2010
|
|
Saio handia egin da, hasieratik beretik, irakasle eskoletan euskal adarrak eratzeko: hots,
|
hasi
eta buka euskaraz ikasi ahal izateko lerroak antolatu dira, ikasle euskaldunak irakasle gai euskaldun (berez, elebidun) trebe bihurtzeko. Zenbait irakasle eskola hori baino urrutiago joan da eta legeak dioena hitzez hitz betetzen du:
|
2013
|
|
Tesia
|
hasi
eta bukatu arte bidelagun, aholkulari eta laguntzaile izan ditudan bi tesi zuzendariei dagokie hurrengo esker ona, hala nola Xarles Videgain Paue eta Aturrialdeko Unibertsitatekoa eta Josu Chueca Euskal Herriko Unibertsitatekoa. Zinez plazer handia izan da holako bi zuzendarirekin lan egitea.
|
|
Doktorego tesi honetan, Lehen Mundu Gerra
|
hasi
eta bukatu arteko (1914ko abuztuaren 1etik 1918ko azaroaren 11ra) Eskualduna astekariko lau urte eta hamar hilabeteko zenbakiak aztertzea zen helburua, eta hori izan da lanaren ardatz nagusia. Astekariak gerla nola aipatu zuen aztertu nahi zenez, gerlak iraun zuen denbora guztiko zenbakiak irakurri dira, gerla hasi baino hilabete lehenagoko zenbakietatik hasi (1914ko uztailaren 3a) eta, 1919ko apirilaren 11 arteko zenbaki guztiak irakurri dira, Eskualduna n idazten zuten soldaduak ordurako itzuli baitziren.
|
2014
|
|
Entzun ondoren esan dezaket, ez musikalki, ez hitzei dagokie nez, diskoak ez duela indar aminirik galdu. izatez, ia berrogei urte beranduago, klasiko mamitu baten trinkotasuna dario leku guztietatik,
|
hasi
eta buka. nire buruari gaia jarrita ari naizenez, aletu dezadan entzute ariketa honen emaitza inpresionista, kan tuz kantu:
|
2020
|
|
Oroitzapenak ekai literario bihurtzeko Etxamendik duen maneran eboluzio gardena ematen da. Haren narrazio gehienak oroimen biografiko saminaren alorrean
|
hasi
eta bukatzen badira ere, haien aurrean idazleak duen jarrera animikoa eta, ondorioz, literarioa aldatzen doa, denbora iragan ahala. Honela," gau borrokan" 71 erauntsi ondoren, idazlearen sentipenak zoritzen eta baketzen dira.
|
2021
|
|
Gauzak horrela, erraz ulertzen ahal da izan daitezkeela esaldiak perpaustzat ezin har daitezkeenak —pentsa, besterik gabe, hitz egiterakoan gertatzen diren hutsegite ugariez, edo zerbait esaten
|
hasi
eta bukatu gabe zenbat bider gelditzen garen, edo norbaitek gogoa beste nonbait duenean gerta daitezkeen hutsegiteez— Horiek denek, arruntean beren helburu komunikatiboa bete dezakete, baina gramatika ikuspegi batetik begiratuta, perpaus okertzat hartuko genituzke, edo, nolanahi ere, perpaus izatera iristen ez direla esan genezake. Eta alderantziz, izan daitezke benetako perpausak, gramatikaren inongo erregelarik urratzen ez dutenak, baina haien luzera edo konplexutasunagatik, adibidez, komunikazio normalean nekez onartuko genituzkeenak eta, horrenbestez, esan ere nekez esango genituzkeenak.
|
|
Zenbaitetan, aditzoina eta partizipioa nahasten dira, eta eta nahiz edo juntagailua har dezakete aditz juntatuek: Sal edo erosi dabiltza aspaldion tratularia eta nekazaria; Josi edo urra utzi nituen etxe saltzailea eta erosleak;
|
Hasi
eta buka irakurri zuen liburu osoa. Nolanahi ere, ez du ematen alderik dagoenik aurreko adibideen eta honako hauen artean, esanahiari gagozkiola bederen:
|
2023
|
|
DBHko 4 maila amaitzean, ikasle orok B2 Bigarren Hizkuntza Eskakizuneko mailaren jabe izan luke, eta Batxilergoan barrena Hirugarren Hizkuntza Eskakizuna, hau da, C1ekoaren heina lortzea liteke helburua. ...baina nago, guztiak gailur hartaraino iristea ezinezkoa dela egun. Eta uste horretantxe nago, beste hezkuntza xede askotan legez, jendarteak soil soilik irakaskuntza sistemaren bizkar uzten duelako euskara bereganatzearen eta egoki erabiltzearen ardura, eta hola oso nekez erdietsiko dugu ikasleok euskara aberats, egoki eta zuzenaren jabe izatea (B2, C1), hizkuntzaren alderako harremana ikastetxean
|
hasi
eta bukatzen bada. Egoera horretaz argi eta garbi ohartzen gara B2 nahiz C1eko ahozko probetan:
|