2001
|
|
Informazioaren gizarte batera bideraturik gaude eta gizarte honetan erabaki garrantzitsuak daude oraindik
|
hartzeko
zientziari dagokionez.
|
2007
|
|
Ez dira zientzia, teknologia eta berrikuntza politiken oniritziteoriko eta printzipio nagusiak birpentsatu, oraindik orain hazten ari den lexikoberriaren agerpenarekin. Liburu honetan ikusiko dugunez, zientzia eta teknologialehiakortasunera bilduak dira eta kapitalaren berrikuntza teknikoa da helburu, berrikuntza sozialaren kaltetan; garapen iraunkorra eta arrisku ekologikoen kezka, lehentasun ekonomikoen ostetik dator; herritarren alfabetizazio zientifikoa daparte hartze sozialerako baldintza, eta ondorioz parte
|
hartzea
zientzia politikenlegitimazio maila neurtzeko tresna izatera estutu nahi da; balizko kezka moral etakulturalak ariketa zientifikotik at kokatzen dira, eta oro har gainditu beharrekoelementu irrazional modura tratatzen dira. Fenomeno berrien gisara jasotzen direnprintzipioak, beraz, zientzia politiken marko teoriko eta instituzional batean dira, eta aldizkako talkak soilik pizten du egonezina.
|
2008
|
|
Egoera horrek arazo bat planteatzen digu: izate zentzuen aniztasuna murriztezina bada, nola eraiki daiteke badenaren inguruko zientzia bat, kontuan
|
hartuta
zientzia, beti, genero baten ingurukoa dela eta badena genero bat ez dela, aniztasun bat baizik. Atalaren hasieran ikusi dugunez, arazo horri Aristotelesek emandako erantzuna izate zentzuen aniztasuna printzipio bakar batera zuzentzea da.
|
2009
|
|
Herritarren parte
|
hartzea
zientzia eta teknologian: kontsentsu biltzarrak eta zientziaren demokratizazioa
|
|
Herritarren parte
|
hartzea
zientzia eta teknologian: zer, nola eta zergatik
|
2016
|
|
Ez dira
|
hartzen
zientzian oinarritutako erabakiak.
|
2017
|
|
Esaten da egungo gazteek oraindik existitzen ez diren lanak edukiko dituztela, eta lan horiek zientzia gaitasunak eskatuko dituzte. Bestalde, herritar guztiok zenbait erabaki hartzeko erantzukizuna dugu, eta erabaki horiek
|
hartzeko
zientzia gaitasunak behar dira. Non inbertitu erabakitzeko, osasunarekin lotutako erabakiak hartzeko…
|
2020
|
|
Hezkuntza ona da Euskadin eta unibertsitatea askoz hobetu da. Nahiz askoz hobetu giren neurri bereko herrialdeen artean, gure gizarteak behar du kontzientzia
|
hartu
zientzia, teknologia eta hezkuntzak zein garrantzitsuak diren, nahi badugu lehenetan izan. Kontzientzia hori beti izan da gure gizartean eta gobernuan 1980az geroztik.
|
2022
|
|
• Kontuan harturik soziolinguistika eta hezkuntza ekologia, ezagutza arlo soilak baino, esku
|
hartzerako
zientzia gisa har daitezkeela eta pertsonari bere egunerokoan eta hautuetan eragiten dioten gaiak lantzen direla, ezinbestekoa da irakasleek horiek lantzeko bereziki forma daitezen. EAEko Hezkuntza Sailak eskaintzen duen IRALE programan irakasleen ahalduntze soziolinguistikoa ere landu litzateke; izan ere, ahalduntze hori gabe ezer gutxi balio dezake curriculum hain garatua izateak.
|
|
Kontuan harturik soziolinguistika eta hezkuntza ekologia, ezagutza arlo soilak baino, esku
|
hartzerako
zientzia gisa har daitezkeela eta pertsonari bere egunerokoan eta hautuetan eragiten dioten gaiak lantzen direla, ezinbestekoa da irakasleek horiek lantzeko bereziki forma daitezen.
|