2017
|
|
53 Yann Moulier Boutang, De L, esclavage au salariat (1998), 291? 293 Moulier Boutangen arabera, behartsuei zuzendutako laguntzak ez ez ziren izan soilik lurren desjabetzeak eta prezioen inflazioak eragindako miseriari emandako erantzuna; aitzitik, langileek ihes egitea saihesteko eta tokiko lan merkatua sortzeko neurri bat ere izan ziren (1998), baina ni ez nator bat erabat horrekin. Lehen adierazi dudanez, Moulier Boutangek gehiegi azpimarratzen du desjabetutako proletarioen mugikortasun maila, eta ez du aintzat
|
hartzen
emakumeek egoera desberdina bizi zutela. Areago, garrantzia kentzen dio laguntza mota hura borroka baten emaitza izateari, ezin murritz daiteke borroka hura lan indarraren ihesera:
|
|
Emakumearen kirol jarduerak, jardun politiko eta intelektualak, beste emakume batzuenganako agerturiko desira,, protesta gizonkarak? balira bezala interpretatzen dira; ez dira aintzat
|
hartzen
emakumeak, bere mugak gaindituz, bere egin nahi dituen balioak eta, horrenbestez, jarrera subjektibo baten aukera aizuna hautatzen duela irizten da, jakina. Interpretazio sistema horrek oinarri duen gaizki ulertu nagusia da onartzea emakumezkoa den gizaki batentzat naturala dela emakume eme bihurtzea:
|
2018
|
|
Ohikoa izaten da auzi hori alde batera uztea, esanez ez duela garrantzirik teorialari eta aktibista politikoentzat. Era berean, ez da aintzat
|
hartzen
emakumeek matrimonioan duten posizioak beste zerbait islatzen duela agian (emakumeen eta kontratuaren inguruko arazo askoz larriago batzuk), ez eta beharbada ezkontza kontratuaren egitura beste kontratu batzuen egituraren oso antzekoa dela ere. Ezkontza barruko menderakuntzak esanahi politikoa duela ukatzen denean, egiaz zera esaten da:
|
2019
|
|
–Emakumeek pozik men egiten dute ohartzen direnean ohaideak ez dituela menderatu nahi?, gaineratu du Stekelek; kontrara, halako gurari bat sumatzen badute, matxinatu egiten dira. Askori nazka ematen die eskuarekin laztanduak izateak, eskuak ez duelako parte
|
hartzen
emakumeak ematen duen plazerean, eskua tresna bat delako, jarduera bat, eta ez haragia; eta sexua bera ere ez baldin bada desiraz beteriko haragia, baizik lanabes trebeki erabilia, orduan nazka berbera sentituko du. Gainera, irudituko zaio zernahi konpentsaziok argiro berresten duela porrot egin duela emakume normal baten sentipenak ezagutzeko garaian.
|
2020
|
|
Gainera, emakumeek merkatuan parte hartzeak ez du desfamiliarizaziorik eragin, estatuek, hau da, erakunde publikoek ez dutelako bere gain
|
hartzen
emakumeek (emakume izate hutsagatik) dohainik egindako zaintza eta etxeko lana, merkatuan egon edo ez, aktibo edo inaktibo. Egon diren aldaketa nagusiak ez dira izan gizonen parte hartzea erabat handitu delako zaintza eta etxeko lanetan, baizik eta emakumeek, ahal dutenean, dohainik egiten zuten lana egiteari utzi diotelako (ikus II. kapitulua).
|
2023
|
|
Aldarte atsegin haren erdian, rolen onarpen alai hartan, anormal sentitzen nintzen, tokiz kanpo. Itsusia da gizonei inbidia izatea, utziezu atseden
|
hartzen
emakumea, diberti daitezela haurrak bezala, edo zer, nahiago al zenuke zure senarra gonazale horietako bat izatea, edo oporretan bakarrik joatea, koitadua honezkero nazka nazka eginda dago emaztea eta umea bizkarrean eramateaz.
|
|
Beste artikulu batzuek irmo kritikatu zuten primitibo edo ez zibilizatu hitzak erabiltzea koloreko pertsonez edo subjektu kolonialez aritzean, nahiz eta, jakina, halakoetan ere ez zuten batere kontuan
|
hartzen
emakume horien parte hartzea. Emakume haiek pentsamendu politiko propioaz gabetuak ziren; izan ere, pentsamendu hori baliagarria zen soilik" feminismoaren zerbitzura esplikatzen, moldatzen eta baliatzen zenean". 14 Eve Enslerrek eta gaur egungo ezin konta ahal feminista zurik bezalaxe, salbatu nahi zituzten emakumeen izenean hitz egin nahi zuten aldizkari kolonial haietan idazten zuten ingeles emakumeek ere.
|
|
Era horretako egitura iragazkor batek sustatzen ditu Gates Fundazioaren Oilasko Programa eta halako ekimenak; programa horretan, emakumeei beren oilaskoen bidez autonomia ekonomiko pixka bat ematea da helburua, eta, aldi berean, ustez, horrek (nolabaiteko) autonomia politiko eta sozial handiagoa ere emango die. Sukalde Garbien Programan bezalaxe, halako ahaleginek ez dituzte aintzat
|
hartzen
emakumeen identitate politiko eta sozial konplexuak, baina ez hori bakarrik," ekintzaile" gisa erreparatzen baitzaio gizabanakoari, begirada estuz erreparatu ere, emakumeek kolektibo gisa aldaketa sozial eta politikorako duten gaitasunari erreparatu beharrean.
|
|
Eta bada jaramon gutxi egiten zaion beste kontu bat: 2018an, Burkek kritikatu zuen #MeToo mugimenduak ez zituela aintzat
|
hartzen
emakume pobreen arazoak eta soilik emakume ospetsu zuriei begiratzen zitzaiela. " Facing Race" konferentziaren aurkezpen hitzaldian, Burke bere entzule batik bat beltz eta marroiak konbentzitzen saiatu zen, berriz konpromisoa har zezaten mugimenduarekin:
|