2009
|
|
Gorago azaltzen den bezala, Aramendiren idatzi hau Evaristo Bozas Urrutiari zuzenduta egon arren, beste batzuei zuzenduta dagoela kontura gaitezke, Euskaroko bazkideei alegia. Hauei kritikatu eta aurpegiratu egiten diete, nahiz eta Euskal Herrian jaio ez diren, beren anaia gorroto eta aintzakotzat
|
hartzen
ez dutelako (Iparraldeko euskaldunak). Hari berari jarraituz, euskaldunak zeintzuk diren azaltzen du; Euskal Herriaren alde lan egiten dutenak; Arturo Campión adibidez, edo euskaldunak dira ere ama euskara bihotzetik maitatzen dutenak.
|
2012
|
|
Irakasleak detekzio goiztiarrak egiteko eragile ezin hobeak izan daitezke eta hein handi batean, depresioaren nahastea prebenitzeko eskolatik hainbat ekintza eta programa martxan jar ditzakete. Irakasleek depresioaren nahasteari buruzko informazioa eta formakuntza izateari garrantzitsu deritzogu, egun onartua baitago haurtzaroan sortutako depresio nahasteetan goiz eta modu eraginkorrean esku
|
hartzen
ez bada, nahastea kroniko bihur daitekeela eta pertsona ia ezer ez egiteko gauza dela utz dezaketela (Del Barrio, 1998). Osasunaren Munduko Erakundeak (OME, 2012) aditzera eman duenez, 2020 urterako depresioa izango da pertsonengan ezgaitasunak eragingo dituen bigarren kausa, gaixotasun iskemikoen atzetik.
|
|
Aitzitik, urrats batzuk haratago, demokrazia horrek ezinbestean aurreikusi behar ditu genero zuzentasunerako politika aktiboak. Horren haritik, abiapuntuko gure hipotesia da politika publiko jakin batzuen gauzatze ala ez egite gisa ulertu daitekeen genero politikak tokiko partaidetzarako aukera egitura taxutzen laguntzen duela eta, ondorioz, bazterketa gertatzen dela emakumeen partaidetzarako sarbidean nahiz partaidetza praktiketan, baldin eta generoaren faktorea aintzat
|
hartzen
ez duten parte hartzerako mekanismoak martxan jartzen badira. Halaber, uste dugu agertoki instituzional jakin batzuen diseinuak genero ikuspegitik inklusiboak diren parte hartzerako aukerak murrizten dituela.
|
|
Ikusi denez, genero perspektiba aintzat
|
hartzen
ez duten ohiko herritar elkarteetara zuzendurik dagoen tokiko parte hartzearen diseinuak rol jakin batzuekin lotutako partaidetza bultzatzen du emakumeei dagokienez, alegia, amaren rolarekin eta beste pertsona batzuen zaintza lanekin lotutako partaidetza eredua. Hala, diseinu horrek emakumeei lekua uzten die parte hartzean, bai, baina gizartean betetzen duten kokapen tradizionala zalantzan jarri gabe.
|
|
Hori dela-eta, beharrezkoa da tokiko gobernuek genero ikuspegia integratu dezaten governance demokratikoaren aktore eta praktika guztien baitan, baita azpiegitura zibikoa osatzen duten gizarte zibileko aktoreen baitan ere (mugimenduak, elkarteak...). Bilboko adibideak argitzen duenez, botere politikoak gizarte zibileko aktoreekin dituen harremanetan politika horiek aintzat
|
hartzen
ez dituenean, bazterketa prozesuak gertatzen dira emakumeen partaidetza praktiketan, aktore horiek udal instituzioen eta herritarren arteko bitartekari lana egiten dutelako.
|
2013
|
|
Adinari dagokionez (ikus 3 taula), oro har gazteagoen artean gehiago irakurtzen bada ere, lanbideko eta ikasketetako liburuak kontuan
|
hartzen
ez baditugu, eta hori egingo dugu euskal literaturaren irakurlearen profila definitzeko, badirudi euskal literaturaren irakurle kopuru erlatibo handiena 25 eta 54 urte artekoetan legokeela (Conecta, 2010; Kulturaren Euskal Behatokia, 2008). Nahasgarriak izan daitezke euskarazko liburuei buruzko datuak (Conecta, 2010; Kulturaren Euskal Behatokia, 2008), baina kontuan hartu behar da zenbaki horietan ez dela aisialdikoa eta lanbidekoa/ ikasketetakoa bereizten, eta, beraz, aintzat hartuta 1424 artekoetan ikasketetarako irakurketen maiztasun handia, aisialdirako liburuen maiztasun txikiagoa eta liburuak irakurtzeko interes askoz txikiagoa, ondoriozta genezake euskarazko liburuei buruzko datuen soslaiak ez duela aukerarik ematen euskal literaturaren irakurleei buruzko datu doituegirik eratortzeko.
|
2014
|
|
Kontua da, zenbateraino kapaz garen kirol politikak dimentsio horiek garatzerako orduan egiten duen, edota egin lezakeen, ekarpena ebidentzia bitartez adierazteko. Azken batean, kirolaren politika joko modura ala jolas modura ulertzen dugun argitzea premiazkoa dugula aldarrikatzen da artikulu honetan, inolako ezbairik gabe asko baitugu galtzeko gizarte modura kirol politika, eta haren gobernantza, serio
|
hartzen
ez dugunean.
|
|
Euskalgintzaren identitate oinarriak, hizkuntza, kultura, hezkuntza, historia, literatura?? aintzat
|
hartzen
ez dituen politika bidea bururik gabeko jarduna da, egitura makroen aldaketa egarriak guztiz bidezkoak balira ere. Beste horrenbeste esan dezakegu alderantziz ere.
|
2015
|
|
– Espetxe barruan lehiaketa txikiak antolatzea, kiroletan parte
|
hartzen
ez duten emakumezkoei ikusle izateko aukera luzatzeko.
|
2017
|
|
Horri lotzen badiogu Eudal Carbonell ek argitara eman zuena, El nacimiento de una nueva conciencia liburuko ekarpena jasotzea dugu. Ikertzaile horrek Atapuercako indusketetan lan egin ondoren eta behaketaren ondorioz dioenez, baita ekologiaren krisiak eraginda ere, baliabideen banaketa desorekatuagatik eta beste eragile batzuen parte hartzeagatik, agian «espeziaren estualdi bat» sortuko da, baldin eta gizakiak gogoeta egiten ez badu eta aldaketaren aldeko apustu irmoa
|
hartzen
ez badu. Baikor agertzen da, gizakiarengan itxaropenak jartzen dituelako.
|
|
7 taulan ikus daitekeenez, desberdintasunak adierazgarriak dira bakarrik bi baieztapenetan, hala nola «talde sozial batean ez dudala parte hartzen uste dut» eta «elkarte batean egongo banintz, garrantzitsua izango litzateke jende guztia sartzea». Lehenengoko kasuan komunitatea hobetzeko parte hartzen dutenen batez bestekoa baxuagoa izan da (M= 2,65) parte
|
hartzen
ez dutenekin alderatuta (M= 3,30). Hau da, komunitatea hobetzeko parte hartzen dutenek uste dute maila altuagoan talde sozial batean parte hartzen dutela.
|
|
Hau da, komunitatea hobetzeko parte hartzen dutenek uste dute maila altuagoan talde sozial batean parte hartzen dutela. Desberdintasunak ere adierazgarriak dira «elkarte batean egongo banintz, garrantzitsua izango litzateke jende guztiak sartzeko aukera izatea»; kasu horretan ere komunitatea hobetzeko parte hartzen dutenen batez bestekoa altuagoa izan da (M= 4,41), parte
|
hartzen
ez dutenekin alderatuta (M= 4,04). Bestalde, nahiz eta beste kasuetan desberdintasunak ez diren adierazgarriak, baieztapen guztien batez bestekoak altuagoak izan dira komunitatean parte hartzen dutenenenak parte hartzen ez dutenekin alderatuz.
|
|
Desberdintasunak ere adierazgarriak dira «elkarte batean egongo banintz, garrantzitsua izango litzateke jende guztiak sartzeko aukera izatea»; kasu horretan ere komunitatea hobetzeko parte hartzen dutenen batez bestekoa altuagoa izan da (M= 4,41), parte hartzen ez dutenekin alderatuta (M= 4,04). Bestalde, nahiz eta beste kasuetan desberdintasunak ez diren adierazgarriak, baieztapen guztien batez bestekoak altuagoak izan dira komunitatean parte hartzen dutenenenak parte
|
hartzen
ez dutenekin alderatuz. Item horiek neurtzen zituzten inklusioaren ikuspegiaren hainbat ideia, hala nola pertsona guztiek eskubide berberak eduki behar dituztela, jendea integratzea, ez baztertzea bakoitzaren izaerarengatik, kultura desberdinak onartzea?
|
|
Item horiek neurtzen zituzten inklusioaren ikuspegiaren hainbat ideia, hala nola pertsona guztiek eskubide berberak eduki behar dituztela, jendea integratzea, ez baztertzea bakoitzaren izaerarengatik, kultura desberdinak onartzea? Kasu horietan ikusten da komunitatean parte hartzen dutenen ikuspegia zertxobait positiboagoa dela parte
|
hartzen
ez dutenekin alderatuz.
|
|
Abusu auzoan, komunitatean parte
|
hartzen
ez dutenen kopurua zertxobait altuagoa da, parte hartzen dutenen aldean. Hala ere, auzokideen kopuru esanguratsu batek,% 42k, parte hartzen du komunitatean.
|
|
Komunitatean parte hartzen duten pertsonek, oro har, puntuazio altuagoak erakutsi dituzte inklusioaren inguruan galdetutako baieztapenetan. Bereziki, adierazgarria izan da, «Talde sozial batean parte har6tzen ez dutelako sentsazioa» altuagoa izan da komunitatea hobetzeko parte
|
hartzen
ez dutenen kasuan. Eta era berean, komunitatean parte hartzen dutenek uste dute garrantzitsua izango litzatekeela elkarte batean balego pertsona guztiei sartzen uztea.
|
|
Ikerketan 18 urtetik gorako 94 pertsonak parte hartu dute, eta horietatik% 45,7 k baieztatu dute komunitatea hobetzeko parte hartzen dutela. Komunitatea hobetzeko parte hartzen dutenek, parte
|
hartzen
ez dutenen aldean, inklusio sozialaren inguruko hainbat baieztapenetan ikuspegi positiboagoa adierazi dute.
|
2018
|
|
euskal abertzaletasunak globalizaziorako erakusten duen itsutasuna kaltegarria zaio bere helburuak lortzeko bidean eta «itsutasun» hori berea egin eta gainditzen ikasi luke hemendik aurrera. Gabilondoren iritziz, itsutasun hori hain da larria ezen, kontuan
|
hartzen
ez bada, etorkizuneko edozein ekimen edo egitasmo politiko porrotera eraman lezake, hots: independentzia egitasmoa bera barne.
|
2020
|
|
Haur Hezkuntzan hutsune handia dago generoaren inguruan egiten den lanketari dagokionez, da Puigvertek egiten duen salaketa: genero aldagaia kontuan
|
hartzen
ez delako, Haur Hezkuntzan ematen diren erasoak zilegitasun osoz hartzen dira (Elorzak eta Francisco, 2011).
|
|
Ez daukagu beste hirurei buruzko informaziorik. Gehienek, hasieran, Haur Hezkuntzako etapa baino
|
hartzen
ez bazuten ere, pixkanaka, beste adin batzuetara hedatuz joan dira. Hala ere, Haur Hezkuntzako etapan (0) eskolatzea derrigorrezkoa ez denez, lege kontuek errazagoa egiten dute adin tarte horretarako baino ez diren ekimenak garatzea, lehen adierazi dugun eran.
|
2021
|
|
30 Kasu honetan, arbitraje auzitegiak zenbait komunitate indigenaren amicus curiae ren eskaerak gaitzetsi zituen. Auzitegia ez zetorren bat eskatzaileen baieztapenekin, alegia, Nazioarteko Inbertsio Zuzenbidea eta Giza Eskubideen Nazioarteko Zuzenbidea elkarren mendekoak direla esatearekin, eta, beraz, giza eskubideen nazioarteko arauen edukia aintzat
|
hartzen
ez duen edozein erabaki legez osatugabea dela adieraztearekin. Auzitegiaren hitzetan:
|
|
Bestetik, CIADIko hitzarmenean arbitro izateko ezartzen diren baldintzak ez dira oso zurrunak, arbitroek bakarrik zuzenbidean, merkataritza industrian eta finantzetan ezagupenak izatea galdatzen baitu. Hori horrela, haien aukeraketa moduak eta arbitroei galdatzen zaizkien baldintza eskasak giza eskubideen sustapen eta bermea kontuan
|
hartzen
ez duen inbertsio arbitroen komunitate txiki bat sortzea eragin du. Komunitate horretako arbitroen jatorriari dagokionez, nahiz eta arbitraje kasu gehienetan garapen bidean dagoen herrialde bat egon, inbertsio arbitro gehienak Estatu Batuetatik eta Europatik datoz, garapenbidean dauden herrialdeetatik datozen arbitroen ehunekoa oso txikia izanik.
|
|
Zenbait begirada kritikotatik ohartarazten denez, bizi dugun errealitate ekonomikoa, zeinak langabezia, behin behinekotasuna, desparekotasuna eta prekarietatea eragin dituen, zabalagoa den eta dimentsio ezberdinak dituen egiturazko krisi batean koka daiteke (Orozco, 2010; Herrero, 2013). Ekologismotik ohartarazten digutenez, egiturazko krisi hau hazkunde ekonomiko mugagabearen ideiapean hedatzen den, lurraren mugak kontuan
|
hartzen
ez dituen eta krisi ekologiko batera garamatzan eredu ekonomiko baten ondorioa da (Naredo, 2002). Are gehiago, feminismotik ere, gizarte erreprodukzioarekin eta zaintza lanekin erlazionatutako krisiaz ohartarazten digute (Carrasco, 2009; Orozco 2006).
|
2022
|
|
bootstrap 5000 Metodo horrek zeharkako efektua zenbatesten duten erregresio koefizienteen bitartekaritza kalkulatzea eta ondorio horretarako konfiantza tarte bat lortzea eskatzen du. Konfiantza tarteak zero balioa barne
|
hartzen
ez badu, bitartekaritza efektua berresten da (Hayes, 2013).
|
|
Hazi egin da akaso, hain zuzen aldaketa sakonekoak bizi ditugulako. Unibertsitate sistemak saretzea ere ez da aski, elkarlanerako espazioak sor daitezke, korapilatu, loturak egin unibertsitate sistema barruan, eta kanpoarekin, baina ez da aski izango unibertsitate sistema horrek norabide euskalherrigilea
|
hartzen
ez badu, Euskal Herria erdigunean jarriko duena. Izan ere, abiapuntua aldatu da hain zuzen ibilbidearen hasiera egina dagoelako, zorionez.
|