Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2001
‎Informazioaren gizarte batera bideraturik gaude eta gizarte honetan erabaki garrantzitsuak daude oraindik hartzeko zientziari dagokionez.
2007
‎Ez dira zientzia, teknologia eta berrikuntza politiken oniritziteoriko eta printzipio nagusiak birpentsatu, oraindik orain hazten ari den lexikoberriaren agerpenarekin. Liburu honetan ikusiko dugunez, zientzia eta teknologialehiakortasunera bilduak dira eta kapitalaren berrikuntza teknikoa da helburu, berrikuntza sozialaren kaltetan; garapen iraunkorra eta arrisku ekologikoen kezka, lehentasun ekonomikoen ostetik dator; herritarren alfabetizazio zientifikoa daparte hartze sozialerako baldintza, eta ondorioz parte hartzea zientzia politikenlegitimazio maila neurtzeko tresna izatera estutu nahi da; balizko kezka moral etakulturalak ariketa zientifikotik at kokatzen dira, eta oro har gainditu beharrekoelementu irrazional modura tratatzen dira. Fenomeno berrien gisara jasotzen direnprintzipioak, beraz, zientzia politiken marko teoriko eta instituzional batean dira, eta aldizkako talkak soilik pizten du egonezina.
2008
‎Egoera horrek arazo bat planteatzen digu: izate zentzuen aniztasuna murriztezina bada, nola eraiki daiteke badenaren inguruko zientzia bat, kontuan hartuta zientzia, beti, genero baten ingurukoa dela eta badena genero bat ez dela, aniztasun bat baizik. Atalaren hasieran ikusi dugunez, arazo horri Aristotelesek emandako erantzuna izate zentzuen aniztasuna printzipio bakar batera zuzentzea da.
2009
‎Herritarren parte hartzea zientzia eta teknologian: kontsentsu biltzarrak eta zientziaren demokratizazioa
‎Herritarren parte hartzea zientzia eta teknologian: zer, nola eta zergatik
2016
‎Ez dira hartzen zientzian oinarritutako erabakiak.
2017
‎Esaten da egungo gazteek oraindik existitzen ez diren lanak edukiko dituztela, eta lan horiek zientzia gaitasunak eskatuko dituzte. Bestalde, herritar guztiok zenbait erabaki hartzeko erantzukizuna dugu, eta erabaki horiek hartzeko zientzia gaitasunak behar dira. Non inbertitu erabakitzeko, osasunarekin lotutako erabakiak hartzeko…
2020
‎Hezkuntza ona da Euskadin eta unibertsitatea askoz hobetu da. Nahiz askoz hobetu giren neurri bereko herrialdeen artean, gure gizarteak behar du kontzientzia hartu zientzia, teknologia eta hezkuntzak zein garrantzitsuak diren, nahi badugu lehenetan izan. Kontzientzia hori beti izan da gure gizartean eta gobernuan 1980az geroztik.
2022
‎• Kontuan harturik soziolinguistika eta hezkuntza ekologia, ezagutza arlo soilak baino, esku hartzerako zientzia gisa har daitezkeela eta pertsonari bere egunerokoan eta hautuetan eragiten dioten gaiak lantzen direla, ezinbestekoa da irakasleek horiek lantzeko bereziki forma daitezen. EAEko Hezkuntza Sailak eskaintzen duen IRALE programan irakasleen ahalduntze soziolinguistikoa ere landu litzateke; izan ere, ahalduntze hori gabe ezer gutxi balio dezake curriculum hain garatua izateak.
‎Kontuan harturik soziolinguistika eta hezkuntza ekologia, ezagutza arlo soilak baino, esku hartzerako zientzia gisa har daitezkeela eta pertsonari bere egunerokoan eta hautuetan eragiten dioten gaiak lantzen direla, ezinbestekoa da irakasleek horiek lantzeko bereziki forma daitezen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia