2023
|
|
...abako eta Gipuzkoako TFAOen 144 artikulua eta Bizkaiko TFAOren 143 artikulua) prozedura hasteko komunikazioaren bidez. Komunikazio horretan jarduketen bidez aztertu nahi diren tributuak eta zergaldiak zehaztu behar dira, baita prozedurako jarduketak orokorrak (oro har, behin betiko likidazioarekin amaituko dira) edo partzialak (salbuespenez egiaztatuko aldian tributu betebeharreko elementu guztiak
|
hartzen
ez dituztenean, behin behineko likidazioarekin amaituz54) diren ala ez ere. Jarduketa partzialen kasuan, betebeharpekoak hamabost eguneko epea izango du, jarduketa partzialak hasi direla jakinarazten zaionetik zenbatzen hasita, jarduketok orokorrak izan daitezela Administrazioari eskatzeko (Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 146 artikulua eta Bizkaiko TFAOren 145 artikulua)).
|
|
Kasu bi horietan, zerga egitatea ez da ondasun edo zerbitzu bat eskuratzea, ezpada horiek ematea. Ondorenez, ikusi behar dugu zergatik zerga egitatean parte
|
hartzen
ez duen hirugarrenak jasan behar duen tributu prestazioaren zama ekonomikoa, eta jakin behar dugu, baita ere, Administrazioari begira, tributua ordaindu beharrak hirugarrena tributu betebeharpeko bihurtu duen ala ez. Galdera horiei erantzuteko, tributuen jasanarazpenaren erakundea ikertu behar dugu.
|
|
Eta enpresaburuak ez badu bete bidegabe kaleratutako langile jubilatua edo lana bertan behera utzi duen errelebuko langilea ordezteko betebeharra (modu partzialean jubilatutako langilea bidegabe kaleratu eta enpresan berriro
|
hartzen
ez denean, horrek utzitako hutsunea errelebuko langile batekin betetzen ez denean gauzatu antzera), kasuan kasuko erakunde kudeatzaileari ordaindu dio, langileak lanpostua bertan behera utzi zuenetik edo langilea kaleratu zenetik sortutako jubilazio partzialaren ondoriozko prestazioaren zenbatekoa.
|
|
Bizkaiak bere norabidea zehazten du eta ekonomiaeta finantza plana onetsi ez bada, onetsitakoa bete ez bada, edota desbideraketak zuzentzeko errekerimendua bi hilabeteko epean erantzuten ez bada, toki erakundeko organo eskudunak, ezarritako helburua edo gastuaren araua beteko dela bermatzeko neurriak
|
hartzen
ez diren bitartean, adierazi du ez dagoela krediturik aipatutako betetzea bermatuko duen zenbatekoan. Krediturik ez izateari buruzko erabakia hartzen ez bada, Bizkaiko Foru Aldundian finantza zaintzaren arloko eskumena duen sailak beharrezko neurriak hartu ahal izango ditu toki erakundea derrigorrean betetzera behartzea, Udal Finantzaketarako Foru Funtsean (Udalkutxa) parte hartzetik eratorritako baliabideak atxikitzea barne, betiere langileei ordainketak egitea eragozten ez badu, ezta nahitaezko zerbitzu publikoak ematetik eratorritakoak ere.
|
|
Bizkaiak bere norabidea zehazten du eta ekonomiaeta finantza plana onetsi ez bada, onetsitakoa bete ez bada, edota desbideraketak zuzentzeko errekerimendua bi hilabeteko epean erantzuten ez bada, toki erakundeko organo eskudunak, ezarritako helburua edo gastuaren araua beteko dela bermatzeko neurriak hartzen ez diren bitartean, adierazi du ez dagoela krediturik aipatutako betetzea bermatuko duen zenbatekoan. Krediturik ez izateari buruzko erabakia
|
hartzen
ez bada, Bizkaiko Foru Aldundian finantza zaintzaren arloko eskumena duen sailak beharrezko neurriak hartu ahal izango ditu toki erakundea derrigorrean betetzera behartzea, Udal Finantzaketarako Foru Funtsean (Udalkutxa) parte hartzetik eratorritako baliabideak atxikitzea barne, betiere langileei ordainketak egitea eragozten ez badu, ezta nahitaezko zerbitzu publikoak ematetik eratorritakoak ere....
|
|
2 Ohartarazpena jaso duen Administrazioak hilabeteko epea izango du arriskua saihesteko beharrezko neurriak hartzeko; neurri horiek Ogasun eta Herri Administrazio Ministerioari jakinaraziko zaizkio. Neurriak
|
hartzen
ez badira edo Ogasuneko eta Administrazio Publikoetako ministroak uste badu nahikoak ez direla arriskua zuzentzeko, 20 artikuluan eta 21 artikuluan eta 25 artikuluko 1.a) idatz zatian aurreikusitako neurri zuzentzaileak aplikatuko dira".
|
|
Neurri horiek funtzionatzen ez badute edo
|
hartzen
ez badira edo nahikoak ez badira, AEFJLOren 25 artikuluaren bigarren paragrafoaren arabera, finantza zaintzako organo eskudunaren zuzeneko esku hartzea ezartzen da. Gobernuak, ogasun ministerioak proposatuta eta gainbegiratuta, adituen batzorde bat izendatu ahal izango du, ukitutako administrazioaren ekonomiaeta aurrekontu egoera baloratzeko.
|
|
Hori guztia ez bada funtzionatzen, orduan derrigorrez bete beharreko neurri hertsatzaileak agertuko dira (AEFJLOren 26 artikulua). Tokiko korporazio batek ez badu xedagarritasunik ezaren erabakia hartzen, edo Ogasuneko ministerioak eskatutako gordailua eratzen ez badu, edo adituen batzordearen neurriak
|
hartzen
ez baditu, finantza zaintzako organo eskudunak, dela gobernuak, dela autonomia erkidegoak, Korporazioko presidenteari eskatuko dio, adierazten den epean, xedagarritasunik ezaren erabakia hartzeko, adituen batzordeak proposatutako neurriak gordailutzea edo abian jartzea eskatutakoa ezagutzen ez bada, finantza zaintzako organo eskudunak nahitaez behartuko du Administrazio ez betetzailea ezarritako ... Aipatutako betebeharren bat ez betetzeak aurrekontu egonkortasunaren helburua, zor publikoaren helburua edo gastu araua ez betetzea badakar, kudeaketa larriki kaltegarritzat jo ahal izango da.
|
|
Ez du zehazten, behin informazioa jasota, horren lege kontrola egin eta gero zer gertatzen den. GAMEZ PEREIRAk horren inguruko hausnarketa egitean honakoa esaten du" Neurrietako bat bera ere
|
hartzen
ez bada —posible dela suposatuz, kasu askotan ez baita hala—, ez da ezer aurreikusten horri buruz, eta Udala ez da ezertara behartuta geratzen. Hori dela eta, erreklamatzeko arrazoia ere ez da berariaz ezartzen, eta, ondorioz, esparru judizialean ebatzitako salbuespenak izan ezik, erakunde askok onesten dute aurrekontua besterik gabe, eta hala izaten jarraitzen dute, finantza desorekak zuzendu gabe" 446.
|
|
Likidazioan diruzaintzako gerakina negatiboa bada, indarrean dagoen aurrekontu onetsian murrizketak egin dira; ezin bada murrizketarik egin, orduan zorpetze eragiketetara jotzeko aukera dago; eta horiek ezin badira gauzatu, orduan hurrengo urteko aurrekontua onetsi da defizita konpontzen duen superabitarekin. ...006 kasazio errekurtsoa), errekurritutako epaiak aipatutakoak, ondorioztatzen duenez, TOALTBren 193 artikuluan ezarritako hiru neurri horiek, diruzaintzako gerakin negatibo baten existentzia konpontzeko, modu mailakatuan ordenatuta daudela,... lehentasun hurrenkera bati jarraituz, jada, lehen, bigarren eta hirugarren, Lehenengoa eta hirugarrena, aurreko paragrafoetan ezarritako neurrietako bat ere
|
hartzen
ez bada" 448 Baina, neurririk hartzen ez bada?
|