Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2013
‎EITBren Eskolan, testu idatziak ez ezik ahoskatuak lantzea ezinbestekoa zenez, ahoskera, azentua, intonazioa eta abarren aurrean erabakiak hartzera beharturik aurkitu ginen eta hasieran idazteko nagusiki aldarrikatzen zen euskara batua besterik gabe hartzerik ez zegoela ikusi genuen eta laster ekin genion esatarien eta film bikoizketarien eguneroko lana bideratzeko arauak bilatu eta ezartzeari Txillardegi eta beste zenbaiten ekarpenak eta, askotan, geure sena beste gidaririk gabe. Gerora Eimako IABen Ahoskera testua lantzean ikusi dudanez eta, berriki Mintzolan Julia Marinek emandako hitzaldian entzun dudanez, gaia zabalik dago eta oraindik lukeen arreta eta lantzea ez dituela jaso aitor nezake.
‎Ez da, beraz, kointzidentzia euskal literaturen historiaren gogoeta aurrerakoi eta kritikoenak instituzionalizazio horren ertzetatik etorri badira, hala nola Casenaveren kasuan edota nirean. Ur Apalategik ere azken aldian, historizazioa bera arazotzat hartu ez badu ere, euskal literaturaren instituzionalizazioari eta komertzializazioari buruzko gogoeta zehatzak egin ditu (2013). Azkenik, Josu Bijueskak (2010, 2012) edota IƱaki Aldekoak (2010) instituzionalizazio horri interesatzen ez zaizkion garaiak birpentsatu dituzte, Errenazimentuaren eta Barrokoaren garaiak kritikoki eta politikoki jorratuz.
2016
‎Hori ez ezik, baldin eta izen arrunt batzuk izen berezien balioarekin azaltzen badira, Euskaltzaindiak erabakirik hartuta ez badu, eta horiek daborduko beste toki batzuetan erabilita badaude, orduan horien egin da, berbarako, Berriaren Estilo liburuaedo euskarazko Wikipedia.
‎Beste% 13 (etorkizunean Euskal Herrian euskaraz bakarrik egitea nahi duena) alde bat utzita, beste% 84 hori dugu jokaleku ulertarazteko euskaldunon komunitateak dugula etorkizunean euskaraz orain bezala jardun edota orain baino gehiago Euskal Herrian, Euskal Herriko erdal komunitateak, legez edo borondatez, euskara jakiteko/ ikasteko konpromiso estua hartzen ez duen bitartean.
2017
‎Edonola, aitortu beharrekoa da izen izenondoek sintagma bakar batean kasu marka bakarra hartzeak ez duela laguntzen kasuak eta lexikoagoak diren postposizioak elkarrengandik bereizten. Alegia,, errazago?
2018
‎Zentsura aplikatu izan zenetan, hala nola ezkerreko talde kritikoei eta erregimenak onarpen ahula zuen tokietan (Euskal Herrian, batez ere), ez zuten aparteko arazorik izan, beste zerbaiten aurkako borrokatzat mozorrotuta erabili zenez, zentsuratzat hartu ez zelako, eta, gainera, borroka hark Espainian ia erabateko kontsentsua zuelako (baita intelektual deritzenen artean ere). Euskal Herrian bertan, kontsentsua hain erabatekoa ez bazen ere, herritarren ehuneko handi bati zentsura ikusezina gertatu zitzaion, hitza bera erabiltzen ez zelako eta bitartekoek helburu nagusiagoak justifikatzen zituztelakoan.
2019
‎Bestalde, azterketa monografikoa merezi lukete mailegu (alu, alha) zein ondare zaharrekoez (adar, mando, erbi, ahitu/ akitu, golde, sendo) egindako analisi gehiegizkoek; ik. EHHE200 s.u. eta Lakarra 2020a ko zenbait adibide. garrantzia hizkuntz azterketarako.20 Uhlenbecken erroarekiko hurbilketa (1942) euskarak omen zituen geruza osagai ezberdinak erakusteko ahaleginaren barnean kokatu behar da. Egileak argiro aldarrikatu bezala, gurea" hizkuntza misto" tzat hartzea ez zen apartekoa harentzat... Trombetti, Schuchardt, Boas edo Tovarrentzat ere ez bezala (ik.
‎Datuok, alde batetik, Erdi Aroko euskararen ikuspegi garbiagoa ematen dute, orain arte egin diren proposamenek (Reguero, 2012; Salaberri Zaratiegi, 2018) kontuan hartu ez duten gramatikaren alderdia azaltzen dutelako. Bertze aldetik, euskararen historia argitzeari ekarpena egiten diote, bihurkaritasunaren garapena ere ez baita gramatika historikoetan (Trask, 1997; Gorrotxategi et al., 2018) aintzat eduki.
‎Bestetik, baldin eta izen arrunt batzuk izen berezien balioaz azaltzen badira, nahiz eta Euskaltzaindiak horien gainean erabakirik hartua ez izan, izen horiek beste toki batzuetan erabilita badaude, orduan horien aipamena egin egin da, berbarako, euskarazko Wikipedia. Wikipediari dagokionez, berriz, adierazi nahi dut ez dudala horko sarrerarik erabili, sarrera hori Euskaltzaindiak exonomastikaren gainean emandako irizpideekin bat ez badator (adibidez, Wikipedian" Tersites" ageri da, baina Euskaltzaindiaren 76 araua erabiliz" Tertsites" behar izango luke).
‎Erantzunik ez kontuan ez hartuak ez litzaidake burutik pasatuko idaztea ene lankide bati edo edozoini euskalki hortan. (...) Nire kasuan hori hala da.
2022
‎Kontuan izan behar da urte horietan soziolinguistika diziplina akademiko gisa garatu gabe zegoela, eta, beraz, hainbat neurri eta erabaki hartzeko ez zela oinarri zientifikorik. Egoera horrek asko baldintzatu zuen irlandera biziberritzeko neurrien eraginkortasuna eta ebaluazioa bera.
2023
‎gaitzetsi (gatxitxi) adj./ iz. Arkumak, amak artu ez eta biberoiakin azten zien; gero exkaxagok izaten zien. OEH:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia