Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2001
‎" Ohitura txar" horren ondorioz, otordu nagusietan ez dira hartzen haurrak hazteko eta osasuntsu egoteko behar dituen oinarrizko elikagaiak.
2002
‎Neurri bereziak hartu haur, nerabe eta zaharrekin.
2004
‎Behar adina atseden hartzen ez duten haurrak ezin dira eskolan kontzentratu, suminkorrago daude, izaera txarra dute eta lo ez egiteak ere eragina izan dezake haien hazkundean. Victoria de la Fuentek azaldu duenez, “hazkundearen hormona lo aldi sakonenean ari da lanean, eta ikerketa batzuetan egiaztatu da “lotsagabe txartzat” hartutako haurrek behar dutena baino neurri txikiagoak dituztela”. Nerabeen lo faltak antzeko isla du:
2005
‎Azterlanean erabilitako metodoei aurre egin die AEBetako Edarien Elkarteak. Elkarte horrek alegatzen du autoreek ez zutela kontuan hartu haurrak denbora luzean egoten direla telebistaren aurrean eta, kasu askotan, haien gurasoak gizenak direla. Gainera, zalantzan jartzen du ez direla aztertu txikien jarduera fisikoaren mailak.
‎Elikadura gidak argitaratuko dira, eta kirolariek parte hartuko dute. eliteko kirolaria, jarduera horietan parte hartzeak haur eta gazteengan eragin handiagoa izatea. Beste jarduketa ildo bat aldaketa izanen da.
2006
‎Berriki argitaratu diren lau metanalisik berretsi dute probiotikoen erabilgarritasuna, gai baitira klinika batez beste 24 ordutan murrizteko. Saiakuntza batzuek frogatu dute probiotikoak erabilgarriak direla, halaber, ospitalean dauden haurren beherako nosokomialari eta komunitatean hartutako haurren beherakoari aurrea hartzeko.
2008
‎Haurrak hiru urte betetzen dituen arte, noiznahi har daiteke lan utzialdia, ez da zertan hartu haurra jaiotakoan bertan.
2011
‎Aholkuak Haurrekin hitz egitea. Beti beren ekintzen larritasuna ulertzeko gai ez badira ere, nola edo hala irakatsi behar zaizkie jokabide batzuk, eta zenbait arriskuren berri eman, ezagutzen dituzten hitz argi eta sinpleen bidez. Garrantzitsua da kontuan hartzea haurrek noiznahi gogora dezaketela heldu batek esaten duen guztia. Haurrak sendagai batzuk errazago har ditzan helduak “gozoki” deitzen badie, baliteke, aukerarik txikienaren aurrean, haurrak “debekatutako gozoki” horiek hartzea.
2012
‎Eremu horretan egindako azterketek adierazten dute xurgatze digital luzeak hortzen kokapena alda dezakeela, eta hortzen hazkuntza normala oztopa dezakeela, ojiba ahogozoa eragin dezakeela, goiko ebakigailu bestibulizatuak edo hozka irekia eragin ditzakeela, besteak beste. Kalte horiek gutxi gorabehera kaltegarriak izango dira, kontuan hartuta haurrak zenbat indar aplikatzen dien hortzei xurgatzean, zenbat denbora irauten duen atzamarrak ahoan eta zer maiztasunekin egiten duen ohitura egunean. Era berean, beste arlo batzuei ere kalte gehiago egin zaiela ikusi da:
‎Artikulu honetan, esperientzia berri horri aurre egiteko hainbat aholku ematen dira: haurrari laguntzea, pozaren berri ematea estimulazio modu gisa, eta kontuan hartzea haur bakoitza desberdina dela oinez hasten denean ere.
‎Era berean, marka desberdineko produktuak daude, izen berekoak baina osaera desberdinekoak. 4 Haurrentzako potetxoaren etiketa bereziak kontuan hartzea Haurraren elikadura alergia eta intolerantziak (adibidez, zeliakia) funtsezkoak dira haurrak behar duen potitoa aukeratzeko orduan. Poto eta haurrentzako produktu gehienek osagai jakin batzuk dituzten ala ez adierazten dute etiketan.
2013
‎Izan ere, hiru eta bost urte bitarteko hiru haurretatik bat kexu da iluntasunari buruz, Murtziako Unibertsitateko Psikologia katedradun Xabier Méndez Carrillok eta ‘El niño miedoso’ liburuaren egileak (Ediciones Piramide, 2003). Haurrak iluntasunarekiko beldurra gainditzeko neurririk hartzen ez badu, fobia bihur daiteke Hazkuntzan etapa normaltzat hartzen bada ere, garrantzitsua da neurri batzuk hartzea haurrak gainditu dezan eta lo egin eta gauak lasai igaro ditzan. Bestela, beldurra fobia bihurtzeko arriskua dago.
‎5 Haurraren izena: ez hartu presaka hartutako erabakirik Komeni da behar den denbora guztia hartu haurraren izena hautatzeko. Gerta daiteke, hasiera batean, izen bat asko gustatzen zaiela haurraren gurasoei, eta gero, asteak igaro ahala, ikusten hastea ez zela hasieran iruditu zitzaien bezain polita.
2015
‎satisfazio eza, haurra maiz negar eginda, hartualdi luzeak edo oso ohikoak, eta posizio gutxikoak, oso ohikoak, lehorrak, gogorrak eta kolore berdekoak. Zergatik ez du hartzen haurrak behar duen esnea. Zein dira haurrak nahikoa esne ez hartzeko arrazoi ohikoenak?
2016
‎Baina tresna hori erabiltzen bada, Kassing metodoa erabiltzea da aholkua. Teknika horri esker, bularra hartzean haurrak dituen ezaugarri batzuk birsortzen dira. Hala, ez zaio kalterik egiten amagandiko edoskitzeari.
2017
‎Baina, era berean, pentsatu beharra dago egunero adingabekoak bisitatzen dituzten osasun zerbitzuak hobetu behar direla, batez ere lehen mailako arretan, haurren gehiegizko pisua lehenbailehen ezagutu ahal izan dezaten eta familiei aholku onak eman diezazkieten. Funtsezkoa da beti kontuan hartzea haurra inoiz ez dela erruduna; erantzukizunak, berriz, ingurune soziopolitikoan, kulturalean eta familiarrean bilatu behar dira. Nola jakin haur batek gehiegizko pisua duen Adin txikiko batek pisu gehiegi duen jakiteko, tresna bat erabil daiteke, OMEk 2016an argitaratu zuen «Haurren gizentasuna desagerraraztea» izenekoa.
2020
‎Hala, jolasa eta kirola gizarteratzeko mekanismoak dira, eta osasuna hobetzen, gaitasun fisikoak eta gizarte, hezkuntza eta lidergo gaitasunak garatzen eta, jakina, jolasten eta dibertitzen laguntzen diete. • Ekipamendu kolektiboak eta etxebizitza Ekipamendu kolektiboetan pentsatzea, hala nola ikastetxeetan, liburutegietan, ludoteketan, osasun zentroetan eta abarretan. haurrentzat eta nerabeentzat hori egitea da, kontuan hartuta haurrek babestu egin behar dituztela, segurtasuna, argiztapena, irisgarritasuna eta abar bermatuz. Halaber, etxebizitzek eskuragarriak eta egokiak izan behar dute.
‎zaborra murriztea, berrerabiltzea, birziklatzea eta konpontzea. Programatu elkarrekin bidaia solidario bat edo hartu haur bat Gaur egun, pandemiarekin, zaila da bidaiatzea. Baina familiarekin elkartasunezko bidaia bat antolatu dezakegu datorren udarako.
2021
‎Motxila oso astuna bada, haurrak bizkarrezurra aurrerantz okertuko du edo burua eta enborra aurrerantz makurtuko ditu pisua konpentsatzeko. Kontuan hartu haur bakoitzaren berezitasunak, bere neurriaren eta pisuaren arteko erlazioa: gizentasuna duen haurra bada, atletismoan konplexua bada, etab. eta, batez ere, aurretik bizkarrezurraren lerrokadura patologia badu (eskoliosia, zifosia, espondilolistesia…), edo bizkarrezurreko, diszitisa eta kaltzifikazio diskoko beste gaixotasun batzuk baditu.
2023
‎Bular bakarra nahi badu, elikatuta egongo da? Bular bakarra hartzeak haurra erabat aseta eta ondo elikatuta utz dezake. Esne ekoizpena bularra xurgatuz egiten duen estimulazioaren araberakoa da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia