Emaitzak: 4
2017 | ||
Ikastoletako guraso erdaldunak eta euskararen jarraipena Lapurdiko kostaldean – Urko Ikardo Enparan nell ginet ikerlariek (1992, 1995, 2001) hizkuntzei buruzko ikerketetarako egokitu zutena (artetxe, 2014: 12). norbanakoak bere bizitzan komunitate anitzetan parte | hartzen ahal du (kasares, 2014: 53) eta" jardueren jiran sortzen dira taldearenak diren zenbait identitate ezaugarri, norbanakoengan gorpuzten direnak" (artetxe, 2014, 12). hortaz, identitatea ez da gertaera mugiezina eta gizakien arteko elkarrekintzan garatzen da. daviesen arabera (2005), komunitate bateko kide izatea ez da" emana den zerbait" eta identitatea modu performatiboan ulertzen ahal da; norbanakoek hizkuntzarekiko ideia edo erabilera modu propioak garatzen ahal dituzte (ibid., 13). | |
6.2.7 Identitate eta kultura batekin zerikusia duen hautua, aukerako identitate eta kultura gurasoen kontakizunetan identitatearen gaia zentrala da. kulturarekiko eta komunitatearekiko identifikazioa modu ezberdinetara gertatzen ahal da. euskal kulturak eta euskarak erran nahi ezberdinak | hartzen ahal ditu: erdigunean den euskal identitatearen funts edo giltzarri, bertzelako identitate bati edo batzuei eransten zaien kolorea, eta abar. | |
...euskal nortasuna lehenesten dituen motibazioa dugu, gero balio pragmatikoagoetara jotzeko, eta, bertzetik, motibazio bat non alderdi pragmatikoak (integrazioa eta etorkizuneko bizitza profesionala) giltzarri diren eta ondoren kultur aberastasuna datorren. haurrak euskaraz eskolatzeko hautua logika instrumental edo estrategiko batekin lotuta egoten ahal da. kalkulu edo aurreikuspen horrek bi forma | hartzen ahal ditu: batetik, formulazio negatiboan, etorkizunerako balizko desabantaila faktorea saihestea, eta formulazio positiboan, tresna bat eskuratzea balio erantsi gisa. gehien errepikatzen diren irudi edo metaforak honakoak dira: | |
2021 | ||
Hots Seaskako eredua hartzen baldin bada, eskolak gazteak euskaradun, euskaldun eta gizarteko kide bilakatuko ditu, baldin eta eskolatik kanpo den biziak behar hori azpimarratzen badu. Ulertzen bada eskolak ez duela gazte baten heziketa osoa borobiltzen, barneratu behar da ez duela beraz euskalduntze prozesu osoa beregain | hartzen ahal. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hartz | 4 (0,03) |
Lehen forma
hartzen | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
hartz ahal | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hartz ahal ukan | 3 (0,02) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |