Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2023
‎...abako eta Gipuzkoako TFAOen 144 artikulua eta Bizkaiko TFAOren 143 artikulua) prozedura hasteko komunikazioaren bidez. Komunikazio horretan jarduketen bidez aztertu nahi diren tributuak eta zergaldiak zehaztu behar dira, baita prozedurako jarduketak orokorrak (oro har, behin betiko likidazioarekin amaituko dira) edo partzialak (salbuespenez egiaztatuko aldian tributu betebeharreko elementu guztiak hartzen ez dituztenean, behin behineko likidazioarekin amaituz54) diren ala ez ere. Jarduketa partzialen kasuan, betebeharpekoak hamabost eguneko epea izango du, jarduketa partzialak hasi direla jakinarazten zaionetik zenbatzen hasita, jarduketok orokorrak izan daitezela Administrazioari eskatzeko (Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 146 artikulua eta Bizkaiko TFAOren 145 artikulua)).
‎Kasu bi horietan, zerga egitatea ez da ondasun edo zerbitzu bat eskuratzea, ezpada horiek ematea. Ondorenez, ikusi behar dugu zergatik zerga egitatean parte hartzen ez duen hirugarrenak jasan behar duen tributu prestazioaren zama ekonomikoa, eta jakin behar dugu, baita ere, Administrazioari begira, tributua ordaindu beharrak hirugarrena tributu betebeharpeko bihurtu duen ala ez. Galdera horiei erantzuteko, tributuen jasanarazpenaren erakundea ikertu behar dugu.
‎Eta enpresaburuak ez badu bete bidegabe kaleratutako langile jubilatua edo lana bertan behera utzi duen errelebuko langilea ordezteko betebeharra (modu partzialean jubilatutako langilea bidegabe kaleratu eta enpresan berriro hartzen ez denean, horrek utzitako hutsunea errelebuko langile batekin betetzen ez denean gauzatu antzera), kasuan kasuko erakunde kudeatzaileari ordaindu dio, langileak lanpostua bertan behera utzi zuenetik edo langilea kaleratu zenetik sortutako jubilazio partzialaren ondoriozko prestazioaren zenbatekoa.
‎Bizkaiak bere norabidea zehazten du eta ekonomiaeta finantza plana onetsi ez bada, onetsitakoa bete ez bada, edota desbideraketak zuzentzeko errekerimendua bi hilabeteko epean erantzuten ez bada, toki erakundeko organo eskudunak, ezarritako helburua edo gastuaren araua beteko dela bermatzeko neurriak hartzen ez diren bitartean, adierazi du ez dagoela krediturik aipatutako betetzea bermatuko duen zenbatekoan. Krediturik ez izateari buruzko erabakia hartzen ez bada, Bizkaiko Foru Aldundian finantza zaintzaren arloko eskumena duen sailak beharrezko neurriak hartu ahal izango ditu toki erakundea derrigorrean betetzera behartzea, Udal Finantzaketarako Foru Funtsean (Udalkutxa) parte hartzetik eratorritako baliabideak atxikitzea barne, betiere langileei ordainketak egitea eragozten ez badu, ezta nahitaezko zerbitzu publikoak ematetik eratorritakoak ere.
‎Bizkaiak bere norabidea zehazten du eta ekonomiaeta finantza plana onetsi ez bada, onetsitakoa bete ez bada, edota desbideraketak zuzentzeko errekerimendua bi hilabeteko epean erantzuten ez bada, toki erakundeko organo eskudunak, ezarritako helburua edo gastuaren araua beteko dela bermatzeko neurriak hartzen ez diren bitartean, adierazi du ez dagoela krediturik aipatutako betetzea bermatuko duen zenbatekoan. Krediturik ez izateari buruzko erabakia hartzen ez bada, Bizkaiko Foru Aldundian finantza zaintzaren arloko eskumena duen sailak beharrezko neurriak hartu ahal izango ditu toki erakundea derrigorrean betetzera behartzea, Udal Finantzaketarako Foru Funtsean (Udalkutxa) parte hartzetik eratorritako baliabideak atxikitzea barne, betiere langileei ordainketak egitea eragozten ez badu, ezta nahitaezko zerbitzu publikoak ematetik eratorritakoak ere....
‎2 Ohartarazpena jaso duen Administrazioak hilabeteko epea izango du arriskua saihesteko beharrezko neurriak hartzeko; neurri horiek Ogasun eta Herri Administrazio Ministerioari jakinaraziko zaizkio. Neurriak hartzen ez badira edo Ogasuneko eta Administrazio Publikoetako ministroak uste badu nahikoak ez direla arriskua zuzentzeko, 20 artikuluan eta 21 artikuluan eta 25 artikuluko 1.a) idatz zatian aurreikusitako neurri zuzentzaileak aplikatuko dira".
‎Neurri horiek funtzionatzen ez badute edo hartzen ez badira edo nahikoak ez badira, AEFJLOren 25 artikuluaren bigarren paragrafoaren arabera, finantza zaintzako organo eskudunaren zuzeneko esku hartzea ezartzen da. Gobernuak, ogasun ministerioak proposatuta eta gainbegiratuta, adituen batzorde bat izendatu ahal izango du, ukitutako administrazioaren ekonomiaeta aurrekontu egoera baloratzeko.
‎Hori guztia ez bada funtzionatzen, orduan derrigorrez bete beharreko neurri hertsatzaileak agertuko dira (AEFJLOren 26 artikulua). Tokiko korporazio batek ez badu xedagarritasunik ezaren erabakia hartzen, edo Ogasuneko ministerioak eskatutako gordailua eratzen ez badu, edo adituen batzordearen neurriak hartzen ez baditu, finantza zaintzako organo eskudunak, dela gobernuak, dela autonomia erkidegoak, Korporazioko presidenteari eskatuko dio, adierazten den epean, xedagarritasunik ezaren erabakia hartzeko, adituen batzordeak proposatutako neurriak gordailutzea edo abian jartzea eskatutakoa ezagutzen ez bada, finantza zaintzako organo eskudunak nahitaez behartuko du Administrazio ez betetzailea ezarritako ... Aipatutako betebeharren bat ez betetzeak aurrekontu egonkortasunaren helburua, zor publikoaren helburua edo gastu araua ez betetzea badakar, kudeaketa larriki kaltegarritzat jo ahal izango da.
‎Ez du zehazten, behin informazioa jasota, horren lege kontrola egin eta gero zer gertatzen den. GAMEZ PEREIRAk horren inguruko hausnarketa egitean honakoa esaten du" Neurrietako bat bera ere hartzen ez bada —posible dela suposatuz, kasu askotan ez baita hala—, ez da ezer aurreikusten horri buruz, eta Udala ez da ezertara behartuta geratzen. Hori dela eta, erreklamatzeko arrazoia ere ez da berariaz ezartzen, eta, ondorioz, esparru judizialean ebatzitako salbuespenak izan ezik, erakunde askok onesten dute aurrekontua besterik gabe, eta hala izaten jarraitzen dute, finantza desorekak zuzendu gabe" 446.
‎Likidazioan diruzaintzako gerakina negatiboa bada, indarrean dagoen aurrekontu onetsian murrizketak egin dira; ezin bada murrizketarik egin, orduan zorpetze eragiketetara jotzeko aukera dago; eta horiek ezin badira gauzatu, orduan hurrengo urteko aurrekontua onetsi da defizita konpontzen duen superabitarekin. ...006 kasazio errekurtsoa), errekurritutako epaiak aipatutakoak, ondorioztatzen duenez, TOALTBren 193 artikuluan ezarritako hiru neurri horiek, diruzaintzako gerakin negatibo baten existentzia konpontzeko, modu mailakatuan ordenatuta daudela,... lehentasun hurrenkera bati jarraituz, jada, lehen, bigarren eta hirugarren, Lehenengoa eta hirugarrena, aurreko paragrafoetan ezarritako neurrietako bat ere hartzen ez bada" 448 Baina, neurririk hartzen ez bada?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia