larritasuna bizi izan dabela, baia behin be itxaropena galdu barik. Gure tropak herrian sartu ziranean, ogi zuria honeri eta hareri emoten sartu ziran. Ostenduta egon ziranak lehenengoak izan ziran agirian urteten.
‎Tropa faxistak Bakion sartu ziranean, herria hutsik egoan, askok ines eginda eta beste batzuk etxeetan sartuta, bildurrez, seguru antzean. Ume gitxi batzuk baino ez ei ebezan kalean ikusi eta hortik gora, hiru gizon besterik ez jakezan parajetu ondo etorria egiteko, bi herrikoak, bestea kanpotarra, falangistea hau eta karlistak hareek biak, hirurak eurenetan sutsuak.
2013
‎Haren oroipena lau haizetara zabaldu nahi genuke, baina besterik ezean, Karmel aldizkariaren orrialde xume hauek izan bitez desira honen lekuko. Era askotakoak izan daitezke ahaztearen ilunpetatik askatu nahi diren pertsonen merezimenduak, baina kasu honetan, beraren balioak eta Herri honi eta Ordena erlijiosoari egin zizkion ekarpenak baino gehiago, bidegabekeria ikaragarri baten biktima izateak indartzen du gugan haren oroipena berreskuratu eta haren izena ohoratu nahia.
‎Guztien gainetik, Aita Rafael San Joserena (Sotero Urionaguena) aipatu behar. Relato histórico del Convento de Larrea y de las Andanzas de su P. Prior durante la Guerra Civil de España 1936 1940Karmel deritzon lana idatzi zuen honek eta guk aldizkari honetan argitaratu genuen gaztelaniazko originala ezkerreko aldean eta euskarazko itzulpena eskuinekoan (2005). Hauxe da iturri nagusia eta lehen mailakoa A. Romanen azken egunei buruz.
‎Proposamen hau entzutean, apaizetxea benetako irtenbidea izan zitekeela bururatu zitzaidan; irtenbidea ez A. Gerardorentzat bakarrik, baita Larreako erlijioso guztientzat ere, A. Gerardo bere ondoan hartu beharrean apaizetxea uzten bazigun geuk erabiltzeko, berak, ordura arte bezala, alkate jaunaren etxean bizitzen jarraituz seguruago egotearren. A. Romani agertu nion neure bururakizun hau eta oso ondo iruditu zitzaion. Geroko utzi gabe, Etxanora jo zuen Don Timoteori zer egoeratan geunden eta beraren etxeaz zer bururakizun izan genuen azaltzeko.
‎Bartzelonako artzapezpikua Modrego Casáus zen, frankista ezaguna. Hau eta Eijo y Garay, Madrileko artzapezpikua, Frankoaren korteetan prokuradore ziren, 1943tik Frankok izendatuta. Eijo. Patronato?
2014
‎Eta Euskalerriaz arduratu zen beste atzerritar ikerlari baten berri ematen digu. Honek eta Erteuropako beste ikerlari mordo batek Euskalerria ezagutzu eta ezagutarazi zuten mundu zabalean.
‎Ana Jesusenak dio, hark bere obren kopia batzuk hainbat hitz aldaturik ikustean, protesta egin zuela: . Jainkoak barka biezaie nire aitor entzuleei, niri idazteko agindu zidatenaren kopiak eginez, hitz batzuk aldatzen baitituzte; izan ere, honako hau eta hau ez dira nireak. Eta gero haiek ezabatu eta lerro artean aldatu zuten hitza idazten zuen bere eskuz?.
2015
‎(?) Eta San Jose aintzatsua hartu nuen bitarteko eta jaun, eta beraren babespean jarri nintzen oso osoan. Argi ikusi nuen bai premia honetan eta bai arimaren ohore eta galtzearen premia handiagoetan, nire aita eta Jaun honek nik eskatzen jakin nuen baino ere hobeki atera ninduela. Ez naiz gogoratzen orain arte nik zerbait eskatu eta egin gabe utzi duenik.
‎Ama Teresak haren ordezkoa, Salamancan ama priore karguan zegoena izatea nahi zuen, Ana Gizakundekoa (Tapia) (ikus irailaren 6ko gutuna). Gero, komunitate bereko moja bat hautatzea hobe izango zela-eta, Joana Bautistagan (Baena) pentsatu zuen, gutun honetan eta 124 gutunean, irailaren 20koan, esaten denez; hala ere, ama prioreak (Briandak) Beatriz Jesusena (Cepeda) hautatu zuen egokiagotzat; Teresaren iloba zen, hau da, beraren lehengusuaren alaba, Frantzisko Cepedarena.
‎Bai gogorra dela Zuk nahigabe artean utzi nahi duzun arima bat ikustea! Egia esan, nahigabe hau eta fundazio hauetan izan ditudan beste batzuk gogora datozkidanean, horren ondoan ez direla kontuan hartzekoak, iruditzen zait, gorputzeko nekeak, asko izan badira ere.
‎Berriro ni erreparatzen diet mirariei, ea zer atera daiteken euren estudiotik. Eta baldin badira aprioristikoak, esan eta izan, orduan hortik ondorioztatzen da ezagutza unibertsala, eta hori ezinezkoa da kosmos honetan, beraz Jesusen erresuma ez da kosmos honetakoa eta bai beste kosmos hobe batekoa, kosmos material honetan ezin deskubritu daitekeena, iniziatiba handik etorri behar baita. Eta Aristotelesek bazioen Jainkoak ez zuela parte hartzen kosmos material honetako asuntoetan, baina errebelazioaren historia oso bat badugu hori gezurtatzen duena gure hoberako, gure onerako.
‎Oi, ene ahizpak!, ez egon hain ziur eta ez egin lorik, lapurren beldurrez etxeko ateak ongi itxi ondoren, lasai lotaratzen denaren eta haiek barruan uzten dituenaren antzekoa baita. Eta badakizue ez dagoela lapur gaiztoagorik, gu geu geratzen baikara; izan ere, kontu handiz ibili ezik eta bakoitza bere borondateari kontra egiten saiatzen ez bada, gauza asko daude bere Egileagana lurrez eta berunez beterik joan gabe hegan egiteko barruko askatasun hau kentzen dutenak(?) geure buruagandik askatze hau eta geure buruaren aurka egitea gauza latza da, bat bat eginik gaudelako eta geure burua maite dugulako? (Bidea 10, 1).
2016
‎lehenengo aizkora kolpean, haize bolada indartsuak bat batean eraitsi zuen zuhaitza. Herriak, harri eta zur eginik, Jainkoaren eskua ikusi zuen beldur ikaraz gertakari honetan eta apalki galdetu zion Bonifaziori nola ospatu behar zituen Gabonak.
‎Ana Jesusenak dio, hark bere obren kopia batzuk hainbat hitz aldaturik ikustean, protesta egin zuela: ' Jainkoak barka biezaie nire aitor entzuleei, niri idazteko agindu zidatenaren kopiak eginez, hitz batzuk aldatzen baitituzte; izan ere, honako hau eta hau ez dira nireak. Eta gero haiek ezabatu eta lerro artean aldatu zuten hitza idazten zuen bere eskuz.
‎Hemen dituzue batzuk lantxo honen osagarri gisa. Goza dezazuela itzulpen bikain hau eta merezitako oihartzuna izan dezala gizartean, euskal herritarrek benetako, harribitxi, dugun liburu hau ezagutzeko edota, nahi izanez gero, eskuratzeko.
‎Erregistroak ere askotarikoak eta aberatsak: tragikotik, komikotik eta poetikotik oparo izaten dute; mundu honetakoa eta naturaz gaindikoa, gauza erreala eta fantasiazkoa, erraz gurutzatzen dira obra hauetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia