2016
|
|
direnen arteko zuzenketatxoa eragin dugu datuetan (jakinik zuzenketa hori ere eskasa dela, eta etorkinen berezko benetako eragina nahikoa handiagoa dela populazioan, artean ofizialki, atzerritar? direnena baino, kontuan
|
hartzen
ez direnez etorriz geroztik naziotasun espainola eskuratu dutenak, zein etorkin hauen seme alaba jada. Espainian, jaioak).
|
2017
|
|
Patxi Altunak (1989, 107) azaltzen du teologia ikasketak hasi baino lehen hiru urte egin ohi zirela maisu txiki bezala (magisterio urteak), mutil gazteen irakasle lanetan, baina nagusiek Orixeri sei urte eginarazi ziotela eginkizun horretan, zigor gisa edo, agian euskal gaietan denbora larregi ematearren; Orixek berak 1943an idatzitako De mi vida externaapunte biografikoetan (Iztueta & Iztueta 2006, 511) zehazten du are sendagile psikiatra batenera bidali zutela nagusiek, zoro gaixotzat hartuta, baina ikasturtea amaitu ondoren Orixek jesuiten probintzialari eta bisitatzaileari idatziriko gutunetan (Iztueta & Iztueta 2006, 31) ikusten dugu bestelako salaketen aurrean ere bere burua defendatu beharra ikusten duela: irakasle txarra izatea, ikasleak mendean
|
hartzen
ez jakitea, marmarka aritzea, nagusiekin manugaitz izatea, euskaltzale eta are abertzale izatea, literaturako eskoletan gai lizunak erabiltzea... haien ustez ezdeusa izatea. Nolanahi ere, 1919ko gutunaren alderdi batzuk ulertzeko, axola handikoa da jakitea Xabierko ikasturte horretan (1919) latin gramatika eta grekoa irakasten ziharduela.
|
2018
|
|
Hori dela eta, Thompsonek erranei continuum motaren aldagaia gaineratu behar zaiola uste dugu: ikerlariak erranek komunitate dinamikak kontuan
|
hartzen
ez dituztenez, jarraitutasunaren baitako dinamikak azalpenetik kanpo geratzen dira. Thompsonek erranak egia badira ere, behar beharrezkoa da erreferentziazko komunitateak testuinguru zehatzean duen dinamikari behatzea.
|
|
Amaitzeko, nabarmendu beharra dago objektu ezberdinen gaineko teorizazioak mugatu egiten duela, neurri handi batean, horien ezagutza. Horiek horrela, teoria eta metodoek ere, etengabe berritzeko ikuspegi kritikorik barne
|
hartzen
ez badute, indar zentsore nabarmena eragin dezakete egiaren diskurtsoa indartzeko tresna gisa. Hori gertatu da, hein handi batean, euskal literaturaren eremuan Francoren erregimenpeko zentsuraz dugun memoriarekin honi buruzko eraikuntza teoriko akademikoa ia jaioberria baita.
|
|
Zentsuraren azterketa ez litzateke egokia autorearen edo, maila txikiagoan, editorearen jarreran zentsurak dakarren aldaketa aintzat
|
hartzen
ez badu.
|
2020
|
|
Gomezek dioen bezala, Astarloaren, Humboldten edo Darrigolen lanak behar bezala kokatzeko, nahitaezkoa da Europan XVIII. mendeko hizkuntzalaritzako gaiak kontuan hartzea, hala nola gramatika orokorra eta gramatika unibertsala, hizkuntzaren jatorriari buruzko eztabaidak edo munduko hizkuntzen datu bildumak. Astarloaren apologista lana, esaterako, ezin uler daiteke kontuan
|
hartzen
ez bada lehen hizkuntzaren ezaugarriak eman nahi zituela eta ezaugarri horiek guztiak betetzen zituen hizkuntza bakarra euskara zela demostratu. Hala ere, bide horretan," euskal gramatikaren deskribapen aski zehatza eskaini zigun.
|
2021
|
|
Lan horien oinarrian, aurretik ere esan dugun moduan, psikologia kognitiboan nagusi den ikuspegi indibidualistaren ideia topatzen dugu. Horrek ez du esan nahi testuingurua kontuan
|
hartzen
ez dutenik.
|
2023
|
|
Bitoriko gotzainak arbolatik erorita ez du leporik hausten. ‘Arriskurik
|
hartzen
ez duenari ez zaio ezer txarrik gertatzen’ Bitoriko obixpok arbolatik eroita eztin lepoik austen (DEI). Bitoriko obixpok eztik pa arbolatik eroita lepoik austen (DEI).
|
|
– Exosistema: pertsonak parte
|
hartzen
ez duen, baina horrengan eragin zuzena duten bat edo bi testuinguruk osatzen dute.
|